Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het bier topic

14 jun 2014 12:54

Gisteren het weekend ingeluid met een heerlijk Heffe Weissbier.
Afbeelding

Re: Het bier topic

14 jun 2014 20:03

Afbeelding

en wat later op de avond

Afbeelding

Re: Het bier topic

04 jul 2014 8:29

Altijd goed: een Weihenstephaner, Weisbier uit Duitsland. Echt heerlijk met een kleine hint van banaan in de smaak. (nu trouwens in de aanbieding bij G&G, krijg je er een mooi halfliterglas bij).

En verder drink ik graag Belgische bieren, Duvel, La Chouffe, Chimay, Leffe (Blond en Royale), Westmalle.

Ik heb trouwens wel een glazenfetish, dus als ik een aanbieding voorbij zie komen waar een glas bij zit, dan ben ik al verkocht (ben ook net een wijf wat dat betreft).

In het voorjaar trouwens eens een Wieckse Witte 0,0 geprobeerd (vriendin was geopereerd en die mocht bij haar medicatie geen alcohol, dus dan deze maar). Goede weisbier-smaak, je mist wel een beetje de bite van alcohol, maar het is een heerlijk biertje. Dus dat drink ik nu regelmatig als dorstlesser.

Re: Het bier topic

04 jul 2014 9:37

Goede TIP van G&G. De WeihenStephan is ook een van mijn favorieten. In Rotterdam Noord is er zelfs een WeihenStephan Biergarten. Tijd om er weer eens langs te gaan.
De brouwerij WeihenStephan is de oudste nog bestaande brouwerij ter wereld. In 1040 kreeg het Benedictijnse klooster het recht bier te brouwen.

Best wel opvallend veel liefhebbers van hefe weissbier. Woensdag nog een halve liter Erdinger op het terras genomen. Heerlijke dorstlesser. :thumleft:
Afbeelding

Re: Het bier topic

04 jul 2014 10:01

eens kijken of ik hier het weekend mee kan beginnen :wink:
Afbeelding

Re: Het bier topic

04 jul 2014 11:02

En natuurlijk deze in de gaten houden http://www.biernet.nl/bier/aanbiedingen

Re: Het bier topic

19 jul 2014 22:40

Zie steeds bij mijn visboer korenwijn staan, is lekker bij een haringkie zegt hij :idea:
Nou van de week maar eens gehaald, wat een sterk spul zeg, je voelt hem zakken :oops:

Re: Het bier topic

19 jul 2014 23:10

Wel koud drinken!

Re: Het bier topic

19 jul 2014 23:19

IJskoud???

Re: Het bier topic

19 jul 2014 23:22

Ja,heerlijk :thumleft:

Re: Het bier topic

20 jul 2014 9:17

gisteren twee van deze gedronken in het zonnetje op de gracht. smaakten prima (beetje nostalgie, zat bij de dochters van de Swinkelsen van Bavaria in de klas :wink: )

Afbeelding

Re: Het bier topic

20 jul 2014 10:59

Ik drink niet veel bier, maar als ik dat doe moet hij wel lekker vol van smaak zijn met een ietwat bittere nasmaak. Dan vallen veel waterige of zoete biermerken af en komt er maar een in aanmerking,: Brand
Afbeelding

proost

Re: Het bier topic

20 jul 2014 17:53

Ik woon in Zeeland, 20 minuten rijden van Antwerpen en ik hou van een lekker Belgisch biertje!

Mijn all-time favorite (tot nu toe :D ) is La Chouffe. Lekker op een Antwerps of Brussels terrras!

Afbeelding

Re: Het bier topic

20 jul 2014 18:15

Zojuist een van deze in de koelkast gelegd voor straks, niet té zoet, wel lekker fruitig. Niet te vergelijken met de mainstream kriekbieren.

62065

Re: Het bier topic

20 jul 2014 18:16

horn schreef:gisteren twee van deze gedronken in het zonnetje op de gracht. smaakten prima (beetje nostalgie, zat bij de dochters van de Swinkelsen van Bavaria in de klas :wink: )

Afbeelding


Over gemiste kansen gesproken :mrgreen:

Re: Het bier topic

20 jul 2014 18:32

Cazzo Super Veloce schreef:
Over gemiste kansen gesproken :mrgreen:


:D

Re: Het bier topic

20 jul 2014 18:41

62068

Heel apart dit.
Beetje Guinness in t kwadraat.
Je moet van Stout houden...
lekkkaaaaahhhhh :ba:

Re: Het bier topic

20 jul 2014 19:03

Cazzo Super Veloce schreef:Over gemiste kansen gesproken :mrgreen:

Daar heb ik er een aantal van verzameld in mijn leven. Dat is er overigens geen van :cheesy:

Re: Het bier topic

20 jul 2014 20:31

Vanmiddag op een terrasje deze zitten drinken. Erg lekker, zeker omdat ze ook erg koud waren.
De Leckere. biologisch, uit De Meern.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ronaldo op 21 jul 2014 9:38, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Het bier topic

20 jul 2014 20:45

Afbeelding

Re: Het bier topic

20 jul 2014 20:58

yep, da's ook een toppertje. twee weken geleden met een van de eigenaren van die brouwerij een avond in een kookclub gezeten. had een doos bij zich. beviel prima!

Re: Het bier topic

21 jul 2014 0:54

Bosch bier. Witbier. Maar ook af en toe leverbaar is Naturtrub.

Re: Het bier topic

21 aug 2015 22:07

Voor weinig....bij de Aldi, Amigo bier. Beetje Corona-achtig maar absoluut de moeite waard als je van dit soort bier houdt met dit weer. Toppertje dus. De Corsendonk bij de Lidl was helaas uitverkocht dus heb de Corsendonk abdijkazen maar ingeslagen nu het nog kan. Lekker bij een trappistje.

Afbeelding

Re: Het bier topic

21 aug 2015 23:28

Ik kan Brand IPA van harte aanbevelen.

Re: Het bier topic

21 aug 2015 23:38

Afbeelding
Plaats een reactie