Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

11 feb 2017 15:02

Tip :idea: : Leuk / interessant artikel over de A310 in AutoWeek Classics 2-2017 (nu in de winkel)!

Overigens ook een leuke / interessante triotest van iconische modellen van weleer waaronder de 928.

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

11 feb 2017 15:35

Afbeelding

Klikkerdeklik naar add

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

11 feb 2017 16:33

Übercool! En dan nog dat vouwdakje erbij :-)
Jammer dat er blijkbaar geen motor in zit, anders hadden ze daar wel een plaatje van geschoten :scratch:

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

11 feb 2017 17:32

Staat nog wel een filmpje op de FB site van Prins waarin ie gestart wordt en rijdt, dus de motor zal er wel in zitten :wink:

Mag ook wel voor dat geld :oops:

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

11 feb 2017 20:33

Geweldig ding..zag hem vanmiddag op FB voorbij komen.

Hoop geld dat dan weer wel.

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

11 feb 2017 21:25

Ze zijn nooit goedkoop geweest! In de 'Gulden-tijd' werden ze ooit na circuitgebruik aangeboden, kaal, maar mét kenteken voor 15 mille (Guldens!).

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

12 feb 2017 0:41

Ook even Helen mooie kleur

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

14 feb 2017 13:09

EriC4C schreef:Tip :idea: : Leuk / interessant artikel over de A310 in AutoWeek Classics 2-2017 (nu in de winkel)!

Overigens ook een leuke / interessante triotest van iconische modellen van weleer waaronder de 928.


Tijdschrift gekocht en gelezen. Leuk, maar wel een beetje jammer van het stereotype beeld dat geschetst wordt...Ik heb mijne nu een jaar en het enige dat stuk is gegaan is een knipperlichtrelais. Ding is zo betrouwbaar als de pest. Natuurlijk is eea minder stevig in elkaar geschroefd als bij een 911, maar als je er normaal mee omgaat en goed onderhoudt, dan blijft het gewoon netjes en heel. Niks 'ramp' op wielen. Zegt meer over de eigenaar. :wink:

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

14 feb 2017 13:59

Overigens staan er ook behoorlijk wat 'alternatieve feiten' in. Niet veel ruimer dan de a110? Met mijn 1.93m is de a110 eigenlijk een 'no go'. In de a310 zit ik prima. Ja, hij is laag, dus raakt mn kruin heel licht het dak, maar dat is het dan ook wel. De verontrustende 67-33 gewichtsverdeling? Komt neer op een verdeling zoals bv ook een Elise heeft. Met een sliphoek van 60 graden is het lang niet zo'n tricky auto als gezegd wordt. Toegegeven, de phase 1 had er wel meer moeite mee dan de phase 2 met zijn R5 turbo achterwielophanging. Het verhaal van de vijfbak. Die zou de auto een stuk stiller gemaakt hebben. Behalve dan dat de vierde versnelling van de oude bak een vrijwel gelijke overbrenging heeft als de vijf in de vijfbak, net zoals de eindoverbrenging. Dus hoe dat dan geholpen moet hebben... :scratch:

De Alpine werd juist altijd geroemd om het comfort en de rust in de auto. Misschien hadden ze de originele Autovisie test er eens op na moeten lezen. Geeft net even een ander beeld...klikkerdeklik

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

14 feb 2017 23:22

Niet irriteren Mick. Laat de paupers lekker een porker kopen blijven de alpine's lekker exclusief.

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

14 feb 2017 23:25

Het gaat alweer beter Rens.... :lol:

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

28 feb 2017 23:21

(Nogmaals) de nieuwe A110

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

01 maart 2017 0:02

Ik vindt de koplampen op zijn zachtst gezegd gruwelijk lelijk!
Het lijkt nu wel een plagiaat van de TT: ze hadden imho rond moeten zijn!

