Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 21:32



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!n
Elferhenkie2 schreef:
Pff, je zou er wat achter kunnen zoeken.. :oops:


+1 (jammer genoeg voor TS) :evil:
Zuur voor je Antoine, te meer daar je diefstalverzekering dit niet dekt...

Ik ga mijn polis eens grondig bekijken binnenkort, wake up call dergelijk topic...
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


16 feb 2015 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Sterkte man! Echt zwaar kl*te!
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


17 feb 2015 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Sterkte man, bij mij ook ooit ingebroken en spullen ontvreemd, maar de verzekering bracht maar een schijntje op..................het zijn legale misdadigers.
Wat betreft de klokjes ......toch MP, speurders en Ebay in de gaten houden want je weet nooit hoe dom ze zijn.
Zo kwam een kennis van mij zijn eigen spullen een jaar later tegen op MP en heeft hij ze uiteindelijk weer terug gekregen.......hoe dat wil je niet weten.
In ieder geval zullen ze die seiko met de wijzerplaat van Rob niet zomaar kwijt raken als je dit op de betreffende forums kenbaar maakt.
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


17 feb 2015 6:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Da's k*t - ervaringsdeskundige hier. Je moet zelfs in je eigen huis al een kluis hebben voor je waardevolle spullen, terwijl je er natuurlijk zelf van wilt genieten.

sterkte en succes met de afhandeling
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


17 feb 2015 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Inderdaad K*T zeg ! Vies gevoel als iemand in je huis gezeten heeft.
Sterkte.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


17 feb 2015 9:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
dat zeker.........

het is een erg naar gevoel als iemand in je huis is geweest. (Bij mij ooit 5 jaar gelden de keet leeggeroofd, leasert meegenomen etc, heb erg lang slecht geslapen)

Hoop dat de klokjes weer boven water komen!
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


17 feb 2015 10:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Antoine,

Wat verschrikelijk balen zeg.....sterkte rmee.
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


17 feb 2015 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Da's altijd kl*te een inbraak (zelf ook een keer gehad). Wel extra maatregelen getroffen daarna. Wellicht en kluis aanschaffen mocht je je collectie weer opnieuw willen opbouwen ? Hoop dat je nog wat terugvindt en de daders gepakt gaan worden.

Denk je dat het toeval is of zouden ze geweten hebben dat je die collectie in huis had ?


17 feb 2015 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Pfff da's inderdaad zwaar kl*te.

Moet er niet aan denken zeg... :(


17 feb 2015 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Tja... Technische Recherche is vanochtend geweest en ze hebben echt hun best gedaan. Ze zijn zelfs met een theorie gekomen hoe men binnen is gekomen (er zijn namelijk geen sporen van braak). Het voert hier te ver om dat toe te lichten, maar ik krijg er wel een 'unheimisch' gevoel bij als het inderdaad zo zou zijn gebeurd...

Hoe het ook zij; vanavond worden alle sloten vervangen (ik heb 1 sleutel voor alle sloten in en om het huis).

Ik denk niet dat ik weer opnieuw met een verzameling ga beginnen (voor een deel was het ook een investerinkje, maar ja, je ziet wat je daaraan hebt :cry: ). Al vind ik mechanische/automatische uurwerken nog steeds fascinerend en heel gaaf, ik denk dat ik 1 horloge koop wat ik écht mooi vind, zowel casual als dress kan dragen, automatisch is (en liefst een chrono; want dat vind ik het mooist) en het daarbij hou...

Ik had al overwogen om weer een nieuwe Fortis te kopen, omdat ik met de gejatte Fortis ook nog een emotionele band had, maar het is dan natuurlijk niet meer dát horloge en -hoewel ik het nog steeds een geweldig design vind- het zou me dan niet aan mijn opa herinneren, maar aan deze gore diefstal.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


17 feb 2015 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Pff balen zeg.
Hoop dat je geen gezeik krijgt met je verzekeringsmaatschappij omdat er geen braaksporen zijn...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 feb 2015 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Dat is mooi waardeloos Antoine. Los van het geld is vooral de emotionele waarde onvervangbaar.

Ik houd het in de gaten.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 feb 2015 14:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Cazzo Super Veloce schreef:
Pff balen zeg.
Hoop dat je geen gezeik krijgt met je verzekeringsmaatschappij omdat er geen braaksporen zijn...


Dat zal wel meevallen. Eigenlijk is diefstal zonder braak altijd gedekt wanneer de diefstal plaatsvind uit een bewoond object. Wanneer het een onbewoond object is liggen de kaarten anders.


