Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 11:21



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 100  Volgende
Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Oeps. Ik hoop inderdaad dat je hulp krijgt.


28 jul 2021 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Geen verzekering :shock:
Probeer na te gaan waar de brand door is ontstaan.
Afhankelijk daarvan kan je de eigenaar wellicht aansprakelijk stellen maar of het iets uithaalt….
Erg naar voor je vriendin.


28 jul 2021 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ja ze is niet zo goed met het "betere papierwerk" laat ik het zo zeggen,
dus ze kan best wel hulp gebruiken.
Hoogstwaarschijnlijk zal er na de brand wel een verslag en expertise en inventaris opgemaakt zijn.
Waarschijnlijk zullen de eigenaars van de andere caravans/autos zich wel burgerlijke partij gesteld hebben.
Maar vermits ik niet zoveel meer in Nederland kom tegenwoordig had ik zo iets van
'ze zal er wel mee bezig zijn' maar blijkbaar had ze eerder een afwachtende houding en had ze
alles al als verloren beschouwd..
Ze gaat morgenvroeg al informeren bij de lokale politie of er een pv werd opgemaakt en wat ze nu zelf nog kan doen.
Vind het wel sneu voor haar want het was een vroege (78er) die we samen terug opgebouwd hadden
en zo goed als al haar spaargeld zat erin..


28 jul 2021 17:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Wat ontzettend klote voor je vriendin. Nou stal ik mijn bootje ook al jaren bij derden, maar steevast hebben die een contract waarbij het risico van brand of diefstal bij de eigenaar van de boot, caravan of auto ligt ... en dat is ook best logisch vanuit het verhuurders belang en risico gezien ...
_________________________________________
'Life is what you make it!'


29 jul 2021 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
En is er een soort bewaar overeenkomst of andere overeenkomst afgesloten? Op basis waarvan de P daar werd neergezet?


29 jul 2021 12:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Geen idee, zal ff informeren.


29 jul 2021 13:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Is er, ze gaat straks kopietje doorsturen


29 jul 2021 13:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Daar zou moeten in staan wie de bewaarder is en voor wiens risico de auto wordt (werd) gehouden. Ik zeg zou moeten, ik hoop dat dat hier in staat. Andere optie is via de opstalverzekering van de eigenaar van het pand de schade vergoed te krijgen, maar dan heb je wel de medewerking nodig van de eigenaar


29 jul 2021 14:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Thx, hou jullie op de hoogte


29 jul 2021 14:33
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Succes ….

Denk als ze uiteindelijk een dagwaarde voor de 924 kan vangen ze haar handen dicht mag knijpen :|


29 jul 2021 14:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
alvin01 schreef:
@ Steef, de jeugd wordt niet meer opgevoed.

bjft schreef:
Waar ging het bij die gasten mis? Opvoeding? Ouders die geen idee hebben wat hun bloedjes uitvreten? (...) Juist vooral jeugd. Sommigen waren al wel 14 jaar!!!! Bizar.

steef schreef:
Ligt dat aan opvoeding? Is de maatschappij daar ook niet een beetje verantwoordelijk voor?


Ik ga dit abjecte gedrag natuurlijk niet proberen goed te praten en ik wil, omwille van (nabestaanden van) de slachtoffers, het ook zeker niet bagatelliseren, maar... Heel veel mensen denken dat het vooral de laatste jaren bergafwaarts gaat met 'de jeugd'. Een groot deel van dit gevoel wordt echter gevoed door de opkomst van internet en vooral social media.

Voordat het internet bestond (ja, dat heb ik nog bewust meegemaakt) las je hooguit op pagina 5 in de krant dat iemand aan de andere kant van het land, laat staan de andere kant van de wereld, mishandeld of zelfs vermoord was. Je weet wel, zo'n artikeltje van 5 regels, verstopt tussen ander kort nieuws. Het 8-uur-journaal besteedde er sowieso geen aandacht aan, tenzij het om een bekend persoon ging. Nu weet de hele wereld - door social media - binnen 5 seconden wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. Bijvoorbeeld: het nieuws over, én de filmpjes van, de aanslag op Peter R. de Vries stonden binnen no-time bij iedereen op de mobiele telefoon. Je wist het al, voordat het op het journaal was en voordat je het in de krant las.
Doordat we nu zo snel kunnen beschikken over de informatie, lijkt het ook alsof er vaker erge dingen gebeuren. Maar in de praktijk blijkt dat best mee te vallen. Sterker nog, we leven in de veiligste periode van de mensheid. Nooit eerder stierven er (relatief naar het aantal wereldburgers) zo weinig mensen door oorlog, honger of geweld.

