Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 14:01



Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: VUURWERK!
dj.verhulst schreef:
vuurwerk is door die hele strenge regels die na 2001 zijn ingevoerd verantwoordelijk voor de hoge prijzen.

:roll: Al vroeg met de champagne begonnen? :)
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


30 dec 2015 22:12
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: VUURWERK!
NL is toch veel te dichtbevolkt voor ongecontroleerde explosieven en siervuurwerk. Helemaal met het afnemende discipline en verantwoordelijkheidsgevoel lijkt me dat dit wel zijn beste tijd gehad heeft.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


31 dec 2015 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Met zo'n argumentatie kan je wel meer dingen, zoals bijvoorbeeld het autorijden afschaffen en iedereen in het openbaar vervoer stoppen.
Ongecontroleerde explosieven zal je niet vinden in consumenten vuurwerk.
Verder is het niet zo dat iedereen afsteekt, volgens de laatste cijfers 1 op de 8 Nederlanders.


31 dec 2015 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Dan schaffen ze het maar af....ik ben het er niet mee eens, het blijft een leuk volksvermaak, soearte Piet hebben ze immers ook afgeschaft, benzine- en dieselauto's worden ook langzaam afgeschaft......
Ik haal steeds vaker mijn schouders op, en ga maar mee met het grote domme volk, het heeft in dit land echt bar weinig zin om voor je vrijheid op te komen. Want daar gaat dit hele verhaal over: vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid.
Wat is daar over twintig jaar nog van over? :salut:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2015 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: VUURWERK!
Discipline en verantwoordelijkheid zijn begrippen die met het afschaffen van de dienstplicht al te gronde zijn gegaan. Doe je niks aan.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


31 dec 2015 15:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: VUURWERK!
+1000! Gauw weer invoeren, worden we allemaal beter van!


31 dec 2015 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
Ik heb helemaal niets met vuurwerk. Vind het geldverspilling en te belastend voor het milieu en daarbij ben ik als gitarist zijnde als de dood dat er iets met m'n handen zou gebeuren tijdens het afsteken van vuurwerk. Maar ik wil het plezier van een ander ook niet ontnemen dus laat ze wat mij betreft lekker knallen op oudejaarsdag.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


31 dec 2015 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa 964 C2
Bericht Re: VUURWERK!
Franz schreef:
en daarbij ben ik als gitarist zijnde als de dood dat er iets met m'n handen zou gebeuren tijdens het afsteken van vuurwerk.
Je handen gewoon verzekeren net als Keith Richards voor 1,6 miljoen dollar :wink:
_________________________________________
< eat my fine dust >


31 dec 2015 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
met gewoon consumenten vuurwerk en op de correcte manier gebruikt loop je eigenlijk geen risico
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


31 dec 2015 17:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
Dat woordje 'eigenlijk' vertrouw ik gewoon niet. Collega van mij kreeg een aantal jaren terug een onschuldig babyvuurpijltje in haar oog die notabene door haar man afgestoken werd. Met twee operaties achter de rug is het uiteindelijk grotendeels goedgekomen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


31 dec 2015 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Iedereen die oplet loopt geen risico :!: Het probleem zit hem vaak in 'derden' die niet opletten.
Ik ben ook afhankelijk van mijn handen, maar wil wel leven. Zag net weer een groepje jongeren met romeinse kaarsen op elkaar schieten: daar kan ik boos om worden, want als je zo'n brandend balletje in je oog krijgt, is het over met de carrière!

Ik heb het zwaarste vuurwerk afgestoken (mortieren tot 100mm), en kan bij normaal gebruik van je hersens niets mis gaan. Maar ik begrijp werkelijk niet dat je door dom gebruik moedwillig anderen of jezelf in gevaar wil brengen.
Overigens liepen alle volwassenen stug door: waren jongetjes van een jaar of 12! :shock: Niemand zegt er wat van. Mijn zoon van 10 heb ik gelijk uitgelegd waarom het dom is wat die jongetjes deden. Ik vertrouw hem straks met een redelijk zwaar sierpakket :!: Zo is hij opgevoed, en ik weet zeker dat hij er altijd voorzichtig mee om zal gaan. Hij vindt het leuk (het is misschien ook een 'jongensding', hoewel mijn dochter van 15 het ook erg graag afsteekt), en ik begeleid hem daarin.
Dat is de verantwoording als ouder. Ik verbied het hem zeker niet, dat doen wellicht de ouders van die jongetjes wel! Bespreekbaar maken, uitleg geven, gevaar laten inzien, enz…