17 feb 2015 16:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Afbeelding Afbeelding

Hoop inderdaad dat de verzekering niet voor een extra domper zorgt nu er blijkbaar geen braaksporen zijn!

Indien je blij was met een verzameling waar je uit kunt kiezen dan zou ik je dat plezier jezelf niet laten ontzeggen door wat er is gebeurd. Ik heb dezelfde gedachte gehad m.b.t. de audio installatie toen bleek dat die de aanleiding was geweest om tijdens onze vakantie in te breken en meteen alles van waarde mee te nemen :evil: . Dan ontzeg je jezelf echter met zekerheid het genot van iets vanwege iets dat misschien ooit weer gebeurd. Nu vele jaren later ben ik nog steeds blij dat ik toch weer iets vergelijkbaars heb gekocht :wink:

DLotus schreef:
Dat zal wel meevallen. Eigenlijk is diefstal zonder braak altijd gedekt wanneer de diefstal plaatsvind uit een bewoond object.

Hoe bewijs je diefstal zonder sporen van braak of maak je dat voldoende aannemelijk zodat een verzekeringsmaatschappij daarmee akkoord gaat?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 feb 2015 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Een bericht sturen naar Opsporing verzocht.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


17 feb 2015 17:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Limburg
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Zijn er nog meer unieke zaken ontvreemd waar we naar uit kunnen kijken?
_________________________________________
993 Carrera 2 1995 (verkocht)


17 feb 2015 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Omdat iemand niet met z'n poten van andermans spullen af kan blijven en te beroerd is om er zelf voor te werken zit jij met het emotionele en financiële gemis/verlies bah. Heel veel sterkte!


17 feb 2015 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Met wielen en benzine Ex. 912-1968 en Cayman S Nu iets met een ster
Dordrecht
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Wat een naar verhaal, serieus balen zoiets.

Wat ik me hardop afvraag....


Als je overal laat zien wat er weggenomen is, wat ook nog eens zo specifiek en niche is, is de afzetmarkt in Nederland mogelijk verdwenen. Dat kan ervoor zorgen dat de spullen of naar een of ander land vertrekken of dat het wordt vernietigd.

Als je je 'koest' houdt zal er misschien nog wel iemand actief mee gaan leuren waardoor de pak- of terugvind kans toeneemt.

Wat is wijsheid. Ik heb er geen antwoord op. Mijn eerste ingeving zou denk ik dezelfde als die van jou zijn.
_________________________________________
Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.


17 feb 2015 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
EriC4C schreef:
Afbeelding Afbeelding

Hoop inderdaad dat de verzekering niet voor een extra domper zorgt nu er blijkbaar geen braaksporen zijn

DLotus schreef:
Dat zal wel meevallen. Eigenlijk is diefstal zonder braak altijd gedekt wanneer de diefstal plaatsvind uit een bewoond object.

Hoe bewijs je diefstal zonder sporen van braak of maak je dat voldoende aannemelijk zodat een verzekeringsmaatschappij daarmee akkoord gaat?


Ik neem aan dat de politie werd gealarmeerd en wellicht ook ter plaatse geweest zijn. De verzekeraar zal vragen aangifte te doen en een proces verbaal op te laten stellen. Dan is er toch een basis voor een claim.

Het hele " er zijn geen braaksporen dus zal er wel geen dekking zijn" is echt wel een beetje achterhaald. Daarbij, verzekeraars zijn ook blij met tevreden klanten en zijn niet alleen uit op afwijzen.

Jammere is dat iedere standaard inboedelpolis bij diefstal een maximering kent voor sieraden en contanten. Daar kun je niets aan doen, anders dan deze onder een kostbaarhedenpolis additioneel te verzekeren. Hier ligt dan weer een taak voor de tussenpersoon, die zou ideaal gezien jouw situatie moeten kennen en jou hierop moeten wijzen.

Ik werk overigens bij een onafhankelijk expertise bureau (Dekra) dat voor bijna iedere verzekeraar in Nederland werkt. Voor mij is dit dagelijkse kost...


17 feb 2015 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Ik ben zelf ook (register) expert (Aansprakelijkheid en Technische Varia) en ik ben verzekerd bij een voormalig werkgever, dus over de dekking bestaat geen probleem. Het enige 'probleem' is dat kostbaarheden zijn gemaximeerd op 2000 euro (en dat is toch echt niet genoeg)...

Daarnaast was ik nog van plan om een aparte kostbaarhedenverzekering te nemen, maar ik was nog aan het inventariseren, dus die was er (nog) niet.

