Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:40



Antwoord op onderwerp  [ 319 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Een aantal hier hebben het gedaan, een aantal doen het nog: motorcross.
Er wordt natuurlijk flink over Max gesproken, maar tijdens de GP van Thailand heeft Jeffrey Herlings weer een prestatie van wereldformaat geleverd, waarbij de prestaties van Max verbleken!
Wát een topsporter is dat zeg, die Jeffrey! Ongelofelijk, als je bedenkt dat hij een half jaar geleden nog met zijn pink richting EHBO rende, om vervolgens een paar weken later zijn heup uit de kom te rijden: ik dacht dat die niet meer terug zou komen.....dus wél! SPORTMAN VAN DE EEUW! Dat kan niet anders. Als hij geen pech krijgt wordt hij ongetwijfeld weer wereldkampioen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 06 maart 2016 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.



06 maart 2016 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
@Steef: Count me in... Absoluut mee eens, een geweldig sportman die Jeffrey!
Ik heb dezelfde afwijking als Steef.. :thumleft: :wink:

Kom er maar in Jaap.... :mrgreen:


06 maart 2016 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ja Herlings is held, wat een talent.

Ik ben zelf op 35 leeftijd begonnen met enduro en crossbaan met ktm exc.
Maar wat een conditie en kracht kost dat, heel uitdagend.

Ik ben iig verslaafd :thumleft:
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


06 maart 2016 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Iedereen die nog een offroad in de schuur heeft staan, kijk eens op enduro kalender .nl
Daar staan prachtige off the road ritten georganiseerd, met 1000 tot 1500 man door de landerijen en bossen crossen, allemaal legaal
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


06 maart 2016 23:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ben opgegroeid in een boerendorpje waar we als twaalfjarige jongens al gingen crossen op zelf geprepareerde crossbrommertjes op stukken landbouwgrond, weilanden en poldergebieden. Later ook een Honda 250cc crosser gekocht en heel wat uurtjes doorgebracht op dat ding in de Loonse en Drunense duinen.
Vreemd genoeg heeft het wedstrijdcrossen me nooit echt geboeid. Vond het gewoon veel leuker om het zelf te doen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 maart 2016 1:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Grappig ook veel gecrossed in de Drunense Duinen, alleen nooit verder gekomen dan een Kreidler.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 maart 2016 1:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Sommigen willen niet meer dan dat.... :popcorn:

Je bent met een knappe VHS niet gestraft hoor!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 maart 2016 1:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Heb ook nog even een Gebben Kreidler gehad voordat ik de Honda kocht :thumleft:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 maart 2016 2:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
steef schreef:
....maar tijdens de GP van Thailand heeft Jeffrey Herlings weer een prestatie van wereldformaat geleverd, waarbij de prestaties van Max verbleken!.....

Ik vind Jeffrey Herlings een geweldige rijder maar met bovenstaande ben ik het niet eens. Laat hij zich eerst maar in de MXGP bewijzen, dan praten we verder.


07 maart 2016 5:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Het lijkt misschien een lagere klasse waar Herlings in rijd maar ik heb vorig seizoen een aantal keer gezien dat de mx2 snellere ronde tijden rijd dan mxgp.

Herlings rijd uit financiele overwegingen nog een jaar mx2. Het mag omdat hij de leeftijdsgrens van 23 nog niet gepasserd is. Omdat hij de grote favoriet is verdiend hij hier naar verluid circa 1 miljoen euro mee.

De overeenkomst met Max is ook dat hij vanaf de aller jongst mogelijke leeftijd op de motor is gezet en zijn hele leven in teken staat van wereld kampioen worden. Voor zijn 10e jaar sprong hij al tafelbergen over waar volwassen kerels nooit overheen zullen springen. Als hij heel blijft verwacht ik dat hij alles wint wat er te winnen valt.

Waar Herlings slechter in is dan Max is berekenend rijden.
Herlings heeft soms als doel het hele veld op 1 of 2 rondjes rijden, wat soms ook lukt in WK wedstrijden, en neemt daar ook risicos voor. Voor het publiek geweldig.....maar hij loopt alleen maar meer risiscos.

Max neemt geen risicos als het niet nodig is, die is uber cool.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


07 maart 2016 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
steef schreef:
Er wordt natuurlijk flink over Max gesproken, maar tijdens de GP van Thailand heeft Jeffrey Herlings weer een prestatie van wereldformaat geleverd, waarbij de prestaties van Max verbleken!

