Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:33



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 100  Volgende
Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Twee weken geleden wou ik een 14-jarig vriendinnetje met de Porsche ophalen van de middelbare school. Ze is de dochter van een vriendin.
Dus ik liep die school in en sprak de eerste de beste volwassene aan die ik tegenkwam, ik dacht dat het de portier was.
Om een lang verhaal kort te maken; het meisje bleek gym te hebben en dus een eind van school op de gymlocatie de laatste les te hebben gehad. Van daar is ze waarschijnlijk naar de bus gelopen en met de bus naar huis gereden. Als ik een half uur eerder op school was geweest had ik haar waarschijnlijk kunnen oppikken.

Vanmiddag kreeg het verhaal een staartje. Wat ik van mijn vriendin begreep hadden de mensen van de school mij zeer verdacht gevonden. Ik had allerlei vragen gesteld waar de bushaltes waren. Ze dachten dat ik mijn dochter (is niet mijn dochter) wilde kidnappen. Op de school hangen camera's, alle beelden waar ik op te zien was hebben ze gebackupt. Ze hebben de moeder gebeld met het verhaal dat een vreemde man de dochter wou meenemen. Ze hebben daags daarna de dochter uit de klas genomen om met haar te praten.

:scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch:

Waar gaat het heen met de wereld?? Heb ik iets gemist?? Dertig jaar geleden zat ik notabene zelf op die school :bang:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


22 jun 2021 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Mjah niet vervelend bedoeld maar ik vind het eerlijk gezegd ook maar een warrig verhaal zoals je het schrijft.

Het lijkt er niet op dat je iets had afgesproken anders had je wel geweten waar dat meisje precies opgehaald moest worden, en als dit wel was afgesproken was ze vast ook niet met de bus gegaan maar had ze even gebeld waar je was (tegenwoordig zie ik tenminste 10 jarigen al met een mobiel lopen dus ik ga er van uit dat ze die heeft).

Dus loop je een school binnen en vraag je de 1e volwassene, er vanuit gaande dat het de portier is, en die geeft blijkbaar al meer informatie over de locatie van het meisje dan ik een wildvreemde zo snel zou geven...

De wereld is nu eenmaal vol met gekken en het worden er steeds meer dus ik vind de voorzichtigheid wel goed van de school eigenlijk.

Lijkt er ook op dat de moeder niet op de hoogte was van je plan om het meisje op te halen, anders had die meteen kunnen zeggen dat er niks aan de hand was toen de school haar belde, waardoor het later uit de klas halen om het incident nog eens te bespreken met het meisje onnodig zou zijn geweest...

Weet niet of er 30 jaar geleden minder gekken waren en iedereen er een gewoonte van maakte om willekeurige kinderen van school te halen en dat de portiers dat destijds normaal vonden?

Wellicht was het anders gelopen als die 1e volwassene een oude leraar van je was die jou nog herkende, maar na 30 jaar zullen die al met pensioen zijn gok ik.

Al met al zal er vast wel "more to the story" zijn maar dat word uit je post niet echt duidelijk dus ik vorm mijn mening ook maar met de info die ik heb ;)


22 jun 2021 1:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Novastorm schreef:
zal er vast wel "more to the story" zijn
Zeker is er more to the story. Als ik bij de juiste uitgang had gestaan had ik iemand erg blij gemaakt met een ritje in de cabrio naar huis.
Ik snap niet wat daar warrig aan is.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


22 jun 2021 1:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Het missen van de info is wat het (voor mij tenminste) een warrig verhaal maakt.

Het wordt uit je post niet duidelijk of je nou iets had afgesproken of dat je iemand wilde verassen, je wist blijkbaar hoe laat je er moest zijn maar niet waar, dus ofwel slechte afspraak of goede timing (of lang staan wachten).

Vervolgens bekijk ik het dan vanuit het oogpunt van wat ik zelf zou doen en dat zou zijn "blijkbaar gemist, jammer volgende keer beter, misschien eens aan haar moeder vragen hoe ik dit beter kan plannen" en niet "ik ga even de school in waar niemand me (meer) kent om wat meer info te vragen".

