Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:18



Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elkaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Jan A. (997 4S) schreef:
Zaterdag naar Lichaart voor een fietstest van Specialized. Ik ben benieuwd. Ook di2 proberen :cheers:


Ik heb zo'n Specialized testdag recent in de Drunense Duinen gezien; dat pakken ze erg indrukwekkend aan; vrijwel alle nieuwe modellen hebben ze bij, zowel race- als ATB's.
Zelfs van die spectaculaire fatbike's met van die ballonbanden waar je met uiterst gemak over los zand fietst in plaats er ver in weg te zakken.
Aangezien ik een fan ben van het merk Canyon (heb er 3), moest ik toch even goed kijken wat die Amerikanen allemaal voor high tech op de markt zetten.

Cazzo Super Veloce schreef:
Maar smalle bandjes hebben minder grip dan MTB banden.
Dus je remt jezelf sneller onderuit, zeker in de regen...


Dát is wat ik zelf ook verwacht; de remkracht van een schijfrem is zo enorm (hoewel een goede schijfrem goed te doseren is), dat het de grip op het asfalt van zo'n smal racefietsbandje snel overtreft.
Het is niet voor nix dat de UCI zo lang wacht met het toestaan van dit systeem onder de profs. Ik ben niet echt een klimmer op de racer, maar met dalen ben ik één van de snelsten, en heb altijd al een enorm vertrouwen in de gewone velgrem gehad. Wel fiets ik dan liever met draadbanden dan met tubes (die lijm los laten vanwege de warmteontwikkeling van de velg).

Schijfremmen op een ATB is hier in het vlakke Nederland ook totaal overbodig. Met gewone, inmiddels ouderwetse V-brakes of hydraulische Magura's HS33 ben je hier in de natte modderige bossen het beste af.
Ga je ATB'en in Zuid-Limburg, de Ardennen of heftiger de Alpen of Dolomieten dan zijn de schijfremmen absoluut noodzaak. Heb 2 jaar geleden de Transalp gefietst, in 6 dagen van Ischgl naar Como, en dan zijn diskbrakes echt super! Ze slaan helemaal zwart uit van de hitte, ze sissen als je beneden aan de afdaling er tegen aan spuugt :P en je remblokken worden zo extreem hard (van de hitte) dat ze nauwelijks slijten!


28 sep 2015 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Heeft iemand ervaring met de seasucker? https://www.duursport.nl/seasucker/talon-60684 Ziet er wel handig uit en lijkt me net op 3.2 Targa te passen. Ga deze misschien sowieso kopen, want m'n andere auto past ie wel net in, maar dan is ie ook vol.


12 jul 2017 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ben er ook naar aan het kijken hier in de USA. Collega van mij heeft er een en is laaiend. Zuignappen zitten vast binnen 1 minuut en fiets staat muurvast. Wel crank vastzetten aan fietsframe! Hij wist dat niet en trapper van fiets heeft lak beschadigd.
_________________________________________
Wie remt, verliest......


13 jul 2017 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ik heb m eindelijk gekocht en het werkt goed!

Heb een mooie foto, maar weet niet hoe ik m moet plaatsen via mobiel...


30 maart 2018 17:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Heb hem zelf ook al sinds vorig jaar. Ideaal, past inderdaad op iedere auto. Nu heb ik hem weinig gebruikt omdat ik kort na aanschaf een camper gekocht waar ik de fiets het meest mee vervoer, maar de keren die ik hem nodig had was ideaal. Heb wel een adapter laten draaien om boost en non-boost allebei te kunnen gebruiken.

Eerste rit naar Luxemburg had ik op een gegeven moment niet door dat er 2 mountainbikes op mijn dak stonden... :mrgreen: 170 is geen probleem, staan super stabiel op de Seasucker.


30 maart 2018 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Afbeelding
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


30 maart 2018 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Eerst de P opgehaald bij de garage (Ams-Hilversum)
Afbeelding

Daarna binnendoor naar Woudenberg gereden, bleef goed staan.
Afbeelding

En uiteindelijk gisteren gewoon via de snelweg terug naar Amsterdam (110-120km/u) en behalve wat idioten die van heel dichtbij een foto wilden maken, ging het heel goed.

Over twee weken de Amstel Gold Race, dus als mijn vrouw de andere auto nodig heeft, heb ik geen excuus meer ;).

PS - Volgens mij doe ik iets verkeerd met de foto's, want in het voorbeeld zie ik ze zelf niet...


03 apr 2018 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
GTVisser schreef:
Eerst de P opgehaald bij de garage (Ams-Hilversum)
Afbeelding
Afbeelding

Daarna binnendoor naar Woudenberg gereden, bleef goed staan.
Afbeelding
Afbeelding

En uiteindelijk gisteren gewoon via de snelweg terug naar Amsterdam (110-120km/u) en behalve wat idioten die van heel dichtbij een foto wilden maken, ging het heel goed.

Over twee weken de Amstel Gold Race, dus als mijn vrouw de andere auto nodig heeft, heb ik geen excuus meer ;).

PS - Volgens mij doe ik iets verkeerd met de foto's, want in het voorbeeld zie ik ze zelf niet...