De politie is inderdaad geweest (binnen een half uur na constatering):

Afbeelding

Je ziet hier de deur in de vouwwand nog staan (op een kier) zoals ik 'm aantrof - de stofzuiger er direct achter (???)- en de achterdeur (die in deze foto open staat) was gewoon op slot.

Die deur van de vouwwand maak ik nooit open (behalve 's zomers natuurlijk) dus die was echt goed dicht.

Er ligt ook een baksteen (en er was wel wat baksteenstof op het achterdeurraam), maar wat die baksteen (gebroken en wel) daar doet, is voor iedereen een raadsel. De technische recherche heeft die baksteen bij het forensisch sporenonderzoek ook helemaal niet bekeken. Aan de vouwwand zijn géén braaksporen en volgens de technische recherche voorzien van uitstekend hang- en sluitwerk. Tóch moet hij -de inbreker- via die vouwwanddeur naar binnen zijn gekomen...

Er is 's middags een negroïde (lange) jongeman, gekleed in een witte schildersoveral aan met een (leeg, nieuw en schoon) schildersblik in z'n handen rond mijn huis waargenomen. Hij leek het schilderwerk te inspecteren, maar was waarschijnlijk mijn huis aan het 'inspecteren'. Vervolgens is hij -waarschijnlijk- mijn tuin binnengegaan en is via de deur in mijn vouwwand binnengekomen (die stond namelijk toen ik thuiskwam -dus- op een kier). Z'n lege schildersblik waarmee hij was waargenomen, stond in mijn tuin. Het is echter een raadsel hoe hij de deur van mijn vouwwand (zonder slot aan de buitenkant) heeft kunnen openen: die deur is alleen van binnen te openen!
Vervolgens is hij mijn woning binnen gekomen en is recht op mijn verzameling horloges afgelopen en heeft alle horloges uit de watchwinder gehaald. Álle horloges; inclusief de kussentjes waarop ze zaten gemonteerd. Voor de rest is er niets weg; he-le-maal niets. Zelfs niet mijn gloednieuwe laptop die voor het grijpen lag...

Op de foto staat de buurvrouw die de 'schilder' heeft gezien. Zij dacht dat ik wellicht mijn huis wilde laten schilderen, maar vond wel dat die 'schilder' zich verdacht gedroeg. Toen ze naar buiten ging, was 'de schilder' echter verdwenen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


Laatst bijgewerkt door Black Betty op 22 feb 2015 20:50, in totaal 2 keer bewerkt.



18 feb 2015 0:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Man, man, man, klote verhaal.
Doordat er verder niets weg is lijkt het toch meer en meer op een gerichte actie.
Hoe erg het ook is mag je nog blij zijn dat ze niet gelijk een extra rondje hebben gelopen met een grote tas..

Zo zie je maar, kan je mooi al je sloten en beslag upgraden naar de hoogste standaard, gebruiken ze voodoo.. :cry:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


18 feb 2015 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Ben je wel zeker dat hij langs die deur naar binnen is gekomen? Misschien is hij op een andere manier naar binnen gegaan dan dat hij naar buiten is gegaan?


18 feb 2015 9:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
We staan voor een raadsel: alle andere deuren en ramen zitten potdicht...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


18 feb 2015 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Volgens mij is het verplicht om spullen met een grotere waarde achter slot en grendel te bewaren, wanneer je dit verzekerd.
Dus ik heb zo het idee, dat wanneer je goed verzekerd was, dat de verzekeringsmaatschappij daar een probleem van had gemaakt.

Overigens zou ik niet zo blij zijn, als mijn bejaarde moeder getuige zou zijn van iets, dat dit op het internet gezet zou worden, met een foto van haar erbij.
Ik vind dat je met dat soort dingen, erg voorzichtig moet zijn.

Ik hoorde gisteren, dat ze hier in de buurt al drie keer hebben geprobeerd in te breken in het huis van een pas overleden oudere vrouw.
Gelukkig kent bijna iedereen hier elkaar, dus als er maar iets verdachts is, dan wordt er gelijk aan de bel getrokken.
Die oudere vrouw kwam hier wel eens op de koffie en ik ben ook wel eens bij haar thuis geweest.
Het is één en al kitsch daar binnen en dat kan je ook zien als je naar binnen kijkt, er valt dus niet echt wat te halen.
Die minne lui, gaan dus gewoon met een overlijdensadvertentie in hun hand op pad.


18 feb 2015 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Is er nog een sporenonderzoek uitgevoerd?
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


18 feb 2015 11:07
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franz


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.