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

01 maart 2017 10:00

Joepieeee, we mogen weer de weg op met de Alpine

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

01 maart 2017 10:44

Afbeelding :salut:

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

01 maart 2017 18:12

Ach, wat heet plagiaat van de TT. Toen die uitkwam riep ook niemand "het lijkt wel een Alpine..." :idea:

Vind toch echt wel een lekkere auto. :drive: :drive: :drive:

70463

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

01 maart 2017 21:38

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik m zeer mooi vind. En heel veel zul je er niet gaan zien dus je rijdt ook nog met iets exclusiefs :thumleft:

1 maar... Die neus doet me door de ronde lampen denken aan een Twingo. Das toch wel jammer...

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

03 maart 2017 14:04

En dan volgend jaar dezein de showroom graag! Merci... 8)

70469

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

03 maart 2017 19:53

Vanaf de zijkant lijkt het op een 911 met een Mazda MX3 achterzijde. Ben benieuwd welke motor er in komt.

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

03 maart 2017 20:52

MickRS schreef:....Vind toch echt wel een lekkere auto. :drive: ......

Mick, jouw mening als purist: wat vindt jij speciaal aan deze auto?
Dit is een serieuze vraag, want ik ben echt benieuwd waarom dit een 'lekkere' auto is.
Mijn uitgangspunt was het origineel, en daar lijkt dit in de verste verte niet meer op. Denk ik. Vermoed ik.

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

03 maart 2017 23:13

Even los van het feit dat ik liever geen retromodel had gezien...

Wat ik mooi vind aan deze auto is net als bij de oude a110 vooral het zij-aanzicht. Die hangende kont en de daklijn met de inzet van het achterruit vind ik gewoon erg geslaagd. De vouw in de flank doet het ook prima. Daarnaast ken ik niet veel sportauto's in het Cayman segment die ik mooier vind. Tenminste, ik kan daar niet zo snel op komen...

Maarrrr, je vraagt mij als purist wat ik er lekker aan vind. Dat is voor mij het feit dat er weer een echte Renault Alpine is. Niet een revival van een merk dat gekocht is door investeerders. Of een badge die op een ander merk geplakt is. Nee, deze komt gewoon uit de fabriek in Dieppe. Daar waar Alpines altijd gebouwd werden. Daar waar alles autosport ademt. Daar waar alle echt snelle Renaults vandaan komen. Lekker vind ik ook de belofte dat de auto licht is met veel vermogen. Ben ook erg benieuwd hoe het ding zal rijden, want een onderstel bouwen kunnen ze daar in Dieppe wel. En laten we hopen dat dit pas het begin is, want ik kan niet wachten op een 'echt nieuwe' Alpine!

:drive: :drive: :drive:

70470

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

04 maart 2017 0:20

Ik had begrepen dat de motor achterin (...in het midden) ligt, dát maakt m al specialer. Jammer dat er een geblazen motor in zit, en geen atmosferische getunede motor. Dat klinkt gewoon lekkerder. Alpine kon dat, net als Lotus, als de beste! De koplampen krijgen niet alleen van mij een vraagteken, maar vanachter en opzij is ie prachtig!
Ik zou m zéker verkiezen boven een Boxster, Cayman ben ik nog niet over uit :mrgreen:

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

04 maart 2017 0:45

Om het af te 'toppen'. You get this, you get Alpine. Toen en nu... 8)

70471

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

04 maart 2017 9:35

MickRS schreef:En dan volgend jaar dezein de showroom graag! Merci... 8)

70469

Whoa. Ja. Graag.

Re: Even geen Porsche; Alpine/Renault Sport adepten onder el

04 maart 2017 10:43

MickRS schreef:70470

Leuk om ze zo onder elkaar te zien: De gelijkenissen zijn treffend, knap gedaan van de design afdeling.

Zie nu als ik naar de andere foto kijk van de voorkant er ook het tweede model CRX in..... :?
Plaats een reactie