Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:19



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Weer eens wat anders dan 'Bikini-bridges', klokjes en motorfietsen: gereedschap.

Ik heb er wel wat mee. Vind het wel lastig de juiste 'tools' te vinden, vooral om de juiste prijs/ kwaliteit te pakken te krijgen. De bekende merken kosten fors meer, als je niet dagelijks sleutelt m.i. niet altijd de beste keuze.
Kon overigens de verleiding niet weerstaan om deze set van Gedore aan te schaffen:
[album]http://www.porscheforum.nl/album/album_thumbnail.php?pic_id=68228[/album]
http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=68228
(kan iemand hem even uit mijn album transporteren ajb? merci!)

Ben nog op zoek naar een goede momentsleutel, vond deze van Kraftwerk wel een aardige:
https://www.gereedschapland.nl/product/2456/momentsleutel-1-2-met-doppenset,-3-delig?categoryid=329

Zoek nu alleen nog zo'n 'sleutel' om kunststof pluggen die het binnenscherm op z'n plek houden los te wippen, maar kan deze nergens vinden.. iemand wat handiger dan ik?

Benieuwd waar jullie mee sleutelen.. :popcorn:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


16 apr 2016 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
68228
Mooi


16 apr 2016 21:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Ik heb zelf ook een gereedschap tik. Gedore is prima spul, ik heb ook een ratelset van Gedore waar ik al ruim 20 jaar mee sleutelen en nog net zo fris als de eerste dag. Ik heb een moment sleutel van Tengtools, werkt prima en ook al meer dan 10 jaar in mijn bezit. Voor fijnere werk heb ik een 3/8 momentsleutel vanaf 5nm tot 80nm. Erg handig voor kleppendeksel en dat soort dingen.

ALs je echt aan een Porsche wilt sleutelen moet je ook een setje "tripple square" of XZN doppen kopen. Je heb het vaak nodig bij de koppeling en pulleys.Hier moet je echt goed spult kopen want ze kunnen kopbouten kapot maken als ze niet 100% goed passen.

Afbeelding

Hier heb je een mooie setje.

En bijna het meest belangrijke...goede handschoenen dat je Maandag weer fatsoenlijk in je pak op kantoor kunt verschijnen :oops:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


16 apr 2016 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Hi Tom,

Je moet eens bij HBM in Moordrecht gaan kijken :idea:

Ik heb daar oa deze momentsleutel vandaan die het nu al 2 jaar feilloos doet. Omdat ik voor dat geld er niet veel van verwachtte heb ik hem op de zaak even laten ijken maar zelfs onze techneuten waren verbaasd over de accuratesse voor dat geld.

Voor die plastic clips zijn wel wat handige tangetjes en wippers in de handel.....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Stuur maar een PB voor meer info......


16 apr 2016 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Facom, iets duurder dan gemiddeld maar ook veel beter dan gemiddeld :thumleft:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


16 apr 2016 23:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
viewtopic.php?p=1191495#p1191495
viewtopic.php?p=429004#p429004

hier ook nog wat info vanuit het verleden. meen me nóg een topic te herinneren waarin de verschillende opties voor gereedschap besproken werden, maar die kan ik even niet vinden. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 apr 2016 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Ik gebruik maar één sleutel, namelijk deze:

Afbeelding

Van alle andere soorten sleutels word je moe en/of krijg je vieze handen :mrgreen:


16 apr 2016 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Stahlwille open box 13.......al 40jaar mijn keuze !
Afbeelding
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


17 apr 2016 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Citaat:
Zoek nu alleen nog zo'n 'sleutel' om kunststof pluggen die het binnenscherm op z'n plek houden los te wippen, maar kan deze nergens vinden.. iemand wat handiger dan ik?

Benieuwd waar jullie mee sleutelen.

Kijk maar eens bij midlock , hiermee werk ik al jaren.
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


17 apr 2016 10:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Ewout schreef:
Ik gebruik maar één sleutel, namelijk deze:

Afbeelding

Van alle andere soorten sleutels word je moe en/of krijg je vieze handen :mrgreen:



Haaahhhaa. Heel herkenbaar voor mij, echter 1 ding ontbreekt, en dat is "en/of maak je dingen stuk"
Ik begin meestal ergens aan en ondertussen denk ik niet doen....., doe dit nu niet en ja hoor.......... pang te laat.

Dus aan mijn Porsche niet of nauwelijks een sleutel van mij en bij DD of de fietsen okay, dan is een pang maar een pang, so be it.


