Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:07



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 100  Volgende
Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Veel plezier :res:


12 mei 2021 7:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Kun jij ook een aardige vent zijn? :mrgreen:

succes!
_________________________________________
footers zuigen! :D


12 mei 2021 8:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ewout schreef:
Godzijdank, ik kan straks even naar de zaak. Er is een geschil met een onderhuurder en ik kan een hele aardige vent zijn maar als er een geschil is ook een zakelijke beleefde ongelooflijke eikel. Zin in. :twisted:


Dan zijn wij hetzelfde: 's-ochtends heb ik alleen maar vrienden, 's-avonds zijn het er wel eens een paar minder om dan de volgende ochtend weer allemaal vrienden te hebben :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


12 mei 2021 9:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: You Go Ewout :bounce: :bounce:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2021 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Was ik op alles voorbereid. Liep het gesprek op een aangename prettige manier. Moest ff heel snel schakelen en kon mijn aardige kerel pet ophouden. :mrgreen:
Netjes zakelijk uit elkaar maar op een positieve manier, voelt uiteindelijk wel beter. :wink:
Was ik toch nog een beetje nuttig vandaag. Fijn om ff in de praktijk te zijn. Ik ben echt in de war. :mrgreen:


12 mei 2021 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Jammer. Ik ben altijd wel in voor een fijn conflict.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 mei 2021 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Die boeman rol krijg ik ook altijd in de praktijk. Kan ik echt goed, maar toch is het soms fijner als het anders loopt. Jaja ik ben een watje. :mrgreen:


12 mei 2021 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Hier ook good guy/bad guy.
Ik vervul mijn rol met verve :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 mei 2021 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Twee jaar terug had mijn zoon zijn eerste bijbaantje voor een belachelijk laag bedrag bij la Place. Daar gebeurden dingen die niet door de beugel konden maar blijkbaar denkt zo'n bedrijfsleider van een plaatselijke vestiging dat ie/ze god is en een schrikbewind kan voeren onder pubers en wat ouder maar niet hoog opgeleid personeel. Deze durven daar dan niets van te zeggen. Ik lees dan zo die appjes van zo'n dame naar mijn zoon toe en word dan boos.
Heb haar even opgebeld, zoonlief stond er naast en op een beleefde maar heel duidelijke manier heb gezegd wat ik van de situatie vond.
binnen 10 minuten zat ze bijna te huilen aan de lijn. Zoonlief stond er naast met een blik van "wat doet papa nu" maar hoorde haar op de speaker ook heeel klein worden.
Ze moeten niet aan mijn kinderen komen, haha :mrgreen:

hij heeft nu een veel beter betaalde baan met normale bedrijfsomstandigheden.
Mooi leermomentje voor zoonlief dat je je niet als een soort slaaf moet laten behandelen... :wink:


12 mei 2021 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Dat doe ik dan weer anders, ben erg van de zelfredzaamheid.
Jongste zoon had vergelijkbare ervaring met assistent bedrijfsleiderkneus bij de lokale Appie.
Zelf op laten lossen. Worden ze weerbaar van.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 mei 2021 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Hij was toen 16 en durfde dat echt niet. Hij heeft er wel van geleerd. :wink:


12 mei 2021 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ook 16 maar niet op zn mondje gevallen. Heeft natuurlijk het voordeel dat hij de derde zoon is, dan krijg je de struggle for life met de paplepel ingegoten. :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 mei 2021 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ik ben van nature bescheiden van karakter , mijn zoon ook maar ik heb in de loop der jaren geleerd hoe je netjes en beleefd dat soort mensen tot op het bot kunt vernederen. Heeft bij mij ook even geduurd maar nu kan ik het als de beste. :cheers:


12 mei 2021 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ben ook van de generatie van CSV, zelf uitzoeken maar hij kan bij mij altijd om raad vragen.

Ook mijn zoon met een bedrijfsleider beleefd in ‘discussie’ gegaan mbt overuren...kwam doodleuk vertellen dat hij de uren niet uitbetaald krijgt en er achteraan : het was nog nooit iemand gelukt.

Mijn zoon: jij gaat het met mij meemaken.....met de gekopieerde bestanden vd roosters onder arm naar de advocaat.

Uiteindelijk wel gelukt, en daar groeien ze van!
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


12 mei 2021 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
We zijn niet allemaal hetzelfde. Zoals gezegd is hij net als zijn vader van nature niet eentje die gelijk het voortouw neemt. Ik heb dat echter geleerd en hij zal het ook leren, daar hebben we het hier thuis vaker over, alleen zal dat gezien zijn karakter ook wat tijd kosten. Komt goed.


12 mei 2021 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Belangrijkste is dat ze voor zichzelf opkomen en netjes blijven, weerbaarder tegen allerlei ongewenste prikkels, normen en waarden leren zegmaar. Een wereld van verschil tussen toen hij jong was en hoe hij nu is.

Vanmorgen was hij op (koffie) bezoek en ben er best trots op wat tot nu toe hij bereikt heeft... :thumleft:

En onze dochter was altijd (en steeds) wat mondiger, direktiever...ik hoefde slechts af en toe de scherpe kantjes eraf te halen... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 12 mei 2021 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.



