| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk ik
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=40203
Pagina 2 van 3

Auteur:  Franz [ 06 dec 2013 13:25 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Ewout schreef:
Wie wil er nu een Land Rover?! :jump:

Doetermaaréén, en voor de wintersport een witte RR Sport. :)

Auteur:  Ewout [ 06 dec 2013 14:01 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Ik ga er morgen ook weer eentje bekijken. Als de jag dan toch weg moet heb ik de RR ook liever voor de ski-vakantie op de oprit staan.

Auteur:  Pw250 [ 06 dec 2013 14:18 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Toch best wel een mooi ding die nieuwe Mustang...

Auteur:  ps [ 06 dec 2013 14:45 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Ewout schreef:
Ik ga er morgen ook weer eentje bekijken. Als de jag dan toch weg moet heb ik de RR ook liever voor de ski-vakantie op de oprit staan.

Hoezo, heb je dan een huis naast de piste?

Auteur:  Ewout [ 06 dec 2013 15:15 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

In Zwitserland niet, maar met een jag ben je wel blij als de bergweggetjes schoon zijn. Veel vermogen op de achterwielen en een besneeuwde bergweg is niet de meest optimale combi. We zitten wel altijd midden in het ski-gebied aan de piste.


Daarnaast is de nieuwe mustang best weer een leuke auto :wink:

Auteur:  WdePundert [ 06 dec 2013 17:06 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Info uit autoscout:
Ford heeft het doek getrokken van hun imposante musclecar, de Mustang. Tijdens de NAIAS in Detroit in januari volgend jaar wordt de nieuwste telg officieel onthuld, precies een halve eeuw na zijn geboorte. En het mooiste nieuws is: hij komt naar Europa!
Foto´s
De oer-Amerikaanse muscle car viert z´n verjaardag in een retro-pakket. De ontwerpers van de nieuwe Mustang schuwden het afgelopen decennia de radicale stijlwijzigingen niet, maar sinds de vorige generatie is het model gehuld in een retrojas. Dat kon op zoveel steun rekenen dat Ford de lijnen van de eerste modellen ook laat doorsijpelen in deze nieuwe creatie. Tegelijk werd er ruimte gecreëerd voor modernere accenten. Ook de muscle car moet immers met z´n tijd mee, en daarom vinden we zoal op de nieuwe Mustang dagrijlichten van LED´s (in de vorm van kieuwen, die het effect van de haaienneus nog eens versterken) en achterlichtunits die gebruik maken van dezelfde technologie.
Ford behield wel de wielbasis van de oude generatie, maar de totale lengte is een fractie kleiner dan het uitgaande model. Ook de dakhoogte is iets gezakt, en wel met 3,5 centimeter, terwijl de breedte juist is toegenomen. Daar is 3,8 centimeter aan toegevoegd. De kofferklep is onder andere door deze designingrepen een fikse 7 centimeter lager komen te liggen, waardoor de nieuwe Mustang nadrukkelijker knipoogt naar de fastbacks van weleer.
Europese look and feel
In de cabine vinden we eveneens een moderne interpretatie van retrolijnen, met volgens Ford grondig verbeterde materialen en een afwerking die helemaal van deze tijd is. En ondanks de lagere daklijn hebben de inzittenden meer leefruimte ter beschikking dan bij de vorige generatie door efficiënter om te springen met de beschikbare ruimte. Hoe groot het bagagecompartiment is, is nog niet bekend.
In de middenconsole vinden we een aanraakgevoelig scherm waarop de bestuurder aparte 'apps´ kan openen, zoals een programma dat je rondetijd op het circuit registreert. Maar de elektronica heeft ook inspraak op de weg. Zo is de stuurbekrachtiging voorzien van een instelbare weerstand, introduceert Ford launch control op de V8-modellen en zijn er natuurlijk een hele rits veiligheidsvoorzieningen. ABS en stabiliteitscontrole zijn inmiddels allang verplicht, maar de Mustang zal ook uitgerust worden met een dodehoekwaarschuwing.
Frisse benen
De nieuwe Ford Mustang gaat wereldwijd in de verkoop, met inbegrip van Europa. Wilde je je voorheen eigenaar noemen van een Mustang, dan moest je je telkens richten tot het alternatieve 'grijze' kanaal. Gelukkig is dat voorbij, al duurt het zeker nog tot 2015 voordat de nieuwe Mustang de oversteek naar hier maakt. We zijn in elk geval verheugd te kunnen melden dat de Mustang voortaan over een geheel onafhankelijke achterwielophanging beschikt. En dat is voor het eerst. Tegelijk krijgt de McPherson-voorophanging nieuwe onderliggende ophangingsarmen, onder andere vanwege het feit dat de oude architectuur niet optimaal functioneerde in combinatie met de nieuwe achtertrein. En daar kunnen we alleen maar blij mee zijn, want een kwartet frisse benen zal de rijdynamiek van de Mustang vast geen windeieren leggen.
Viercilinderturbo
Ook een primeur is de komst van een viercilinder, een geblazen 2.3 liter. Dat klinkt als een onwaardig blok voor een muscle car, maar vergeet niet dat uit een dergelijk slagvolume tegenwoordig vrij makkelijk 350 pk of meer gehaald kan worden. De Mustang met vier trappelende cilinders genereert er 'meer dan' 309 pk, bij een koppel van 407 Nm. De definitieve cijfers volgen nog. Al wel is bekend dat er geschakeld kan worden met een handbak of een automatische 6-traps transmissie met flippers achter het stuurwiel. Heldhaftiger, maar waarschijnlijk prijstechnisch een stuk minder interessant voor de Europese koper zijn de andere twee verkrijgbare motoren: een 3.7 liter V6 en een 5.0 liter V8. Twee krachtbronnen die, al dan niet voorzien van een update, overgelepeld worden uit de huidige generatie.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 06 dec 2013 17:20 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Een 4 cilinder Mustang :thumbdown:

Auteur:  Franz [ 06 dec 2013 17:29 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Whoopie, een viercilinder in een musclecar.

Auteur:  Ewout [ 06 dec 2013 17:53 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Ik vraag me af wat de fans van het merk hiervan gaan vinden.
"There is no substitute for cubic inches" wordt er toch altijd geroepen?!

Auteur:  Retep [ 06 dec 2013 23:46 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Ik vind het een mooi ding. Gaat weer de goede kant op met de Mustang sinds de jaren '80 en '90... :thumleft:

Auteur:  caelin [ 06 dec 2013 23:47 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

there is no replacement for displacement



dat is wat ze roepen. en deels is dat nog waar ook voor hoe zij auto's gebruiken. een std gezins auto (niet in de steden) doet zomaar even 600k miles... probeer dat maar eens te doen met een 1.0 driecylinder turbo blokje.
maar goed; as said; dat is de midwest, niet CA waar men normaal in LA enzo helemaal niet zo heel anders auto's gebruikt als bij ons.

either way, ik vind die mustangs wel wat hebben! Als eleanor nu niet zou outdated was qua wegligging e.d. dan zou ik die misschien nog leuker vinden dan 'n P.
Deze nieuwe, zeker met dat 2.3 turbo blok moet eenvoudig op 400+ pk te krijgen zijn en dat is gewoon wel echt 'n muscle car dan. Het geluid zal vast met 'n aftermarket exhaust op peil te krijgen zijn.

...alhoewel je dan natuurlijk nog steeds de v8 zal missen; maar dan moet je naar de USa emigreren. helaas, NL is suf.

Auteur:  HJDB3.2 [ 05 feb 2014 10:16 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Er mag geen 4 cyl in een musclecar maar er mag wel en diesel in een Porsche. En komt er straks ook geen 4 cyl in de Cayman en Boxster?

Auteur:  dobbelsteen [ 05 feb 2014 15:39 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Zolang ze van de 911 af blijven doen ze maar wat ze willen :lol: .

Maar 4 cilinder in een muscle car? Dat is geen muscle car meer dan, maakt niet uit hoeveel pk's ze er uit persen.
En hoe zit het met de Amerikanen? De grootste gebruikersgroep. Zijn ze dan de laatste jaren zo van mentaliteit veranderd dat ze 4 cilinders aanvaardbaar vinden?
Ik dacht dat ze op dat vlak erg koppig waren en uitsluitend auto's wilden met immens grote long inhouden.

