Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

18 feb 2018 16:08

Wat zijn hier de ervaringen met de 330i 3liter 200 kW 272 PK ? Heb een auto op het oog (uit 2007). Betrouwbaar? olieverbruik?

alle tips worden gewaardeerd!

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

18 feb 2018 18:25

Yep, totmbo reed tot een jaar of vijf geleden een 330xi handbak. Prima auto. Betrouwbaar en een mooie sound. Geen raceauto... ondanks de 270 pk vond ik hem een beetje sloom.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

18 feb 2018 22:45

Jij hebt ook geen eerlijk vergelijk ;)
Ik zit te neigen naar een 330d (F30), via duitsland voor de deur voor 25k.... hmmmm

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

18 feb 2018 22:57

Diesels voelen sowieso vlotter. Die ongeblazen benzinemotoren blinken niet uit in koppel....
Zo’n 3 liter diesel is een beul, Pascal :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

18 feb 2018 23:36

Ah, wacht, de 'oude' 3 liter benzine is zonder turbo's.... Dan mis je een stukje koppel onderin... ;)...

We gaan het zien... 25k voor een eigen auto, of een 'mindere' lease-auto.... Tja... Peins peins ;)

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 8:18

De drie liter turbodiesel is een fijne soepele motor, Pascal.
Doet in stilte zijn werk en altijd voldoende koppel beschikbaar als je even vlot moet accelereren.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 11:21

Mn vorige combi zat een 3 liter in, mn (race) bmw heeft een 3 liter en mn huidige dd heeft een 3 liter maar dan met een paar turbo’s erop.
Dat gaat over de baan dat wil je niet weten :drive:
Denk dat wel algemeen bekend is dat dit een van de beste motoren zijn die er gemaakt is door bmw :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 12:29

Heb een 330d (touring) gehad. Was ik erg content mee. Top motor. Vergeleken met de 320d die ik daarvoor reed en niet vergeleken met die 550d die Enguess rijdt en wat er volgens mij voor zorgt dat iedere normale DD 'een beetje sloom' voelt.... :cheesy:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 12:38

Had een 325i E90 (ook 3 liter) en vond hem niet sloom.
Wel lekker op toeren houden en met het M-onderstel kon je echt lekker hoeken met dat ding.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 12:40

horn schreef:Heb een 330d (touring) gehad. Was ik erg content mee. Top motor. Vergeleken met de 320d die ik daarvoor reed en niet vergeleken met die 550d die Enguess rijdt en wat er volgens mij voor zorgt dat iedere normale DD 'een beetje sloom' voelt.... :cheesy:

Das war einmal.... nu een M550i. Die wil ook wel inderdaad!

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 18:25

Mijn huidige E46 325 wil best van zijn plek maar dan heb je wel toeren nodig. Onderin is hij traag. Maar goed: hiervoor 330E en dan valt alles tegen op dat vlak denk ik

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

19 feb 2018 23:51

Hoe zijn de ervaringen met onderhoud op inderdaad de F30 330d? Wil hem in 'cash-for-car' rijden, dus mag wel wat kosten, maar moet wel een beetje binnen de perken blijven :cheesy: .... Staan er een flink aantal in DLD voor leuk geld... hmmmm... ;)

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

20 feb 2018 20:19

330D nog geen jaar gehad. Ingeruild voor een 330E
zeer tevreden mee...itt de 330D. vond het maar een rammelbak.de 2e serie F30 is echt weer een fijne.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

20 feb 2018 20:39

Zijn er nog meer die een uitnodiging voor de introductie van de X2 hebben gekregen?

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

20 feb 2018 21:24

Ik rij nu een E90 330d als daily (al 5 jaar). Heerlijke auto en ditto motor! Loopt erg soepel en altijd koppel beschikbaar. Qua onderhoud is het echt een topmotor, nog niks aan gehad de afgelopen 5 jaar naast het normale onderhoud (wat overigens ook niet veel kost in mijn optiek). Heb eigenlijk helemaal geen diesel nodig als daily daar ik maar zo'n 16.000 km per jaar met de auto rij, maar de auto rijdt zo goed dat ik hem nog niet weg wil doen.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

21 feb 2018 8:17

Brulaap schreef:Zijn er nog meer die een uitnodiging voor de introductie van de X2 hebben gekregen?

Daar zijn ze toch erg laat mee?

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

28 feb 2018 23:51

Ik weet het is vloeken in de kerk maar ben erg blij met m’n 4 cilinders,
G30 imperial blue elfenbeinweiss sportline, HE, audio pack, parking pack en nog een paar dingetjes.

Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

01 maart 2018 7:26

Prachtige auto :thumleft:
528i? Prima motor waar je in alle gevallen heel goed mee voor de dag komt. Snap dat je blij bent!

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

01 maart 2018 7:59

520i ;-) Kan inmiddels uit ervaring spreken dat je daar ook (bijna) zo je rijbewijs kwijt mee kunt raken. :oops:

Had m’n F10 ook in deze motorisering, en ben voor wat meer opties gegaan.
G30 is minder zwaar en voelt daardoor ook wat lichtvoetiger.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 maart 2018 18:12

Zijn er tips om een vastzittende hand- en/of parkeerrem los te krijgen (automaat). De X5 (e70) heeft 4 weken stil gestaan en het eerdere strooizout icm met tijd heeft zijn werk goed gedaan.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 maart 2018 20:03

Bij Audi kun je achter bij de handrem iets demonteren om vervolgens met een nimbus de motor terug te kunnen stellen.
Maar tijdens dat draaien komt het geheel ook weer in beweging.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 maart 2018 20:42

Ben dit item op PF ook eens aan het doornemen. Vanuit het werk schakelen we over van Audi naar BMW, waarbij de keuze gemaakt mag worden tussen 1 tm 5 serie en x1 tm x4. Ongeacht het type is diesel (vooralsnog) verplicht. Wordt nog leuk een vervanger voor de A5 te kiezen 8) .

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 maart 2018 21:54

Jullie kiezen (nog) strategisch voor diesel? :thumleft: :mrgreen:

Maar BMW is sowieso veel leuker dan Audi, dus congrats! ;-)

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 maart 2018 23:00

Inderdaad opvallende keuze... maar beter BMW dan Audi!

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 maart 2018 23:28

Iets met MVO enzo... Maar bij ons op de zaak willen ze in de herziene regeling dit jaar ook diesel als standaard nemen. Tenzij benzine goedkoper is ;)...
Tja.... Ik.... hmmm..... Toch maar die eigen auto ;)
Gesloten onderwerp