Maar zelfs als ik al zou kiezen om de school in te gaan en meer info te vragen zou ik vooral ook daarna even hebben gebeld met de moeder om te zeggen dat ik haar dochter wou verassen maar gemist had, want in mijn achterhoofd zou ik denken "misschien vind die persoon op de school dit wel een beetje raar overkomen dat een wildvreemde volwassene vraagt waar hij een meisje van 14 kan vinden" en daarnaast, zoals ik al zei, zou ik willen weten hoe ik dit beter kan plannen zodat ik de verassing een andere keer door kan laten gaan...

En wederom dit is dus allemaal er vanuit gaande dat dit een verassing was, wat dus niet duidelijk werd uit je post... verwarrend dus, voor deze lezer in ieder geval wel :D


22 jun 2021 2:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Vervelend voor jou maar prima reactie vd school.


22 jun 2021 7:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
idd, scholen moeten ook voorzichtig zijn.
Stel dat je intenties niet goed waren is de school (deels) verantwoordelijk....
Wel een hele vervelende ervaring.....

Heb zelf ook pas zoiets meegemaakt:
Mijn dochter (8 jaar) kreeg op school een klap met een knuffel met van die harde ogen. Krak, voortand gebroken :shock:
Ik werd gebeld en heb aangegeven dat ik haar direct op zou halen. Eenmaal - na een minuut of 30 - op haar school aangekomen bleken ze naar de gymzaal te zijn. Ik dus ook naar de gymzaal maar daar zat alles op slot. Uiteindelijk toch binnengekomen en gaan zoeken. Niemand te bekennen in de sporthal, de klas zat dus nog in de kleedkamer. Ik heb netjes op de deur geklopt en heb dus bewust de deur niet zelf opengemaakt, ik wist ook niet zeker of dit de kleedkamer van de klas van mijn dochter zou zijn. De (gym)juf deed de deur open en begon mij direct een uitbrander te geven. Hoe ik het wel niet in mijn hoofd haalde om bij de deur te staan (lees: buiten de kleedkamer) terwijl er kinderen zich aan het omkleden waren. Blijkbaar hadden de juffen niet goed gecommuniceerd dat ik mijn dochter op zou halen.
Ik ben toen heel netjes doch erg duidelijk geweest :^: terwijl ik van binnen kookte... :evil:

Ook een vervelende ervaring..... maar omdat de gymjuf blijkbaar niet goed was geïnformeerd waarschijnlijk wel een terechte reactie. Er wordt erg overdreven gereageerd op dit gebied (vind ik) maar in deze wereld is dat helaas nodig.
_________________________________________
footers zuigen! :D


22 jun 2021 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Enguess schreef:
Vervelend voor jou maar prima reactie vd school.


+1

Bij ons is bijv. de school ook heel strikt met kinderen (groep 1-3) die worden opgehaald door anderen (bijv. ooms of tantes, of andere ouders ivm speelafspraak). Niet vooraf gemeld in een schrift of via de app aan de juf, dan gebeurt het gewoon niet. Al heel vaak ouders gezien/gehoord die daar een ontzettende discussie over aangaan met de juf of directrice, vaak inderdaad vanuit argumentatie 'Waar gaat het heen met de wereld? Ik zat vroeger zelf op deze school?'. Allemaal begrijpelijk, totdat het een keer mis gaat.
En ja, ik lees helaas wekelijks verhalen over gekken irt kinderen... :oops:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 jun 2021 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Novastorm schreef:
verwarrend dus, voor deze lezer in ieder geval wel
Het was inderdaad een verrassing.
Ik wist van de moeder hoe laat ze klaar was. Maar omdat de school flink is uitgebreid en nu meerdere in- en uitgangen heeft wist ik niet waar ik moest zijn dus dat wou ik binnen vragen. Maar dat kan blijkbaar niet meer.

Toen ik twaalf was pakte ik in Venlo de trein naar Hoek van Holland. Daar nam ik de veerboot naar Harwich. In Harwich werd ik opgewacht door de vader van mijn beste vriend die in Billericay woonde.

Waarom vertel ik dit? hmmm nostalgie denk ik.

