Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:37



Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elkaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Super.
Ik zou bijna op zoek gaan naar een 996 targa.. :mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 aug 2015 0:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Dit jaar ook begonnen met mountainbiken. Op MP een fietsje gekocht, en gaan. Mooi werk. Je moet goed geconcentreerd bezig zijn, anders lig je zo op je smikkel. Lekker in de natuur. Rij in de omgeving van Appelscha, Diever, Havelte.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


15 aug 2015 7:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Bijna elke zondagochtend even het bos in of een atb tocht in Brabant met een groepje. En dat doen we al meer dan 10 jaar. Groepje is inmiddels wel wat kleiner geworden maar nog steeds erg gezellig en geeft altijd een voldaan gevoel bij thuiskomst.

Afbeelding


15 aug 2015 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Na vele jaren te hebben hardgelopen, voetbal en tennis worden de knieën minder, dus voetbal al enige tijd exit en hardlopen nu als uitvalsbasis daar er ook hier dit jaar een racefiets in de garage staat. (tennis nog 1 x in de week)
Sensa Carbon, volledig ultegra en Fulcrum velgen.

Ben me we wel weer al stiekem aan het oriënteren op een andere fiets.
Iemand ervaring met elektrisch schakelen?


15 aug 2015 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Yep, Pinarello met Di2. Briljant! Nooit meer kijken of je wel goed zit, nooit meer bijstellen van je voorderailleur, nooit misschakelen. Daardoor gebruik je je versnellingen nog makkelijker en hou je je cadans beter op niveau. In de bergen wordt je er nog blijer van. Schakelt zo snel en precies...

Laatst ook weer een vriend van mij even mijn fiets geleend in Spanje. Ervaren fietser. Voordat hij op mijn fiets gezeten had, twijfelde hij of elektrisch schakelen de moeite en het geld waard is. Na een ritje van twee uur was hij om.

Een beetje luchtgekoeld vs watergekoeld, zeg maar... Eenmaal het genoegen geproefd en je wil niet meer terug. :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


15 aug 2015 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Hier ook een fietser, rijd nog regelmatig cyclosportive!! Eind augustus gaan we het Alpenbrevet doen, doel van dit seizoen. Net terug van de Mont Ventoux en eindelijk eens de Cingle gedaan, aparte ervaring om dat ding 3x op te knallen.

Helaas voor de Porsche legt ie het af tov de fiets....ga toch nog liever fietsen dan met de Porsche op pad.

Maar er komt een dag dat de Porsche zal winnen!

Elektrisch schakelen is gewoon top! Luchtgekoeld vs watergekoeld is meer Campagnolo vs Shitmano.... :-)


15 aug 2015 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Okay, Di2 doen dus vlgs jullie.
Een vriend van mij heeft een wielerzaak.
Vandaag aangeven dat hij kan uitkijken naar een overjarig Bianchi met Di2


15 aug 2015 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Bianchi is een meisjesfiets... :^:
_________________________________________
rouge et noir


15 aug 2015 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
MickRS schreef:
Bianchi is een meisjesfiets... :^:


Tja, de huisstijlkleur van Bianchi is Celestre groen en dat is nou niet bepaald een stoere kleur.
Maar er zijn ook zwart kleurige modellen en frames leverbaar en die zien er prima uit.

Ik heb inmiddels 3 Canyons (1 race & 2 MTB) en ik wil geen ander merk fiets meer.
Top kwaliteit tegen een prijs waar bijna geen ander merk tegen op kan. Enige nadelen zijn dat je Canyon alleen via internet kan bestellen en de levertijden lang (kunnen) zijn. Overigens leveren ze wel perfecte service.


15 aug 2015 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ach ja, wat heet stoer. Ik heb een roze Pino... :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


15 aug 2015 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Elektrisch schakelen heb ik nog nooit van gehoord maar maakt me wel nieuwsgierig. Mijn huidige versnellingen laten me soms nog weleens in de steek (niet schakelen als ik het wel wil, en dan 2 seconden later... heel irritant).