12 mei 2021 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ik hoop dat over een jaar of wat over de mijne ook te kunnen zeggen!


12 mei 2021 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Onze zoon heeft ook in zn studie tijd bij de Kwantum gewerkt, kreeg veel commentaar van wat moet hij daar nu leren met dat honger loontje :oops:
Toch heeft hij daar veel geleerd en met name hoe ze met het personeel omgaan en ook andersom.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 mei 2021 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
“Met de hoed in de hand komt men door het ganse land”
Vooral als je een honkbalknuppel in de andere hand hebt :mrgreen:

Gewoon netjs blijven en constructief, maar wel duidelijk. Ik heb het zelf ook moeten leren, kwam niet mee met de geboorte.


12 mei 2021 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Geen zoon of dochter hier...scheelt een hoop :mrgreen:


12 mei 2021 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Enguess schreef:

Ik heb het zelf ook moeten leren, kwam niet mee met de geboorte.

Dat netjes blijven zeker? :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 mei 2021 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
:mrgreen: :mrgreen:


12 mei 2021 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Nou ja, duidelijk zijn gaat me goed af. Woon al 20 jaar in het buitenland en heb moeten leren dat de Nederlandse directheid (lees: botheid) niet overal meteen wordt gewaardeerd - dus heb me op dat gebied wel wat moeten aanpassen. Het is eigenlijk echt een ongelofelijke kwaliteit die wij Nederlanders hebben om elkaar ongezouten de waarheid te vertellen en dan alsnog prima met elkaar door een deur te kunnen. Heel mooi eigenlijk.

We hebben genoeg Belgen op het forum die daar ook maar tegen moeten kunnen :mrgreen:


12 mei 2021 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Haha Heel herkenbaar. Ik heb een jaar of 5 in Duitsland en Oostenrijk gewoond, vaak cursus in Zwitserland en vond dat stukje hoffelijkheid echt een verademing.
In Oostenrijk woonden wij in een gebied wat niet toeristisch was en wij spraken daar natuurlijk ook het dialect.
Een enkele keer kwamen daar wel eens Nederlanders binnen en dan schaamde je je wel eens.
Bleven wij lekker dialect spreken en dan hadden die Nederlanders ons niet door...

Andere kant van het verhaal is wel dat ze soms wel heel erg vast zitten in hun hiërarchie.

In Oostenrijk hadden ze ons bij de sollicitatie het standaard salaris aangeboden maar als bonus omdat de opleiding beter was gratis een gemeubileerde woning. Dit was een groot geheim en mocht niet aan de Oostenrijkse, sloveense en kroatische collega's verteld worden. (ok geen probleem natuurlijk :wink: ).
Dat kwam natuurlijk uit en ze vonden zelf dat ze een prima oplossing hadden. (grote onrust in het team, oneerlijk. etc, "als ik dat had gehad zou ik het weigeren want ik zou niet meer willen verdienen dan de collega's". Ja houdoe he. ik zit daar en ik krijg het aangeboden, maar goed.
Twee directeuren en een secretaresse (die we heel goed kenden) zaten in een ruimte en dachten dat ze ons even gingen meedelen dat de gratis gemeubileerde woning wegviel , het standaard salaris overbleef en daarmee de kous af was.

Ik was heel jong en trok mijn vriendelijke gezicht maar heb heel duidelijk gemaakt hoe ik over contractbreuk dacht etc. De secretaresse die moest notuleren was begonnen met schrijven, kon niet geloven wat ze hoorde en zat uiteindelijk te huilen, helemaal van slag.
Wij waren met 6 Nederlanders, als Oostenrijkse haantjes wilde de directie geen gezichtsverlies. Zijn wij gewoon opgestapt. Later via via gehoord dat ze vanwege personeelstekort in onze sector een jaar lang een enorm omzetverlies hadden vanwege een behoorlijke personeels aderlating. Er zitten altijd twee kanten aan een zaak.


12 mei 2021 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Bij mijn eerste echte werkgever was een tijdelijke directeur aangesteld.
Ik moest op een gegeven moment bij hem komen (was de jongste en mocht daarom als 1e) en kreeg te horen dat ik onder werktijd niet meer mocht lachen. Ik schoot in de lach, stond op en gaf hem een hand. Waarom, vroeg die onnozele hals? Ik zei dat ik ontslag op staande voet nam omdat werkplezier toen (en nog nog steeds) erg belangrijk voor mij is. Ik liep naar mijn werkplek, pakte mijn spullen, zei mijn collega's gedag en liep de trap af. Die Pipo kwam achter mij aan vertelde dat het zo niet bedoeld was en of ik aub wilde blijven. 2 Maanden later had hij 23 van de 26 indirecte medewerkers "weggejaagd". Ikzelf had inmiddels ook een andere ban gevonden. De 3 overgebleven collega's hadden een brief geschreven aan de RVC, maar durfde hem niet te onderteken. 3 keer raden wie als 1e zijn handtekening zette :D ? Hij werd ontslagen en tijdens mijn proeftijd bij de nieuwe werkgever werd ik teruggekocht :D .
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


12 mei 2021 19:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.