17 apr 2016 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Terug naar het Topic.
Mijn gereedschap komt dus uit de bakken als je staat te wachten voor de kassa bij de bouwmarkt :D


17 apr 2016 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Nog nooit aan de Porsche gesleuteld, tis geen 964 he 8)
Aan de Knalfas daarentegen...
Heb vooral restanten uit de werkplaats, van alles wat.
Voorkeur heeft echter Stahlwille, heb ik al 40 jaar, prachtgereedschap :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 apr 2016 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Heb geen dopsleutelset. Zou ook niet weten wat ik daarmee zou moeten doen. De meest voorkomende maten zoals 10, 13 en 17 heb ik wel ergens liggen voor als het nodig is om iets aan te draaien. Qua elektrisch/accu gereedschap is het een ander verhaal. Haast alles van Festool en Metabo. Daar doe ik weer wel heel veel mee.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


17 apr 2016 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Heb vanalles wat. Grote deel wel van facom. Fijn gereedschap!
_________________________________________
Boxster S '04


17 apr 2016 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Sleutelen aan de Porsche doe ik zo weinig mogelijk en als het moeilijk wordt, schakel ik liever een expert in. Dit kost natuurlijk wel wat, maar het gereedschap wat ik voor uitgebreid sleutelen zou willen hebben is ook niet goedkoop. Mijn keus zou snap on zijn.

http://www.snap-on.eu/wp-content/upload ... -NL-ZP.pdf


17 apr 2016 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
944 2.5 coupé ('83) 944S met 3.0L variocam targa ('86)
Lochem
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Hier in de garage ligt van alles, eigenlijk allemaal wel merkgereedschap. Na een aantal keer je knokkels aan stukken te trekken op een sleutel die breekt en een dop die door gaat/ barst is het goedkopere gereedschap de ellende niet waard. Zeker als je vaker en meer sleutelt is de ergonomie ook een factor die mee gaat spelen.

Tevens is de passing van kwaliteitsgereedschap beter en kan dat dus net schelen met het los kunnen krijgen van die rotte bout/ schroef en het daarmee wel of niet moeten uitboren, uitbouwen of andere ellende.

Mijn voorkeuren/ervaring:

Schroevendraaiers: Snap-On handgrepen zijn erg prettig, erg makkelijk om veel kracht te zetten en liggen goed in de hand. Omdat je ze heel veel gebruikt en ook voor de moeilijke klussen slijten ze vrij snel. Wel de grootste phillips knetter afgebroken, geen idee hoe, maar ik moet er nog even mee langs de dealer. :scratch:

Ratels:
Gedore,1/2 inch, prima, grove vertanding, sleutelt prettig.
Snap-On fhnf100, 3/8 inch swivel, echt een super ding, kan bijna overal bij, onder elke hoek. Zeker in combinatie met een hoge en lage doppenset en een paar verlengstukken een ratel waar je bijna alles mee uit elkaar kan trekken.
Afbeelding
TengTools 1/4 inch, werkte goed, sleutelt prettig, is nu alleen versleten en wordt vervangen door een van Snap met een softgrip.

Sleutels:
Zowel Gedore, Hazet als Facom, waarbij Facom en Hazet de voorkeur hebben, Gedore is wat lomp en met de de andere 2 kun je net beter bij moeilijk berijkbare bouten/moeren.

Overig wat heel veel gebruikt wordt:
Inbussen van PB swiss, superspul.
Zogenaamde "Pick Set" van Snap-On, super handig, sterk en ik gebruik ze bij bijna iedere klus! Ideaal om ergens iets uit te peuteren, o-ringen uit een groef te vissen of iets schoon te krabben. Wat mij betreft een must.
Afbeelding

Instelbaar breekijzer van Snap-On, super sterk en je bent niet meer afhankelijk van de hoek van een vast breekijzer. Ideaal in krappe motorruimtes!

Maar uiteindelijk is goed/duur gereedschap alleen maar nodig als je het ook daad werkelijk veel gebruikt. Voor de onregelmatig sleutelende hobbyist zou je inderdaad heel goed een grote set bij HBM kunnen bestellen en eventueel vervangen wat je sloopt of verslijt door een kwalitatief beter merk.


18 apr 2016 19:16
Profiel
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
996Tom schreef:
........Ben nog op zoek naar een goede momentsleutel, vond deze van Kraftwerk wel een aardige:
https://www.gereedschapland.nl/product/2456/momentsleutel-1-2-met-doppenset,-3-delig?categoryid=329


Afbeelding


21 apr 2016 22:02
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Dank iedereen voor de goede tips!
Mijn afwegingen: momentsleutel gaat geen duur merk worden (dank je Willem :thumleft: ), ga hem weinig gebruiken en een klein beetje afwijking maakt mij niet uit. Vind zo'n 3/8 aansluiting voor het kleinere werk erbij ook wel handig.

Setje handschoenen inderdaad onontbeerlijk (dank voor 't linkje), je handen zien er anders echt niet uit, mij diverse keren overkomen.

Voor die binnenschermpluggen is Midlock wel een goed optie. Loop wel eens bij Brezan naar binnen, merci.