Sidney heeft al prachtig vuurwerk gehad; over een paar jaar ga ik zeker met mijn gezin op het IJ kijken, liefst er zo dicht mogelijk op! Ik wil die klappen voelen, net zo spectaculair als de Formule 1 start van vroeger, ik wil die klappen van die twaalf (!!!) cilinders voelen…..is ook al verboden in ons land :salut: Dat ene momentje per jaar wordt door een grote groep mensen niet gewaardeerd. En dat is toch jammer! En het wordt vaak door een kleine groep onverantwoordelijken verpest, dat is ook jammer.

Een verbod zou trouwens wel goedkoop zijn, heb net afgerekend…. :shock: :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2015 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
ja franz, en zo ken ik mensen die ooit de jackpot in staatsloterij gewonnen hebben en anderen die weer graag een vuurpijl in de ogen gehad hadden ipv een andere vreselijke ziekte of zwaar ongeluk.
je kunt niet alles uitsluiten....... ook vuurwerk niet
zou wel heel erg saai worden in het leven
als ik jou was zou ik absoluut niet meer buitenkomen of in je P stappen
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


31 dec 2015 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Ik ben 50 en weet van mijn (reeds overleden) vader, dat er destijds een ijzeren discipline was in de diensttijd.
Hij was marinier en heeft in New Guinea zijn diensttijd uitgezeten.
Ik heb zelf in Nijmegen gezeten en had daar best grote vrijheden.
Zeven dagen in de week stappen, we werden zelfs opgehaald en weer terug gebracht door een bus van de discotheek.

Gedragsnormen hebben mijn ouders me bijgebracht en dat ontbreekt tegenwoordig bij veel jongeren.
Veel ouders werken beiden, dus veel tijd en aandacht hebben ze niet voor hun kinderen.

Ik ben echter wel van mening dat herinvoering van de militaire dienst veel van die ontspoorde jongeren weer op het rechte pad kan brengen.
Dus wat mij betreft; doe dat liever vandaag als morgen.

En wat de hele vuurwerk discussie betreft;
Ik kan best wel begrijpen dat sommige mensen het vuurwerk helemaal niets vinden en zij overlast ervaren.
Veel van die overlast heeft echter totaal niets met het consumentenvuurwerk zelf te maken.

Naar mijn mening worden er veel onjuiste argumentaties gebruikt in het bepleiten van afschaffing.
Bij alle onderzoeksvragen over dit onderwerp; komen keer op keer overlast van harde knallen, vernielingen en te vroeg afsteken als top drie uit de bus.
Hebben die antwoorden te maken met consumentenvuurwerk? Nee, want het betreft in bijna alle gevallen illegaal vuurwerk.
Vervolgens geven ze dan ook nog eens een alternatief in de vorm van afschaffing van het consumentenvuurwerk en het vervangen hiervan door centrale vuurwerkshows, om van die overlast af te komen.

A) Je bent niet van de overlast af, want het betreft illegaal vuurwerk en dat zal gewoon nog in het illegale circuit te verkrijgen zijn, net als nu het geval is.

B) Er wordt een alternatief geboden wat een luchtkasteel is, want er zijn geen genoeg pyrotechnische bedrijven om overal een centrale vuurwerkshow te organiseren.

Dus tja; schaf het af en je blijft desondanks in de Decembermaand nog steeds harde knallen horen, om wat vuurwerk te zien, zal je als je ver van een grote stad woont, een aardig stukje moeten tuffen en na twaalven blijft het overal stil in de straat, want er is geen reden meer om de straat op te gaan.

