Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:57



Antwoord op onderwerp  [ 1177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48  Volgende
Klokkies - deel 7 (and counting...) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Ik dacht laatst juist het tegenovergestelde. Op de foto's vond ik de MoonSwatch er leuk uitzien, maar toen ik 'm in het wild spotte bij iemand aan de pols, zag die er vooral heel erg 'plastic' en goedkoop uit.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


15 dec 2022 16:41
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Maar dat is Swatch al vanaf het begin, dus 100% conform verwachting.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 dec 2022 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Bij mij ook.
Het is geen Omega Speedmaster voor Swatch-geld natuurlijk.
Het is gewoon een coole Swatch voor Swatch-geld.

De kast is van een speciaal soort Bio Ceramic. Soort plastic met coolere naam ;-)
Maar daardoor weegt hij maar 29 gram. Dat voelt al snel goedkoop aan.

Het zijn gewoon hele leuke horloges voor niet teveel geld.
Briljante samenwerking tussen Omega en Swatch vind ik. Swatch staat ineens weer op de kaart en wordt zelfs besproken op Porsche-forums, zo tussen de Deep Seas en de Breitlings.


16 dec 2022 10:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Ik heb hem nog niet om gehad moet ik zeggen.. 260 euro is natuurlijk teveel geld voor wat het is.
Maar wat de meeste zeggen, het is een geinig ding voor erbij.
_________________________________________
My other ride is a Volvo


02 jan 2023 15:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Heeft iemand hier ervaring met de horlogewebshop Kish.NL?

Is voor de aankoop van een model uit de Seiko GPS Astron reeks dat ik hier niet vind.
Gebruikersreviews zijn wel overwegend positief tot zeer positief maar gaan vaak over armbanden die ze ook verkopen, dus geen automatisch horloge van 2,5K…

Alvast bedankt!!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


13 feb 2023 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Ben zeer tevreden over Kish.nl
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


13 feb 2023 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 986, Porsche Boxster 986, EX Mercedes SLK 200 (R170), Ex Alfa Romeo Spider 2.0 TS (916) Ex 944 Type 2 Ex 944 Type 1
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Semjon schreef:
Kwam deze nog tegen, REC Watches maken horloges van oude auto onderdelen.
Ze zijn begonnen met een Mustang watch en hebben ook iets met mini;
https://www.recwatches.com/

Ze zijn nu bezig met een 901/911 horloge;
Afbeelding

1. Starting with the very shape of the all Porsche 911’s, the 901 Automatic Collection is strongly inspired by the soft corners and smooth design of the iconic vehicle. This inspiration takes form in both the shape of the oval-formed case and the rounded dial design.

2. Just next to the lugs on either side of the case, the watch features a reference to the very characteristic rear engine air grille of all 911's.

3. The caseback is inspired by the iconic Otto Fuchs rims, and to complete the look the rotor is decorated to resemble a drilled brake disc.

4. In profile (seen from just the right angle) the case and crown takes inspiration from the wide rear fenders of the 911 Turbos.

5. Whereas the crown itself is designed to resemble the horn cap of the early 911 steering wheels.

6. The hands are inspired by the distinctive dashboard gauge needles of the very early 911’s, equipped with superluminova to provide a "dashboard at night" look in the dark.

7. The seconds indices (around the outer dial) is written in a font very similar to the (copyrighted) iconic Porsche font.

8. And even the VIN plate cut-away area is a discrete reference to the number plate cut-in design of the modern 991’s.

9. The color variations of the three models are a highly inspired by some of the most-popular color schemes of both the modern and classic 911’s.

10. The collection name "901" is a tribute to the originally intended name for the 911!


Ben een groot liefhebber van de REC Watches mbt de 901 collectie.
Heb inmiddels een aardige collectie.
REC 901-01
REC 901-02
REC 901-03
REC 901-RS limited editon (nr 97/305)
REC 901 RWB Rotana (nr 3/305)
REC 901 GW Chelsea (nr 2/232)
REC 901 GW Exoskeleton (nr 1/188)

Allemaal Porsche gerelateerde horloges.
Zit een filmpje bij mbt de auto waarvan de een deel van het wijzerplaat van is gemaakt.
_________________________________________
Als je alles onder controle hebt rijdt je net niet hard genoeg.
Rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen.


