Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het bier topic

23 sep 2015 17:43

Vorig weekend westvleteren geprobeerd. Een blonde tripel van 6 procent. En nog een (herfst?)bok achtige van 8 procent en een van 12 procent die naar mijn mening geen bokbier was (zitten geen labels op en vriend had ze gekocht en heb niet nagezocht welkwle wat exact was). Vond ze allemaal goed te drinken, maar de tripel van 6 procent blond vond ik toch wel met kop en schouders boven de andere uitkomen. Naar mijn beleving net zo veel smaak als een zwaarder biertje heeft en wel echt een volle goede smaak. Binnenkort nog een keer de line-up in ongekeerde volgorde proberen om geen voorkeur te krijgen door volgorde. Ik vind de blanche de namur ook erg goed te doen.

Re: Het bier topic

25 sep 2015 19:41

barolo schreef:Die IPA is echt lekker. Net weer een six-pack gehaald. Alleen TOTMBO vindt die ook lekker.

Omdat ik je qua biersmaak hoger heb zitten dan je voorliefde voor dat ene OS voor smartphones heb ik ook maar een six-pack gehaald. :lol:

Re: Het bier topic

25 sep 2015 21:41

Is trouwens ook wel leuk; een keer biertripje organiseren naar Gent of ergens in die richting met de bedoeling op zaterdag een mooie route er naar toe, dan 's avonds een bierproeverij o.i.d., overnachting en op zondag weer een mooie route terug en via een abdij of de Biergrens http://www.debiergrens.be/ om wat lekkers in te slaan....

Zijn hier PF'ers voor te porren?

Re: Het bier topic

25 sep 2015 23:50

Goed plan, zo'n bier tourrit. Lang geleden werden die georganiseerd door Koen in Limburgs België.

Ik heb nog een bieradvies voor Frans.
Afbeelding
Veel te duur, smaakt naar Apple, geen kwaliteit, laat je hem vallen dan breekt tie, precies iets voor onze Frans.

Re: Het bier topic

26 sep 2015 11:03

Altijd nog beter dan bier uit blik zoals 'jullie' het graag willen hebben. :mrgreen:

Re: Het bier topic

28 okt 2015 15:55

De meeste Bock biertjes vallen toch tegen. Een uitzondering wil ik nog wel maken voor Bubbel Bock van Brand. De Gulpener biertjes bevallen ook goed. Ur-Pilsner en IPA. Van het weekend een halve liter Paulaner Hefe Weissbier mit Naturtrüb getrunken und das war Wirklich herrlich.

Re: Het bier topic

28 okt 2015 16:15

De herfstbok van Grolsch vind ik anders ook niet verkeerd hoor.

Re: Het bier topic

28 okt 2015 17:10

Zijn er forumleden die zelf bier brouwen of dit hebben gedaan?

Re: Het bier topic

28 okt 2015 17:32

Porscheforumbier ;)

Moet dat luchtgekoeld of watergekoeld worden?

Re: Het bier topic

28 okt 2015 17:34

Wadenktegij?

Re: Het bier topic

28 okt 2015 17:59

is een echte Porsche luchtgekoeld?

Re: Het bier topic

28 okt 2015 23:24

We kunnen wel eens een zondagmiddag een meet & greet houden bij Bierbrouwerij de Pelgrim.

http://www.pelgrimbier.nl/nieuws.php

Je ruikt daar de gist van het bierbrouwen. De bar / restaurant zit de kamer ernaast. De Pelgrim zit aan de Delftshaven, vlakbij het centrum van Rotterdam.

Re: Het bier topic

29 okt 2015 19:49

barolo schreef:De meeste Bock biertjes vallen toch tegen. Een uitzondering wil ik nog wel maken voor Bubbel Bock van Brand. De Gulpener biertjes bevallen ook goed. Ur-Pilsner en IPA. Van het weekend een halve liter Paulaner Hefe Weissbier mit Naturtrüb getrunken und das war Wirklich herrlich.


