Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 0:25



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Groene kentekenplaten: toegestaan? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Groene kentekenplaten: toegestaan?
*** Afgesplitst van topic m.b.t. import Boxster S ***

Wel grappig dat tweede topic over invoer en het tijdelijke Duitse kenteken. En dan ga je hem halen op groene handelaarsplaten waarmee je alleen in Duitsland op bedrijfswagens mag rijden ... Dan ben je blij dat je in Nederland veilig bent aangekomen. Feitelijk reed je in Duitsland zonder geldig kenteken en onverzekerd rond.


13 feb 2016 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Echt een groot risico.met die groene platen, maar je hebt voorlopig wel een paar tientjes uitgespaard. :scratch:
Afwachten of je van ophaaladres in Kreis Hagen ?? naar NL niet geflitst bent , want dan wordt het alsnog heel duur !
Alle medeweggebruikers in Duitsland zullen ook wel erg blij zijn dat je hun auto niet geraakt hebt ivm ontbreken van een verzekering , tenzij je dit in NL geregeld had op chassisnummer .

Waarom vraag je de collega Forummers eigenlijk om advies " what to do " ?

Groet René
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


13 feb 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Lambiek schreef:
Echt een groot risico.met die groene platen, maar je hebt voorlopig wel een paar tientjes uitgespaard. :scratch:
Afwachten of je van ophaaladres in Kreis Hagen ?? naar NL niet geflitst bent , want dan wordt het alsnog heel duur !
Alle medeweggebruikers in Duitsland zullen ook wel erg blij zijn dat je hun auto niet geraakt hebt ivm ontbreken van een verzekering , tenzij je dit in NL geregeld had op chassisnummer .

Waarom vraag je de collega Forummers eigenlijk om advies " what to do " ?

Groet René


Dat risico valt wel mee! De auto was via de KNAC WA en Casco verzekerd via het chassisnummer; ik heb zelfs al de groene kaart gehad. Heel goed geïnformeerd bij de KNAC en volgens hen en mijn eigen speurwerk mag dit gewoon (conform Europese regelgeving).

Die groene platen in Duitsland is/was inderdaad nog een issue... Op de RDW-site staat dat je daarmee alleen in Duitsland mag rijden als het gaat om een bedrijfswagen. Navraag bij de TüV leerde echter dat dit niet zo glashard in de Duitse wet staat. Dat had wellicht wat discussie op kunnen leveren, maar omdat we aan konden tonen dat het voertuig gewoon WA verzekerd was, hebben we de gok maar genomen.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 feb 2016 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Groene platen zijn sowieso voor zover ik weet alleen maar geldig als de wagen in de bedrijfsvoorraad is opgenomen van de houder van de groene platen.
Maar goed, je was verzekerd en je hebt het zonder gezeur onderweg gered, dus het is verder achteraf gepraat.
Straks gewoon lekker genieten van die wagen.


13 feb 2016 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Groene platen mogen ook gebruikt worden om naar een garage en/of constructeur te gaan.
_________________________________________
Nie janken.


13 feb 2016 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Maar dan nog behoor je een bewijs van een afspraak bij je hebben en de desbetreffende garage of constructeur moet dit ook kunnen bevestigen.
Met een wagen van Nederlandse afkomst, zal zoiets geloofwaardiger overkomen als een wagen van Duitse afkomst.
Wanneer je aangehouden wordt, zal het er maar net aan liggen hoe moeilijk een agent wil gaan doen.


13 feb 2016 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
De auto met HF platen moet idd in de bedrijfsvoorraad opgenomen zijn.
_________________________________________
Mvg,

René


13 feb 2016 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
MY00 schreef:
De auto met HF platen moet idd in de bedrijfsvoorraad opgenomen zijn.


Frans D schreef:
Maar dan nog behoor je een bewijs van een afspraak bij je hebben en de desbetreffende garage of constructeur moet dit ook kunnen bevestigen.
Met een wagen van Nederlandse afkomst, zal zoiets geloofwaardiger overkomen als een wagen van Duitse afkomst.
Wanneer je aangehouden wordt, zal het er maar net aan liggen hoe moeilijk een agent wil gaan doen.


ik BEN die garage Frans ;)


De rDW meldt trouwens het volgende:
"
2.14 Handelaarskentekenregeling
Wat kan ik met de handelaarskentekenregeling?
Als u in bezit bent van de handelaarskentekenregeling kunt u met een handelaarskenteken gebruik
maken van de openbare weg:
� met een voertuig dat behoort tot uw (deel)bedrijfsvoorraad. Bijvoorbeeld voor het maken van
een proefrit;
� met een voertuig dat moet worden hersteld of bewerkt. Bijvoorbeeld om een voertuig van
een klant te halen
of naar een klant te brengen. " ;)

