Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: MotoGP

23 sep 2018 15:21

Ik blijf hier meer thuis voor dan voor de F1 , wat een wedstrijd weer.
Marquez wordt wel kampioen, mooie strijd met Dovi. :thumleft:

Re: MotoGP

24 sep 2018 10:28

Zeker mooie strijd, jammer voor Dovi, maar na 3 overwinningen op een rij voor Duc mogen we niet klagen 8)
Marquez wordt zeker kampioen, blijft de spectaculairste van allemaal.

Re: MotoGP

09 okt 2018 11:29

Weinig Motogp liefhebbers hier blijkbaar.
Das jammer want waren weer spectaculaire races.
Crash van Lorenzo mocht er ook zijn...

Re: MotoGP

09 okt 2018 11:50

Cazzo Super Veloce schreef:Weinig Motogp liefhebbers hier blijkbaar.

Jawel hoor! :thumleft: Blijf daar eerder voor thuis dan de F1.

Re: MotoGP

09 okt 2018 13:06

Marquez heeft 'm al zo goed als binnen.
Hij heeft op z'n 'Dovi's gewonnen.
Prachtig mooie strijd weer tussen die twee! :thumleft:

Re: MotoGP

09 okt 2018 19:53

arenarood schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Weinig Motogp liefhebbers hier blijkbaar.

Jawel hoor! :thumleft: Blijf daar eerder voor thuis dan de F1.


En ik val bij de Moto GP tenminste niet in slaap . :mrgreen:

Re: MotoGP

10 okt 2018 1:09

Groot liefhebber hier ook hoor :wink:
Elk jaar Assen en om de paar jaar een buitenlands gp erbij. Tot nu toe is Brno de mooiste geweest.(afgezien van de isle of man)

Goed om te zien dat Yamaha stappen heeft gemaakt(voor nu).
Marquez gaat em weer worden dit jaar. Zonde dat dovi een aantal 0 scores heeft behaald.

Re: MotoGP

21 okt 2018 14:45

Zoals verwacht MM kampioen.
Jammer van Dovi nam iets te veel risico, maar toch ook een uitstekend seizoen.
Ik denk dat het volgend jaar heel spannend gaat worden tussen die twee. :thumleft:

Re: MotoGP

22 okt 2018 15:40

Zeker jammer van Dovi, ik denk dat hij sneller was dan Marquez, maar hij wilde net iets te graag...
Ben wel bang dat de dominantie van MM nog jaren lang erg groot blijft. Dovi is zn enige serieuze concurrent maar komt net 1% te kort.
Van Lorenzo hoeven we volgend jaar nog niet veel te verwachten.

Re: MotoGP

22 okt 2018 18:02

Zag dat er iemand gediskwalificeerd werd vanwege lage bandenspanning. Kan iemand me uitleggen waarom dat is?

Re: MotoGP

23 okt 2018 12:07

Klopt, verbaasde mij ook, echt nog nooit van gehoord...

Re: MotoGP

23 okt 2018 22:09

Regel is volgens mij ivm veiligheid ingevoerd. Band zou van de velg kunnen lopen als deze te zacht is. Voordeel is meen ik meer warmte in de band door de vervorming/wrijving en daardoor grip. Voor meer grip nemen coureurs graag (te) veel risico’s.

Re: MotoGP

24 okt 2018 8:13

Maar te zacht zal inderdaad meer grip geven maar ik neem toch aan dat dat ook lijdt tot meer vervorming en daardoor raar rijgedrag?

Re: MotoGP

24 okt 2018 19:07

Huidig karkas van de band zorgt er volgens mij voor dat het wobbly bochtgedrag wel meevalt. Heb daar zelf niet heel veel mee geëxperimenteerd. Bij de F1 hebben ze eenzelfde regel ingevoerd, als ik het me goed herinner was de aanleiding een klapband van een van de zilveren taxi’s in Duitse GP.

Re: MotoGP

24 okt 2018 19:24

Maarten schreef:Zag dat er iemand gediskwalificeerd werd vanwege lage bandenspanning. Kan iemand me uitleggen waarom dat is?


Regel is er vanaf 2016, en vanaf 2017 ook verplichte sensoren voor bandenspanning zodat de wedstrijdleiding kan meekijken.
Vanwege veiligheid. Wat ik erover lees is dat de laatste druppel in 2016 de crash was van Loriz Baz;
'The new rule was brought in after the rear tire of Loris Baz’s Avintia Ducati exploded at high speed down the front straight at Sepang as a result of too low a tire pressure being used'.

https://www.youtube.com/watch?v=e5M-coztv4Q

Re: MotoGP

24 okt 2018 19:53

O ja, liep niet van de velg maar de vervorming werd te groot waardoor de band helemaal desintegreerde. Was vooral bij de Ducs met het hoge koppel en topsnelheid. Filmpje niet nagekeken, maar wat een klap was dat.
Bij F1 vervormde de band ook te veel (op o.a. kerb stones) en klapte ook uit elkaar.

Heeft iedereen z’n bandenspanning al gecontroleerd :mrgreen:

Re: MotoGP

24 okt 2018 20:12

Ivm winterstop hoef ik me geen zorgen te maken..... :mrgreen:
de ene heb ik wat wat harder opgepompt en de andere krijgt nu vers rubber, werd vandaag in de werkplaats onder handen genomen....Pirelli Rosso's ilv jarenlang Michelin's.

Re: MotoGP

25 okt 2018 8:05

Interessant! Dank heren

Re: MotoGP

25 okt 2018 10:44

Wist wel van de crash van Baz, maar nog nooit van de regel mbt bandenspanning gehoord.
Ben ook geen fan van teveel regeltjes, dan wordt het een soort F1.

Re: MotoGP

25 okt 2018 12:41

Cazzo Super Veloce schreef:Weinig Motogp liefhebbers hier blijkbaar.


Kijk het ook graag, echter dit seizoen kan ik helaas in België geen zender meer vinden die het rechtstreeks uitzendt. Of ik kijk er overheen :?

Re: MotoGP

25 okt 2018 14:06

Hebben ze geen eurosport in belgië ?
En verder kan je va internep op motogp.com ook eens zoeken,zal je verbazen wat je tegenkomt.

Re: MotoGP

19 nov 2018 20:29

Zo seizoen zit er weer op.
Was weer genieten, veel mooie races gezien.
MM terechte kampioen, Dovi weer mooi 2de.
Ook de afsluiter was weer spectaculair. Jammer voor Rossi dat de race afgebroken werd, hij had een goede kans op weer eens een overwinning.

Re: MotoGP

19 nov 2018 21:07

Ik vind 't sowieso mooi om te zien wat een sterk seizoen Rossi eigenlijk weer reed. Nog zeker niet toe aan pensioen. :thumleft:

Re: MotoGP

19 nov 2018 21:07

Ja was jammer van Rossi.
Maar manmnaman wat een race weer nu in de regen, Dovi top gereden.
En Rins ook op de Suzuki en 1ste podium voor KTM ook mooi.
Morgen alweer nieuwe trainingen, we gaan het zien.....

Re: MotoGP

10 maart 2019 20:27

Prachtige race gekeken. Wat een gevecht tussen Dovizioso Marquez Crutchlow en Rins. En de "oude" Rossi toch maar weer van startplek 14 naar de 5e plaats. Jammer dat Quartararo uit de pitlane moest starten. Belooft wat voor de toekomst.
Plaats een reactie