Je hebt de url gekopieerd, je moet de locatie eigenschappen van het plaatje kopieëren.
Rechtermuisknop en dan de locatie kopieren en die er in plakken. :salut:

Klik op citeer om het verschil te zien tussen jouw opzet en wat er eigenlijk moet staan

Ziet er verder tof, maar ook erg appart uit.
de fiets is groter dan de auto :lol:
Niet bang voor vervorming van het blik?
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


03 apr 2018 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Dank voor je hulp en ik heb het verschil gezien.

Ik ben niet zozeer bang voor vervorming van het blik, maar een collega heeft me nu wel aan het denken gezet.
Hij wees mij er wel op dat de Targa ruit alleen door rubbers op zijn plek wordt gehouden.
Ondanks dat mijn fiets gestroomlijnd is, vangt deze wel extra frictie en zou deze teveel kracht op het raam kunnen zetten waardoor eruit gaat?
Ik hoop het iig niet!


03 apr 2018 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Gewoon nog zo'n set kopen en binnenkant achterruit met binnenkant voorruit verbinden met spanband :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


03 apr 2018 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
En dan voorop nog zo n fiets om te zorgen dat de voorruit niet naar binnen wordt getrokken. :thumleft:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


03 apr 2018 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
:ba: :ba: :ba:
(ik vind deze nog altijd zo fantastisch ;) )


04 apr 2018 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Iemand hier die ook aan downhillen doet? Of is dat allemaal te spannend hier voor de wegracerts? :mrgreen:


04 apr 2018 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 GTS Cabrio ex-997.2 C4
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Waarom de fiets niet gewoon achterin? Wielen en zadelpen eruit & frame in (Decathlon oid) fietstas stoppen (ivm bekleding). Past in ieder geval prima in een 997. Zelfs maat 59.

Is wellicht iets onhandiger dan de fiets op je dak zetten, maar scheelt wel wat windgeruis & evt angst dat je ruit eruit kan knallen.

Als je een MTB hebt met veel modder snap ik wel dat je hem (zelfs niet in een tas) buiten de auto wilt houden.


04 apr 2018 17:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ik merk bij mijn auto zeer weinig windgeruis, zit vast met de voorvork boven op het dak en de achterwielen zitten op de kofferklep. Zit dus niet vol in de wind.
Ik zou het zo ook doen, voor mij geen fiets meer in de wagen.


04 apr 2018 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Even de fiets proberen. De eerste keer na jaren weer op de fiets. Omdat ik na mijn hartoperatie de circulatie op peil moet houden heb ik mijn oude Gazelle "champion mondial" koersfiets ('76) te voorschijn gehaald. Ben de hometrainer namelijk behoorlijk zat. De fiets had 25 jaar stof verzameld. Bandjes vergaan en de remmen zaten vast. Wat nieuwe onderdelen opgehaald. Ben van plan komende winter de fiets helemaal te demonteren en over te spuiten vanwege roest op het frame. Ondanks de zeer hoge km stand nog een goede fiets. In jullie ogen natuurlijk een ouderwets model. Ben ik zelf ook :mrgreen:

73192
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


18 mei 2018 16:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ik vind het een topfoto hoor :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 mei 2018 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Luchtgekoeld, altijd goed!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 mei 2018 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Ik zie inderdaad geen bidon zitten :mrgreen:


18 mei 2018 20:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
arenarood schreef:
mijn oude Gazelle "champion mondial" koersfiets ('76) te voorschijn gehaald. Ben de hometrainer namelijk behoorlijk zat. De fiets had 25 jaar stof verzameld. Bandjes vergaan en de remmen zaten vast. Wat nieuwe onderdelen opgehaald. Ben van plan komende winter de fiets helemaal te demonteren en over te spuiten vanwege roest op het frame.


Deze oude dingen zijn behoorlijk populair onder de hipsters


19 mei 2018 8:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Gefeliciteerd, Jaap, voor je 101 jaar zie je er nog goed uit! :mrgreen:


19 mei 2018 8:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Wat wil je, hij heeft net een ‘motorrevisie’ gehad ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 mei 2018 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
arenarood schreef:
heb ik mijn oude Gazelle "champion mondial" koersfiets ('76) te voorschijn gehaald

En ik ben al blij dat ik met mijn trekking-fiets uit 2000 nog een aantal keer per week op en neer fiets naar het werk. Geen roest, maar wel vorig jaar de achteras, ketting en tandwielen vervangen. Niet slecht voor een eerste echte onderhoudsbeurt in 10 jaar. Nu toch maar jaarlijks een klein beurtje laten uitvoeren.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


23 mei 2018 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Er worden tegenwoordig ook al retro-bike events georganiseerd. Deelnemen kan enkel met een koersfiets die oud genoeg en tijds-correct is uitgevoerd.


23 mei 2018 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka
Zitten er onder de Wielren en MTB liefhebbers, forum leden die vaak met de pedelec naar hun werk gaan?

Ik rij met mijn Stromer (St1X) 60km per dag, Laren-A'dam vice versa. Reden dat ik dit op de pedelec doe en niet de race fiets is dat het mij dan te lang duurt. Nu is het 50 minuten wind mee en 60 minuten wind tegen. mooie route langs de N236. Bevalt mij erg goed, fris op werk en relax weer thuis komen.
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


23 mei 2018 16:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.