Ik haal de auto van een klant, om die te importeren, technisch na te kijken, te poetsen etc. (= "bewerken"
Ik kan het zo snel niet vinden, maar auto's waarmee je op dat moment bezig bent te importeren en die dus in behandeling zijn voor opname in bedrijfsvoorraad mag je ook met groene platen vervoeren.

het rijden in Duitsland is nog een klein discussie puntje, maar na heeeeeeeel veel bellen met allerlei duitse instanties is de conclusie steeds opnieuw dat het niet officieel mag, maar dat er ook niet officieel staat dat het NIET mag en dat het over het algemeen altijd wordt gedoogd.
Uiteraard heb ik een Europese groene kaart bij de groene platen ;)
Onverzekerd sws niet, dit heb ik zwart op wit van de verzekeraar zelf bevestigd gekregen.
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


14 feb 2016 12:02
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Kortom, het is dus toch deels een gok geweest want als er iemand moeilijk wil doen dan wordt het nog een behoorlijk getouwtrek.

Gelukkig is er niets gebeurd en is TS niet staande gehouden door een overijverige dienstdoender
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 feb 2016 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Paul Broere schreef:
� met een voertuig dat moet worden hersteld of bewerkt. Bijvoorbeeld om een voertuig van
een klant te halen
of naar een klant te brengen. "


En wie reed er met de auto? Indien jullie een controle in waren gereden, dan ben ik benieuwd wat de uitkomst was geweest. Ik denk zelf een financieel misdrijf en dan zijn de boetes niet mals. Maar alles is goed gegaan.
_________________________________________
Mvg,

René


14 feb 2016 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
MY00 schreef:
Paul Broere schreef:
� met een voertuig dat moet worden hersteld of bewerkt. Bijvoorbeeld om een voertuig van
een klant te halen
of naar een klant te brengen. "


En wie reed er met de auto? Indien jullie een controle in waren gereden, dan ben ik benieuwd wat de uitkomst was geweest. Ik denk zelf een financieel misdrijf en dan zijn de boetes niet mals. Maar alles is goed gegaan.


Wie mag er rijden met groene platen.. ik zal wederom de RDW even quoten:

Citaat:
Belangrijk
Het handelaarskenteken mag alleen door u of een door u aangewezen persoon worden gebruikt.


Wat is dan het misdrijf waar je op doelt?
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


