Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 8:28



Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: VUURWERK!
Franz schreef:
Ga morgenavond maar eens een kijkje nemen in het plaatsje Veen, hier tien kilometer verderop over de Maas.


Ga je dan met je P/auto daar heen (zonder kentekenplaten) :mrgreen: ? En als het meezit krijg je de eerste dag/dagen van 2015 kost en /inwoning en vervolgens over een paar maanden ook nog een dagvergoeding! :mrgreen:

Fijne jaarwisseling.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


31 dec 2014 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
Ja, van die idiote vergoeding kunnen ze weer een hoop autowrakken kopen. Je zou daar maar als hulpverlener vanacht naar toe moeten :|
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


31 dec 2014 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
over minder dan 24 uur is het weer over.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


31 dec 2014 11:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Wat ik nooit zo goed begrijp: zijn er in een weekend in mei 100 slachtoffers door bv een brand in een disco oid, dan spreken we van een ramp, maar als er 800 slachoffers zijn met oud en nieuw, dan moeten we niet zeuren... :idea: :scratch:
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
hoe vreselijk ook, maar het is geen vergelijk omdat die 800 slachtoffers verspreid wonen over het hele land, zou je verspreid ook dergelijke disco branden hebben zou het aantal slachtoffers het aantal vuurwerkslachtoffers overstijgen.

ben het eens ieder slachtoffer is er één te veel.

vanmorgen even een brief op de post gedaan, er liepen heel wat lui rond met een vuurwerkbril op ( druk aan het afsteken )
en met legaal vuurwerk is het risico acceptabel.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


31 dec 2014 12:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Het gaat er in hoofdzaak om, of wanneer je vuurwerk in zijn geheel verbied of er dan minder ellende is.
Ik ga er vanuit van niet, want de meeste overlast die je hebt is te wijten aan lui die met illegaal vuurwerk alles aan hun laars lappen.
En geloof maar niet dat die er mee stoppen, wanneer legaal vuurwerk verboden is.
Dat vuurwerk meldpunt is daarom ook een wassen neus; de meeste klachten zijn afkomstig van illegaal vuurwerk, wat al dagen en/of weken lang wordt afgestoken voor de verkoopdagen.
Dat heeft helemaal niets met consumenten vuurwerk te maken.


31 dec 2014 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
dj.verhulst schreef:
hoe vreselijk ook, maar het is geen vergelijk omdat die 800 slachtoffers verspreid wonen over het hele land..


Ach, dat is het! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben... :?
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Nog even een weetje: 70% van het letsel wordt veroorzaakt door legaal consumentenvuurwerk :salut:
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
MickRS schreef:
Nog even een weetje: 70% van het letsel wordt veroorzaakt door legaal consumentenvuurwerk :salut:



tussen een blauwe plek of een oppervlakkig brandwondje en afgeruikte ledematen zit nog al een flink verschil...
met gewone rotjes raak jij je ledematen niet kwijt,, denk dat drank wel een behoorlijk factor is.





Frans D schreef:
Het gaat er in hoofdzaak om, of wanneer je vuurwerk in zijn geheel verbied of er dan minder ellende is.
Ik ga er vanuit van niet, want de meeste overlast die je hebt is te wijten aan lui die met illegaal vuurwerk alles aan hun laars lappen.
En geloof maar niet dat die er mee stoppen, wanneer legaal vuurwerk verboden is.
Dat vuurwerk meldpunt is daarom ook een wassen neus; de meeste klachten zijn afkomstig van illegaal vuurwerk, wat al dagen en/of weken lang wordt afgestoken voor de verkoopdagen.
Dat heeft helemaal niets met consumenten vuurwerk te maken.



ik denk dat je een punt heb.

vuurwapens zijn ook zwaar verboden in ons land, de regels één van de strengst van de de westerse wereld, maar veel criminelen hebben ze toch en worden er toch behoorlijk wat mensen omgelegd, berooft of bedreigd, en dat uitbannen lukt ook nooit.

men lijkt maar niet te zien dat veruit de meeste ellende komt door illegaal (zwaar)vuurwerk en geknoei ( zelf gemaakte projectielen )
en dat vind ik best wel wat kort door de bocht
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


Laatst bijgewerkt door dj.verhulst op 31 dec 2014 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.



