Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 15:48



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vakantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Vakantie
:roll:
Ik schrik me helemaal rot bij het uitzoeken van een vakantie:
Alles is kennelijk al gereserveerd, en wat overblijft is niet te betalen......4x op vakantie en je kan bijna een GT3 kopen...

Een stacaravan in Frankrijk voor twee weken: 5 mille (en dan ben je er dus nog niet hè!)
Kreta, met 'iets' voor de kids: 4800,- (wel All-Incl.)

Ligt dat nou aan mij, of stijgen die prijzen sneller dan onze economie instort? Je zou verwachten dat ten tijde van crisis de prijzen wat gelijk zouden blijven? Of misschien wat zullen zakken, maar nee hoor!
Ik ben bang dat we in Nederland achterblijven t.o.v. de 'rest' van Europa.
De Spanjaarden zitten massaal op de stoep werkloos te zijn, maar de prijzen blijven maar stijgen.....doe ik iets fout?
Dat zal dan wel.....nu een beetje spijt dat we de Zilvermeeuw niet meer hebben :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 jan 2015 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Vakantie
Volgens mij kan je juist beter ff wachten, wel eens van last minute gehoord :?:

'n collega wacht pas met boeken tot de avond voor vertrek, heeft altijd een wereld deal :!:


11 jan 2015 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Vakantie
ja je doet iets fout :shock: je moet net buiten het seizoen gaan :mrgreen:

het gaat nergens meer over tegenwoordig :cry:

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


11 jan 2015 18:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Vakantie
Als je in de schoolvakanties moet betaal je de hoofdprijs.
Op het moment zijn er de KLM werelddealweken bezig.
Scheeld aanzienlijk,


11 jan 2015 19:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Vakantie
WillemB schreef:
'n collega wacht pas met boeken tot de avond voor vertrek, heeft altijd een wereld deal :!:

Dat dacht ik ook toen in januari 2009 mijn werkgever omviel. Laat maar even de onzekere toekomst de reden zijn om geen vakantie te boeken... Boek wel last minute. Nou, last minute hoogseizoen kan je echt vergeten. Beste aanbieding was 10 dagen Club Med in noord afrika - van 12K voor 10K... :shock:

Wij gaan komende zomer 4 weken met het hele circus naar de USA. Hoorde op 30 december jl dat je 10% vroegboek korting kreeg als je in 2014 boekte. Een nachtje doortrekken om een reisschema in elkaar te flansen bleek financieel zeer interessant :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jan 2015 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vakantie
Last minute al bedacht, maar dat geldt meestal voor twee personen. We zijn met z'n vieren, en dan wordt het al een stuk moeilijker. Inderdaad buiten het hoogseizoen de stacaravan voor 400,-, in het hoogseizoen 2500,- voor één week.... :bang:
En inderdaad krijg je bij bepaalde kortingen de reis van 10 mille, nu voor 9800,-
Nog even, en dan is het: Nu van 10 mille, voor de snelle beslisser voor maar 12 mille....
Wat is dat toch dat je nu in de winter al aan je zomervakantie moet werken, vroeger stapte we in de auto en reden we naar het 'zuiden'.....dat hoef je nu niet meer te proberen, of je moet ernstige concessies doen :scratch:

Schepje en kaal stoelframe mee, en rustig op zoek naar een boomtakje waar je je rol prachtig naast je op kan hangen...desnoods de Televaag onder je arm om het te completeren... :mrgreen:
Naaa, op de bonnefooi doen we maar niet!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 jan 2015 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Vakantie
Net naast de favoriete plekken gaan zitten, maakt ook een groot verschil. Afgelopen jaar zaten we in Zuid Frankrijk, maar dan 25 km van de kust ( wel met eigen zwembad, eigen huis, 1500 meter tuin en privacy). Was een stuk goedkoper dan een appartement aan de kust.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


11 jan 2015 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vakantie
Dan gaan de kids van 10 en 14 zich waarschijnlijk stierlijk vervelen....dat is precies een leeftijd dat ze nog het beste af zijn op zo'n afschuwelijke megacamping. Stel je voor dat je tussen de Engelsen zit, of nog erger: tussen de Nederlanders :mrgreen:
Ik heb nog wel een troef voor een particuliere huur, maar daar zijn vaak geen koter-faciliteiten aanwezig....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 jan 2015 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Vakantie
Doe het al jaren zoals jij "vroeger" schrijft. Reserveer niks, stap in en ga rijden.