Overigens heb ik de school gebeld en de zaak uitgelegd en we zijn weer "on speaking terms" :thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


22 jun 2021 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ik fronste m'n wenkbrauwen al bij je eerste zin: ik wilde een vriendinnetje van 14 ophalen :mrgreen:
Jammer dat de verrassing mislukte, maar beter dat dan een verassing die wel lukt :lol:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


22 jun 2021 15:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ewout schreef:
Sinds ze op de middelbare school zitten is vaderdag ook niet meer wat het geweest is.... :mrgreen:

Wij hebben al een jaar of 5 de deal dat ze op vaderdag geen asbakken hoeven te kleien of kado's bij de Action hoeven te kopen. De kids verzorgen de brunch. Ik betaal, maar zij maken ieder iets lekkers, dekken de tafel en doen de boodschappen. Ze mogen me daarvoor een tikkie sturen. En daarna brunchen we met de family een uur of 2. Elk jaar een leuke vaderdag. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2021 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Dat bedoel ik. Ze hoeven niets te kopen maar een keertje wat langer blijven liggen op zondag en dan beneden komen en aanschuiven aan een wat uitgebreider gedekte tafel had leuk geweest….


22 jun 2021 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
RIP John McAfee. Even dit geweldige filmpje kijken: https://www.youtube.com/watch?v=bKgf5PaBzyg&t=2s
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 jun 2021 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
McAfee, knap irritant als je niet oplet tijdens de installatie; ongevraagd installatie op je computer… :scratch:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


24 jun 2021 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ik kom net terug uit de kroeg, we zijn weer aan het schaken.
Vijf partijen geschaakt, vijf keer gewonnen.
:salut:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


24 jun 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Dan heb je niet genoeg gezopen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jun 2021 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Rook jij geen vreemd luchtje Paul ? :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


25 jun 2021 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Cazzo Super Veloce schreef:
Dan heb je niet genoeg gezopen :mrgreen:
Heel veel meer drinken ging niet omdat ik met de fiets was en ik heb geen zin om van de fiets te vallen. Als ik echt ga zuipen pak ik wel de auto zodat ik niet kan vallen.
Tja keuzes, keuzes :lol:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


26 jun 2021 1:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Zo, ben weer eens heel technisch bezig geweest. 1 van de 2 TL lampen in de garage was stuk. Na testen in andere armatuur bepaald welke lamp stuk was, starters waren nog ok. 2 nieuwe lampen gehaald. 1 lamp vervangen. Deed t niet. Alle configuraties van lampen, starters en armaturen geprobeerd. Dus vermoedde dat armatuur stuk was. Losgehaald, alle draadjes gecontroleerd, leken goed vast te zitten. Ook doorgemeten, maar daar werd ik niet wijzer van. Oude en nieuwe lamp deden t wel in andere armatuur :scratch:
Uiteindelijk beide nieuwe lampen gemonteerd en...er was licht (en ik zag dat t goed was ;-) )
Blijkbaar balkten ze ieder een andere TL-taal :roll:
Bij t monteren ook meteen nog even de aardlekschakelaar getest :oops: dus in t halfdonker alles weer vastgezet. En t werkte ook nog!
Volgende klussen: aansluiting van de septic tank aan de beerput controleren, en een ruitje vervangen :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 jun 2021 17:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Mooi opgelost toch? :thumleft:

Tip voor de volgende keer: vervang de TL-buis voor LED-buis. De oude starter er uit en de dummy die meegeleverd wordt met de LED-buis er in.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


29 jun 2021 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Heb ik ook overwogen, maar 2 buizen voor 3,50 vs 2 led balken à 11 euro...en zo vaak staan ze niet aan bij mij.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 jun 2021 7:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Met TL-buizen heb je ook gelijk verwarming in de garage :mrgreen:

LED is zooooo koud :cheesy:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


30 jun 2021 16:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Man wat een ellende om te zien! :pale:
PORSCHE salon in Germany completely submerged in floods
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 jul 2021 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Auw :-(
Dan helpt een stukje plastic om het cabriodak te beschermen ook niet meer...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 jul 2021 7:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Da's sunt :(


20 jul 2021 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ach dat “blik” komt er aan de lopende band elke dag weer uit :scratch:
Je zal je naaste maar verliezen en je hele bezit zien wegdrijven, wat een drama’s allemaal :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


20 jul 2021 11:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 997 4S 2006


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.