La Trappe al geprobeerd?
Komt uit mijn achtertuin, dus wel een beetje bevooroordeeld...

Re: Het bier topic

30 okt 2015 1:17

Heb daar wel eens de PFT begraven. Mooie plek, maar het bier is mij niet echt bij gebleven.

Re: Het bier topic

30 okt 2015 10:08

barolo schreef:De meeste Bock biertjes vallen toch tegen. Een uitzondering wil ik nog wel maken voor Bubbel Bock van Brand.

Brandbock is inderdaad heerlijk. Zelf ben ik ook wel weg van Jopen bockbier

Vorige week heb ik voor het eerst een Gouden Carolus tripel op. Zo, die was lekker. Staat gelijk in mijn lijstje van favoriete tripels (o.a. Karmeliet en Westmalle). Was in de bierkerk in Utrecht, de avond begon daar met een Olivier Tripel, ook zeker niet verkeerd.

Re: Het bier topic

30 okt 2015 12:54

De Bier kerk, ja dat is super locatie voor de vrijdag borrel. Heb er wel eens glas Kwak gedronken. :thumleft:

Re: Het bier topic

30 okt 2015 13:54

Je kunt er ook heerlijk eten, goede combinatie van spijs+bier. Dit was geen vrijdagmiddagborrel maar een beter alternatief van een te vette hamburger die ik meestal haal als ik met vrienden naar een concert ga.


Kwak is trouwens ook een heerlijk biertje.

Re: Het bier topic

31 okt 2015 12:04

Gisteren ben ik er ff goed voor gaan zitten met een zelf gemaakte Pizza en een aantal van jullie aanbevelingen.

Alleen Jopen Bokbier gaat door naar de volgende ronde. De rest is geëindigd in de gootsteen. Veeeel te zoet....

Afbeelding

http://www.jopenbier.nl/wp-content/uplo ... 3Jopen.pdf

Re: Het bier topic

31 okt 2015 12:15

Ik heb het bijbehorende artikel gelezen en vraag me af van welke hobby je nu je werk gaat maken?
Word je pizzabakker of bierkeurmeester ? :mrgreen:

Re: Het bier topic

31 okt 2015 12:48

Niets zo lastig dan smaak. Maar goed dat je er wel de moeite voor hebt genomen. :thumleft:

Re: Het bier topic

31 okt 2015 13:45

Voor mij het liefst een 3-gangen verrassingsmenu met begeleidende wijnen in een goed restaurant. In een eetcafé bestel ik iets simpels met een biertje. Een glas wijn van 5 euries, die ik thuis direct door de gootsteen zou gooien is aan mij niet besteed. Doe mij dan maar een Jopen biertje.

Re: Het bier topic

31 okt 2015 13:50

De Jopen Johannieter dubbelbock is ook een aanrader.

Re: Het bier topic

31 okt 2015 13:56

Ik was al van plan om er nog een paar van te proberen. Ik kende die Joop helemaal niet. Dus goeie tip van het PF. :thumleft:

Re: Het bier topic

01 nov 2015 11:00

Jopen komt uit Haarlem, in de Jopenkerk zit hun eigen cafe. Ben er zelf helaas nog niet geweest, maar TOTMBO wel. Veel andere bieren van Jopen vind ik ook erg lekker.

Bier of wijn bij het eten maakt mij niet zoveel uit, als het maar goed past bij het eten. (En dan mag een whisky natuurlijk ook worden geschonken, maar daar is een ander topic voor)

Re: Het bier topic

01 nov 2015 12:46

Ik woon vlak bij de Jopenkerk. Ze hebben lekkere bieren op de tap en in en flesje. Akoestiek is redelijk dramatisch. Dus vooral een aanrader als het wat rustiger is of als je buiten kan zitten.
In Haarlem zijn diverse kroegen met Jopen op de wisseltap. Dus je hoeft niet naar de Jopenkerk voor een Jopen tap biertje. Wat een luxe. :wink:
Plaats een reactie