13 feb 2023 13:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Bijzondere verzameling. Ook niet goedkoop. Niet mijn smaak, maar wel gaaf verhaal!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 feb 2023 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Nicolò schreef:
Ben zeer tevreden over Kish.nl


Bedankt voor je advies Nicolo en ik sluit me er vanaf nu graag bij aan. Erg puike service van Kish.nl, goede klantendienst en tussen de bestelling gisteravond en de levering van mijn Seiko Astron SSH123 Supernova zonet zat nog geen 20h.
Het is een gelimiteerde serie en hier in BE bestellen kon, maar dan moest ik minimaal 2-3 weken wachten :roll: Tot mijn grote vreugde - en dat wist ik toen ik op de bestelknop drukte - heeft de mijne serienummer 444/1.500 en laat 4 nu net mijn geluksgetal zijn :lol:

Voor Belgische klanten toch 2 puntjes van aandacht :
(1) verzekerd verzenden naar BE kost extra (logisch) MAAR - en dat wist ik niet vooraf - ik zag op de T&T info dat het verzekerd bedrag gelimiteerd is tot 1.500€ is en mijn aankoopbedrag zat daar een stuk boven. Hadden ze mogen aangeven en/of een duurdere formule aanbieden zodat het totaalbedrag verzekerd is.
(2) Het kan aan de koerier liggen, maar ik heb niet moeten tekenen voor ontvangst terwijl dit wel expliciet vermeld stond. 2x gevraagd aan de koerier maar moest niet :scratch:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 maart 2023 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Dag allemaal, ben nog steeds happy met mijn IWC Portugieser (3714 zwart). Alweer 13 jaar aan mijn pols (soms dan). Ben weer ‘s een beetje aan het rondkijken, met name op Chrono24. De Rolex Air King vind ik stiekem wel mooi. Net als mijn witte 420i BMW met M-pakket en zwarte velgen: tikkie fout maar wel lekker :-)

Nou is mijn vraag: wat is de kans op een nep-uurwerk of ander gezeik (bv in slechtere staat dan beschreven) als ik zo’n ding via Chrono24 bij een professionele handelaar bestel (met veel goede recensies natuurlijk) in bv de UK (invoer, I know), Italië of Malta? Iemand ervaringen?


24 mei 2023 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Zeer beperkt. C24 geeft het geld pas vrij als jij accoord bent en daar heb je x aantal dagen voor. Je kunt dus altijd de dag na ontvangst bij een competente horlogemaker langsgaan en hem EUR 50 cash geven om er zijn oordeel over te vellen :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


24 mei 2023 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Dank Maarten! Weet je nog dat mijn vorige IWC -horloge voor mij naar Japan hebt verzonden?

Beetje aan het inlezen weer, na heel lang niks meer met horloges te hebben gedaan. Bizar hoe die Rolex-markt veranderd is in de loop van 10 jaar.


26 mei 2023 8:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Zeker ;-)

Rolex is (en blijft) een compleet gestoorde markt. Ben tegenwoordig zelf actiever in jaren 30-50 chrono's
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 mei 2023 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Gisteren de Meistersinger weggebracht: kroon was afgebroken. 4 jaar geleden is de veer gebroken. Zal nu ook wel weer een nieuw uurwerk inkomen. Heb niet t idee dat ik m mishandel bij t opwinden, maar voortaan toch maar een paar slagen minder... :(
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 mei 2023 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Citaat:
Dag allemaal, ben nog steeds happy met mijn IWC Portugieser (3714 zwart). Alweer 13 jaar aan mijn pols (soms dan). Ben weer ‘s een beetje aan het rondkijken, met name op Chrono24. De Rolex Air King vind ik stiekem wel mooi. Net als mijn witte 420i BMW met M-pakket en zwarte velgen: tikkie fout maar wel lekker :-)

Nou is mijn vraag: wat is de kans op een nep-uurwerk of ander gezeik (bv in slechtere staat dan beschreven) als ik zo’n ding via Chrono24 bij een professionele handelaar bestel (met veel goede recensies natuurlijk) in bv de UK (invoer, I know), Italië of Malta? Iemand ervaringen?


