Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 11:52



Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Poll !! Met welke van de 2 wagens ... ? 

Kies 1 van deze wagens
BMW 80%  80%  [ 28 ]
Citroen 20%  20%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 35

Poll !! Met welke van de 2 wagens ... ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
maar hier op het forum zit iemand die er nogal tevreden van is :cheesy:


..iemand die vaak de voorkeur geeft aan zijn Seat, boven zijn groene..? :mrgreen:


31 mei 2005 13:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jurgen schreef:
ppp 356 schreef:
maar hier op het forum zit iemand die er nogal tevreden van is :cheesy:
..iemand die vaak de voorkeur geeft aan zijn Seat, boven zijn groene..? :mrgreen:

Hehehehe... Ligt eraan wat voor weer het is, waar ik heen moet, en wat er mee moet ;) (is overigens een hele andere klasse als een BMW-1, dat terzijde)


31 mei 2005 13:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
absoluut de C4 :!: :!:

Rijd SUPER en kost in vergelijk 2 keer nix tov de BMW.
Het verschil haal je er nooit uit met de restwaarde etc ... ech nie :!:

Heb al paar keer C4 gereden ... heel complete auto voor weinig. DOEN :!:
Ben wel een beetje een PRO Citroën kerel ... degelijke gebruiksauto's voor niet te gek veel centen.
Heb er zelf ook ééntje .... maar geen C4 ... Berlingo HDI ... rijd heel correct met een lage gebruikskost.



Dirk
:wink:


Laatst bijgewerkt door dirkie op 31 mei 2005 14:12, in totaal 1 keer bewerkt.



31 mei 2005 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Cabriolet C2
Bericht 
Kostprijs speelt geen rol..
C4 en BMW zijn identiek evenveel wat leasing betreft.
Restwaarde en dergelijke spelen geen rol.
Alleen het plezier, x-factor en ervaring van rijden mag een rol spelen in de beslissing.


31 mei 2005 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Kostprijs speelt geen rol..


De BMW zal uiteraard meer "aanspreken" ... en heeft een "hogere" status ...

Als het echt geen moer uitmaakt ... tsjah ... :wink:


31 mei 2005 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een C4 is in België een ontslagbrief.
Dat zegt toch genoeg hé :wink: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


31 mei 2005 15:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Zou altijd voor de bmw gaan, echt een mooi model alleen veel te duur maar dat is voor jou geen punt.


31 mei 2005 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht 
Om welke motoren gaat het?


31 mei 2005 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
PeterDeleu schreef:
Kostprijs speelt geen rol..
C4 en BMW zijn identiek evenveel wat leasing betreft.
Restwaarde en dergelijke spelen geen rol.
Alleen het plezier, x-factor en ervaring van rijden mag een rol spelen in de beslissing.


Hierboven staan -in ieder geval- twee berichten van mensen die al in de C4 én de 1-serie hebben gereden (en daarvan ben ik er een) en beiden zeggen dat de C4 gewoon beter rijdt!

Als je die auto vervolgens volgepakt met opties en in een leuke sportieve uitvoering kunt leasen tegen dezelfde prijs als een (gelijkgemotoriseerde en overgewaardeerde) -relatief- kale 1-serie, lijkt mij de keuze snel gemaakt...

Tenzij je gaat voor 'merk-imago'; wellicht is dan de BMW wel de enige optie...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


31 mei 2005 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Als je die auto vervolgens volgepakt met opties en in een leuke sportieve uitvoering kunt leasen tegen dezelfde prijs als een (gelijkgemotoriseerde en overgewaardeerde) -relatief- kale 1-serie, lijkt mij de keuze snel gemaakt...

Tenzij je gaat voor 'merk-imago'; wellicht is dan de BMW wel de enige optie...

Ondanks dat je grotendeels gelijk hebt, heb je niet helemaal gelijk natuurlijk. Er is ook nog zoiets als de auto waar je elke keer naartoe moet lopen, die moet je wel aanstaan. Anders zou iedereen in een blauwe/zwarte/groene/witte/rode auto rijden he... Niet alleen de kleur van de auto bepaald of jij hem leuk vindt, misschien heb je wel niets met het design van de Citroen... Of het interieur, of of of ;)

(overigens ben ik het met je eens, dat je eerst in beide wagens gereden moet hebben om te beslissen! Dat voorop!)