31 dec 2014 12:45
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
Tja, vuurwapens legaliseren is ook zo wat. Hoorde vanochtend dat een jongetje van twee jaar (!) in de US tijdens het winkelen met zijn moeder en 3 broertjes/zusjes het pistool van zijn moeder uit haar handtas haalde, de veiligheidspal omzette en zijn moeder doodschoot. :bang: :bang: :bang:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2014 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Ok, een leuke anekdote dan:

Mick was een jochie van 14. En natuurlijk was ook hij op een of andere manier aan vuurwerk gekomen. Gillende keukenmeid met knal was een blindganger en dus pakte hij het weer op, zoals jochies dat nu eenmaal doen. Want als je m dan breekt heb je nog een leuke vuurspuwer. Ik was alleen even vergeten dat het met knal was. Gelukkig was het heel koud en had ik dik leren handschoenen aan, want dat ding knalde dus wel in mijn hand. Dik leren handschoen volledig stuk, vingers verbrand, maar door die handschoenen nog wel heel. Anders had ik een stuk minder goed leren rekenen... :lol:

Ja, uiteraard was het compleet verkeerd gebruik en ontzettend stom. Maar ja, 14 jaar he. Je kunt wel roepen: "eigen schuld, dikke bult", maar ik ben van mening dat we als maatschappij een verantwoordelijkheid hebben mbt de veiligheid van onze inwoners. En zeker voor onze kinderen. Jongetjes doen dit nu eenmaal. De vraag is of je dit acceptabel vindt?

Natuurlijk vind ik het ook leuk om 12 uur, ook al heb ik sindsdien geen vuurwerk meer aangeraakt. Maar ontkennen dat het geen issue is, klopt mi gewoon niet. En dat het probleem vnl illegaal vuurwerk is, wordt door de cijfers duidelijk tegengesproken...

En zo typende zit ik te denken: zou het geen oplossing zijn om vaste open plekken aan te wijzen waar vuurwerk afgestoken mag worden? Dus denk aan parkeerplaatsen, sportvelden, trapveldjes etc. Maakt dat controle en handhaving wellicht eenvoudiger worden. En omstanders op een grotere afstand blijven, want de helft van de slachtoffers zijn omstanders.
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
dj.verhulst schreef:
MickRS schreef:
Nog even een weetje: 70% van het letsel wordt veroorzaakt door legaal consumentenvuurwerk :salut:



tussen een blauwe plek of een oppervlakkig brandwondje en afgeruikte ledematen zit nog al een flink verschil...
met gewone rotjes raak jij je ledematen niet kwijt,


Get your facts straight!
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Ik ben van mening van niet Mick.
Om veilig vuurwerk te kunnen afsteken, heb je ruimte om je heen nodig.
Met zijn allen op een relatief kleine oppervlakte, beperkt die ruimte om je heen.

Mijn eerdere opmerking had meer betrekking op overlast.
Wat gewonden aangaat; veel daarvan zijn te wijten aan verkeerd omgaan met vuurwerk, of dat nu illegaal of legaal vuurwerk is.
Gelukkig is de vw branche zelf daar al op ingesprongen, hebben niet op verdere wetgeving gewacht en hebben de grootste boosdoener uit het assortiment gehaald; de baby vuurpijl.
Dat hadden ze van mij overigens al jaren geleden mogen doen.

Verder wordt er flink gewerkt aan het onderscheppen van illegaal vuurwerk.
Ik kan dat zelf hier ook merken, want elk jaar wordt die overlast minder.
Dit jaar hoor ik amper iets.

M.b.t. illegaal vuurwerk, vind ik dat alleen door ingrijpen op Europees niveau er afdoende maatregelen genomen kunnen worden.
Dat illegaal vuurwerk is namelijk in hoofdzaak professioneel vuurwerk en de zware knallers komen in het algemeen uit Italië.
Zorg voor een verplichte registratie aan wie dat professionele vuurwerk geleverd wordt en verplicht unieke fabricage nummers op elk stuk professioneel vuurwerk.
Op die manier kan wanneer er een partij illegaal vuurwerk in beslag genomen wordt, heel simpel achterhaald worden wie de oorspronkelijke bron was.
Hang daar fikse boetes aan vast en het afnemen van vergunningen, je zult zien dat op die manier het snel gedaan is met de meerderheid van het illegale vuurwerk.