Verder stookt de media de laatste jaren ook lekker de boel op, door vuurwerk zo negatief mogelijk in het nieuws te brengen.
Lees ik laatst een stukje op NU dat bijna de helft van de Nederlanders volgens een onderzoek voor een verbod is.
Nieuwsgierig als dat ik ben, lees ik het onderzoek door.
Daar stond dus overduidelijk in, dat er in vergelijking met verleden jaar er minder animo voor een verbod was.
Dat viel echter nergens in het artikel te lezen, er werd gewoon weer zo negatief als mogelijk uitgehaald.

Zelf zie ik het overigens voorlopig niet tot een verbod komen.
Ze zijn al een tijdlang druk bezig met het opstellen van een Europese regeling, die als het goed is in 2017 in gaat.
Naar ik aanneem zal de politiek eerst willen zien wat daar uitkomt.

Van deze kant iedereen een prettige jaarwisseling toegewenst, doe voorzichtig met afsteken en ruim netjes je eigen rommel op, zoals het hoort. :wink:


Laatst bijgewerkt door Frans D op 31 dec 2015 18:06, in totaal 1 keer bewerkt.



31 dec 2015 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Hier waren we wel even bezig met opruimen :mrgreen: Eerst 1 mat, en toen 2 op elkaar: werkelijk fenomenaal!!! (gaat 'lopen' vanaf 1:27!)
https://www.youtube.com/watch?v=P2l6DuFt-CU

Die doe ik de komende jaren op de boxen, scheelt rommel en een hoop geld. En met een zonnepaneeltje op de stereo is het nog milieuvriendelijk ook! Turn up your BASSSSS!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2015 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Sorry steef, maar aan mij heb je een saaie pief wat knalvuurwerk betreft, ik heb er niets mee.
Zo'n illegale mat heeft me ook al eens schade aan m'n wagen opgeleverd.
Wij vierden het elders en hadden een taxi genomen om een drankje te kunnen nuttigen.
Bij thuiskomst de hele straat naast m'n wagen rood (midden van de weg) en de zijkant van m'n wagen onder de kleine deukjes. :|


31 dec 2015 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: VUURWERK!
Van mij mogen ze het afschaffen. Laat de gemeente maar voor mooi vuurwerk zorgen, zoals in Rotterdam. Nu is er veel te veel overlast. Als iedereen zich hield aan de afspraak om van 22:00 - 02:00 zijn vuurwerk af te steken, dan vind ik het prima. Hier in het park lopen ze met Cobra 6 knallers alle afvalbakken op te
blazen. Het loopt behoorlijk uit de hand. Kinderen van 12 die hun hele hand opblazen omdat het ondeugdelijk illegaal vuurwerk is. I'll rest my case.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


31 dec 2015 19:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
rens914 schreef:
je kunt niet alles uitsluiten....... ook vuurwerk niet
zou wel heel erg saai worden in het leven
als ik jou was zou ik absoluut niet meer buitenkomen of in je P stappen

Beetje ver gezocht nu Rens. Ik sluit het ook niet uit maar ik ga het gewoon niet onnodig opzoeken. Thats all. Op de piste neem ik bv juist weer teveel risico. Dus dat compenseert de boel weer. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


31 dec 2015 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Barolo; die Cobra's zijn niet ondeugdelijk, die gasten zijn dat! Oppakken die gasten, en alle schade direct op de ouders verhalen! Eigenlijk alle schade die in de hele stad veroorzaakt wordt, en dat delen door het aantal 'gepakten'. Zo moeten ze dat ook met de voetbalvandalen doen. Maar helaas gebeurt dat nog veel te weinig! Dat is pas een 'lik-op-stuk-beleid' , maar ik denk dat veel ambtenaren dat nog steeds niet hebben begrepen, ergo: die groep krijgt nog steeds veel te veel salaris betaald!
In Volendam is ook al een zwaar-gewonde te betreuren….gezicht weg!

Overigens verwacht ik niet dat bijvoorbeeld Lutjebroek een aardig vuurwerk kan organiseren, laat staan bekostigen! Hooguit drie scheten en een sterretje. De hang naar illegaal wordt daarmee vertienvoudigd!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2015 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: VUURWERK!
barolo schreef:
Van mij mogen ze het afschaffen. Kinderen van 12 die hun hele hand opblazen omdat het ondeugdelijk illegaal vuurwerk is. I'll rest my case.