Max moet zich natuurlijk nog gaan bewijzen tussen de grote jongens maar het blijkt wel dat hij over zeer uitzonderlijke kwaliteiten beschikt. Hij wordt zelfs al voorzichtig vergeleken met Ayrton Senna. Ik vind de prestaties van Jeffrey zeker heel knap maar zeker niet te vergelijken met de prestaties van Max in de F1. Snelheid, risico's reactievermogen, de druk enz. zijn van een heel andere orde. De sport is veel commerciëler en volwassener en eist ook veel meer van je.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 maart 2016 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ik ben in Venlo/Blerick opgegroeid en toen ik 11 jaar oud was reed ik op een Yamaha 80CC op de crossbaan.
Destijds reed daar ook Dave Stijbos https://nl.wikipedia.org/wiki/Dave_Strijbos welke enkele jaren later wereldkampioen werd.

Ik volg het nog wel een beetje en heb natuurlijk Jeffrey opgemerkt,
_________________________________________
Mvg,

René


07 maart 2016 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Heb 10 jaar geleden weer twin shocker gekocht een MAICO 500 , tweetakt , om als herintreder tegaan
crossen , eigenlijk net daar voor weer eens gaan kijken , en het ging zo verschrikkelijk hard nog , dat hij nu nog steeds
gerestaureerd onder een kleedje staat :( . Enduro lijkt me wel leuk , geen wedstrijdselement , hoorde vaak schitterende
verhalen van oud collega over enduro terreinen in Tjechie
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


07 maart 2016 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Franz schreef:
steef schreef:
Er wordt natuurlijk flink over Max gesproken, maar tijdens de GP van Thailand heeft Jeffrey Herlings weer een prestatie van wereldformaat geleverd, waarbij de prestaties van Max verbleken!

Max moet zich natuurlijk nog gaan bewijzen tussen de grote jongens maar het blijkt wel dat hij over zeer uitzonderlijke kwaliteiten beschikt. Hij wordt zelfs al voorzichtig vergeleken met Ayrton Senna. Ik vind de prestaties van Jeffrey zeker heel knap maar zeker niet te vergelijken met de prestaties van Max in de F1. Snelheid, risico's reactievermogen, de druk enz. zijn van een heel andere orde. De sport is veel commerciëler en volwassener en eist ook veel meer van je.


Mijn ervaring is anders Franz, risico's op ongelukken ( ook ernstig) bij motorcross zijn veel hoger m.i.. Ook reactie vermogen bij cross moet je niet onderschatten, een F1 baan is 80 rondjes hetzelfde en ze hebben al 100 keer geoefend in een playseat. Motorcross baan is elke ronde anders, sporen liggen elke keer net wat anders. De knippen ( kuilen en bulten vlak achter elkaar) zijn zo vreslijk zwaar, je moet het echt eens gedaan hebben.
Ook denk ik dat een motorcrosser fysiek sterker moet zijn als een F1 rijder. Het is misschien wel een slecht vergelijk omdat het zo anders is, een bewegingsdeskundige zou er iets over kunnen zeggen wellicht. Maar die zitten hier vast niet :scratch:

Ik heb beide sporten nooit op top niveau gedaan, maar als redelijk serieuse hobby enduro / crosser ervaar ik dat de cross sport niet serieus kan doen zonder gewicht /kracht training. Terwijl rondjes knallen over Assen of Zandvoort in de gt3 me ook wel vermoeid maar het is fysiek geen sloperij.
De redbull knockout was zo een voorbeeld, mensen ( top,getraind) hielden het soms geen halfuur vol. Er waren ook een paar die op het tandvlees door gingen, die konden nadien echt helemaal niks meer. Afgevoerd :mrgreen:
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


07 maart 2016 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Met welke snelheid rijd een motorcrosser over de baan?
Indien je met je auto over de snelweg rijdt hoe groot is het concentratie verschil tussen 130 en 200. Laat staan als je 300 rijdt.

En volgens mij is elk rondje van een F1 coureur bijna het zelfde omdat ze zo goed zijn.
Als jij kart hoeveel rondjes kun je bewust met max. een 1/2 seconden verschil rijden?