Nogmaals, ik vind het ook verschrikkelijk wanneer het gebeurt. Niemand verdient het om zomaar, of vanwege overtuiging, godsdienst, geslacht of seksuele voorkeur mishandeld of zelfs gedood te worden. Maar 'de jeugd' wordt al eeuwenlang verantwoordelijk gehouden voor dit soort ontoelaatbaar gedraag. Dat is echt van alle tijden.

En om je een idee te geven hoe lang we al klagen over de jeugd, hier wat quotes inclusief de bijbehorende jaartallen (en ooit ging het over ons):

  • ‘Onze jeugd heeft een sterke hang naar luxe, slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.’
    Socrates, 5e eeuw voor Christus
  • ‘Jonge mensen denken dat ze alles weten, en zijn altijd erg zeker van hun zaak.’
    Aristoteles, 4e eeuw voor Christus
  • ‘De jeugd voorziet nog niet wat verstandig zou kunnen zijn en verspilt zijn geld.’
    Horatius, 1e eeuw voor Christus
  • ‘De jeugd was nooit eerder zo minachtend, ze kijken neer op ouderen, tonen geen respect voor eerbare lieden en magistraten.’
    Thomas Barnes, 1624
  • ‘Steden en straten zijn gevuld zijn met onzedelijke, slechte kinderen. Het doet pijn te horen wat een vuige en schunnige taal uit hun monden komt.’
    Robert Russel, 1695
  • ‘Deze weke, zichzelf bewonderende, uitgemergelde frutsels kunnen toch niet afstammen van de helden van Poitiers en Agincourt?’
    Schrijver onbekend, 1771
  • ‘De onbeperkte toegang die veel jonge mensen hebben tot romans, korte verhalen en toneelstukken heeft de hoofden en moraal van menig veelbelovende jongeling verpest en gecorrumpeerd.’
    Dominee Enos Hitchcock,1790
  • ‘Een beangstigende horde onbeschaafde wilden die schrijlings op paarden rijden, drinken, vloeken, vechten, roken, fluiten en nergens om geven. De moraal van kinderen is tien keer erger dan vroeger.’
    Anthony Cooper, graaf van Shaftesbury, 1843
  • ‘Een verderfelijk enthousiasme om te leren schaken heeft zich over het land verspreid. Er zijn talrijke schaakclubs opgericht in steden en dorpen. Schaken is minderwaardig amusement, dat de geest berooft van waardevolle tijd die beter gestoken kan worden in nobeler bezigheden.’
    Scientific American,1858
  • ‘Niet eerder is de jeugd blootgesteld aan zulk risico op verdorvenheid en stilstand dan heden ten dage.’
    The Psychology of Adolescence, 1904
  • ‘We dagen iedereen uit te ontkennen dat het jonge volk als nooit tevoren een houding heeft die zich het best laat omschrijven als onattent, onbeschoft en volslagen egoïstisch.’
    Hull Daily Mail,1925
  • ‘Ouders verzaken hun plicht kinderen zelfbeheersing en discipline aan te leren.’
    Leeds Mercury,1938
  • ‘Veel jonge mensen zijn zo verwend dat ze zijn vergeten dat er zoiets bestaat als lopen, ze stappen zonder erbij na te denken in de bus.’
    Falkirk Herald,1951
  • ‘Het is de eerste generatie die in zo’n grote welvaart leeft en er toch zo hartgrondig over klaagt.’
    Washington Post,1993
  • ‘Ze klimmen liever in de Himalaya dan dat ze carrière maken. Ze willen vermaakt worden, maar hun aandachtspanne is korter dan de klik van de afstandsbediening van de tv.’
    Time, 2001
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 jul 2021 14:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Met Cooper ben ik het wel eens maar de Scientific American zit er zoals gewoonlijk helemaal naast :cheesy:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