Als het legaal vuurwerk is dan kunnen dit soort dingen niet gebeuren behalve wanneer je het gebruikt op een manier zoals het niet bedoeld is. Maar ja, Dan wordt alles gevaarlijk als je het anders gebruikt dan waar het voor bedoeld is
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


31 dec 2015 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: VUURWERK!
Kijk het filmpje maar: de jongen is 12 jaar.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


31 dec 2015 19:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
Frans D schreef:
Ik ben 50 en weet van mijn (reeds overleden) vader, dat er destijds een ijzeren discipline was in de diensttijd.
Hij was marinier en heeft in New Guinea zijn diensttijd uitgezeten.
Ik heb zelf in Nijmegen gezeten en had daar best grote vrijheden.
Zeven dagen in de week stappen, we werden zelfs opgehaald en weer terug gebracht door een bus van de discotheek.

Gedragsnormen hebben mijn ouders me bijgebracht en dat ontbreekt tegenwoordig bij veel jongeren.
Veel ouders werken beiden, dus veel tijd en aandacht hebben ze niet voor hun kinderen.

Ik ben echter wel van mening dat herinvoering van de militaire dienst veel van die ontspoorde jongeren weer op het rechte pad kan brengen.
Dus wat mij betreft; doe dat liever vandaag als morgen.

En wat de hele vuurwerk discussie betreft;
Ik kan best wel begrijpen dat sommige mensen het vuurwerk helemaal niets vinden en zij overlast ervaren.
Veel van die overlast heeft echter totaal niets met het consumentenvuurwerk zelf te maken.

Naar mijn mening worden er veel onjuiste argumentaties gebruikt in het bepleiten van afschaffing.
Bij alle onderzoeksvragen over dit onderwerp; komen keer op keer overlast van harde knallen, vernielingen en te vroeg afsteken als top drie uit de bus.
Hebben die antwoorden te maken met consumentenvuurwerk? Nee, want het betreft in bijna alle gevallen illegaal vuurwerk.
Vervolgens geven ze dan ook nog eens een alternatief in de vorm van afschaffing van het consumentenvuurwerk en het vervangen hiervan door centrale vuurwerkshows, om van die overlast af te komen.

A) Je bent niet van de overlast af, want het betreft illegaal vuurwerk en dat zal gewoon nog in het illegale circuit te verkrijgen zijn, net als nu het geval is.

B) Er wordt een alternatief geboden wat een luchtkasteel is, want er zijn geen genoeg pyrotechnische bedrijven om overal een centrale vuurwerkshow te organiseren.

Dus tja; schaf het af en je blijft desondanks in de Decembermaand nog steeds harde knallen horen, om wat vuurwerk te zien, zal je als je ver van een grote stad woont, een aardig stukje moeten tuffen en na twaalven blijft het overal stil in de straat, want er is geen reden meer om de straat op te gaan.

Verder stookt de media de laatste jaren ook lekker de boel op, door vuurwerk zo negatief mogelijk in het nieuws te brengen.
Lees ik laatst een stukje op NU dat bijna de helft van de Nederlanders volgens een onderzoek voor een verbod is.
Nieuwsgierig als dat ik ben, lees ik het onderzoek door.
Daar stond dus overduidelijk in, dat er in vergelijking met verleden jaar er minder animo voor een verbod was.
Dat viel echter nergens in het artikel te lezen, er werd gewoon weer zo negatief als mogelijk uitgehaald.

Zelf zie ik het overigens voorlopig niet tot een verbod komen.
Ze zijn al een tijdlang druk bezig met het opstellen van een Europese regeling, die als het goed is in 2017 in gaat.
Naar ik aanneem zal de politiek eerst willen zien wat daar uitkomt.