Ik krijg soms last van m'n onderrug en heb gemerkt dat dit minder is met een achtervering. En 29 inch vliegt beter over het de baan. Dus was meer daar naar aan het kijken maar daar moet ik dan eigenlijk ook elektrisch schakelen bij?

Di2 is dat zoiets als XT voor versnellingen?
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


16 aug 2015 1:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Leander, wat jij beschrijft is met het afstellen van de derailleur op te lossen.

https://www.youtube.com/watch?v=tiFY3PRixjA

Volg de stappen in dit filmpje en het zal een stuk beter gaan. De kosten van Di2 zijn gigantisch, da's XTR spul (bij MTB) en dat wil je niet.

Ik heb een 29' fully, ontzettend fijn zo'n grote-wielen-beest. Vertrek zodadelijk weer naar de Ardennen voor een VTT.


16 aug 2015 6:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
https://www.google.nl/search?q=bianchi+prijslijst+2015&biw=1670&bih=825&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIltHZlPmtxwIVTLYUCh3jcwA3&dpr=1.15#imgrc=emeuMZgg322SGM%3A

Vind het wel meevallen toch,....damesfiets??? (wel model 2015

Een nieuwe Sensa is voor mij ook nog steeds een goede optie (prijs vs kwaliteitverhouding) of niet doen?


16 aug 2015 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Sensa is zeker ook goed. Je vertelde dat je een vriend had die in fietsen deed, masr mocht je daar niet aan vast zitten zou ik zeker een keer Vos in Zwanenburg bezoeken. Daar kun je serieus fijne fietsen scoren voor nog fijnere prijzen... Ik betaalde begin 2013 de helft van de lasgste prijs die ik verder kon vinden voor een 2012 model. Dat scheelde zomaar €3000... :idea:

Verkoopt ook Bianchi! En Cervelo, en Pinarello, en, en, en....
_________________________________________
rouge et noir


16 aug 2015 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Mooie fiets die Bianchi!

Maarrrr. Nog veel belangrijker dan de "looks" is de vraag of de fiets goed bij je wensen en lichaamsbouw past. Verder weet ik van Cannondale, Trek en Giant dat ze allen levenslange garantie op het frame geven.

Succes met het uitzoeken van een nieuw fietske :mrgreen:
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


16 aug 2015 20:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Dank voor de tip.
Ik kwam ze idd al tegen op MP met behoorlijke lager prijzen dan de advies prijzen.
Tja maar die vriend moet zijn zaak ook draaiende houden dus hij dient maar iets voor mij te regelen. Komt goed.

Belangrijker is nu wat voor fiets.
Di2 ben ik wel uit (Ultegra ipv Dura ace prijsverschil van circa 1 kg voor een klein beetje gewicht verschil is me dat niet waard), alleen nu nog welke basis. Wil wel graag zo goed als zo licht mogelijk. Sensa Aquila 6.3 kg

Stap je voor stap kom ik steeds dichter bij mijn nieuwe fiets :lol:


16 aug 2015 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Licht is belangrijk ja, maar er is meer. Ik heb voor een Pinarello gekozen, mede omdat deze frames bekend staan om hun stabiliteit. Ik heb toen op een paar fietsen gereden en deze gaf mij een 'safe' gevoel. Zeker omdat ik de fiets ook meeneem naar de bergen en bij 80 het uur naar beneden een stukkie stabiliteit wel prettig vind. Lees je goed in. Er is genoeg te vinden op internet. Wellicht kun je je Fulcrum wielen gewoon gebruiken in je nieuwe fiets. Het viel mij destijds op dat veel kant en klare fietsen wielen hebben die kwalitatief niet in verhouding staan tot de rest van de fiets. Zo heb ik ook Fulcrum 3 wielen erbij gekocht.