Tevens vind ik het een grote verantwoording voor de ouders, dat zij zelf het goede voorbeeld geven.
Ik heb altijd een vuurwerkbril gedragen en mijn neefje heeft dit klakkeloos overgenomen.
Hij voelt zich zelfs kaal zonder vw bril en heeft heel snel in de gaten, of hij hem überhaupt heeft vergeten (net als ik met een veiligheidsgordel heb).

Vuurwerkshows zijn niet de oplossing naar mijn idee.
Ik zie niet een heel dorp of stad naar zo'n evenement gaan en zoals wel meer geldt; des te meer mensen opeengepakt, des te meer kans op ruzies en ellende.
Zonder vuurwerk zullen niet veel mensen de straat op gaan om elkaar het allerbeste te wensen en het zal dan naar mijn mening een gewone saaie dag worden.
Alleen jongeren doen dan nog wat door naar één van de feesten te gaan.


31 dec 2014 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Denk dat jij en ik aardig hetzelfde denken over vuurwerk. En ja, er wordt inmiddels al veel aan gedaan, maar het aantal slachtoffers zegt mij dat dat nog niet voldoende is.

Vandaar ook dat ik altijd probeer in oplossingen te denken, ipv het vast blijven zitten in 'welles, nietes'. Toch denk ik dat mijn idee van aangewezen plekken de moeite waard zou zijn om eens verder te bekijken. Niet direct 'afknallen' :mrgreen: Je hebt gelijk dat je echt meer dan voldoende ruimte nodig zal hebben. Maar hier in de buurt zou ik zo twee a drie plekken kunnen aanwijzen waar het volgens mij zou kunnen en waar je met een minuutje lopen bent.

En als ik er zo eens langer over nadenk heeft het meer voordelen. Het sociale aspect wordt alleen maar groter. Een plek waar de hele buurt bijeenkomt. Wellicht staan er een paar liefhebbers op om het centraal te organiseren voor de buurt... Nou ja, zoals gezegd, het is maar een idee. En misschien ook niet de oplossing. Maar op deze manier blijven denken levert uiteindelijk meer op dat je lekker ingraven in je standpunt :idea:
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 14:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: VUURWERK!
Dit is pas vuurwerk :mrgreen: :mrgreen:


31 dec 2014 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Dat is een mooie Alfred, die heb je ook in het klein, heet volgens mij een Girandola. 8)

@Mick; In de trend van dat de slachtoffers teruggebracht moeten worden, zeer zeker.
Alleen waar en door wie is nog een discussiepunt. ;)

Zelf ben ik voor zelfstandig vuurwerk afsteken en dan niet bij aangewezen plekken.
Ik vind het juist gezellig omdat het in je eigen buurt gebeurt.
De buurtbewoners alhier gaan goed met elkaar om en na twaalven zie je iedereen gezellig op straat met elkaar keuvelen.
Met een centrale vw show, of aangewezen afsteek punten, ben je dat toch kwijt.

Er moet gewoonweg zoveel mogelijk gedaan worden om ellende te voorkomen.
De vw branche zelf heeft al een goede stap genomen door de babypijlen uit het assortiment te halen.
Indien er andere vw items zijn waar ook veel gewonden door vallen, dan zal de volgende stap moeten zijn, die ook uit de verkoop te halen.
Aan het illegale vuurwerk kan zowel de vw branche als de liefhebber niets doen, dat is ook bij hen een doorn in het oog.
Daar moet de politiek aan te pas komen.


31 dec 2014 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Ik bedoel ook juist dat het gebeurt in je eigen buurt en dat degene met vuurwerk het zelfstandig afsteekt. Want inderdaad is het juist zo leuk om met de straat samen te zijn. Zo heb je bij mij om de hoek een voldoende open plek omdat te regelen. Loop ik niet 50 meter naar links, maar 50 meter naar rechts.