Van deze kant iedereen een prettige jaarwisseling toegewenst, doe voorzichtig met afsteken en ruim netjes je eigen rommel op, zoals het hoort. :wink:



ben het eens dat dienst voor heel veel mensen zeer heilzaam was en zou zijn, en eigenlijk ben ik het eens dat het weer terug moet komen maar dan ook voor dames , jongens zitten vaak in de rottigheid uithalen en autoriteit aanvaard probleem, en meiden de wereld draait niet om jou syndroom en kijk verder dan je uiterlijk en hoe je in de groep staat, leer die mensen voertuigen besturen, EHBO, brand bestrijden, basis techniek en dan de standaard militaire vaardigheden.
dan zou de maatschappij en die mensen veel zelf redzamer zijn .

heb zelf bij de KLU gezeten en zo ontzettend veel geleerd en dingen gedaan die je elders nooit leert.

ben het eens dat veel mensen niet de nodige discipline van thuis meekrijgen.

maar ik denk dat een vuurwerk verbod er wel gaat komen, mogelijk over een paar jaar al.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


31 dec 2015 20:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
Off-topic: Nijmegen, KLU....allebei toevallig ook op de LIMOS gezeten? Ik zat er in '90. Daarna naar Volkel.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


31 dec 2015 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
@barolo; Diep treurig, ze moeten die 16 jarige jongen die het aan dat knaapje heeft verkocht hard aanpakken en ook degene die het aan de 16 jarige heeft verkocht.

Maar.. neem a.u.b. de moeite om mijn eerdere post door te lezen.
Dit is illegaal vuurwerk en heeft niets met consumentenvuurwerk te maken.
Je krijgt dat ook niet van de straat af, door consumentenvuurwerk te verbieden.

Dit moet heel anders aangepakt worden en dan wel bij de wortel; oftewel de fabrikant.
Cobra's zijn eigenlijk alleen bedoeld voor professioneel gebruik.
De fabrikant weet donders goed, gezien het grote aantal wat er jaarlijks wordt verkocht, dat het merendeel het illegale circuit in verdwijnt.
Zoveel gebruikt de professionele sector helemaal niet.
En als de fabrikant er niets mee wil doen, dan moeten ze gewoon vanuit de EU ingrijpen.
Verplicht laten registreren waar alles heen gaat, serienummers onder de wikkels drukken etc.
Zodra ergens zo'n partij in het illegale circuit wordt onderschept, dan moet direct door overheidsinstanties kunnen nagezien aan wie die partij in beginsel is verkocht.
Er kunnen dan direct maatregelen worden getroffen, werkt een fabrikant niet mee, dan gewoon zijn licentie intrekken, zodat hij dat spul niet meer mag fabriceren.
Wat mij betreft, heeft ook zo'n fabrikant bloed aan zijn handen, hij weet best dat er behoorlijke ongelukken mee gebeuren.
Ik praat het Amerikaanse systeem niet goed, maar daar was zo'n fabrikant allang voor de rechter gesleept.

@Franz; ja klopt LIMOS, maar ik zat er zo rond '83.


31 dec 2015 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
Franz schreef:
Off-topic: Nijmegen, KLU....allebei toevallig ook op de LIMOS gezeten? Ik zat er in '90. Daarna naar Volkel.



ik was geen dienstplichtig, ik had vrijstelling omdat ik nog studeerde , later op eigen beweging , LIMOS was al dicht , stapte in 97 in.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


31 dec 2015 22:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Targa 964 C2
Bericht Re: VUURWERK!
´s morgens sta ik op met oliebollen geur
en open ik met een lach mijn slaapkamerdeur
weet ik dat het al weer bijna zo ver is
maar dat ik alle leuke dagen echt niet zo maar wis

ik denk nog even terug
aan het leuke jaar
en besef ik nu pas, wat gaat de tijd toch vlug
maar deze tijd is klaar

donkere dagen zijn er zeker geweest
ik zal ze eigenlijk toch wel missen
maar de leuke dagen nog het meest
ik zal ze geen van allen uit mijn geheugen wissen

ik heb zin in de nieuwe periode
want eindelijk is de tijd bijna daar
de tijd om op 12 uur te schreeuwen
Gelukkig nieuwjaar
_________________________________________
< eat my fine dust >


31 dec 2015 23:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.