Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

overnachtingsplek in de buurt van Heidelberg gezocht (10/5)

23 apr 2014 15:01

Ik ben nog even aan het bezien hoe ik naar de Mille Miglia ga rijden. Om de hele afstand in 1 keer af te leggen in/met m'n Speedster lijkt me niet echt 'enjoyable', dus ik wil het in etappes opdelen.

Ik zal sowieso overnachten bij vrienden in Davos (CH) en van daaruit naar Brescia rijden.

Ik wil zaterdag (10 mei) of zondag (11 mei) gaan rijden en aangezien de rit naar Davos 1000km is, had ik bedacht dat het wel lekker zou zijn om die rit op te knippen in twee hapklare brokken van pakweg 500km. Gezien de route die ik wil gaan rijden, zou ik dus na 500km zo'n beetje in de buurt van Heidelberg zijn...

Ik kan natuurlijk een hotelletje daar boeken (via de booking.com-App), maar wellicht hebben jullie goede ideeën en/of adresjes waar ik een nachtje zou kunnen overnachten...

Alle info/tips/adressen zijn welkom; desgewenst via PB!

Re: overnachtingsplek in de buurt van Heidelberg gezocht (10

23 apr 2014 21:31

In het najaar ben ik naar het P-museum in/bij Stuttgart geweest. Overnachting was in het Mariot in Heidelberg. Erg mooi hotel, gratis parkeergarage voor de gasten onder het hotel. Prijs viel mee (anders had ik het nu nog wel geweten :wink: ). Ligging is langs de rivier. De binnenstad is beloopbaar.
Ik had via booking.com geboekt.

Succes

23 apr 2014 21:42

Klik maar op de link; http://www.motel-one.com/en/hotels/stuttgart/

24 apr 2014 0:08

Kwam regelmatig in Zwitserland en het klopt 1000 km.
Enkele keer nam ik op de helft een hotelletje en dat was meen ik Rheinbullen, aan de snelweg met een mooie parkeerplaats.

52539
Bewijs

24 apr 2014 6:36

Plek op de kaart prikken en op internet een pension/gasthof in de buurt/dorp opzoeken. Net zo voordelig en wellicht veel rustiger dan een hotel.

Vraag gelijk of je auto in de garage van de eigenaar mag, althans vaak gedaan toen we met de motoren op stap waren.

Succes en fijne reis.

@molen, admiraal die naast je stond had kofferruimte genoeg. Foto is herkenbaar, ook zo onderweg naar Zwitserland met de bertone... :thumleft:

24 apr 2014 9:49

molen934 schreef:Enkele keer nam ik op de helft een hotelletje en dat was meen ik Rheinbullen, aan de snelweg met een mooie parkeerplaats.

In die tijd kon je nog gewoon je sleutels in je auto laten zitten. Zou nu maar een hotel met garage zoeken.

In Duitsland, zoals Dial_888 al schreef, gewoon een plaats op de kaart prikken en via HRS een hotel boeken. Met garage natuurlijk

24 apr 2014 19:22

In het centrum van Heidelberg kun je prima overnachten en tevens een goede afgesloten parkeerplek voor de auto scoren. Is een leuke stad om een paar uurtjes rond te lopen.
Afgelopen jaar ook gedaan op doortocht naar de Alpen.

24 apr 2014 20:15

...Ik woon in Heidelberg...ben alleen dat weekend in Nederland....

Hotels met een goede / afgesloten parkeergarage die ik weet zijn:
- Cube hotel - loopafstand centrum. Eigenaar rijdt heeft een aantal sport auto's waaronder een 911 Cabrio. Als je auto niet te laag is dan geen probleem om de garage in te rijden, heb zelf iig geen probleem gehad met mijn 993 en Boxster.
- NH Hotel - loopafstand centrum (schuin tegenover Cube hotel)
Mariot - niet meer op loopafstand van het centrum
Crown Plaza - loopafstand centrum

Zou overigens wel een parkeerplaats reserveren bij de boeking.

Verders is Heidelberg een leuke stad om, na 500 Km rijden, wat te eten/drinken/rond te kijken. In de omgeving van HD kan je ook leuk door het Odenwald rijden mocht je niet genoeg hebben van het :drive:

Via de A3 naar Frankfurt en A5 naar Heidelberg schijn je veel stukken te hebben waar je geen snelheidsbegrenzing hebt :ba:

Viele grüße aus Heidelberg!
Plaats een reactie