Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:17



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Radarcontroles in Frankrijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Dank :salut: :salut: :drive:


02 jul 2018 14:38
Profiel
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Wat een paniek allemaal voor die Franse boetes. Bij niet betalen gebeurd er absoluut niets :salut:


02 jul 2018 21:53
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Gebeurt er niets? Haa dus wel..vorig jaar 2 boetes in Frankrijk op de heen en terug weg..zelfde traject. . Iedereen zegt..niet betalen hoor je nooit meer wat van... Auto van de zaak.. in Frankrijk meteen veroordeeld dubbele boete wegens niet reageren. ... deurwaarders enz. . Toen zo snel mogelijk betaald..boetes worden dus WEL hier geïncasseerd.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


02 jul 2018 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Helemaal geen paniek. Slechts een tip. Rond Agde bijvoorbeeld wordt als een malle gecontroleerd. En "er gebeurd" is met een "t". :mrgreen:


02 jul 2018 22:15
Profiel
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
harryv8 schreef:
Gebeurt er niets? Haa dus wel..vorig jaar 2 boetes in Frankrijk op de heen en terug weg..zelfde traject. . Iedereen zegt..niet betalen hoor je nooit meer wat van... Auto van de zaak.. in Frankrijk meteen veroordeeld dubbele boete wegens niet reageren. ... deurwaarders enz. . Toen zo snel mogelijk betaald..boetes worden dus WEL hier geïncasseerd.


Pertinent onjuist. De Franse staat schakelt geen 'deurwaarders' in om de bedragen te innen. Bij je auto van de zaak zal vermoedelijk de Nederlandse leasemaatschappij de 'boetes' direct voldoen en dit dus dan bij jou willen incasseren en daar zal het wel om draaien.

Het inningsproces tussen NL en FR is namelijk dat sinds enkele jaren het land waar de overtreding gemaakt is zelf in eerste aanleg tracht het bedrag te innen om het zelf te mogen behouden. Daarom is FR zo actief de laatste jaren met versturen van brieven naar Nederlanders die de overtreding in FR gemaakt hebben (immers 'vroeger' hoorde je er sowieso nooit meer wat van). In het begin was de brief nog in de Franse taal met dus maar een beperkt resultaat. Toen in slecht Nederlands met een beter resultaat en de laatste paar jaar met een brief in goed Nederlands met het beste resultaat.

Als je daar niet op reageert dan volgt er meestal niets meer. Soms, afhankelijk van het departement waar de overtreding gemaakt is en niet afhankelijk van het vorderingsbedrag, volgt dan een prachtige dikke aangetekende brief (ook in het Nederlands). Als je daar niet op in gaat dan volgt er verder niets meer (in ieder geval tot mei dit jaar).

De route is dan namelijk dat de Franse overheid de vordering overdraagt aan NL (en vice versa voor Fransen die de overtreding in NL maken) en dan kan Nederland eenvoudig via het CJIB de Franse vordering innen. Echter de Fransen dragen die vorderingen niet over omdat de geincasseerde bedragen dan ook niet naar Frankrijk terug vloeien. Dat is de reden waarom tot op heden het traject voor de in Frankrijk gemaakte overtredingen altijd op dat punt stopt.

Of het niet betalen van gemaakte overtredingen nu wel zo netjes is moet ieder voor zich uitmaken en is natuurlijk voor eigen risico. :wink:


02 jul 2018 23:53
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
veel ervaring mee? ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


03 jul 2018 7:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
@ graniet : Auto is geen lease auto maar een auto die op een Nederlandse BV staat. De fransen waren al zover dat via de KvK een uitreksel
van het handelsregister was aangevraagd, en de brief direct geadresseerd was aan de directie. Ook 2 maal een aangetekende brief gehad met sommering
tot betaling , en kreeg niet echt het gevoel dat dit snel zou stoppen. Ook leek het me niet zo handig om in Frankrijk op het vliegveld opgepakt te worden wegens niet
betaalde boetes. Mijn navraag bij het CJIB vertelde mij dat de boetes wel werden overgedragen.
Dit alles deed mij besluiten om te betalen.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


03 jul 2018 8:09
Profiel
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ik verblijf in beide landen (zie zijschrift) en heb auto's op zowel NL kenteken als FR kenteken. In FR op naam van een SARL en in NL op BV en prive. Vaak vlieg ik heen en weer maar soms met de auto. Over het algemeen zijn de bedragen in FR wat lager (let op: geldt niet voor alle overtredingen) en derhalve betaal je ze dan ook wat makkelijker.

