Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:42



Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: VUURWERK!
Hier in Frankrijk (redelijk afgelegen) geen vuurwerk. Wel geknal (van de jagers :)).
Goede jaarwisseling allemaal en een gelukkig en gezond 2919.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


31 dec 2018 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: VUURWERK!
Vanmiddag een rondje op fiets gedaan, en in de weiland belandt....carbid met doffe dreunen.

Voor de rest: zup’n, vret’n en angoan hier..... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


31 dec 2018 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Lekker he dat vuurwerk en die zogenaamde gezellige brandstapels bijv in Scheveningen....
Geen Porsche in de hens? manmanman, wat een sneu gedoe weer en ook het geweld tegen politie,brandweer, ambulancebroeders .
Hemeltergend.... :evil:


01 jan 2019 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: VUURWERK!
Wens iedereen een heel goed gezellig gezond gelukkig 2019!

Heerlijk kunnen genieten van het vuurwerk afsteken...wat blijft dat toch een mooie 'tegendraadse/recalcitrante' traditie en 'vrijheid' die de overvloedig aanwezige regelneven - in dit overigens hele mooie land waar we leven - een deel van de bevolking nog gunnen.

En ja snap helemaal dat het voor een groot deel van de bevolking (met name hondenbezitters) hoogst irritant is.

Nederland is groot geworden met streken en baldadigheid...door landen leeg te roven, oorlog te voeren, mensen te verkopen...dus ja geloof wel dat vuurwerk afsteken bij sommigen enigsinds nog in hun DNA aanwezig is. Voor 1 dag/nacht zijn we een vrijstaat. I love it.

En als we het verbieden...wat wordt dan het volgende wat we verbieden?
Honden en katten op straat....ze schijten op je stoep, in je tuin, lopen overal en nergens te blaffen, en ze maken een hoop troep en regelmatig onschuldige slachtoffers...beetje zoals vuurwerk.

Gun iedereen zijn plezier en vrijheid....leeft een stuk fijner. Met lachende mensen om je heen heb je een veel leuker leven.

En dat geleuter over gemeenschapsgeld...gun iedereen een beetje verspilling van gemeenschapsgeld en irrationaliteit...de romantiek van het leven...dat is kunst en waardevol!


01 jan 2019 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Tsja, zo een reactie , laat ook maar.... :ass:


01 jan 2019 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Ik kan van Hoorn, Purmerend, Zaanstad tot Alkmaar kijken: de zeikerds zijn absoluut in de minderheid!
Wát een show zeg! Wat gaat er een vuurwerk de lucht in! Over de hele wereld trouwens....en maar 2 doden, wat vuurwerk/carbid-schieten veiliger maakt dan fietsen :mrgreen:

De vogels waren overigens ook behoorlijk in paniek, die beesten weten niet waar ze heen moeten. Zelfs de dorpsuil zag ik in paniek rondjes vliegen. Toch wel zielig. Maar na een half uur werd alles weer redelijk rustig.
Volgens mij was het een goede jaarwisseling met minder ellende dan andere jaren. Ik denk dat mensen vanzelf door alle waarschuwingen en berichten ook wat voorzichtiger worden. Ook het aanbod van wat duurdere ‘potten’ (flowerbeds) zal de afsteektijd verkorten....men geeft er misschien iets meer aan uit, maar is ook sneller klaar?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 jan 2019 21:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: VUURWERK!
Hier was het zeker niet rustiger dan de voorgaande jaren.

Volgens mij zijn er lieden die er ruim meer dan een maand salaris aan vuurwerk doorheen jagen ...

Wél weer heel mooi siervuurwerk mogen aanschouwen :ba:

Gelukkig ben ik blijkbaar een van de weinigen die (4 jaar geleden) gestopt is met vuurwerk kopen :D


01 jan 2019 21:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: VUURWERK!
Dikke knal hier vlakbij, op nog geen kilometer......en ik dacht aan 2000....:scratch:

En ik las een dode helaas....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


01 jan 2019 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: VUURWERK!
In Scheveningen hadden ze echt werk van vuur gemaakt........


02 jan 2019 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: VUURWERK!
Straks mag het alleen nog maar op bepaalde "veilige" plekken door de overheid, massa's mensen bij elkaar, een walhalla voor terrorristen :scratch: :bang:


02 jan 2019 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: VUURWERK!
Ik gun ieder zijn plezier, maar ik heb er niks mee. Maar heb er wel mee te maken. Op mijn family car lag zeer veel kruit van al die ellende. Ik ontdekte vandaag dat er allemaal vlekken ingebrand zijn, die ik er niet meer uitkrijg. Wie is daarvoor verantwoordelijk........................Dank je wel!!!!!! :cry:


02 jan 2019 15:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: VUURWERK!
op Dumpert stond dit ioetwat ironische filmpje , maar geeft wel weer hoe buitenlanders hier tegenaan kijken en wij
het onder het motto van "erfgoed "maar accepteren.. https://www.youtube.com/watch?v=rGJseovT8ug
ben zeker niet tegen vuurwerk , maar door al dat illegale vuurwerk loopt het echt uit de hand
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


02 jan 2019 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: VUURWERK!
Is toch geen erfgoed. Vuurwerk etc bestond al wel langer en knallen ook aanwezig in tradities hier en in de landen om ons heen.

In NL is het hardere vuurwerk wel meer in opgang geraakt doordat na de tweede wereldoorlog onder invloed van de Nederlanders die terugkwamen uit Indië en vandaar het hardere vuurwerk meebrachten hiernaartoe.

Het wordt er hier ook echt letterlijk met de paplepel ingegoten. Ik zie vaders veranderen in kleine kinderen en aan de eigen en anderen hun kinderen voordoen hoe het moet. Ja sommigen nog maar 7-8 jaar.

Even verderop in de straat stonden ze met hun twee kids van 3-4 jaar op straat te proosten en vuurwerk af te steken terwijl er 10m afstand een groot karton de lucht in gaat. Er schoot ook nog een pijl horizontaal door de straat.

Tja wie wind zaait zal storm oogsten.


02 jan 2019 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: VUURWERK!
hagen111 schreef:
Voor 1 dag/nacht zijn we een vrijstaat.

Als het maar 1 dag/nacht zou zijn, zouden veel mensen die er overlast van ondervinden het waarschijnlijk geen groot probleem vinden. Bij mij beginnen ze al voor Sinterklaas en gaan ze door tot de kerstvakantie is afgelopen.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


22 feb 2019 8:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: VUURWERK!
Ben je net uit je winterslaap ontwaakt? :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


22 feb 2019 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: VUURWERK!
Targa Floriaan schreef:
Ben je net uit je winterslaap ontwaakt? :mrgreen:


denk het wel Cabrio is uit de schuur van het weekend
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


22 feb 2019 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: VUURWERK!
Targa Floriaan schreef:
Ben je net uit je winterslaap ontwaakt? :mrgreen:

Ik had oordoppen in vanwege het vuurwerk, en een blinddoek voor vanwege de flitsen. Die durfde ik nu pas weg te halen :mrgreen:

Maar op een post waaruit zoveel 'iedereen moet doen wat ik leuk vind en als ze het niet leuk vinden is het niet mijn probleem, maar owee als ik iets niet mag omdat een ander het niet leuk vindt...' spreekt, moest ik even reageren.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


24 feb 2019 16:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anton964, molen934, Ruudje


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.