Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 13:39



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 100  Volgende
Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ewout schreef:
Gisteravond vanuit het niets ineens een vervelend bericht. Zwitserland inreizen gaat als Nederlander alleen nog na negatief testresultaat (zou nog geen probleem zijn) en tien dagen quarantaine. Ook voor herstelden en gevaccineerden, dit laatse is uiteraard wel een probleem.
Mijn hele gezin heeft een "groene QR-code" maar dat maakt in Zwitserland ineens niet meer uit blijkbaar.
Wij zouden tweede kerstdag afreizen voor een weekje wintersport.
Ik ga me niet vrijwillig tien dagen met mijn gezin laten opsluiten om daarna 6 dagen te kunnen skieën.
Het geld voor het appartement is inmiddels overgemaakt (2K) en ik vrees dat het wel eens moeilijk kan worden om dat terug te krijgen.
Ga straks maar eens bellen met de verhuurder.
Zijn er hier nog meer forummers die in hetzelfde schuitje zitten en al nagedacht hebben over een oplossing?


……. :popcorn: ……
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


28 nov 2021 10:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ewout schreef:
Ik ga me niet vrijwillig tien dagen met mijn gezin laten opsluiten om daarna 6 dagen te kunnen skieën.


Probeer eens uit te vinden wat ze onder Quarantaine verstaan - niet elk land hanteert(de) "opsluiten".
Je mocht elders bijv. wel naar buiten, maar geen winkels in - of je mengen met andere mensen ... nadeel is dan natuurlijk dat je de ski-lift niet in komt, maar je zou wellicht wel kunnen wandelen (als je dat leuk vind natuurlijk) ...


Hopelijk kom je er uit met de verhuurder - en kan je gewoon vrij zijn in eigen land :popcorn:


28 nov 2021 10:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Vrij nemen kost als ondernemer uiteraard omzet. Ook 10 dagen quarantaine zal voor eigen rekening zijn.
Eerst 10 dagen wandelen en/of een spelletje doen zie ik niet zo zitten. Heenrijden in een dagje, daarna lekker skieën/apres ski/glaasje wijn en een spelletje etc en dan in één dagje weer naar huis, dat is wat ik wil.
Ik zou ook kunnen leven met een tussenoplossing als doorboeken naar volgend jaar maar als ze heel streng zijn ben je gewoon je geld kwijt.
Aan 2K ga ik gelukkig niet failliet maar zonde is het wel.


28 nov 2021 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Verzekeringstechnisch is het geen onzeker voorval. En bekijk het vanuit de ogen van de ondernemer (de verhuurder) hij heeft een ruimte voor je gereserveerd. Dat je niet mag komen is jouw probleem, niet dat van hem. Je hebt een risico genomen en verkeerd gegokt. Wonden likken en doorgaan :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


28 nov 2021 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Nou Ewout, wij hebben dus hetzelfde probleem. voor twee weken gehuurd, kan helft terugkrijgen ls ik voor 18 december cancel. Dan nog 2K kwijt maar dat vind ik niet het ergste. Idee was met de hele familie lekker twee weken even eruit, zonnetje en witte omgeving. Ben behoorlijk aan het balen, zou er bijna tijdelijk voor naar Dld verhuizen.. Hoe toon je eigenlijk aan waar je woont, staat toch niet in je pas of zo? Duitse auto huren (woon vlak bij de grens). En dat omdat we 61 mensen in quarantaine op Schiphol hebben. rare jongens, die Zwitsers..
Als iemand nog een goed idee heeft, graag!


28 nov 2021 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Niet dat het jullie nu helpt, maar het scheelt nogal wanneer je van tevoren nadenkt over annuleren.
Wij hebben geboekt in Serfaus-Fiss-Ladis in Tirol en vrijwel de 3 hele dorpen doen mee met Storno Garantie, als je boekt via de site van de VVV.
D.w.z. kostenloos storneren/annuleren tot 2 weken voor aankomstdatum.
Ik heb tot 11 december om te beslissen om zaterdag 25-12 wel of niet te gaan.
Kijk ook in je reisverzekering of daar wellicht nog mogelijkheden zijn.
Rechtstreeks boeken bij een particulier, dan ben je afhankelijk van hun eigen voorwaarden en eventuele coulance.
Succes.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


28 nov 2021 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Je hebt een punt. maar uiteindelijk gaat het mij niet eens over het geld maar vooral om de gemiste vakantie en ja, dat klinkt verwend, en ja, wel meer mensen zouden dat willen. Maar meer mensen zouden wellicht ook een Porsche willen. Rijkdom en gezondheid is niet eerlijk verdeeld op deze wereld. Dat laatste kan ik beamen helaas..