De laatste paar jaar zal ik zo tussen de 20 en 30 van die brieven ontvangen elk jaar. Ik kom ieder jaar zeker meer dan 50 keer op diverse FR vliegvelden voor binnenlandse vluchten, continentaal en interncontinentaal en dat geeft mij nooit problemen (overigens ook niet bij staande houdingen).

Targa Floriaan schreef:
veel ervaring mee? ;-)


Redelijk praktijk ervaring mee kan ik dus wel zeggen. Daarnaast is een (inmiddels gepensioneerd) topman van het FR ministerie van Justitie een goede vriend van mij. Dit soort onderwerpen vormen (naast belastingzaken) vaak onderwerp van gesprek vandaar dat ik vanuit die kant ook redelijk wat weet.

Maar nogmaals; Het begaan van overtredingen kan een sanctie opleveren en die behoren volgens de regels van het spel voldaan te worden. Het op de blaren zitten heet dat in NL als ik het goed heb. Mijn uitleg van dit onderwerp en mijn persoonlijke ervaringen dienen dan ook op geen enkele wijze als een leidraad gelezen te worden om niet te betalen.

Mijn reactie was enkel bedoeld om het ieder jaar weer terugkerend thema van verkeers'boetes' van Nederlandse vakantiegangers verkregen in FR wat te belichten. Niet meer en niet minder :salut:


03 jul 2018 10:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
MarkS schreef:
In NL is de situatie als volgt, zal in het buitenland niet veel verschillen ...

Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:

bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.

Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.

Voorbeelden
Snelheid minder dan 100 km/u
Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.
Snelheid vanaf 100 km/u
Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.
Snelheid bij 130 km/u limiet
Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.


Weer die veel gemaakte denkfout dat je door de correctie zonder risico wat harder kan rijden.
De correctie wordt gedaan om te compenseren voor meetfouten - dat betekent dat men er rekening mee houdt dat de meting hoger kan aangeven dan de werkelijkheid. Het is dus niet gezegd dat als je werkelijk 136 rijdt - je met aftrek van 5 dus een bon krijgt voor 131. Als je werkelijk 136 rijdt, zou de meting weleens 140 aan kunnen geven (meetfout van 4) - met de correctie krijg je dan netjes een bon voor 135...

Als de meting altijd exact zou kloppen, dan was die correctie niet nodig. De correctie voor meetfouten is dus geen extra veiligheidsmarge, maar om zeker te zijn dat een boete niet onterecht te hoog is.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 jul 2018 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Maar dan moet je ook het hele complete verhaal neerzetten.

Ze hanteren meetcorrecties én ze hanteren ook marges voordat ze überhaupt gaan bekeuren.
Dus per saldo kun je wel degelijk een bepaalde snelheid te hard rijden voordat je een boete krijgt.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 jul 2018 12:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ik ga er gewoon vanuit dat de teller wat teveel aan geeft,zo'n 10 km als ik 140 rij en een 130 km wegen nooit bekeuringen gehad dus zal wel goed zijn.
Mocht het eens fout dan dan helaas pindakaas.


19 jul 2018 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Slijtage van de banden is ook van invloed op de snelheid (omtrekverschil).
Ik heb het al vaker hier gemeld: als je als buitenlander wordt aangehouden op de snelweg, dan is het boete bedrag tussen 130km/u en 170km/u 90,00Euro.
Verder vind ik dat de radars langs de snelwegen prima staan aangegeven (in ieder geval op het traject dat ik regelmatig tot ruim onder Lyon rij).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 jul 2018 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Heb proefondervindelijk vastgesteld dat ik met 126 km/h op de teller nog nét door een 120 km/h radarval kan rijden in CH. 127 leidt tot een flits. Leve cruise control


19 jul 2018 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Hoe vaak moest je testen, en wat heeft t experiment gekost? :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 jul 2018 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Viel nog mee :thumleft:
Maar heb over de jaren genoeg bijgedragen aan personeelsfeestjes van de politie :pale:


20 jul 2018 6:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
graniet schreef:
Maar nogmaals; Het begaan van overtredingen kan een sanctie opleveren en die behoren volgens de regels van het spel voldaan te worden. Het op de blaren zitten heet dat in NL als ik het goed heb. Mijn uitleg van dit onderwerp en mijn persoonlijke ervaringen dienen dan ook op geen enkele wijze als een leidraad gelezen te worden om niet te betalen.


Je disclaimer is duidelijk hoor. :mrgreen:

Maar als ik toch een deurwaarder achter me aan krijg, en daarvoor bij jou per brief een claim zou neerleggen zou je waarschijnlijk toch gewoon niet reageren.. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


20 jul 2018 11:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.