Nou, ik ben er klaar mee. Met de certificering (is gedaan), maar vooral met de dealer (heeft afgedaan).
De firma Wittebrug uit Den Haag blijkt niet in staat om hun eigen werkzaamheden goed in te schatten en daarover helder met de klant te communiceren.
Vóór het maken van de afspraak heb ik even gecheckt wat er nodig was om t alarm gecertificeerd te krijgen. Er was sprake van het plaatsen van breekbouten bij de sirene en van een aanpassing ivm Kessy. Ik heb beide genoemd in het gesprek met de 'service'adviseur.
Daarna kreeg ik een offerte op papier van 65 euro.
3 weken later werd dat opeens 350 euro omdat er een aanpassing voor Kessy nodig was. Na mijn protest hebben ze dit tandenknarsend moeten corrigeren, omdat ik een offerte voor 65 euro had gekregen.
Vanochtend werd dat bedrag nog eens bevestigd.
Vanmiddag word ik door Wittebrug gebeld. "Er komt 70 euro bij ivm de breekbouten."
Daar waren ze bij de keuring achtergekomen. Ik ontplofte zo ongeveer. Het argument van Wittebrug was dat de keuring een soort APK is, waarbij dan dus gebreken naar voren kunnen komen. Onzin, dit was geen gebrek, dit is een vooraf bekende eigenschap van het alarm van een in Dld geleverde auto, waar deze eis niet geldt. Dat kan je zo terugvinden als je even goegelt.
Bij het ophalen viel er niet met ze te praten. Breekbout zou er soms wel, soms niet in zitten. En bij mij dus niet, dus moest t gebeuren. Het wilde maar niet tot ze doordringen dat ze dat dan in de offerte duidelijk hadden moeten aangeven, zeker nu ik het zelf had genoemd, en zeker na dat eerdere akkefietje. Maar de dame had duidelijk de opdracht geen cent meer toe te geven.
Heb dus uiteindelijk betaald, met tegenzin.
Nooit meer Wittebrug dus, wees gewaarschuwd