14 feb 2016 13:13
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
3 Handelaarskenteken(s)
3.1 Inhoud regeling Handelaarskentekens Als u beschikt over een (deel)erkenning Bedrijfsvoorraad komt u in aanmerking voor een handelaarskenteken voor motorvoertuigen en/of een handelaarskenteken voor bromfietsen en/of een handelaarskenteken voor aanhangwagens.
Als u niet beschikt over een (deel)erkenning Bedrijfsvoorraad dan kunt u voor een handelaarskenteken in aanmerking komen als u bedrijfsmatig en in opdracht van derden voertuigen herstelt of bewerkt. U moet dan op uw bedrijfsadres beschikken over een inrichting waar onder alle weersomstandigheden de bedrijfsactiviteit kan worden uitgeoefend. Deze inrichting moet overdekt en af te sluiten zijn. Daarnaast moet u beschikken over een afsluitbare voorziening, waarin u bij geen gebruik de bescheiden moet opbergen. Uw bedrijfsadres is het adres waar volgens uw inschrijving bij de Kamer van Koophandel uw bezoek adres gevestigd is.
Het handelaarskenteken voor motorvoertuigen bevat de lettercombinatie HA, HF of FH. Het handelaarskenteken voor aanhangwagens bevat de lettercombinatie OA. Het handelaarskenteken voor brom- en snorfietsen bevat de lettercombinatie HC.
Vanaf 1 april 2015 wordt het handelaarskenteken niet meer op papier uitgegeven maar is het een handelaarskentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd). De bestaande papieren kentekenbewijzen houden hun geldigheid.
Het handelaarskenteken mag u alleen gebruiken voor voertuigen die tot uw bedrijfsvoorraad behoren of voor voertuigen die u herstelt of bewerkt. Ook mag het handelaarskenteken alleen worden gebruikt op de openbare weg (zie paragraaf 2.7) in verband met bedrijfsactiviteiten.
3.2 Voorwaarden regeling Handelaarskentekens Aan het gebruik van een handelaarskenteken voor motorvoertuigen, een handelaarskenteken voor aanhangwagens en een handelaarskenteken voor bromfietsen zijn een aantal eisen verbonden:
- de ‘handelaarskentekenplaten’ met het bijbehorende handelaarskentekenbewijs mogen slechts door u als houder of een nadrukkelijk door u aangewezen persoon worden gebruikt;
- u mag over maximaal 5 handelaarskentekenplaten beschikken van het aan u afgegeven handelaarskenteken voor motorvoertuigen, onderverdeeld naar: max. 2 platen van het model 27.11 lang en/of max. 2 platen van het model 27.12 rechthoekig en/of max. 2 platen van het model 27.14 (Amerikaans) en/of max. 1 plaat model 27.13 voor onder andere motorrijwielen;
- u mag over maximaal 2 handelaarskentekenplaten beschikken van het aan u afgegeven handelaarskentekenbewijs voor aanhangwagens, onderverdeeld naar: max. 1 plaat van het model 27.11 lang en/of max. 1 plaat van het model 27.12 rechthoekig;
- u mag over maximaal 2 handelaarskentekenplaten beschikken van het aan u afgegeven handelaarskentekenbewijs voor bromfietsen, onderverdeeld naar: max. 1 plaat van het model 30.5 lang en/of max. 1 plaat van het model 30.6 vierkant;
3 B 0842a RDW - Informatiemap voor de voertuigbranche Laatst gewijzigd: 17 juli 2015
24
- heeft u niet het maximum aantal handelaarskentekenplaten aangeschaft, dan kunt u later geen handelaarskentekenplaten van hetzelfde kenteken erbij aanschaffen. Het is ook niet toegestaan om bij een kentekenplaatfabrikant een handelaarskentekenplaat om te wisselen voor een ander model handelaarskentekenplaat;
- het gebruik van het handelaarskenteken is beperkt tot de voertuigen die tot uw bedrijfsvoorraad behoren of tot de bedrijfsvoorraad van een ander erkend bedrijf voor zover het voertuig waarvoor u het wilt gebruiken, door het andere erkende bedrijf aan u in consignatie is gegeven en in zijn bedrijfsvoorraad is aangemeld. Het handelaarskenteken mag nooit worden gebruikt op een voertuig dat niet in bedrijfsvoorraad staat en dat aan u in consignatie is gegeven door een natuurlijk persoon of rechtspersoon.
- het handelaarskenteken mag alleen worden gebruikt in het kader van de bedrijfsactiviteiten voor het gebruik van een voertuig op de openbare weg. Voor erkende bedrijven gaat het bijvoorbeeld om een proefrit ter verkoop van een voertuig, of om een rit in verband met het halen en brengen van een auto naar aanleiding van in- of verkoop, of om een rit voor het halen en brengen van een voertuig naar een reparateur, inbouwer en/of spuiter. Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Daaronder valt nooit het inzetten van voertuigen als huur-, service-, demo- of leenvoertuig.
- voor degenen die voertuigen herstellen of bewerken moet het gaan om een rit ter beoordeling van de goede werking van het voertuig of om het voertuig naar een klant of een ander herstelbedrijf te brengen of te halen. Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Daaronder valt nooit het inzetten van voertuigen als huur-, service-, demo- of leenvoertuig. Als het voor het onderzoek van dat individuele voertuig nodig is, dat er personen of goederen worden vervoerd, moeten deze op dezelfde plaats uitstappen respectievelijk uitgeladen worden als waar ze zijn ingestapt, respectievelijk ingeladen;
- als u van een handelaarskenteken gebruik maakt, moet u altijd het originele handelaarskentekenbewijs bij u hebben. Het tonen van een kopie heeft geen enkele betekenis omdat hiervan talloze exemplaren in omloop kunnen zijn. De handelaarskentekenplaten moeten op de daarvoor bestemde plaats op het voertuig zijn bevestigd;
- in verband met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten kan een voertuig met een handelaarskenteken een aanhangwagen met een toegestane maximum massa beladen voertuig lichter dan 751 kilogram (een niet-kentekenplichtige aanhangwagen) voortbewegen. Hierbij moet aan de voorzijde van het trekkend voertuig een handelaarskentekenplaat bevestigd zijn. De andere handelaarskentekenplaat moet aan de achterzijde van de voortbewogen aanhangwagen bevestigd zijn.
Belangrijk! Het niet naleven van de gebruiksvoorschriften van het handelaarskenteken kan leiden tot ongeldigverklaring van alle aan u verstrekte handelaarskentekens. Het kan zelfs leiden tot forse boetes en een naheffing met betrekking tot de motorrijtuigenbelasting. Hanteer de voorschriften daarom zorgvuldig!


+ inleiding:

Belangrijk

Het handelaarskenteken mag alleen door u of een door u aangewezen persoon worden gebruikt.



Als u met handelaarskentekenplaten rijdt, moet u altijd het originele handelaarskentekenbewijs/handelaarskentekencard bij u hebben.



Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dus niet voor uitleendoeleinden.