29 jul 2021 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Inderdaad lijkt het erop dat je het tijdperk voor internet nog actief hebt meegemaakt! Vind het wel knap dat je dit je allemaal nog zo nauwkeurig kan herinneren :mrgreen:


29 jul 2021 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
:mrgreen:
Mishandeling (al dan niet met dodelijke afloop) onder de jeugd, is in dit land wel aan de orde van de dag. Het meeste haalt het nieuws niet, of er wordt geeneens aangifte van gedaan of opgenomen.
Dat is wat anders dan brutaliteit, geldverkwisting of iets anders wat hierboven door Polydeukes aangehaald wordt. Daar worden jongeren beschreven die zich aan de ouderlijke macht of maatschappij willen onttrekken. Dat is een normaal proces. Al eeuwen.
Ik denk niet dat je in het verre verleden niet de gore moed had om een politieagent voor homo uit te maken. Dat is nu dagelijkse kost. Maar op vreselijke muziek met je heupen wiegen, daar deden ze niemand kwaad mee :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 jul 2021 15:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Olaf schreef:
Succes ….

Denk als ze uiteindelijk een dagwaarde voor de 924 kan vangen ze haar handen dicht mag knijpen :|


Is toch beter dan niets..


29 jul 2021 15:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
@Steef. Ik weet niet of jongeren in de 5e eeuw voor Christus poltie-agenten al uitmaakten voor homo (want volgens mij was seks tussen mannen onderling in die tijd sowieso heel normaal), maar Socrates had het toen al over minachting voor het gezag, dus ze scholden gezaghebbers ook toen al uit. Waarschijnlijk voor "vieze Galliër" of zo :wink:

Maar nogmaals, mijn boodschap was niet om het zinloze geweld goed te praten, maar ik reageerde vooral op de uitspraken over "de jeugd van tegenwoordig" en het feit dat "de jeugd" niet meer wordt opgevoed door hun ouders. Dat is dus niet iets van deze tijd, maar van alle tijden. Sterker nog. Ik ben er haast zeker van dat geweld tussen mensen sinds Socrates alleen maar minder is geworden. Maar je hoopt stiekem dat iedereen meekomt met die evolutie. Blijkbaar zijn er altijd gevallen van mannen (want het zijn zelden vrouwen) die dat stukje beschaving missen, al dan niet onder invloed van alcohol, drugs of godsdienst/overtuiging.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 jul 2021 17:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
@Polydeukes.

Nog 2 toevoegingen :

De jeugd begaat steeds jonger criminele activiteiten vaak nog jonger dan 13/14 jaar.

En ze lopen heel vaak met messen rond.

Das ook nieuw.


29 jul 2021 18:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Wat zeg je?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1115773 ... -rotterdam
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 jul 2021 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Goeiemorgen. Ben ik de enige die in de war is als er gesproken wordt over PCG?
Bedoelen 'ze' dan Groningen of Gelderland??? Makkelijker zou zijn: PCGR en PCGE :mrgreen:

Wát een weekend: veel Nederlandse sport(st)ers door toedoen van 'anderen' onderuit gehaald.... :oops:
Hassan, Verstappen, Herlings, Coldenhof, en toch allemaal een goede prestatie neergezet of gefinished! Chapeau!
Opgeven is geen optie!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 aug 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Die Hassan: vallen en dan toch nog het hele veld voorbij rennen :res:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 aug 2021 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Met beide opmerkingen helemaal eens (voor de verandering :mrgreen: )

