Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:10



Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk ik 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Ewout schreef:
Wie wil er nu een Land Rover?! :jump:

Doetermaaréén, en voor de wintersport een witte RR Sport. :)
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


06 dec 2013 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Ik ga er morgen ook weer eentje bekijken. Als de jag dan toch weg moet heb ik de RR ook liever voor de ski-vakantie op de oprit staan.


06 dec 2013 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Toch best wel een mooi ding die nieuwe Mustang...
_________________________________________
You've only got one life, live it!


06 dec 2013 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Ewout schreef:
Ik ga er morgen ook weer eentje bekijken. Als de jag dan toch weg moet heb ik de RR ook liever voor de ski-vakantie op de oprit staan.

Hoezo, heb je dan een huis naast de piste?


06 dec 2013 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
In Zwitserland niet, maar met een jag ben je wel blij als de bergweggetjes schoon zijn. Veel vermogen op de achterwielen en een besneeuwde bergweg is niet de meest optimale combi. We zitten wel altijd midden in het ski-gebied aan de piste.


Daarnaast is de nieuwe mustang best weer een leuke auto :wink:


06 dec 2013 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Info uit autoscout:
Ford heeft het doek getrokken van hun imposante musclecar, de Mustang. Tijdens de NAIAS in Detroit in januari volgend jaar wordt de nieuwste telg officieel onthuld, precies een halve eeuw na zijn geboorte. En het mooiste nieuws is: hij komt naar Europa!
Foto´s
De oer-Amerikaanse muscle car viert z´n verjaardag in een retro-pakket. De ontwerpers van de nieuwe Mustang schuwden het afgelopen decennia de radicale stijlwijzigingen niet, maar sinds de vorige generatie is het model gehuld in een retrojas. Dat kon op zoveel steun rekenen dat Ford de lijnen van de eerste modellen ook laat doorsijpelen in deze nieuwe creatie. Tegelijk werd er ruimte gecreëerd voor modernere accenten. Ook de muscle car moet immers met z´n tijd mee, en daarom vinden we zoal op de nieuwe Mustang dagrijlichten van LED´s (in de vorm van kieuwen, die het effect van de haaienneus nog eens versterken) en achterlichtunits die gebruik maken van dezelfde technologie.
Ford behield wel de wielbasis van de oude generatie, maar de totale lengte is een fractie kleiner dan het uitgaande model. Ook de dakhoogte is iets gezakt, en wel met 3,5 centimeter, terwijl de breedte juist is toegenomen. Daar is 3,8 centimeter aan toegevoegd. De kofferklep is onder andere door deze designingrepen een fikse 7 centimeter lager komen te liggen, waardoor de nieuwe Mustang nadrukkelijker knipoogt naar de fastbacks van weleer.
Europese look and feel
In de cabine vinden we eveneens een moderne interpretatie van retrolijnen, met volgens Ford grondig verbeterde materialen en een afwerking die helemaal van deze tijd is. En ondanks de lagere daklijn hebben de inzittenden meer leefruimte ter beschikking dan bij de vorige generatie door efficiënter om te springen met de beschikbare ruimte. Hoe groot het bagagecompartiment is, is nog niet bekend.
In de middenconsole vinden we een aanraakgevoelig scherm waarop de bestuurder aparte 'apps´ kan openen, zoals een programma dat je rondetijd op het circuit registreert. Maar de elektronica heeft ook inspraak op de weg. Zo is de stuurbekrachtiging voorzien van een instelbare weerstand, introduceert Ford launch control op de V8-modellen en zijn er natuurlijk een hele rits veiligheidsvoorzieningen. ABS en stabiliteitscontrole zijn inmiddels allang verplicht, maar de Mustang zal ook uitgerust worden met een dodehoekwaarschuwing.
Frisse benen
De nieuwe Ford Mustang gaat wereldwijd in de verkoop, met inbegrip van Europa. Wilde je je voorheen eigenaar noemen van een Mustang, dan moest je je telkens richten tot het alternatieve 'grijze' kanaal. Gelukkig is dat voorbij, al duurt het zeker nog tot 2015 voordat de nieuwe Mustang de oversteek naar hier maakt. We zijn in elk geval verheugd te kunnen melden dat de Mustang voortaan over een geheel onafhankelijke achterwielophanging beschikt. En dat is voor het eerst. Tegelijk krijgt de McPherson-voorophanging nieuwe onderliggende ophangingsarmen, onder andere vanwege het feit dat de oude architectuur niet optimaal functioneerde in combinatie met de nieuwe achtertrein. En daar kunnen we alleen maar blij mee zijn, want een kwartet frisse benen zal de rijdynamiek van de Mustang vast geen windeieren leggen.
Viercilinderturbo
Ook een primeur is de komst van een viercilinder, een geblazen 2.3 liter. Dat klinkt als een onwaardig blok voor een muscle car, maar vergeet niet dat uit een dergelijk slagvolume tegenwoordig vrij makkelijk 350 pk of meer gehaald kan worden. De Mustang met vier trappelende cilinders genereert er 'meer dan' 309 pk, bij een koppel van 407 Nm. De definitieve cijfers volgen nog. Al wel is bekend dat er geschakeld kan worden met een handbak of een automatische 6-traps transmissie met flippers achter het stuurwiel. Heldhaftiger, maar waarschijnlijk prijstechnisch een stuk minder interessant voor de Europese koper zijn de andere twee verkrijgbare motoren: een 3.7 liter V6 en een 5.0 liter V8. Twee krachtbronnen die, al dan niet voorzien van een update, overgelepeld worden uit de huidige generatie.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 dec 2013 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Een 4 cilinder Mustang :thumbdown:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 dec 2013 17:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Whoopie, een viercilinder in een musclecar.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


06 dec 2013 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Ik vraag me af wat de fans van het merk hiervan gaan vinden.
"There is no substitute for cubic inches" wordt er toch altijd geroepen?!


