Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 20:57



Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: VUURWERK!
wolf schreef:
beetje somber, 40-plussers die nog gek zijn van vuurwerk.


Ook mijn idee. Alhoewel ik een ieder zijn lolletje gun, mag het van mij verboden worden. Kosten/baten enzo.


31 dec 2013 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: VUURWERK!
Bij ons in het noorden is het vooral carbid wat je hoort op oudjaarsdag.

Vanmiddag filmpje gemaakt toevallig, kijk maar eens op: http://www.youtube.com/watch?v=IEnNv1RyYf8 en dan op 0.52 seconden :pale:

Ging maar net goed.... :scratch:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


31 dec 2013 22:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: VUURWERK!
MS964 schreef:
. . . . mag het van mij verboden worden. Kosten/baten enzo.

Kosten/baten? Nou, breng al die lufties maar naar de schroot dan!


01 jan 2014 2:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: VUURWERK!
nog 2 maanden dan komen we kijken of de rode papiertjes zijn weggewaaid bij jullie :D


01 jan 2014 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: VUURWERK!
Papiertjes weggewaaid?

Wij hadden visite gisteren dus een beetje sierspul. Alles na afloop direct opgeruimd, hoeft niet bij een ander in de tuin te waaien en het risico dat kinderen er in de ochtend mee gaan klooien......wie weet zit toch nog ergens een kruitlading in. brrrrrrrrr

Maar illegale spul is eng, denk niet dat strenger straffen helpt..... Dan toch maar vuurwerk afschaffen. Las net ook hoeveel incidenten er weer zijn geweest met mensen die vuurwerk etc na hulpdiensten denken te moeten gooien. Tis van de zotte, met zwaar vuurwerk is dit toch gewoon poging tot doodslag?!? Jammer dat er zoveel gekken zijn en een leuk feestje niet meer lijkt te kunnen.......
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


01 jan 2014 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: VUURWERK!
MS964 schreef:
wolf schreef:
beetje somber, 40-plussers die nog gek zijn van vuurwerk.


Ook mijn idee. Alhoewel ik een ieder zijn lolletje gun, mag het van mij verboden worden. Kosten/baten enzo.


Beetje zielig deze opmerking.
Ik heb een pesthekel aan vuurwerk, maar dat betekent niet dat anderen op een normale manier hier wel van mogen genieten. Leeftijd speelt daarbij totaal geen rol.
Hier in de straat is het bij ons voor de deur al jaren het verzamelpunt vanaf 24.00 uur. Om de beurt steken mensen hun vuurwerk af, geven aan of het een knal wordt of siervuurwerk is en na anderhalf uur is het klaar.
De vuurkorf staat de hele avond al op straat te branden en geen mens heeft bezwaar.
's Morgens, bij daglicht wordt alles opgeruimd en alle 40+ mensen hebben hun lol weer gehad.

En het kosten/baten plaatje: goed verdedigbaar als je daarnaast andere goede zaken doet met je centen.

Als ik het dranktopic hier lees, schat ik zo in dat er aan alcohol heel wat meer geld wordt verprutst hier op het forum. Kosten/baten plaatje :?: En de gevolgen hiervan?
Nee, niemand rijdt met drank op in zijn auto.....
Nou, hier doet niemand onverstandig met vuurwerk.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


01 jan 2014 11:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: VUURWERK!
Ik zou wel eens willen weten hoeveel personenauto`s de grens zijn overgekomen afgelopen week , waar eigenlijk onderstaand bord op moest zitten
Afbeelding
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


01 jan 2014 12:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: VUURWERK!
Elferhenkie2 schreef:
Bij ons in het noorden is het vooral carbid wat je hoort op oudjaarsdag.

Vanmiddag filmpje gemaakt toevallig, kijk maar eens op: http://www.youtube.com/watch?v=IEnNv1RyYf8 en dan op 0.52 seconden :pale:

Ging maar net goed.... :scratch:

Bassie en Adriaan momentje :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


01 jan 2014 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: VUURWERK!
dreamer schreef:
Papiertjes weggewaaid?

Wij hadden visite gisteren dus een beetje sierspul. Alles na afloop direct opgeruimd, hoeft niet bij een ander in de tuin te waaien en het risico dat kinderen er in de ochtend mee gaan klooien......wie weet zit toch nog ergens een kruitlading in. brrrrrrrrr

Maar illegale spul is eng, denk niet dat strenger straffen helpt..... Dan toch maar vuurwerk afschaffen. Las net ook hoeveel incidenten er weer zijn geweest met mensen die vuurwerk etc na hulpdiensten denken te moeten gooien. Tis van de zotte, met zwaar vuurwerk is dit toch gewoon poging tot doodslag?!? Jammer dat er zoveel gekken zijn en een leuk feestje niet meer lijkt te kunnen.......

was als geintje bedoeld,(en een beetje stoer doen dat we er over 2 maanden vakantie vieren) wij hebben meteen alles opgeruimd, moet zeggen dat het spul dat we in België gekocht hadden veel mooier en beter was dan wat er hier bij de intratuin vandaan kwam.


