Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:01



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Dakar 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Dakar
Hoor hier eigenlijk weinig over Dakar.
Zijn er ook mensen die, zoals ik, iedere avond aan buis gekluisterd zitten, om zich vervolgens kapot te ergeren aan de RTL7-onzin.
Vind het zelf wel een fantastisch evenement. Zal er wel nooit van komen, maar is toch een droom om een keer mee te doen, in een Luftie natuurlijk, of anders in een AMG 6x6 8)
Trouwens diep, diep, diep respect voor Tom Coronel, tjezus wat heeft die man een doorzettingsvermogen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2015 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Dakar
Is tie nergens anders te bekijken trouwens?
RTL was voor mij ook reden om af te haken, mede door reclame, maar door allerlei geneuzel.


14 jan 2015 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Etten-Leur
Bericht Re: Dakar
Omroep Brabant kan ook. Ik vind het prachtige sport...

Je zal maar een kistrijder op de motor zijn. Geen hulp van derden, gewoon op jezelf aangewezen zijn :res:
_________________________________________
Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.


14 jan 2015 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: Dakar
Inderdaad, prachtig evenement! Ik volg het al jááren, sinds dat het voor het eerst op tv werd uitgezonden. Elke avond zet ik de timer om na het afstruinen van dit forum, voor de buis plaats te nemen.
V.w.b. de RTL7/kamphuus-onzin; je moet gewoon een beetje switchen tussen Eurosport en RTL7. Eurosport geeft veel meer inside information en is serieuzer. RTL belicht meer de NL-ers en dat is toch ook wel tof om te zien hoe die mannen het doen. Vooral Jurgen vd Goorberg (kisten classement bij de motoren) en Tom Coronel (buggy-auto's).

Ook al ben ik één en al auto-freak, het meest respect heb ik toch voor de motoren! Ongelofelijk, wat zien die mannen af! Hoop bij de auto's dat Van Loon en Ten Brinke hun posities kunnen vasthouden.


14 jan 2015 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: Dakar
Die reclame is idd ruk.
daarom neem ik het elke dag maar ff op, op de harde schijf.
ff doorspoelen met de onzin, en toch ff lekker leuke beelden kunnen kijken.
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


14 jan 2015 19:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Dakar
gekluisterd is erg overdreven. Kijk het wel maar die Rob Kamphues kunnen ze wat mij betreft eruit knippen. Wat een bal gehakt. Had gehoopt dat ze hem naar huis hadden gestuurd toen Tim Coronel uitviel. Had die het prima over kunnen nemen. Idd respect voor het afzien van Tom Coronel. Verder vind ik het leuk omdat het beweegt, maar spannend vind ik het niet.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jan 2015 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Dakar
Vind er al jaren geen bal meer aan (en volg het ook niet meer) sinds De Rooij Sr met de Daf's niet meer mee doet.

http://youtu.be/cUnWnx_rdps

Spoel ff door naar 2.40 voor wat mij betreft het meest spectaculaire deel van het filmpje :cheers: :drive:


14 jan 2015 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Dakar
En ik maar hopen dat die Rob Kamphues mooi van de tv zou verdwijnen na dat schoolprogramma van 'm. Onsympathiek ventje. Maar voor de rest kijk ik er wel naar als het toevallig opstaat.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


14 jan 2015 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dakar
Geweldige rally. Zoals eerder gezegd: die kist-klassement rijders, dat zijn de echte helden. Jurgen doet het super, Van Pelt vorig jaar was helemaal een wonder! Jammer heeft die de rally veel te vroeg moeten verlaten met z'n medische klachten. Hopelijk gaat ie nog jaren door, al is ie nu zwaar aan het twijfelen.

De vriend van m'n nicht is hoofd-monteur bij Van Loon, altijd leuk om hem op TV te zien zo aan het werk. Wandel wel eens bij de loods binnen waar die auto's staan, schrikbarend wat een techniek er op zo'n auto zit. En de kosten van een revisie van Reiger, daar koop je een 2dehands 911 voor :shock: .


14 jan 2015 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Student Technische Bedrijfskunde
Helden
Bericht Re: Dakar
Via internet en tv volg ik het evenement ieder jaar.
Daarnaast een grote poster van coma op een ktm in de duinen hangen met daaronder de modelvrachtwagentjes van Hans Bekx, Stacey en Jan de Rooy.
Het blijft leuk!


14 jan 2015 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Dakar
horn schreef:
gekluisterd is erg overdreven. Kijk het wel maar die Rob Kamphues kunnen ze wat mij betreft eruit knippen. Wat een bal gehakt. Had gehoopt dat ze hem naar huis hadden gestuurd toen Tim Coronel uitviel. Had die het prima over kunnen nemen. Idd respect voor het afzien van Tom Coronel. Verder vind ik het leuk omdat het beweegt, maar spannend vind ik het niet.