06 dec 2013 17:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Ik vind het een mooi ding. Gaat weer de goede kant op met de Mustang sinds de jaren '80 en '90... :thumleft:


06 dec 2013 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
there is no replacement for displacement



dat is wat ze roepen. en deels is dat nog waar ook voor hoe zij auto's gebruiken. een std gezins auto (niet in de steden) doet zomaar even 600k miles... probeer dat maar eens te doen met een 1.0 driecylinder turbo blokje.
maar goed; as said; dat is de midwest, niet CA waar men normaal in LA enzo helemaal niet zo heel anders auto's gebruikt als bij ons.

either way, ik vind die mustangs wel wat hebben! Als eleanor nu niet zou outdated was qua wegligging e.d. dan zou ik die misschien nog leuker vinden dan 'n P.
Deze nieuwe, zeker met dat 2.3 turbo blok moet eenvoudig op 400+ pk te krijgen zijn en dat is gewoon wel echt 'n muscle car dan. Het geluid zal vast met 'n aftermarket exhaust op peil te krijgen zijn.

...alhoewel je dan natuurlijk nog steeds de v8 zal missen; maar dan moet je naar de USa emigreren. helaas, NL is suf.
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


06 dec 2013 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amersfoort. 996.
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Er mag geen 4 cyl in een musclecar maar er mag wel en diesel in een Porsche. En komt er straks ook geen 4 cyl in de Cayman en Boxster?
_________________________________________
7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!!
Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC


05 feb 2014 10:16
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Zolang ze van de 911 af blijven doen ze maar wat ze willen :lol: .

Maar 4 cilinder in een muscle car? Dat is geen muscle car meer dan, maakt niet uit hoeveel pk's ze er uit persen.
En hoe zit het met de Amerikanen? De grootste gebruikersgroep. Zijn ze dan de laatste jaren zo van mentaliteit veranderd dat ze 4 cilinders aanvaardbaar vinden?
Ik dacht dat ze op dat vlak erg koppig waren en uitsluitend auto's wilden met immens grote long inhouden.


05 feb 2014 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Vind het nieuwe model alleen mooier aan de binnenkant, verder het voorlaatste model véél mooier.
Maar smaak is persoonlijk.
Groot voordeel van het nieuwe model is het EINDELIJK verdwijnen van die starre achteras.
De nieuwe gaat waarschijnlijk eindelijk lekker de bocht om.
Maar niets voor mij dus, en al helemáál niet met een 4 pitter...

Eleanor GT500 blijft top, of een oude fastback.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


06 feb 2014 8:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
4 pitter idd jammer!!
En spieren-auto moet gewoon het geluid van een V8 hebben.
Voor de rest vind ik het wel een mooie bak.
Maar niks tipt aan de een Mach 1 als je het mij vraagt.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


06 feb 2014 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Ff een oud bericht oprakelen: ik ben toch voor de bijl gegaan na het rijden (en vooral voelen en horen) van de nieuwe Shelby GT350...........
70243 70244
_________________________________________
Wie remt, verliest......


03 feb 2017 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
En was helemaal verkocht toen ik het chassisnr zag :-)
_________________________________________
Wie remt, verliest......


03 feb 2017 18:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Gaaf! Zeker rechtdoor ... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 feb 2017 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Haha! Ik had al gedacht dat een van de eerste replies over de wegligging zou gaan of over het interieur. Had er een weddenschap op moeten zetten!
_________________________________________
Wie remt, verliest......


03 feb 2017 18:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Dat is weer even geleden Ben, heb je je 993 nog?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :drive:


03 feb 2017 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Hi Jan-Willem, inderdaad alweer heel lang geleden. Die 993 heb ik nog en die staat in de garage bij een goede vriend die hem ook rijdend houdt. Geloof niet dat ik die ooit weg ga doen alhoewel ik er amper in rijd omdat ik de laatste 2 jaar alleen maar in Nederland ben geweest rond de Kerst.
_________________________________________
Wie remt, verliest......


03 feb 2017 18:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Zo, mooie kar hoor!
Lekker kleurtje ook trouwens. :thumleft:


03 feb 2017 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2C / ex 997 4S / ex 981 GTS / ex 993 4S / ex. 991 C2S / ex Boxster S
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
@Bimmer - prachtige wagen, meer een sport tourer dan sportwagen. Ik heb zelf een half jaar een 2014 Mustang GT 5.0 gehad (in VS) , heerlijke auto met een prachtige motor en dito geluid. Wegligging en afwerking niet op het nivo van Porsche, maar zeker niet slecht gezien de prijs ($40k in de VS) Daarnaast is dit de eerste Mustang is met onafhankelijke achteras, driften was trouwens erg vermakelijk en de Mustang bleef goed controleerbaar. Met mijn 981 Boxster is dit nog niet gelukt, kleeft aan de weg en zal wellicht ook wel aan mij liggen want de grens van uitbreken achterkant ligt bij de Porsche zoveel verder weg dan bij de Mustang.

Ik ben erg blij met mijn Porsche, toch mijn droomwagen. Maar die Mustang was ook erg erg lekker, veel plezier ermee.


03 feb 2017 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
Bimmer schreef:
En was helemaal verkocht toen ik het chassisnr zag :-)


mooie bak voor als je 23 bent :mrgreen:


03 feb 2017 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk
na het bekijken van wat reviews (o.a. motortrend ignition) over de gt350 was ik na het horen van het geluid eigenlijk verkocht....

toen ging ik kijken wat een gt350 zou kosten om in NL te mogen rijden...guess?

wrong-> 165.000,-

:bang: :bang: :bang:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


03 feb 2017 21:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.