01 jan 2014 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 2000 /EX 986 2000 /Ex 986 1998 /Ex 986 1997
Lisse
Bericht Re: VUURWERK!
Schade jaarwisseling lijk mee te vallen,

Zo gaan we het jaar uit en beginnen we het nieuwe jaar.

De discussie over of vuurwerk wel nu mag (moet) is er een die we eindeloos kunnen voeren.
Ik ben er niet voor en ook niet tegen, maar als je het nieuws de laatste dagen volgt snap ik het niet meer.
De beste wensen voor het nieuwe jaar maar gelukkig valt de schade mee, kom op zeg.
Wat moeten we er aan doen ik heb geen idee. Wel vind ik dat hier i.p.v de zwarte pieten discussie eens actie moet worden ondernomen.
Het einde jaar feest is er een van alle tijden en zou zoals het zelfs zegt een FEEST moeten zijn en blijven.
Maar zoals het de nu gaat is het in mijn beleving geen feest, maar iets dat je moet overleven.

Verder Wens ik ieder en allen een geweldig 2014 en dat we deze maar weer schadeloos mogen uitzingen tot aan de laatste dag!!!

Chaos

http://nieuws.nl.msn.com/binnenland/sch ... -te-vallen


01 jan 2014 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: VUURWERK!
Verbieden ljkt tamelijk zinloos, handhaving is onmogelijk....

Wat me wel een goed plan lijkt is om grote vuurwerkshows te organiseren. Groot vuurwerk is mooier dan dat kleine prutspul wat je in de winkels haalt, daar zijn de meesten het wel over eens. Als je ziet hoeveel mensen er jaarlijks nog op het schevenings vuurwerkfestival afkomen, zijn er genoeg liefhebbers.

Met een grote show vervalt voor velen de behoefte om zelf wat dingtjes te halen en heb je al een deel van het probleem opgelost. Is vast ook beter voor het milieu ( wat een mooie bijkomstigheid is)

Bovendien heb je dan veel mensen bij elkaar en is het veel makkelijker toezien op de veiligheid....

My2c
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


01 jan 2014 14:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
dreamer schreef:
Maar illegale spul is eng, denk niet dat strenger straffen helpt..... Dan toch maar vuurwerk afschaffen.

Zoals al eerder gezegd; illegaal vuurwerk is al verboden, dus wat voegt afschaffen er aan toe?
De mensen die dat nu afsteken, zullen dat gewoon blijven afsteken, vuurwerkverbod of niet.
Het hele probleem zit hem gewoon in het illegale vuurwerk en dan met name het knalvuurwerk, lawinepijlen en te grote shells.
Op zich gebeurt er weinig met illegaal siervuurwerk, op shells na en dan vooral de grotere formaten.

Ik ben zelf van mening dat er de verkeerde weg wordt bewandeld, met het trachten een halt toe te roepen, tegen dat zgn illegale vuurwerk.
Dit vuurwerk wordt namelijk wel gewoon legaal geproduceerd en is eigenlijk alleen bedoeld om door professionele mensen afgestoken te worden.
Verplicht gewoon de fabrikanten serienummers op het vuurwerk aan te brengen en eis tevens een gedegen boekhouding van iedereen die ermee gemoeid is.
Op die manier kan er dan wanneer er een partij illegaal vuurwerk in beslag genomen is, betrekkelijk eenvoudig uitgezocht worden via welke kanalen deze is geleverd en passende maatregelen getroffen worden.

Ze zijn ook al met Europese regels omtrent vuurwerk bezig, dus op een gegeven moment stopt het via Buitenlandse kanalen aankopen van zwaarder vuurwerk wat hier niet toegestaan is maar daar wel, ook.

Vuurwerkshows zie ik weinig heil in, ik zie bijvoorbeeld de mensen die nu gezellig samen met de kinderen naar buiten gaan om vuurwerk af te steken, niet naar zo'n show gaan en ik denk dat het overgrote deel van Nederland op die manier van vuurwerk geniet.
En het resterende deel wat graag zelf een showtje opzet, steekt liever zelf af, alsdat ze een show bezoeken.
Er worden al her en der in de grote steden vuurwerkshows gegeven en degenen die daar heen gaan zijn over het algemeen mensen die meer voor het stappen erheen gaan als voor de vuurwerkshow zelf.


