Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:48



Antwoord op onderwerp  [ 1179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 48  Volgende
Klokkies - deel 7 (and counting...) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
eta uurwerken zijn in beginsel standaard uurwerken die kunnen worden gekocht (ze kosten niet veel), maar zijn wel heel sterk. Niks mis mee dus. Ook kunnen ze door iedere horlogemaker worden onderhouden en gerepareerd. Er gaan al lange tijd geruchten dat ETA gaat stoppen met leveren aan klanten buiten Zwitserland, maar volgens mij gaat dat nog steeds door. Er zijn maar weinig fabrikanten die alles in huis maken (zo'n uurwerk noem je dan een Manufacture-uurwerk). In mijn kennissenkring zit ook iemand die de nodige Pateks heeft en nergens zoveel ellende mee als met die horloges, ondanks hun prijs ;). Toch zou ik er op termijn graag een om mijn pols hebben.

Voor Rolex geldt bijvoorbeeld dat de uurwerken extreem goedkoop gemaakt worden en niet worden afgewerkt. Wel zijn ze sterk. Voor de prijs maakt het allemaal niks uit, geen enkel merk in die prijscategorie zet zoveel horloges af ieder jaar (geruchten zijn bijna 1 miljoen per jaar) en toch blijven ze hun waarde houden. Ga voor je lol maar eens kijken bij een grote vestiging van Schaap en Citroen die een Rolex afdeling hebben. Daar zitten standaard Chinezen die ze per 10 afnemen.
Toen ik begin 20 was heb ik een paar jaar een GMT-II gehad. Het meest relaxte horloge om te dragen: ging er mee zwemmen, de auto wassen etc. Maakt niks uit, kan niet kapot :-). En als je het beu bent: geen afschrijving.


12 aug 2016 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
WouterMu schreef:
Voor Rolex geldt bijvoorbeeld dat de uurwerken extreem goedkoop gemaakt worden en niet worden afgewerkt. Wel zijn ze sterk.

:res: :res:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 aug 2016 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
OK, bedankt voor de info, beiden :thumleft:
Zit al langer naar horloges te kijken, maar is er nog nooit van gekomen me er echt in te verdiepen.
Voor mijn 50ste verjaardag kon ik kiezen tussen een Speedmaster en een racecursus bij Zeelenberg in Almeria, dat was niet moeilijk :mrgreen:
Inmiddels weer wat ouder wordt het toch tijd voor een serieuze klok, zonder dat ik een verzameling aan wil leggen, ik vind racen te leuk en daar kan ik genoeg centen in kwijt...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 aug 2016 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Mijn SuperOcean Heritage heeft een Caliber 17 wat weer een hoog gemodificeerd ETA 2824-2 uurwerk is. Het Breitling caliber 17 schijnt een zeer robuust en hufterproof uurwerk te zijn. Heb hem al 7 jaar en kan er geen afscheid van nemen.

68109


12 aug 2016 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Leuk hè, al die dure klokkies met een ingekocht eta uurwerk. Seiko heeft in ieder geval eigen manufacture... :idea: :wink:
_________________________________________
rouge et noir


12 aug 2016 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Dat blijft altijd een gevoelig punt :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 aug 2016 20:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
MickRS schreef:
Leuk hè, al die dure klokkies met een ingekocht eta uurwerk. Seiko heeft in ieder geval eigen manufacture... :idea: :wink:

Ingekocht ETA uurwerk. Alsof Porsche (of Renault :wink: ) zijn auto's helemaal zelf maakt. Ik vind horloges waanzinnig, maar heb nog nooit een klok gekocht om het uurwerk dat erin zit. Vind het wel leuk om te weten. En er over te lezen. Maar een Sub no date stond al jaren op de lijst. Los van het uurwerk dat erin zit. Gaat niet kapot. Mijn beide Seiko's overigens ook niet...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 aug 2016 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Geen budget? Misschien is dit een alternatief: http://www.nine37.com/products :salut:


12 aug 2016 21:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
gaaf. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 aug 2016 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
horn schreef:
MickRS schreef:
Leuk hè, al die dure klokkies met een ingekocht eta uurwerk. Seiko heeft in ieder geval eigen manufacture... :idea: :wink:

Ingekocht ETA uurwerk. Alsof Porsche (of Renault :wink: ) zijn auto's helemaal zelf maakt. Ik vind horloges waanzinnig, maar heb nog nooit een klok gekocht om het uurwerk dat erin zit. Vind het wel leuk om te weten. En er over te lezen. Maar een Sub no date stond al jaren op de lijst. Los van het uurwerk dat erin zit. Gaat niet kapot. Mijn beide Seiko's overigens ook niet...


Maarten schreef:
Dat blijft altijd een gevoelig punt :wink:

:mrgreen:

Maar zonder gekheid, ik heb toch echt wel klokkies gekocht om het uurwerk wat er in zit. Zo heb ik een Russische Sturmanskie, mede omdat daar een uurwerk in zit wat een in licentie gemaakte Valjoux is, nadat Poljot de machinerie van de Zwitsers gekocht had. Dat vind ik een leuk verhaal, dat voor mij een horloge wat extra geeft. Het blijft natuurlijk puur emotie en het gaat nergens over, maar toch... Eigen manufacture vind ik gewoon leuk, geen halszaak, maar wel leuk. En dan niet bv een 'verbeterde' ETA eigen manufacture noemen, zoals ook Swiss made obv het aantal Zwitserse onderdelen gebruikt/misbruikt wordt.