Ik heb een Air king te koop , 2021 / 2022 ,kompleet met doos ,card etc etc.....mvg


05 jun 2023 21:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
2.2VTEC schreef:
heeft de mijne serienummer 444/1.500 en laat 4 nu net mijn geluksgetal zijn :lol:


444 ... Google die maar eens :wink:

Afbeelding


06 jun 2023 7:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
petquesha schreef:
Citaat:
Dag allemaal, ben nog steeds happy met mijn IWC Portugieser (3714 zwart). Alweer 13 jaar aan mijn pols (soms dan). Ben weer ‘s een beetje aan het rondkijken, met name op Chrono24. De Rolex Air King vind ik stiekem wel mooi. Net als mijn witte 420i BMW met M-pakket en zwarte velgen: tikkie fout maar wel lekker :-)

Nou is mijn vraag: wat is de kans op een nep-uurwerk of ander gezeik (bv in slechtere staat dan beschreven) als ik zo’n ding via Chrono24 bij een professionele handelaar bestel (met veel goede recensies natuurlijk) in bv de UK (invoer, I know), Italië of Malta? Iemand ervaringen?


Ik heb een Air king te koop , 2021 / 2022 ,kompleet met doos ,card etc etc.....mvg


Helaas, ik focus meer op de meest recente versie van de Air King (met 05). Die vind ik strakker en meer in balans.

Ik ben heel rustig aan het kijken en ervaren. Heb geen haast. Ervaren wat ik mooi vind en wat bij mij past. Eerste gevoel: de Air King vind ik mooi maar toont ietsjes klein. Mijn Portugieser is "maar" 41mm maar toont relatief groot. Dus dat beïnvloedt mijn perceptie nu wel natuurlijk. De 40mm Air King leek een stuk kleiner. Daar moet ik aan wennen. Een nieuwe/recente Submariner toont groter, maar ik weet nog niet of die wel echt mooi vind. Misschien voor mij iets te opvallend en in your face. Ben ook niet zo kapot van duikhorloges misschien. De Explorer vond ik in eerste een beetje eenvoudig ogen (op foto's) maar misschien past deze wel beter bij mij. Die maar 's in het echt bekijken dus. Dan de 40mm 2023 versie. De vraag is of deze ook niet te iel oogt, net als de Air King.

Enfin, zoals gezegd, ik heb geen haast, en het moet wel helemaal goed zijn, en het liefst een aankoop voor het leven. Oh ja, het liefst geef ik ook niet meer dan 10k uit. Wat natuurlijk al een belachelijk bedrag is. Het zou ook best kunnen dat ik uiteindelijk toch niet voor een Rolex ga, zou ook kunnen. We'll see.

Gedachtes over bovenstaande modellen zijn zeker welkom!


06 jun 2023 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Ik heb de nieuwe Air King om mijn pols gehad toen hij net uit was (en toen 5042 E op schiphol taxfree kostte..) en was zeker niet klein (heb een best grote pols). Dus als je de klok mooi vindt zou ik zeker een keer gaan passen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 jun 2023 15:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Sub no date nog steeds een van de mooiste en klassieke (en eenvoudige) klokkies van Rolex imho. Maar iedere Sjaak zijn eigen smaak...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jun 2023 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Zr mooi de Sub van Rolex, de mijne is van 1987 en kan dus bevestigen dat het een aankoop voor het leven kan zijn 8)
Explorer II , ook echt een topper ! :thumleft:


06 jun 2023 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
horn schreef:
Sub no date nog steeds een van de mooiste en klassieke (en eenvoudige) klokkies van Rolex imho. Maar iedere Sjaak zijn eigen smaak...

Afbeelding


https://langedykvintagewatches.com/nl/p ... iner-5513/

Koopje.


06 jun 2023 16:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
outletvalve schreef:
Ik heb de nieuwe Air King om mijn pols gehad toen hij net uit was (en toen 5042 E op schiphol taxfree kostte..) en was zeker niet klein (heb een best grote pols). Dus als je de klok mooi vindt zou ik zeker een keer gaan passen.


Heb 'm al gepast. Maar ga het zeker nog een keer doen, met een andere bril op (figuurlijk dan). Want ik vind 'm zeker wel mooi en bijzonder, en qua prijs is het ook onder de 10k te doen.

@horn: ja die is zeker mooi. :cheers: En sowieso de no date versie.


06 jun 2023 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Yep, ruim 10 jaar (vrijwel) 7x24 om de pols

Afbeelding


07 jun 2023 0:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Ik 70% van de tijd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jun 2023 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Klokkies - deel 7 (and counting...)
Deze toegevoegd aan de collectie, al een heel tijd in mijn gedachte deze aan te schaffen...

Afbeelding


21 jul 2023 20:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.