Als het ons niet bevalt, om welke reden dan ook, stappen we in en rijden verder.

Hebben daarvoor wel de luxe van een campeerauto, dat dan weer wel :mrgreen:


11 jan 2015 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Vakantie
Ken je gevoel. Ga ook met vrouw en twee kids in het hoogseizoen met vakantie. Te bizar voor woorden wat je kwijt bent voor iets heel gewoons. :bang: Maar goed, ik heb me er bij neergelegd en het zijn wel altijd de mooiste twee weken van het jaar. 8)


11 jan 2015 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Vakantie
+1 :thumleft:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


11 jan 2015 20:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Vakantie
Wij gaan al jaren in de voorjaarsvakantie op vakantie, meestal curacao of Turkije, dan is het nog redelijk te doen, en in de zomer vakantie dagjes weg in eigen land.


11 jan 2015 20:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Vakantie
steef schreef:
:roll:
Ik schrik me helemaal rot bij het uitzoeken van een vakantie:
Alles is kennelijk al gereserveerd, en wat overblijft is niet te betalen......4x op vakantie en je kan bijna een GT3 kopen...

Een stacaravan in Frankrijk voor twee weken: 5 mille (en dan ben je er dus nog niet hè!)
Kreta, met 'iets' voor de kids: 4800,- (wel All-Incl.)

Afgelopen jaren waren we voor 3 weken stacaravan in Zuid-Frankrijk (hoogseizoen, incl. airco :mrgreen: en vw) bij lange na geen 5k kwijt, maar ondanks de economische situatie wel ieder jaar meer inderdaad :roll:
Voor deze zomer zijn we iets anders van plan. Ik ben echter nog niet begonnen met oriënteren / boeken, maar daar zal ik niet vrolijk van worden blijkbaar :|
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


11 jan 2015 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Vakantie
Pak anders een sta caravan bij de meren van Italie.....isolino aan lago maggiore bijv kom je uit op 150 euro per nacht....

http://www.isolino.it/download/463/list ... ng-isolino

Beetje op centen letten ben je lang geen 5 mille kwijt....all in....

tip, rechtstreeks boeken bij de camping en niet via rent a tent oid organisatie.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 11 jan 2015 20:49, in totaal 2 keer bewerkt.



11 jan 2015 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Vakantie
Vanaf ons vaste vakantie-adres in Zuid-Frankrijk gaan wij (2pers) elk jaar nog een paar dagen (in het hoogseizoen) naar een andere regio. Wij rijden dan naar die betreffende regio, kijken op een bookingsite, rijden langs de accommodatie en als die er naar onze wensen goed uitziet reserveren we vervolgens (meestal meerdere dagen en 1 dag als het niet bevalt). Goede ervaring mee.
Maar ik geef toe; met 3 of meer personen zou het wat lastiger kunnen zijn maar waarom probeer je het niet een jaar?