XZN verloopstukken (nodig om bak / koppeling los te halen) heb ik nog ff niet nodig. Wel leuk om af toe zelf je IMS lager eens te controleren :idea:

Op mijn lijstje staan nog 2 produkten
1. Setje ring-/ steeksleutels, waarschijnlijk Stahlwille. Hoewel: ringratelsleutelset (3 x woordwaarde) is zeker het overwegen waard (iemand een goed betaalbaar setje in beeld?) iemand ervaring mee? Moet ik nog letten op het aantal tanden van de ring?
Afbeelding
2. Garagekrik. Iemand tips waar op te letten (veiligheid etc.)
dank voor de aanvullende ideeën (hoeft niet meer vanavond hoor :mrgreen: )

Wordt tijd dat dat vakantiegeld wordt overgemaakt.. :lol: Met een beetje goedkope vakantie kun je echt een prachtige gereedschapswand vullen. Iemand wel eens op 2 weken 'all inclusive' op Rottumerplaat geweest? :mrgreen:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


Laatst bijgewerkt door 996Tom op 22 apr 2016 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.



21 apr 2016 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
De 215-delige Mannesmann M98430 Green line ring- steek- ratelsleutelset
Geen topkwaliteit maar wel goed, zeker gezien de prijs. Paar jaar terug met een aktie zelf iets duurder gekocht. Ik hoor dat deze soms merkloos bij bv de Lidl wordt aangeboden maar dat is dan weer wat mindere kwaliteit (de blauwe lijn).
Ik sleutel aan mijn motor, nog nooit misgegrepen (hekel an), nog nooit ergens afgegleden (doppen zijn 6-kantig) en nog nooit wat gebroken (wel blijven nadenken wanneer en hoe je wat gebruikt natuurlijk ;) ). En werkt en oogt nog allemaal goed. Voor het wat intensievere hobbygebruik prima spul.

Hier al sinds 2006 discussies, tips, tucks etc. Nu 33 (lange) pagina's ;)


22 apr 2016 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Omg. Aalsmeer
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Leuk onderwerp! :cheers:

Hier sleutel ik mee.... grotendeels snap-on en gedore, maar ook andere merken...
Net wat er op mijn pad komt, en qua prijs en kwaliteit interessant is. (en hoe vaak ik het ga gebruiken)

Afbeelding


Citaat:
Zoek nu alleen nog zo'n 'sleutel' om kunststof pluggen die het binnenscherm op z'n plek houden los te wippen, maar kan deze nergens vinden.. iemand wat handiger dan ik?


Je kan voor het loshalen van de kunstof clips ook deze plastic lepels gebruiken. Deze gebruik ik zelf regelmatig. Kwam ze afgelopen jaren tegen op de Techno Classica voor relatief weinig geld. Kan je ook direct bv je deurpanelen etc. loshalen, mocht het ooit nodig zijn...

Afbeelding

Als je het niet kan vinden, laat het me even weten. We hebben deze in het verleden weggegeven aan klanten, en ik heb er nog wel 1 of 2 liggen....


22 apr 2016 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
A-Line schreef:
Terug naar het Topic.
Mijn gereedschap komt dus uit de bakken als je staat te wachten voor de kassa bij de bouwmarkt :D


zien jouw handen er zo uit zeker. :mrgreen:

Afbeelding
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


22 apr 2016 13:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Als zaterdag je vaste sleuteldag is, en zaterdagavond je vaste kroegavond, kun je beter voor 't sleutelen je trouwring vast afdoen :roll:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


23 apr 2016 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Ik zoek nog een garagekrik (hobbymatig, ga hem < 1 x per maand gebruiken. Moet wel lang meegaan).
kom verschillende capaciteiten tegen, ook versies met dubbele plunjer (nut / noodzaak?) voetpedaal etc.

twijfel een beetje tussen deze:
Afbeelding kost iets over de € 100, van alu,1,5T hefvermogen, en deze (voorzien van voetpedaal en 2,5T):
Afbeelding kost een paar tientjes meer. Kan 2,5T heffen en heeft een voetpedaal.
dank voor jullie immer constructieve bijdrage :idea:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


24 apr 2016 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
De eerste heb ik nu in gebruik en is laag genoeg voor onder de p
Maar wat deze net als de andere goedkope hebben is dat ze gaan lekken.
Dus wel extra steunen plaatsen voor de veiligheid als je eronder gaat liggen
_________________________________________
remmen is angst


24 apr 2016 21:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Nieuw topic: Gereedschap, waar sleutelen wij mee?
Afbeelding

Heb deze al een paar jaar, kost wat maar dan hebbie ook wat :wink:

Paste zelfs onder de 944 racert, opname padje is maar 85 mm hoog :thumleft:


24 apr 2016 22:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.