Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:18



Antwoord op onderwerp  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Per week wordt er in Nederland 300 keer aangifte gedaan van smartphone diefstal. Naast het feit dat je een dure telefoon kwijt bent, heeft een onbekende ook toegang tot al je foto’s, video’s, e-mails, contacten en berichten.
Maar wat voor persoon steelt een telefoon? En waar komen die telefoons terecht?
In de documentaire Find my Phone wordt het tweede leven van een gestolen telefoon gevolgd. Door middel van spyware maak je kennis met de persoon achter de diefstal. Maar hoe goed kun je iemand eigenlijk leren kennen aan de hand van zijn telefoon?

Duurt 20 minuten, maar leuk om dit te delen met jullie.

https://vimeo.com/191763814
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


01 dec 2016 18:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Ik heb een telefoon met een abbo van 7 euro per maand en niemand wil hem jatten :idea: :mrgreen:


01 dec 2016 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Laat mij raden, een eifeun?
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


01 dec 2016 18:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Een senioren telefoon met hele grote toetsen...... :mrgreen:


01 dec 2016 19:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Nokia 6310i ... :^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 dec 2016 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Eifeun 4, de oude telefoon van mijn vrouw.
Voldoet nog steeds prima. :wink:


01 dec 2016 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Sinds de update naar iOS 10.2.1 sukkel ik met de ontgrendeling van de iPad air 2 (via finger print of hoe het ook heet).

Herkenbaar en weet iemand wat er aan te doen of is het ding na 1,5 jaar intensief gebruik gewoon afgeschreven :roll: ?
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


04 maart 2017 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Het wordt tijd voor een nieuwe denk ik zo, zelf heb de Ipad 2 uit 2011 met ios 9.3.2.
Traag als dikke s*****.


04 maart 2017 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
2.2VTEC schreef:
Sinds de update naar iOS 10.2.1 sukkel ik met de ontgrendeling van de iPad air 2 (via finger print of hoe het ook heet).

Herkenbaar en weet iemand wat er aan te doen of is het ding na 1,5 jaar intensief gebruik gewoon afgeschreven :roll: ?


Dit is een veel gemeld probleem bij deze update. Advies om even te googelen. Bijvoorbeeld: klik


05 maart 2017 15:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Ik heb een Samsung Galaxy S5 Neo. Sinds enige tijd gaat mijn toestel te pas en meestal te onpas op "silent".
Ik heb geen idee waarom. Heb al op internet gezocht en lees over mensen met gelijke ervaringen maar niemand heeft een passende oplossing.
De software is helemaal up to date en ook op de Samsung site kan ik niets vinden dat mij verder kan helpen.
Iemand een idee?


21 maart 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Nee, sorry geen idee, maar.....
Samsung.....brrrrr weg ermee.
Koop wat knaps, maar niet meer zoiets....


21 maart 2017 22:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Las iPad was ‘s werelds populairste tablet in 2017, ruim voor Samsung en bedacht me opeens dat ik barolo niet heb gemist, maar wel lang / weinig hier heb gezien :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 feb 2018 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
HELP :!:
Gisteren wilde ik mijn IPhone 5s (jaja, ik weet t, ik loop achter) via iTunes (op de PC) updaten naar IOS 12. Mijn 5S kan dat nog net aan - als het goed is. Helaas.
Ondanks diverse pogingen (andere usb ingang, McAfee uitgeschakeld, iTunes opnieuw geïnstalleerd etc) blijft hij na t downloaden van de update op de PC, bij de installatie op de iPhone hangen (wit scherm met zwart Apple logo, balkje stopt op ongeveer 2/3).

iTunes geeft een foutmelding - onbekende fout (14), en later ook nog een andere melding (OxE8000065). Als ik m'n telefoon afkoppel krijg ik een afbeelding van het stekkertje van de kabel te zien, met een link naar een Apple/restore site (of zoiets). Verder doet hij niets meer. Afijn, dikke :flush: dus.
De enige optie die ik nu nog heb, is het herstellen van de instellingen. Maar dan ben ik al mijn data kwijt. Slim genoeg heb ik niet eerst een backup gemaakt :bang:
Vraag 1: In de iCloud heb ik wel een backup teruggevonden. Ik kan daarvan wel m'n agenda inzien (die is up to date), maar niet de foto's. Hoe kan ik nu nagaan of mijn foto's ook zijn gebackupped?
Vraag 2: met enig zoekwerk heb ik iMyFone D-Back iCloud Data Extractor gevonden. Daarmee zou je - als ik t goed begrijp - ook je backup kunnen inzien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraag 3: Heeft iemand een tip voor voor een betrouwbaar adres (omgeving Leiden) dat hierbij hulp zou kunnen bieden?

