Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

25 jun 2020 17:07

Enige goede uitleg :thumleft:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

25 jun 2020 18:18

Parq schreef:Ik denk dat je voor wat betreft de 550 gecorrigeerd gaat worden door 3alfa :popcorn:

Heb je gelijk in. Behoudens de accu is er in de 9 jaar en 20000 km alleen de dynamo (revisie 148 Euro) een keer kapot gegaan. En verder is er ook veel zelf te doen, zoals olie verversen. Om eens een tegenwicht tegen al die horrorverhalen te geven. 11 liter olie a 7 EURO, twee oliefilters 50 EURO. Dus voor 127 EURO is de olie ververst.
Daarnaast vervangen getande riem en rollen, een keer in de vijf jaar, rond de 1000 EURO, minder dan voor een Alfa gtv 6 cl.
Dat er na een winterstop elektrische items niet werken is mij niet overkomen. Als er genoeg prik in zit is het starten lopen.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

25 jun 2020 18:36

Dus in totaal heb je in die 9 jaar tijd zeg een €3.500 euro aan onderhoudskosten gehad? :shock: Dat is slechts €390,- per jaar en €0,175 per kilometer!

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

25 jun 2020 18:55

horn schreef:
Maarten schreef:Volgens mij is bij zo'n ding onderhoud van EUR 5 per km best een redelijk bedrag

Zoals mijn totmbo - volledig niet geinteresseerd in auto's - altijd over mijn 964 zei: "Kan je er niet beter af en toe eentje huren?" :twisted: :bang:

Tja. Wat zei je: 'If you can fly it, float it of f..k it: rent it?



Maar op zich heeft ze een punt :wink:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

25 jun 2020 20:02

Zoals mijn totmbo - volledig niet geinteresseerd in auto's - altijd over mijn 964 zei: "Kan je er niet beter af en toe eentje huren?


Als je daadwerkelijk geld uit wil sparen dan kun je beter af en toe een vrouw huren... :thumleft:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

26 jun 2020 6:43

Dat is idd wat Maarten schrijft... :cheesy:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

26 jun 2020 8:13

Wat mij in Ferrari land wel altijd opvalt is de lage kilometerstanden. Een van die Engelse handelaren had er laatst een die elk jaar een service had gehad maar als je die km's terug rekende dan kwam het er zo ongeveer op neer dat de eigenaar alleen op en neer naar de dealer was gereden met dat ding. Las er ooit de analogie over dat Ferrari eigenaren niet met hun vrouw naar bed gaan om haar fris te houden voor de volgende :mrgreen:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

27 jun 2020 10:03

Dan zijn Porsche-rijders wel anders, hè? :mrgreen:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

27 jun 2020 11:11

Was gisteren bij Fred Huisman. Heeft daar nu een 512BB staan. Mooie machine :ba:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

08 jul 2020 14:29

Das een hele mooie ja! Prijzen van die dingen blijven redelijk stabiel gek genoeg


Komt ook nog een opknappertje aan

https://www.at5.nl/artikelen/203139/duikers-in-opleiding-vinden-ferrari-in-het-ij

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 sep 2020 16:34

Zo! Ferrari gaat alle onafhankelijke onderdelen-leveranciers aanpakken, Ricambi is de eerste....Straks alleen nog onderdelen via de officiële dealer.
https://www.ricambiamerica.com/
Straks Superformance ook aan de beurt?
Leuk voor de hobbyisten....not! Ze hebben het vast niet makkelijk daar in Italië.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 sep 2020 16:53

Dat snap ik niet. Ze verdienen toch ook geld als partijen als Ricambi en Superfomance origineel Ferrari onderdelen verkopen? Het lijk me dan ook sterk dat ze die gasten kunnen stoppen OEM onderdelen te verkopen?

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 sep 2020 16:53

Dat snap ik niet. Ze verdienen toch ook geld als partijen als Ricambi en Superfomance origineel Ferrari onderdelen verkopen? Het lijk me dan ook sterk dat ze die gasten kunnen stoppen OEM onderdelen te verkopen?

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 sep 2020 18:00

Zouden ze dan toch imitatie onderdelen daar verkopen? Anders snap ik het ook niet.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 sep 2020 18:55

Ik denk dat het enkel om de naamsbescherming gaat, alles moet van de websites af.
Volgens mij loopt nog het één en ander, en is het nog niet precies duidelijk wat er gaat gebeuren, maar Ferrari krijgt wederom van de fans geen sympathie door dit soort acties.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 10:59

Video: Zo werken de airbags van een Ferrari 812 Superfast :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=cbguuzM ... e=youtu.be

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 11:14

:bang: die fietser mist hij maar net

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 11:26

Heb jij zo'n hekel aan fietsers? :mrgreen:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 11:43

Ja, vooral die wielrenners die de hele B -wegen blokkeren op een zondag ..... :bang:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 20:00

dirty gertie schreef:Denk dat Steef in essentie wel gelijk heeft. Natuurlijk zijn goed onderhouden Ferrari’s niet perse onbetrouwbaarder dan een Porsche, en auto’s die veel gebruikt worden zullen beter zijn dan garage exemplaren. Maar het blijven technisch gecompliceerde auto’s en als er iets stuk gaat zijn onderdelen snel 2-3 keer duurder dan bij een 911. Ik houd altijd rekening met onverwachte uitgaven aan mijn 964, maar of je even 5k of 15k moet achterlaten bij de specialist maakt toch wel uit. Laat staan wat de gevolgen zijn van groot motorisch onheil.