01 jan 2014 15:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
heb vannacht geluk gehad volgens mij. Waren elders O&N aan het vieren. Tegenover mijn huis (aan de overkant van de straat!) grasveldje met zo'n nieuwe gele gemeente prullenbak. Kom thuis, dat ding is helemaal aan stukken gereten en de stalen voorplaat ligt tegen mijn heg aan. Moet de mini op centimeters gemist hebben :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jan 2014 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: VUURWERK!
Totaal geen problemen met vuurwerk (steek zelf niets af), maar die gasten zoals bij Horn zwaar aanpakken en financieel erg zwaar straffen.

Zelfde voor die koters die hulpdiensten bestoken met zwaar vuurwerk, ook aanpakken.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


01 jan 2014 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: VUURWERK!
waar het voor nodig is?
Afbeelding-Afbeelding
kwam ik vanmorgen tegen toen ik met de hond naar het park ging.


01 jan 2014 21:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
exact dezelfde bak als die groene. Maar dan in het geel en nog geen 3 maanden oud. Ziet er nu exact hetzelfde uit. Vervangwaarde x10 als boete. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jan 2014 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Zijn ook de bakken waar ik in een eerder bericht op doelde, trieste figuren. Status oogletsel: 90 gevallen, waarvan 40 kinderen. Bij 30 % blijvende schade.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


01 jan 2014 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: VUURWERK!
Voor de duidelijkheid: met kosten/baten doel ik op meer dan financiën: doden, gewonden, branden, schades, dierenstress, vernielingen, bekogelen van hulpverleners en alle andere ellende die vuurwerk (mede) veroorzaakt. Nadelen wegen niet langer op tegen de voordelen, imho.


01 jan 2014 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: VUURWERK!
ver boven de 200 schreef:
.......Status oogletsel: 90 gevallen, waarvan 40 kinderen. Bij 30 % blijvende schade.


Bij ons in het dorp krijgen alle kinderen jaarlijks een vuurwerkbril. Deze worden uitgedeeld op de scholen en omdat zowat iedereen ze draagt zijn er weinig jongeren die het dom/niet stoer vinden om hem te dragen. Je ziet er ook genoeg volwassenen mee lopen.


En vernielingen, agressie tegen hulpverleners..........helaas is dat een algemeen maatschappelijk probleem.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


01 jan 2014 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
MS964 schreef:
Voor de duidelijkheid: met kosten/baten doel ik op meer dan financiën: doden, gewonden, branden, schades, dierenstress, vernielingen, bekogelen van hulpverleners en alle andere ellende die vuurwerk (mede) veroorzaakt. Nadelen wegen niet langer op tegen de voordelen, imho.

Zullen we het dan ook even over voetbal hebben? Wat dacht je dat Gemeenten en de Burger daar aan moeten betalen, te beginnen met de tonnen subsidie die elke club jaarlijks krijgt (de ruimte en het gratis onderhoudt)? Alle gewonden elk weekend die de maatschappij miljarden kost? En dan dat tuig dat tijdens en na wedstrijden de omgeving van al die terreinen onleefbaar maken, met alle beveiliging daaromtrent...

Waarom worden daar geen maatregelen tegen getroffen, terwijl we daar het hele jaar mee geconfronteerd worden?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 jan 2014 21:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
gaan de clubs zelf voor betalen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jan 2014 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Dream on.....net weer een grote subsidie verstrekt....en de volleybalclub kan ermee stoppen, die krijgen nix!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 jan 2014 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
MS964 schreef:
Voor de duidelijkheid: met kosten/baten doel ik op meer dan financiën: doden, gewonden, branden, schades, dierenstress, vernielingen, bekogelen van hulpverleners en alle andere ellende die vuurwerk (mede) veroorzaakt. Nadelen wegen niet langer op tegen de voordelen, imho.


Het overgrote deel van de door jou genoemde zaken is te wijten aan misbruik van illegaal vuurwerk.
Het enige wat er afgeschaft kan worden is legaal vuurwerk, wat los je daar mee op?
Op de verkoop van legaal vuurwerk wordt er nu nog ruim 10 miljoen aan BTW ontvangen door de staat en daarnaast nog overige belastingen.
Schaf het legale vuurwerk af en er zijn helemaal geen inkomsten meer.
De vernielingen en de andere door jou genoemde zaken zullen gewoon doorgaan, de boosdoener daarvan is in hoofdzaak illegaal vuurwerk en dat is niet zo eenvoudig uit te bannen.


01 jan 2014 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: VUURWERK!
Het probleem is de mentaliteit. Rotzooi trappen, vernielen, knokken, hulpverleners met stenen bekogelen, dieren al dan niet met vuurwerk mishandelen: het is allemaal in- en intriest. Door wie worden/werden die kl@@tzakken opgevoed, denk ik dan. Als mijn kinderen iets flikken dat ook maar in de buurt komt van dit onzin dan zou ik me als ouder een mislukking noemen.


02 jan 2014 3:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
Enguess schreef:
Door wie worden/werden die kl@@tzakken opgevoed, denk ik dan.

Door de straat.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 jan 2014 8:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thomas


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.