De grap is natuurlijk dat als je in deze klasse fietsen aan het kijken bent, eigenlijk alle fietsen beter zijn dan dat jij ooit zult worden. :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


16 aug 2015 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Met 80 de berg afdalen........... jij durft, respect
Ik zal niet vaak in de beren te vinden zijn. De velgen te houden is een goeie.
Het klopt echter geheel wat je zegt dat we nooit zo goed worden als de fiets.
Bijna hetzelfde als met onze auto's. We halen er lang niet uit wat er uitgehaald kan worden maar het is wel mooi spul (materiaal en wat z'n ding kan) :lol:


16 aug 2015 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Wat ik ermee wil zeggen is dat je vooral de fiets moet kiezen die bij jou past. Soort gebruik, je lijf en daarmee de geometrie van het frame doen er nu eenmaal toe. Looks ook trouwens, want het is wel mooi spul... 8)

Nou ok, fotootje dan... Los van dat ik er graag op fiets, raak ik er nog steeds niet op uitgekeken. :twisted:
65659
_________________________________________
rouge et noir


17 aug 2015 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Gave fiets man! :thumleft:

Advies van porsje911 hierboven zou ik zeker ook willen geven.
Ik ben zelf ook iemand die in de fietsenwinkel als eerste kijkt naar wat mooi is of wat me qua merk aanspreekt.
Vervolgens blijkt dan toch vaak dat het qua houding e.d. niet optimaal is (ik ben nou eenmaal geen klein italiaantje..). :wink:
Jezelf laten bekijken in een goede fietsenzaak en je daar goed laten adviseren is een pro.
Als je te snel iets koopt en later steeds last van je rug krijgt dan heb je er ook niks aan..

porsje911 schreef:
Maarrrr. Nog veel belangrijker dan de "looks" is de vraag of de fiets goed bij je wensen en lichaamsbouw past.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


17 aug 2015 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Afbeelding Een foto van mijn Pina in zijn natuurlijke habitat. Vorig jaar gekocht in NL, afgemonteerd met Campy Super Record en een heerlijke fiets voor hier in de bergen. En BTW terug op Schiphol wat het wel heel erg aantrekkelijk maakte.
_________________________________________
Wie remt, verliest......


20 aug 2015 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Bimmer schreef:
...een heerlijke fiets voor hier in de bergen.


+1, niet alleen bij afdalen, maar opvallend hoe de fiets steeds onder je kont vandaan lijkt te schieten bij het klimmen... Weet eerlijk gezegd niet hoe dat met andere merken is, maar iedereen die wel eens op een Pinarello in de bergen heeft gereden, maakt deze opmerking.
_________________________________________
rouge et noir


21 aug 2015 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ik kwam van een oude Pinarello en ik weet nog dat de eerste keer dat ik op mijn nieuwe uit het zadel kwam ik idd bijna op de grond lag. Maar dat went heel snel en ik denk dat het te maken heeft met het lichte gewicht. Tijdens de afdalingen voelt d efiets stijf en enorm koersvast en heb ik nog geen 'momentjes' gehad bij hoge snelheden (boven 70km/u).
_________________________________________
Wie remt, verliest......


21 aug 2015 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Vanmiddag en morgen toeren met de Porsche, zondagochtend 120 km met m'n wielermaatjes op de racefiets, 's middags 'bankzaken'; Max aop TV aanmoedigen tijdens zijn 'thuisrace' op Francorchamps & de 2e etappe Vuelta kijken... Yes! Weekend! :cheers:


21 aug 2015 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ik heb ook een Pino in de schuur staan. STAAN, want in 3 jaar tijd nog geen 1000km op gereden. Ik rij alleen met mooi weer (komt van naar "schoolfietsteninweerenwindvanvroeger-trauma" :bang: ). Tis welke elke keer genieten, zo licht als het rijdt. Voor de conditie blijf ik echter 3-4x per week hardlopen (kost ook minder tijd).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


21 aug 2015 20:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.