31 mei 2005 19:53
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
Jurgen schreef:
ppp 356 schreef:
maar hier op het forum zit iemand die er nogal tevreden van is :cheesy:
..iemand die vaak de voorkeur geeft aan zijn Seat, boven zijn groene..? :mrgreen:

Hehehehe... Ligt eraan wat voor weer het is, waar ik heen moet, en wat er mee moet ;)

..... en de grenzen die je stelt ..... en de prioriteiten ..... en ..... ;) :^:

ON topic: DEZE :?: 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 mei 2005 20:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
het meest bezochte topic op het Porscheforum: de keuze van een collega van een forummer tussen een citroen en een bmw... :? :shock: :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 mei 2005 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Op een Renault-forum zou de uitslag anders zijn, maar wie verbaast zich op het Porsche-forum nou over een voorkeur voor de 1-serie :roll:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


31 mei 2005 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ja, eigenlijk toch wel een beetje...

De reden daarvoor is dat 'Porsche rijders' de gemiddelde BMW-rijder een beetje een nozem met een matje in z'n nek vindt (daar is een keer een onderzoek in Duitsland over geweest en daarin kwam naar voren dat Porsche-rijders zich over het algemeen irriteerden aan het rijgedrag van de gemiddelde BMW-rijder).

Als je je dan aan dat gedrag ergert, ga je natuurlijk niet zelf zo'n auto kopen, lijkt mij... Toch???

Daarnaast is het nog maar de vraag of een Porsche-liefhebber ook meteen een voorkeur heeft voor andere Duitse merken. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn en volgens mij is dat ook niet zo (heb ik de indruk).

Ikzelf vind Alfa Romeo veel fraaiere en mooiere auto's afleveren dan BMW, Seat vind ik mooier dan VW (hoewel van hetzelfde concern), Jaguar vind ik mooier dan Mercedes, etcetera, etcetera, etcetera...

Citroën is natuurlijk een buitenbeentje en is dat altijd al geweest (met een dip in de jaren '80: de AX, de BX, etcetera) en heeft altijd met zeer excentrieke modellen de markt bestormd. Denk aan de DS, de CX, de XM (toch ook wel) en nu de C4...

Ik vind dat wel gedurfd en ik vind het lijnenspel van een Citroën naast gewaagd over het algemeen ook fraai.

De bekende 'Franse slag' is er bij deze auto's al lang niet meer, dus om de kwaliteit hoef je het niet te laten!

Een collega van me heeft de Peugeot 407 SW en die kost hetzelfde als de BMW 3-serie van een andere collega... Nou... Als ik moest kiezen, wist ik het wel!

(en mijn collega met de BMW ook, zo liet hij laatst weten, als hij nog eens mocht/moest kiezen)
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


31 mei 2005 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Cabriolet C2
Bericht 
horn schreef:
het meest bezochte topic op het Porscheforum: de keuze van een collega van een forummer tussen een citroen en een bmw... :? :shock: :roll:


Als we het over auto's hebben mogen we af en toe toch eens vreemd gaan :-) Al is het maar om te zien dat het gras aan de andere kant toch niet zo groen is.
_________________________________________
Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.


31 mei 2005 22:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
het meest bezochte topic op het Porscheforum: de keuze van een collega van een forummer tussen een citroen en een bmw... :? :shock: :roll:

Ook nog eens tot zojuist in het verkeerde forumdeel. ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 mei 2005 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Welke keuze? zolang ie maar de juiste snelheid aangeeft :wink:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


31 mei 2005 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Duitse degelijkheid.... :ass:
Mijn schoonbroer is eindelijk gescheiden van zijn 735i waar hij in 7 jaar tijd... meer dan 17.500€ kosten aan gehad heeft... Van een nieuwe cilinderkop tot 3 nieuwe benzinetanks, airco, el spiegels, automatische versnellingsbak toe...
Zijn dealer durfde hem , toen de nieuwe 7 uitkwam er geen te verkopen, echt waar!!! Hij ried hem aan nog een tijdeje te "genieten" van de ouwe...