28 nov 2021 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Dat van die gemiste vakantie heb je zeker een punt, je kunt de tijd immers niet stop zetten of terug draaien.
Mijn instelling is ook nu te leven, waarbij ik toch ook vooruit kijk en wat bewaar zodat ik niet alles er nu in één keer doorheen jas alsof het m'n laatste dag is.
Niet dat ik heilig ben, verre van dat, maar we hebben ons hier aan alle maatregelen etc. gehouden.
Weloverwogen zonder onszelf geweld aan te doen.
Het is niet dat ik daarna verwacht dat WE dan iets terug krijgen, maar ik blijf wel altijd zelf nadenken over eventuele volgende scenario's zodat ik niet verrast wordt door nieuwe maatregelen. Beetje flexibel zeg maar :mrgreen:
Nu dat we al één keer de wintersport hebben moeten overslaan heb ik wel zoiets van "nu moeten ze me echt met het leger tegenhouden ... anders ga ik gewoon".
Eerst maar eens goed kijken of het redelijkerwijs kan.
Hangt sterk af van de maatregelen die en Nederland en Duitsland en Oostenrijk binnenkort hebben, dan puzzelen of er een "geitenpaadje" naar Tirol mogelijk is.
Ik heb Janssen gehad, dus tot 3 januari in Oostenrijk nog geen booster nodig. Als het goed is, zijn we dan terug.

Met z'n vieren gaan we met onze kleine SUV.

Voor de zekerheid ligt nu al de hardtop op de Boxster en de nieuwe winterbanden eronder.
Mocht het met de Kerst niet lukken, dan opteer ik voor een weekend skiën met m'n oudste dochter (14) later deze winter.
M'n vrouw en jongste dochter zijn niet zo erg mesjogge van skiën als wij tweeën.

Fingers crossed. :bang:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


28 nov 2021 15:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Wij hebben in de voorjaarsvakantie in Oostenrijk gaaf huis gehuurd in Konigsleiten.
Chaletsplus heeft een Corona Geld Terug garantie (zie ik net nav Ewouts bericht):
https://www.chaletsplus.com/nl/meer-inf ... -1095.html

Ik hoop overigens van harte dat we gewoon kunnen gaan!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 nov 2021 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
De verhuurder was coulant, huur van het appartement kon een jaar opgeschoven worden. Wel jammer van de vakantie van dit jaar maar kerst 2022 staan wij hopelijk weer op de latten in Zwitserland.


30 nov 2021 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Vind ik erg netjes van de verhuurder :thumleft:


30 nov 2021 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
We hebben het wel slecht he mannen :oops:
Daar heb ik wel wat spijt van dat ik in mn jonge jaren niet wat vaker op vakantie ging :cry:
Krijg nu foto’s en filmpjes van de kids die naar beneden glijden, heerlijk :thumleft:
Ben wel een paar x geweest maar dan gelanglauft leek wel piepschuim.
Altijd maar die zaak en opbouwen he, er altijd zijn, kijk er tevreden op terug :salut:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


30 nov 2021 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
:scratch: heb je nou spijt of ben je tevreden? :scratch:


30 nov 2021 19:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
onlangs ook zoiets meegemaakt, in juni 2020 tickets gekocht voor Curaçao om in februari 2021 te gaan, ook studio huurauto etc geregeld.
ivm de corona toen alles in januari verzet naar 1 november 2021, alleen de meerprijs van de tickets moeten betalen.
op 31 oktober de hond naar de kennel gebracht, ingecheckt bij de klm, treinkaarten gekocht en geprint, kom ik met de papieren naar de vrouw
om te laten zien, gaat de telefoon, het verpleegtehuis dat het slecht gaat met mijn moeder, in de avond kunnen bellen met de klm om te verzetten naar
8 november, het leek beter te gaan met mijn moeder die dag, in de loop van de week werd het steeds slechter en uiteindelijk op 5 november
overleden, de tickets weer kunnen verzetten naar 12 maart en ook de huur etc kunnen verzetten, nu wel een grotere studio .
hij had een week misgelopen wat huur betreft.


30 nov 2021 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Niet best Ruud, nog gecondoleerd :cry:
Heeft ze nog een mooie leeftijd gehaald :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


30 nov 2021 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Volgens Burgemeester Eindhoven, Jorritsma, is iedereen die nu nog op vakantie wil asociaal.
We moeten allemaal thuisblijven zei hij bij 1 op 1 bij Sven Kokkelman.
Tsja, zeg het maar..... :shock:


30 nov 2021 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
molen934 schreef:
Niet best Ruud, nog gecondoleerd :cry:
Heeft ze nog een mooie leeftijd gehaald :?:

bedankt.
ze is 83 geworden.
in maart helaas moeten laten opnemen in een verzorgingstehuis vanwege dementie.


30 nov 2021 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Gecondoleerd Ruud.


30 nov 2021 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Sterkte Ruud!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 nov 2021 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Gecondoleerd Ruud, sterkte met verlies.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


30 nov 2021 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Naar bericht Ruud, sterkte!


01 dec 2021 8:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Gecondoleerd Ruud,
Sterkte!
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 dec 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
bedankt allemaal, het waren een paar heftige weken, een vakantie die we nooit vergeten.
voel me net een weeskindje.
maar het leven gaat door.


01 dec 2021 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Veel sterkte nog, je laatste ouder verliezen is heel vreemd, hoe oud jij en zij ook is.

Gr. Leo


01 dec 2021 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Heeft er iemand ervaring met zonneboiler icm warmtepomp?
Zonnepanelen hebben we al.


02 dec 2021 20:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Johann


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.