Toch mooi dat zo'n klein landje zoveel topsporters heeft in verschillende disciplines :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 aug 2021 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
FF kort verslagje van Alpen/Dolomietenrit van afgelopen week.
Op zaterdag vertrokken uit Breda met mijn oudste zoon, mijn broer en zijn zoon. Onderweg een collega opgepikt die alleen rijdt dit jaar, zijn zoon moest helaas op het laatste moment afhaken.
Beetje saaie rit richting de Vogezen, uiteindelijk ook een flink stuk binnendoor, overnacht in Colmar.
De volgende dag door naar Duitsland, dwars door het fantastische Zwarte Woud. Heel eerlijk; ik vind dat eigenlijk mooier rijden dan de Alpen/Dolomieten. Rustiger op de wegen en heel veel hogesnelheidsbochten. Onze insteek is misschien wat anders dan de andere rijders op dit Forum, het moet altijd hard :drive: . Wij zijn er niet om de omgeving te bewonderen, maar om de bandjes te laten werken voor hun geld 8) Uiteraard binnen de grenzen van het betamelijke, hoewel dat voor iedereen weer anders is natuurlijk...
Hotel in Friedrischshafen, vlak bij de Airport, met onbewaakte parking. Ben ik geen fan van, maar onze collega is een Zeeuw en die kiezen altijd alleen met criterium; Prijs (wat goed is in de meeste gevallen want het is onze Inkoop Manager) :lol:
Gelukkig stond de Porsche er de volgende ochtend nog, dus door richting Oostenrijk. Plan was Timmelsjoch etc, maar het was de hele dag noodweer. Hagel, storm en bakken met regen.
Toen we uiteindelijk naar ons hotel in Italie wilden bleek de weg daar naar toe onbegaanbaar door omgevallen bomen. Uiteindelijk hotel weten te vinden terug in Oostenrijk, op het nippertje, alles zat vol...
De volgende dag weer stralend weer en heerlijk gereden door de Dolomieten. Uiteraard weer nix gezien van de omgeving, maar wel bakken met stuurplezier.
Savonds een aardig hotel, alleen de enige parkeerplek had een helling van 25% oid, terwijl mijn handrem maar matig werkt. Voor de zekerheid maar een paar stenen voor de banden gelegd.
Volgende dag weer door veel passen gereden waarvan ik de namen niet meer weet. Ik ben een gemakzuchtig mens en laat me graag verrassen 8)
De hele tour duurde 8 dagen. De 6de dag begon het tempo en de lange dagen me een beetje op te breken, kamp een jaar na mn Corona nog met een relatief laag energieniveau.
Savonds kwamen we aan in weer een heel matig hotel in Oostenrijk, soort van DDR-sfeer. Bedden van 1.60m (waarschijnlijk langer, heb ze niet opgemeten). Ik had al besloten de volgende dag terug te rijden, maar toe de knoop doorgehakt na overleg met mijn zoon; we rijden vannacht naar huis.
Nog gezellig met de andere mannen gegeten in het stadje en om 23 uur in de auto gestapt.
Zag er wel tegenop, was moe van de afgelopen dagen en mijn zoon had zoiets nog nooit gedaan. Goed overlegd en goede afspraken gemaakt en onderweg.
Was eigenlijk een heel gaaf vader/zoon avontuur, zo midden in de nacht naar huis rijden met 160-170 op de teller, tenminste als er geen baustelle was.
Af en toe een beetje wegdoezelen op de bijrijdersstoel en weer 100 km verder. In totaal 3 keer gestopt voor benzine en een ijskoffie en weer door.
Uiteindelijk 10 uur gedaan over 1100km, was een perfecte rit. Wel belachelijk veel baustelles op de A3, ik schat wel 30.
De andere mannen reden 2 dagen later overdag terug en hebben 14 uur over 800km gedaan...
Lekker het weekend uitgerust en maandag weer rustig aan het werk.
Al met al een superweek en wat is dat ouwe hok toch een fantastische auto. Flink op zn flikker gehad in de bergen en dan probleemloos weer terug knallen over de autobahn. 3800km en 2 liter olie en heeeuuullll veul V-Power...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 aug 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
klinkt als een super weekje :thumleft:

Hoop zoiets ook ooit eens met mn zoon te mogen doen..
Moet nog wel minimaal 16 jaar wachten tot hij zn rijbewijs heeft :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


25 aug 2021 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Als straks mijn andere 2 zonen ook een rijbewijs hebben, moet ik 3 x per jaar. Ten minste dat heb ik Mw Super Veloce medegedeeld. Ze werd niet meteen enthousiast :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 aug 2021 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
tja, je kunt natuurlijk geen onderscheid maken in je zoons.. valide punt als je het mij vraagt :lol: :lol:
_________________________________________
footers zuigen! :D


25 aug 2021 15:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.