Off topic:
Ervaring van afgelopen zomer: 2dagen in een prachtig hotel met zwembad in Zuid-Frankrijk geweest; konden we niet betalen met credicard omdat er door een brandende vrachtwagen communicatiekabels (internet) beschadigd waren. "Betaal maar als jullie weer thuis zijn" werd er gezegd. Ze wilde niet een kopie van ons paspoort. Waar maak je dat nog mee :shock:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 jan 2015 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Vakantie
De prijzen zijn idd stevig. Wij boeken tegenwoordig rechtstreeks bij de camping en niet via een reisorganisatie. Ook niet goedkoop maar iets vriendelijker geprijsd. En ja ook gebonden door twee kinderen aan het hoogseizoen. Maar ja altijd wel leuke weken. En.... Wat leuk is kost geld!
_________________________________________
De precisie 911


11 jan 2015 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Vakantie
Probeer deze in frankrijk, uitstekend qua ligging en betaalbaar.

http://www.la-vallee-verte.com/nl/tarie ... 1439.1656/
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 jan 2015 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Vakantie
Bij ons is alleen de wintersportvakantie duur. De overige vier keer betaal ik ongeveer 1000 euro reiskosten (veerboot + brandstof). Verder zijn het alleen etenskosten maar die heb je thuis ook.


11 jan 2015 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vakantie
@allemaal, bedankt voor het meedenken. Dial: ga ik uitzoeken, Maggiore is ook leuk :thumleft:
Maar het wordt nog een hele klus om wat fraais te vinden....en dan nog voor een normale prijs.
5 of 6 mille voor de twee leukste weken van het jaar? Zo leuk vink die weken dan ineens niet meer :mrgreen:

Ik merk dat veel gezinnen moeite hebben met twee of drie weken vakantie in het hoogseizoen, en doen zoals Ruud, weekje in de voorjaarsvakantie, en in de zomer wat milder....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 jan 2015 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Vakantie
De campings zijn bijzonder kindvriendelijk (aktiviteiten teams aanwezig) en mogelijkheden te over voor tripjes in de omgeving!

Succes met het vinden van een geschikte vakantie adres...

Tip, wees snel erbij want de campings zijn gewild...
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 jan 2015 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: Vakantie
Misschien is dit wel een goede en betaalbare oplossing:
http://www.hetisfijninzuidfrankrijk.nl/

Accommodaties zijn van een vriend , ( neen, ik word er echt geen cent beter van :P ) en is voor de directe omgeving van St. Tropez heel betaalbaar.
Voldoende te doen in de omgeving , ook voor de kinderen.

Succes, René
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


Laatst bijgewerkt door Lambiek op 11 jan 2015 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.



11 jan 2015 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vakantie
@Dial: Ja, dat kan ik nu inmiddels wel begrijpen....
@Lambiek: ik had het over KonTiki, maar dit is ook een goed tip, thanx!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 jan 2015 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Vakantie
horn schreef:
Wij gaan komende zomer 4 weken met het hele circus naar de USA.

Nice, maar wel (begin) vorig jaar de USDs al ingekocht hoop ik? :wink:


11 jan 2015 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vakantie
Het is inderdaad allemaal duurder geworden. Zeker in het hoogseizoen ( waar ik gelukig geen last van heb). Vroeger, zeg maar van 1995 tot 2005 ging ik iedere winter 4-5 weken naar Chili, Argentinie, Costa Rica, Maleisie, Nieuw Zeeland, enz. Dan was je een hoop geld kwijt maar nu is dat nog veel en veel meer.

Over een maandje naar Zuid-Afrika voor relatief weinig centjes. Het is daar best goedkoop en de standaard ligt redelijk hoog, zeker wat eten betreft en daar gaan we voor. Hebben nu al toprestaurants geboekt. Van de zomer wellicht eens een keertje thuis blijven en af en toe weg. We zien wel.


11 jan 2015 21:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Vakantie
Dial_888 schreef:
Probeer deze in frankrijk, uitstekend qua ligging en betaalbaar.

http://www.la-vallee-verte.com/nl/tarie ... 1439.1656/

Ziet er goed uit en in de omgeving waar we vorig jaar hebben geboekt
..... alleen geen stacaravans met airco als ik het zo snel zie :mrgreen:

Kijk voor een camping in Frankrijk ook eens bij Franceloc :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


11 jan 2015 21:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.