Nu heeft ie, op mijn aandringen, eindelijk de stap durven wagen naar een A8 3.0TDI :ba:

Zijn vorige 5 series( 3 in totaal) blonken ook al niet ui in degelijkheid...

Mocht ik al de grieven van mijn VW, Mercedes en BMW-klanten op een rij zetten ... I think the server would collapse...brrrrrrrrrr

Mocht ik jouw collega zijn peter, dan zocht ik een andere baan... Waar ik die keuze niet moet maken ...
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


Laatst bijgewerkt door Beltar op 31 mei 2005 23:14, in totaal 2 keer bewerkt.



31 mei 2005 23:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Een aantal jaren geleden (volgens mij in 1996) had ik de volgende tekst opmijn kentekenplaathouder staan:

Stop met proefdieren, neem citroen rijders.... ( 8) )

Erick
.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


31 mei 2005 23:13
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :jump:
_________________________________________
duitse laagvlieger


31 mei 2005 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Ja, eigenlijk toch wel een beetje...

De reden daarvoor is dat 'Porsche rijders' de gemiddelde BMW-rijder een beetje een nozem met een matje in z'n nek vindt (daar is een keer een onderzoek in Duitsland over geweest en daarin kwam naar voren dat Porsche-rijders zich over het algemeen irriteerden aan het rijgedrag van de gemiddelde BMW-rijder).

Als je je dan aan dat gedrag ergert, ga je natuurlijk niet zelf zo'n auto kopen, lijkt mij... Toch???

Daarnaast is het nog maar de vraag of een Porsche-liefhebber ook meteen een voorkeur heeft voor andere Duitse merken. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn en volgens mij is dat ook niet zo (heb ik de indruk).

Ikzelf vind Alfa Romeo veel fraaiere en mooiere auto's afleveren dan BMW, Seat vind ik mooier dan VW (hoewel van hetzelfde concern), Jaguar vind ik mooier dan Mercedes, etcetera, etcetera, etcetera...

Citroën is natuurlijk een buitenbeentje en is dat altijd al geweest (met een dip in de jaren '80: de AX, de BX, etcetera) en heeft altijd met zeer excentrieke modellen de markt bestormd. Denk aan de DS, de CX, de XM (toch ook wel) en nu de C4...

Ik vind dat wel gedurfd en ik vind het lijnenspel van een Citroën naast gewaagd over het algemeen ook fraai.

De bekende 'Franse slag' is er bij deze auto's al lang niet meer, dus om de kwaliteit hoef je het niet te laten!

Een collega van me heeft de Peugeot 407 SW en die kost hetzelfde als de BMW 3-serie van een andere collega... Nou... Als ik moest kiezen, wist ik het wel!

(en mijn collega met de BMW ook, zo liet hij laatst weten, als hij nog eens mocht/moest kiezen)


@Speedy:
Proef op de som: welke forummer heeft (eventueel) als eerste auto een BMW en wie een Citroën? :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


31 mei 2005 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En wie een Alfa, en wie een Seat?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


01 jun 2005 0:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En wie een Alfa, en wie een Seat?


@Speedy:
Lijkt mij inderdaad interessant; en dan ook gezien in de tijd. Welke verschuivingen zijn er opgetreden bijvoorbeeld tussen 1995 en 2005?
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


01 jun 2005 0:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Zeker de BMW 1-serie :!:

Al is het alleen voor de achterwielaandrijving :P .

Shark :wink: (diefanisgewordenvanbmwende1-serieookergmooivindtvoorzijnklasse)


01 jun 2005 2:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Tenzij je gaat voor 'merk-imago'; wellicht is dan de BMW wel de enige optie...


Dat bedoelde ik dus ook ... op alle andere vlakken komt de BMW MIJLEN achterop ... je kan enkel zegge "ik heb een Beamer" ....



Dirk
:wink:


01 jun 2005 6:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JanCarrera3.2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.