Nee, ik heb zeker bewondering voor Jeffrey, maar een vergelijk met Max zie ik ook niet echt zitten.
_________________________________________
Mvg,

René


07 maart 2016 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
jacobt schreef:

Ik ben zelf op 35 leeftijd begonnen met enduro en crossbaan met ktm exc.
Maar wat een conditie en kracht kost dat, heel uitdagend.

Ik ben iig verslaafd :thumleft:


+1 op een KTM 530 EXC-R
Hier ook op latere leeftijd begonnen (34 jaar) een paar jaar ook op de crosbaan, maar laatste jaren alleen offroad ritten en 1 of 2 maal per jaar weekje in de Spaanse heuvels rijden met een spaanse gids ( vroeger met de belg Ronny Renders een oude Belgische Dakar veteraan) tegenwoordig regelt hij het hotel en de gidsen.

Het blijft machtig mooi, maar het oude lijf gaat wel steeds meer protesteren :mrgreen:
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


07 maart 2016 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Franz schreef:
Heb ook nog even een Gebben Kreidler gehad voordat ik de Honda kocht :thumleft:


Had je 'm nog maar. :mrgreen:
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


07 maart 2016 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
De Gebben is idd erg waardevol geworden!
@Harryv8: machtig ding man, zo'n Maico 500!!!
En @Franz: je vergist je echt verschrikkelijk: motorcross is 1 van de zwaarste sporten! Het is duidelijk dat je nog nooit op zo'n ding gereden hebt, ga dat eens doen, dan weet je waar je over praat. Het is echt een aanrader als je van uitdagingen houdt! Snelheid, gevaar, competitie, uithoudingsvermogen, kracht, supersnel kunnen reageren, en soms even je ogen dicht doen in de hoop dat het goed komt... :mrgreen:
En idd wat Jaap zegt: zelfs Rintje hield het niet vol tijdens de knockout!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 maart 2016 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ik hoor het al Steef, jij hebt duidelijk nog nooit in een F1 gereden. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 maart 2016 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Laten ik de Max en Jeffrey vergelijking maar ff in de kast zetten, maakt me niet zoveel uit. Het is allebei waarschijnlijk voor de normale sterveling niet te doen......

De enduro / cross vind ik zo gaaf omdat jou fysiek bepaald hoe hard je gaat, ipv de machine . Ik heb m'n straat motor gelijk weg gedaan toen ik de noppenband heb ontdekt.
In tegenstelling tot asfalt races worden bij motor cross de tijden naarmate de wedstrijd vordert steeds langzamer. En zoals Frans aangeeft niet steeds binnen een paar tiende gelijk.
Ik vind dat Peter Solberg een betere prestatie neerlegt met het wk winnen dan Mika Hakkinen .
Rally met al z'n verschillende ondergronden lijkt me veel moeilijker dan F1 , maar dit is off topic.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


07 maart 2016 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
@ Franz: De Donkervoort kwam aardig in de buurt :mrgreen:
Ik kan me heel goed voorstellen hoe het moet zijn in een F1, heb ook met veel plezier naar de series van TopGear gekeken waarin zowel de grote Clarkson als Hammond gesloopt uit zo'n ding kropen.....maar één rondje Rhenen hadden ze waarschijnlijk niet overleefd :mrgreen:
Toen ik mijn rondjes reed over Zandvoort, bedacht ik mezelf of dit nou was wat ik wilde: ik wilde zelf meer fysiek bezig zijn, maar toch racen. Toen kwam ik ruim drie jaar geleden uit op motorcross, en nog geen minuut spijt van gehad.
Ook hier speelt de leeftijd een hele kleine rol :mrgreen: maar ik doe het met hart en ziel!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 maart 2016 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
En....huppekee.....Jeffrey Herlings weer twee GP manches op naam gezet te Valkenswaard!
Niet zeiken, niet janken, gewoon winnen! :cheers:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


28 maart 2016 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
En jawel hoor......Nederland is een mythische topsporter rijker, waarbij de prestaties van Max verbleken!!!
http://www.nu.nl/sport-overig/4248474/m ... exico.html
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 apr 2016 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
haha ouwe zandhaas :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 apr 2016 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
En hij heeft het afgelopen weekend weer hetzelfde kunstje uitgehaald.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 mei 2016 16:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 319 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.