Auteur:  Remmel [ 06 feb 2014 8:59 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Vind het nieuwe model alleen mooier aan de binnenkant, verder het voorlaatste model véél mooier.
Maar smaak is persoonlijk.
Groot voordeel van het nieuwe model is het EINDELIJK verdwijnen van die starre achteras.
De nieuwe gaat waarschijnlijk eindelijk lekker de bocht om.
Maar niets voor mij dus, en al helemáál niet met een 4 pitter...

Eleanor GT500 blijft top, of een oude fastback.

Auteur:  Neppert [ 06 feb 2014 9:20 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

4 pitter idd jammer!!
En spieren-auto moet gewoon het geluid van een V8 hebben.
Voor de rest vind ik het wel een mooie bak.
Maar niks tipt aan de een Mach 1 als je het mij vraagt.

Auteur:  Bimmer [ 03 feb 2017 18:16 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Ff een oud bericht oprakelen: ik ben toch voor de bijl gegaan na het rijden (en vooral voelen en horen) van de nieuwe Shelby GT350...........
70243 70244

Auteur:  Bimmer [ 03 feb 2017 18:17 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

En was helemaal verkocht toen ik het chassisnr zag :-)

Auteur:  horn [ 03 feb 2017 18:22 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Gaaf! Zeker rechtdoor ... :wink:

Auteur:  Bimmer [ 03 feb 2017 18:24 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Haha! Ik had al gedacht dat een van de eerste replies over de wegligging zou gaan of over het interieur. Had er een weddenschap op moeten zetten!

Auteur:  Master Ken [ 03 feb 2017 18:27 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Dat is weer even geleden Ben, heb je je 993 nog?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :drive:

Auteur:  Bimmer [ 03 feb 2017 18:37 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Hi Jan-Willem, inderdaad alweer heel lang geleden. Die 993 heb ik nog en die staat in de garage bij een goede vriend die hem ook rijdend houdt. Geloof niet dat ik die ooit weg ga doen alhoewel ik er amper in rijd omdat ik de laatste 2 jaar alleen maar in Nederland ben geweest rond de Kerst.

Auteur:  Subdriver [ 03 feb 2017 19:54 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Zo, mooie kar hoor!
Lekker kleurtje ook trouwens. :thumleft:

Auteur:  Norman - 981 S [ 03 feb 2017 20:01 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

@Bimmer - prachtige wagen, meer een sport tourer dan sportwagen. Ik heb zelf een half jaar een 2014 Mustang GT 5.0 gehad (in VS) , heerlijke auto met een prachtige motor en dito geluid. Wegligging en afwerking niet op het nivo van Porsche, maar zeker niet slecht gezien de prijs ($40k in de VS) Daarnaast is dit de eerste Mustang is met onafhankelijke achteras, driften was trouwens erg vermakelijk en de Mustang bleef goed controleerbaar. Met mijn 981 Boxster is dit nog niet gelukt, kleeft aan de weg en zal wellicht ook wel aan mij liggen want de grens van uitbreken achterkant ligt bij de Porsche zoveel verder weg dan bij de Mustang.

Ik ben erg blij met mijn Porsche, toch mijn droomwagen. Maar die Mustang was ook erg erg lekker, veel plezier ermee.

Auteur:  porschenot [ 03 feb 2017 21:18 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

Bimmer schreef:
En was helemaal verkocht toen ik het chassisnr zag :-)


mooie bak voor als je 23 bent :mrgreen:

Auteur:  caelin [ 03 feb 2017 21:37 ]
Berichttitel:  Re: Het gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mustang, denk

na het bekijken van wat reviews (o.a. motortrend ignition) over de gt350 was ik na het horen van het geluid eigenlijk verkocht....

toen ging ik kijken wat een gt350 zou kosten om in NL te mogen rijden...guess?

wrong-> 165.000,-

:bang: :bang: :bang:

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/