En om in autotermen te blijven: toen de 159 Opel motoren kreeg, deed dat echt pijn... :pale: :cry: :wink:
_________________________________________
rouge et noir


12 aug 2016 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Hier ook; aankoop vanwege uurwerk: Zenith El Primero (full moonphase).
http://gearpatrol.com/2013/11/26/icon-z ... l-primero/

Geweldig horloge, grote complicatie en prachtige historie. Ondergewaardeerd imho.
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


12 aug 2016 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Machtig verhaal! 8)

Zenith staat al lang op het verlanglijstje. Dit verhaal zou zomaar het laatste zetje kunnen zijn. Mooi ook hoe Seiko weer een rol speelt... :thumleft:
_________________________________________
rouge et noir


12 aug 2016 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
eerste serie rolex daytona zit toch ook zenith in , of vergis ik me nou ?
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


13 aug 2016 0:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Dat las ik ook in het linkje, alleen heeft Rolex het aantal beats teruggebracht...

Even Rolex slowed the El Primero down to 28,800vph for the Daytona.
_________________________________________
rouge et noir


13 aug 2016 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Ronaldo schreef:
Was een beetje aan het rondstruinen tussen de horloges, en terwijl ik eigenlijk naar andere merken aan het kijken was kwam ik de Oris Aquis tegen........maar misschien is er hier iemand die een Oris horloge draagt of er gewoon meer van weet.


Ik heb al 9 jaar een Oris Meistertaucher , die ik dagelijks draag en "ik doe er alles mee". Nog nooit problemen gehad. Paar jaar geleden grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren waarbij niets bijzonders naar boven kwam.
Wat waarde betreft: geen idee. Maar koop je daar een horloge voor?
Ik vind het nog steeds een prachtige klok en hoor van velen dat ze het ook een zeer mooi horloge vinden. Ook de Aquis die jij op het oog hebt vind ik prachtig. Ik zeg : DOEN. Voor dat geld koop je geen duiker van Breitling/Omega/TAG Heuer etc....... (wel van Seiko... :wink: )
viewtopic.php?f=17&t=36682&p=1205251&hilit=oris#p1205251


13 aug 2016 1:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Vind die Seiko's ook wel cool hoor, komt er zeker ook nog een keer. :thumleft:
Alleen ben er niet zo in thuis in die Seiko's, en heb even gegoogled, maar er zijn zoveel verschillende, even een keer de tijd vinden me er in te verdiepen.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


13 aug 2016 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
MickRS schreef:
Zenith staat al lang op het verlanglijstje. Dit verhaal zou zomaar het laatste zetje kunnen zijn.


Voor het beeld; dit is precies mijn horloge, maar dan te koop zoals je ziet (de mijne niet): http://www.chrono24.nl/zenith/chronomas ... 933308.htm
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


13 aug 2016 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Even een onderhoudsvraag: weet iemand waar in de omgeving van Amsterdam een betrouwbaar officieel service centrum van Rolex zit dat goed onderhoud pleegt? Ik wil graag goed onderhoud met officiele papieren en garantie maar ik hoef niet perse in de rij te staan met allemaal toeristen.

Het Rolexforum is op sterven na dood en daar hebben ze het in 2009 enkel over Brussel en Antwerpen.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


24 aug 2016 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Schaap en Citroen in Haarlem.


24 aug 2016 20:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
pb maarten even - die komt uit amsterdam en weet veel van rolex en tudor.
je kan Schaap & Citroen in de PC doen, maar dan ben je wel de hoofdprijs kwijt...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 aug 2016 20:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Zou de PC duurder zijn dan Haarlem?
Zouden toch allemaal standaard rolextarieven moeten zijn?
@ Patrick ; hoe zijn jouw ervaringen met Haarlem? (Is voor mij ook goed bereikbaar)
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


24 aug 2016 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Gassan op de Dam heeft de horlogemakers achterin de winkel zitten. S&C heeft centraal punt waar ze naar toe gaan geloof ik. Prijzen zijn denk ik standaard.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


24 aug 2016 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
S+C in Rotterdam heeft volgens mij 5 Rolex-horlogemakers in dienst.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


24 aug 2016 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Maarten schreef:
Gassan op de Dam heeft de horlogemakers achterin de winkel zitten. S&C heeft centraal punt waar ze naar toe gaan geloof ik. Prijzen zijn denk ik standaard.


Er zijn wel betere en goedkoper...
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


25 aug 2016 0:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
zijn idd betere en goedkopere !


reken op bij officieel rolex in zwitserland op zeker minimaal 6 maanden horloge kwijt want zolang duurt het daarzo !


ben paar keer bij rolex rotterdam geweest maar is mij niet zo bevallen


ik heb toen d,r tijd ook op het rolex forum geïnformeerd waar hun het deden en hebben mij naar een voor mijn gevoel zeer professioneel bedrijf doorverwezen :


http://www.wesselinkenvreeker.nl/uurwerkreparatie


als je binnenkomt inde werkplaats lijkt wel of je een laboratorium binnen komt lopen


ik was zeer tevreden over hun werk !

ze servicen op wens , dus met officieel rolex spullen of aftermarkt wat jij wenst , ze adviseren hier ook in hoe of wat !

succes
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


25 aug 2016 1:17
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 48  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.