Wat je ermee bereikt is dat vuurwerk niet tussen de keuvelende mensen afgestoken wordt, maar dat afsteken en keuvelen van elkaar gescheiden worden. Denk dat dat veel ellende voorkomt. Desnoods maken we er een gewoonte van dat je de ene helft van de straat gebruikt voor vuurwerk en dat je in de andere helft op veilige afstand met elkaar keuvelt. In ieder geval zijn er meer mogelijkheden dan wel of niet verbieden.
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2014 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Vuurwerk , ja mooi pijltje ssssstt BOEM Oohhh :cheers: , maar als je jongens net als bij mij 13 en 15 zeuren dat ze met vriendjes op oudjaarsdag op straat willen met wat vuur werk Hmmm. Oke de regels niet naar dieren gooien , niet naar mensen gooien , niets op blazen en als hij het niet doet gewoon laten liggen…. Oja… geen illegaal vuurwerk gewoon van de boerenbond , en als je je 2 vingers verliest dan hak ik bij thuiskomst er nog 2 af…duidelijk ja pap we doen voorzichtig …. Om 13.00 vertrokken en om 14.15 burohalt aan de telefoon , beide aangehouden omdat het nog geen 18.00 uur was :bang: . Hmmm de een was in onze woonplaats en de andere bij vriendjes 12 kilometer verder. Nou dat is flauw hoor , maar goed zo mochten niets opblazen had ik gezegd, volgende keer maar uitzondering maken voor een politie busje…. Maar goed ze zijn thuis en wit rond de oortjes haha …volgend jaar GEEN vuurwerk wand ja je moet als ouders toch streng zijn….. voor iedereen een gezond en liefdevol 2015 gewenst . gr coen :salut:
_________________________________________
Porsche cabrio uiteindelijk willen ze er allemaal een.


31 dec 2014 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Beetje flauw van de politie, want niet iedereen zal zich bewust zijn van de nieuwe tijden.
Stuur die jongens dan gewoon met een waarschuwing weg.


31 dec 2014 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: VUURWERK!
Frans D schreef:
Beetje flauw van de politie, want niet iedereen zal zich bewust zijn van de nieuwe tijden.
Stuur die jongens dan gewoon met een waarschuwing weg.

Haha...dat zal inderdaad nog een paar jaartjes duren voordat iedereen 'zich daar bewust van is'. Tegen die tijd is het verboden. Geef het nog een jaar of vijf.
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


31 dec 2014 18:27
Profiel ICQ 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
opsluiten tot nieuwjaarsdag :cheesy:

Ach, ik zie bij mijn boys van 8 en 10 dezelfde enthousiaste interesse als ik vroeger had. Het is spannend, lont in de hand, vuurwerkbril op de neus en groundblossoms afsteken. Eén avond in het jaar onder de bezielende leiding van pa :^:
Ik hoor overigens zowel in A'dam Noord (moest vandaag gewoon werken) als hier in B'hoven veel minder geknal dan vorig jaar op oudjaarsdag.

Heb dit jaar geen zin om vannacht een uur lang lontjes aan te steken. Gewoon twee grote cakeboxen gekocht. Wel lachen, sta je bij die vuurwerkmannen te twijfelen wat je wilt kopen, komt er eentje met een ipad aan met filmpjes met wat die boxen doen...

De ene: http://youtu.be/uqh9rpP_2Is
En de andere: http://youtu.be/FyakJLa4Kj4
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2014 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Die zijn mooi horn vooral de Hercules.

Ik heb deze als grotere jongens;
https://www.youtube.com/watch?v=V5xRor2sax8
https://www.youtube.com/watch?v=mpvqEjUeZm8

Daarnaast nog enkele 500 grammers en wat kleinere potten.


31 dec 2014 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Frans, die laatste is :thumleft:


31 dec 2014 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Dit is mooi siervuurwerk..... https://m.youtube.com/watch?v=rKx9lEa1jdQ

Die wil ik wel voor de jaarwisseling, maar ik weet wat ie kost :pale:
Die laatste is inderdaad erg mooi Frans! Laat je ons nog weten of ie in het echt ook zo is? Het blijft 500gram.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2014 19:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: VUURWERK!
Ben jij niet buiten Steef, this na 18.00 uur :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


31 dec 2014 19:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.