Terugzetten naar IOS 11 zou ook al helpen, als ik daarmee m'n data op m'n telefoon zou kunnen behouden.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom.

Alvast hartelijk dank!

ps: Voorlopig moet ik het met...een Lumia Windows phone :oops:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


01 okt 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
kan je niet helpen met ervaringen betreffende backup. Alleen als apple liefhebber, maak ik juist van allemaal google apps gebruik (foto, mail, agenda etc). Dus mocht mijn telefoon gejat worden, dan staat alles al in de cloud. Foto's uploaden naar google foto is onbeperkt. Overige belangrijke data heb ik verder niet op mijn telefoon.


02 okt 2018 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Vraag 2: dat klopt wel ja. Werkt aardig. Ik zou sowieso ff copie van deze back up maken en in andere directory zetten
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 okt 2018 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
@Maarten: kon dat maar. Ik kan in iCloud alleen maar zien DAT er een backup is van bijna 4 gb, maar daar kan ik dus niet in kijken, laat staan kopieren. En met mn telefoon kan ik dus helemaal niets meer.
In iCloud kom ik alleen via de PC; heb gisteren ook nog iCloud for Windows geïnstalleerd in de hoop dat ik dan in de backup kon kijken, maar helaas. Het enige wat ik in iCloud wel kan inzien is mn agenda en notities.
Maar omdat de Apple ID waar ik mee werk jaren geleden door mn ex is aangemaakt en ik daar helaas automatisch aan ben gekoppeld, weet ik dus niet of die backup haar oude gegevens bevat, of (ook) mijn nieuwe data. Ik weet nl niet of ik ooit iets heb aangevinkt over backup.
Ik ga binnenkort maar naar een Apple store, hopelijk kunnen ze me daar helpen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 okt 2018 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Check dit eerst ff op je PC: https://support.apple.com/en-us/HT204215

Mijn back up staat op de PC maar het kan ongetwijfeld ook in de cloud. Weet niet of Apple store dit op gaat lossen voor je. Zou eerder goede, betaalde, hulp zoeken...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 okt 2018 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
Applestore noch officiele reparateur kunnen t oplossen. Ook zou t niet mogelijk zijn om de backup in te zien. Data op telefoon zouden iig verloren zijn gegaan met de crash.
In afwachting van een reservetelefoon waarop ik de backup zou kunnen downloaden om m in te zien, heb ik toch maar de free trial versie gedownloaded van t programma dat ik hierboven noemde. En met succes! Ik kan nu iig zien dat (vrijwel) al mn foto's en andere gegevens nog ergens in een backup staan.
Onbegrijpelijk waarom de 'experts' dan zeggen dat dat niet mogelijk is :bang:
Ben iig weer enigszins gerustgesteld.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


05 okt 2018 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet part II
FF afstoffe! Was op zoek naar dit topic omdat ik een IOS/Android vraag heb, en zie nu dat ik destijds de laatste bijdrage heb geleverd, zonder de afloop te melden. Heb destijds een 5S van iemand anders geleend, daar m'n backup op gezet (zodat ik zeker wist wat er in stond), toen eigen 5S een volledige reset gegeven. Dat ging goed, dus backup ook daar op gezet, en 2 jaar later doet hij het nog...met moeite.
Accu is op z'n eind, beeldscherm worden een beetje 'gevoelloos', dus maar een 2e Samsung A51 gekocht. Had er al 1 voor werk, is voor mij goed genoeg. En ja, ze hebben een dual sim, dus zou met 1 toestel kunnen, maar ik wil niet de hele tijd met m'n werk rondlopen.

Vraag is nu hoe eea over te zetten. Ik heb al gezien dat contacten, foto's en agenda makkelijk via Google Mydrive kunnen, dus dat is geen probleem. Maar heeft er iemand ervaring met Whatsapp overzetten van IOS naar Android?
Heb uiteraard gegoegeld: AndroidPlanet heeft het over een 2-staps operatie met WazzapMigrator (kost 6.99) en Iphonebackupextractor.
Klinkt wat ingewikkeld. iMyphone adviseert iTransor. FreeTrial (maar geen idee of je daarmee de hele transfer kunt doen), anders 30 euro.

Iemand ervaring hiermee/advies erover?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


31 okt 2020 21:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.