Ik kende dit topic niet, kom het net tegen.
Ik heb ook een jaar geleden mijn jongensdroom in vervulling laten gaan en een goed onderhouden F430 met handbak gekocht - volledige historie bekend etc. Maar hij is inmiddels weer verkocht. Ik weet nu dat ik geen Ferrari type ben. Super gave wagen, zoveel emotie krijg je niet snel in andere merken om je heen. Geluid, feeling etc. helemaal gaaf. Maar wat zit zo'n ding toch "apart" in elkaar. Ik heb best wat wijzigingen doorgevoerd om hem wat stabieler te maken, vooral m.b.t. elektronica.
En sommige dingen zijn echt vreemd. Als hij afslaat bijvoorbeeld - met de handbak - gebeurde me nog wel eens met de race-koppeling - dan dien je het hele systeem te resetten, dus contact uit, sleutel er uit en er in en wachten tot de gasklep kalibreert en op het dashboard OK staat (20 seconden ) . Dan pas weer starten. Doe je dat niet dan komt hij in noodloop en rijdt hij max 60 kmu. Was best ff schrikken de eerste keer.
ECU gestuurd relais gemonteerd voor de F1 pomp omdat het Iveco relais wat naar brand ging ruiken. Uitlaatspruitstukken nog niet gescheurd maar wel extra ondersteund.
Plastic was prima maar begon toch al wat sticky te worden. FIAT kwaliteit. Bij Kroymans zeiden ze dan "dat hoort erbij" - gewoon ff vervangen.
Alle 4 de achterlichten gerepareerd met 3D geprinte sokken omdat de ophanging waar de schroeven in gaan gewoon afbrak. Vrij bizar. Gelukkig zijn er hobbyisten die een oplossing voor dit soort problemen bieden.
Net als het bedrijf Scud Ing Swiss. Die leven dus van het leveren van producten in verbeterde versie om standaard Ferrari onderdelen te vervangen. Best bizar. Vooral elektronica gerelateerd spul
Onderdelen niet te betalen. Elk stuk plastic is net alsof het met de hand voor je gemaakt wordt, zo duur. En de Tubi style uitlaat was wel heel erg buurt-onvreindelijk.
Ik reed afwisselend met de Boxster Spyder en dat is dan zo relaxed, probleemloos rijden.Alles klopt.
Met toch wat pijn in het hart besloten om hem weer te verkopen. Denk nog wel eens terug aan de mooie lijnen en het ontzettend gave geluid van de V8, maar mis niet het gevoel dat alles gewoon voelt en klinkt alsof het zo kapot kan gaan.
Misschien komt er nog een keer een om naar te kijken. De BB512 heeft mijn voorkeur dan. Maar om te rijden moet je een Porsche hebben. Heb in de plaatsvervanger - de GT3 RS nu al meer gereden in een paar maanden dan in dat jaar met de F430.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 22:45

Mooi verhaal weer. Ik had verwacht dat de 430 (met handbak :P ) juist kwalitatief een stuk verbeterd zou zijn, t.o.v. de vorige modellen, maar niet dus.
En idd doen de dealers en de fabriek dit af met 'het hoort er nou eenmaal bij'.... :roll:

En hoe meer elektronica in een F, hoe meer problemen er gaan ontstaan.
Daar wordt nu al over gespeculeerd op het USforum voor de 'moderne' modellen: hoe gaat dat in de nabije toekomst met die zooi :lol:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 22:52

Ja, ik heb expres voor de F430 gekozen omdat dit het eerste model is met ketting en de nieuwe generatie motoren. Motor hoeft er niet steeds uit om de riemen te vervangen en de handbak is voor mij wel extra aantrekkelijk. De motor en de handbak (bij aanschaf wel motor er uit en nwe krukaspakking gemonteerd) zijn vrij probleemloos als je netjes warm rijdt. Maar alles gaat trillen en los zitten en voelt gewoon niet zoals ik dat bij Porsche gewend ben.
En zonder oneindig diepe zakken is de keuze dan snel gemaakt.... ik ben een Porsche man :D

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

30 okt 2020 23:30

Ik heb me altijd verdiept in de 355......en ik besloot uiteindelijk ook liever met de P te blijven rijden.... :wink:
Uiteindelijk blijft er een fraai schilderij over, zo’n 355. Fragiel. Wel mooie techniek, dat dan weer wel...

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

31 okt 2020 9:50

Heel erg mooie techniek, de motor is een kunstwerk. Dit mis ik wel in de Porsches, de blik op het blok:


Afbeelding Afbeelding

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

02 nov 2020 22:47

Wauw, prachtig. 8)
Plaats een reactie