Is ook meer iets van de brabo's en de tukkers, zeg maar van de echte mannen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2015 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dakar
http://www.dumpert.nl/mediabase/6523704 ... dakar.html

Blijft een mooi filmpje, helaas zie je Marcel bijna niet meer in beeld nu ie navigator is.


14 jan 2015 21:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Dakar
Cazzo Super Veloce schreef:
Is ook meer iets van de brabo's en de tukkers, zeg maar van de echte mannen :mrgreen:

Ben ook Brabo man. Roy Donders ook trouwens... :lol: Koekwaus!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jan 2015 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Dakar
Kistklassement :?: Zegt dat iets over de manier waarop ze thuiskomen, zoals die Pool?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 jan 2015 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Dakar
Ons Royke, wennen appetjoek :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2015 23:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dakar
Targa Floriaan schreef:
Kistklassement :?: Zegt dat iets over de manier waarop ze thuiskomen, zoals die Pool?


Hihihahahoho...


14 jan 2015 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: Dakar
Volg het dagelijks maar dan vooral via twitter en de whatsapp (goede vriend van mij doet vooraan mee). Blijft een indrukwekkend evenement wat ik van kinds af aan al volg. Ik heb ook al eens op snelheid in zo'n auto mogen meerijden en dat is echt iets bijzonders; soort F1 auto gekruisd met een tractor.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


15 jan 2015 0:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Dakar
Kijk het elke dag! (Al jaren, super!) en dan gewoon opnemen en elke reclame doorspoelen ;) heb s'morgens tijdens "de fles" nu toch een uurtje over....
Nu helemaal leuk doordat er NL'se teams in het auto klassement mee doen in de top 10.
Jammer van Gerard en andere NL'se truckers... En Tom is heel dapper bezig indd. :res:
Afgelopen twee jaren deden bekenden van mij mee met een Wrangler en Dodge Ram, helaas dit jaar niet en (Nog) niet een keer uitgereden.

Ben ook zeker een keer van plan om tijdens de finish een keer die kant op op vakantie te gaan, toch een keer beleven, al is het maar kijken....
_________________________________________
You've only got one life, live it!


15 jan 2015 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Re: Dakar
ok voor de liefhebbers, recente documentaire over de deelname van DAF in 87 en 88

http://www.omroepbrabant.nl/?news/221960752/Indringende+documentaire+DAF+in+Le+Dakar+De+woestijn+bleef+leeg+in+zijn+geheel+online+te+zien.aspx
_________________________________________
Life's too short to drive boring cars.....


15 jan 2015 20:38
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Dakar
Documentaire een paar dagen geleden gezien, wilde hem net posten. Indrukwekkend.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


Laatst bijgewerkt door Anne 2.7 op 16 jan 2015 19:58, in totaal 1 keer bewerkt.



15 jan 2015 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dakar
Van Loon 4de op dit moment :cheers:


15 jan 2015 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Dakar
Even nieuw leven in blazen.
Jammer dat Jurgen er al uit ligt, is toch een echte Dakar-held...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 jan 2017 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Dakar
Kijk iedere avond. Blijft leuk! Maar blijf ook iedere keer de 'echte' Paris Dakar missen. Geen Afrika, geen low budget teams en 'mannen' die zeuren dat het erg zwaar was omdat de airco het niet deed... :shock:

Maar blijf toch lekker kijken! :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


05 jan 2017 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Dakar
Ik kijk ook iedere avond. Elke keer weer genieten van dat geweld van die auto's en vrachtauto's. En dan die "arme" motorrijders. Respect hoor. En dan dat gedoe van die tweeling Coronel. Mijn hemel. Wat een ellende. Ik zou me toch wel twee keer bedenken voor ik me weer zoiets op hals haalde als vorig jaar. Maar nee hoor. Gewoon nog een keer. En wat ik er tot nu toe van gezien heb, wordt het weer hetzelfde verhaal. Ellende, geploeter, de ene pech na de andere, schade, emoties. Maar wel leuk om naar te kijken met een wipskie in de hand. :res: voor de deelnemers.


06 jan 2017 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dakar
Was heeeeel lang geleden eens van plan mee te doen met een collega.
Hij had een Toyota landcruiser en we zouden samen de kosten dragen.
Entreegeld was toen nog iets van 7500 gulden pp.
Het is er nooit van gekomen.
Daarna een 2e poging gedaan met Amsterdam-Dakar.
Alles bijna rond (in een barrel van een Laro) maar toen knapte er iets in mijn knie.
Nu doe ik elke dag de Dakar in mn bed :bang:

Ik heb nog steeds twitter en volg onze landgenoten realtime.
Daarna geen zin meer in de TV onzin
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


06 jan 2017 11:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.