U mag het handelaarskenteken alleen in Nederland gebruiken. Er zijn wel 3 landen waar het gebruik ook is toegestaan, maar met beperkingen:
.In België en Luxemburg: uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig voor koop en verkoop van het voertuig. Dus niet voor een proefrit.
In Duitsland: alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen.
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


14 feb 2016 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Paul Broere schreef:
Het handelaarskenteken mag alleen door u of een door u aangewezen persoon worden gebruikt.

Wat is dan het misdrijf waar je op doelt?


Dat er geen belasting is betaald op de auto welke op de openbare weg rijdt.
_________________________________________
Mvg,

René


14 feb 2016 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
Er is ook nog een pdf met uitgebreidere info.

Citaat:
3.7 Meest gestelde vragen over het handelaarskenteken

Hieronder staan de meest gestelde vragen over het gebruik van het handelaarskenteken.

- Voor welke voertuigen mag ik het handelaarskenteken gebruiken?
U mag het handelaarskenteken gebruiken voor voertuigen die behoren tot uw bedrijfsvoorraad. U mag het
handelaarskenteken ook gebruiken voor voertuigen die voor herstel of bewerking bij uw bedrijf ter
beschikking zijn gesteld. Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door
uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten bij de Kamer van Koophandel.

- Mag ik het handelaarskenteken ook buiten Nederland gebruiken?
U mag het handelaarskenteken in principe alléén in Nederland gebruiken.

Een uitzondering hierop is dat u het handelaarskenteken wel mag gebruiken in België en Luxemburg,
maar dan uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig in het kader van koop of verkoop van
het voertuig. Het handelaarskenteken mag in die landen dus niet worden gebruikt voor een proefrit.

Sinds eind september 2007 is het gebruik van het Nederlandse handelaarskenteken ook toegestaan in
Duitsland. Beide landen zijn het eens geworden over de volgende voorwaarden:
• Alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden;
• Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of
herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. Een schriftelijke bevestiging van de werkplaats
moet bij het voertuig aanwezig zijn waarmee dit kan worden aangetoond.
• In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart)
aanwezig zijn.


RDW - Informatiemap voor de voertuigbranche
Laatst gewijzigd: 17 juli 2015


Edit: zie net dat Henk me al voor is.


14 feb 2016 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: Gevonden: zwarte Boxster S zwart met rood interieur... Y
MY00 schreef:
Paul Broere schreef:
Het handelaarskenteken mag alleen door u of een door u aangewezen persoon worden gebruikt.

Wat is dan het misdrijf waar je op doelt?


Dat er geen belasting is betaald op de auto welke op de openbare weg rijdt.


laat ik daar nou net officieel 2 weken vrijstelling voor hebben aangevraagd (en gekregen) voor deze auto ;)
bovendien.. voor mijn groene plaat betaal ik uiteraard netjes belasting.
Ik neem alle verantwoordelijkheid mocht er toch iets zijn. Maar ik spreek de RDW meermaals per week.. geloof me, hoe ik er in Nederland gebruik van maak is 100% ok. en ook het verkehrsamt in Duitsland geeft aan dat ik er wel mee kan rijden als er geldige verzekering op zit. :)
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


14 feb 2016 14:04
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
Super, dat is fijne info. Weten we dit voor de toekomst ook.
_________________________________________
Mvg,

René


14 feb 2016 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
Ook die touwtjes zijn fiks aangehaald, voorheen mocht veel meer :scratch:
Veel handelaren reden er gewoon mee op zoek naar wat handel :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


14 feb 2016 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
Verleden week heeft mijn collega nog een rijverbod en bekeuring gekregen voor het rijden met groene platen op een door ons ingekochte 2de hands trailer in Duitsland.
_________________________________________
Nie janken.


14 feb 2016 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
Wat een gezeur allemaal.
Een beetje autohandelaar heeft een trailer of oprijwagen.
Deze risico's wil je niet lopen.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


14 feb 2016 20:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
:idea: En ook met een oprijwagen/autoambulance/auto aanhanger de op te halen auto verzekeren!!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 feb 2016 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
Niemand dus die echt weet hoe het zit, whats new... :?


14 feb 2016 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: Groene kentekenplaten: toegestaan?
Ik weet in ieder geval zeker dat dealers mij altijd streng verboden om bij een proefrit met groene platen naar Duitsland te rijden .
Erg verleidelijk om vanuit de grensstreek even de A31 op te rijden om te checken hoe een auto bij hoge snelheden rolt en stuurt :drive:
Heb ook 5 jaar in Duitsland gewoond en heb toen ook geconstateerd dat de Polizei auto's met handelaarkentekens aan de kant zetten voor een controle. :salut:
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


14 feb 2016 21:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.