Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:18



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Radarcontroles in Frankrijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Radarcontroles in Frankrijk
Ik zag in het topic van "boete in Italië" een doorschakeling naar de snelheidscontroles in Frankrijk.
Met het voorjaar en de zomer weer in het vizier is het misschien handig, dat de gendarmerie in Frankrijk ons niet in het (radar) vizier krijgt. Op de onderstaande website vind je eigenlijk alles wat je zou willen/moeten weten over snelheidscontroles in Frankrijk. Locaties van vaste radarpalen, trajectcontroles en wat al niet meer.
Wat betreft de marges wordt aangegeven, dat er bij de vaste radarpalen standaard 5 km in mindering wordt gebracht op de vastgestelde snelheid. Ja en dan blijft er soms een overschrijding van 1 km/u over. Wrang, maar wel consequent.

Inmiddels is er ook een nieuw type radar toegevoegd. De rijdende radar, niet te verwarren met ........! Dat is helemaal een listig ding. Want: geen aankondiging, burgerauto die met het verkeer mee rijdt, de bekeuring pas thuis op de mat. Je weet dus niet dat je geflitst bent. Enig voordeel is, dat er bij deze radar wat ruimere technische marges worden gehanteerd.
Bij snelheden tot 100 km/u 10 km. Dus je mag 50, vastgesteld wordt 58, blijft over 48, dus geen prent.
Bij snelheden boven de 100 km/u geldt een marge van 10%. Nou dat mag je dan zelf uitrekenen hoe hard je kunt rijden voordat je bij een rijdende radar aan de beurt bent.
En rijdende radar dekt de lading niet helemaal. Ze kunnen ook gewoon langs de kant van de weg staan. :D Of de marges dan hetzelfde zijn weet ik niet. Ik zou me kunnen voorstellen, dat de ruimere marges gelden voor de rijdende/dynamische controles, maar zeker weten doe ik het niet.

http://www.radars-auto.com

Doe er je voordeel mee.


21 apr 2016 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Voorlopig maar niet naar Frankrijk, mooi land, maar ja die Fransen. :|


21 apr 2016 9:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Houd mij daar maar een beetje aan de snelheid geloof ik zo. Van het zomer kijken of het weer een paar weken prentvrij lukt.
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


21 apr 2016 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ik ben in juli 2015 nog geflitst in Frankrijk. Leuk sturen over die glooiende heuvels en je mag er ook nog 110. Op het moment dat ik de paal zag staan was het al te laat, dus gewoon doorgereden. Ik hoopte dat, als de boete binnen kwam, er ook een foto bij zou zitten. Dan zou ik er tenminste nog een leuk aandenken aan overhouden. Tot op heden nog geen boete ontvangen, terwijl dat volgens de huidige verdragen best vlot moet kunnen gaan.

Rijdende radars waren er, naar mijn weten, altijd al in Frankrijk. Van die witte busjes met grote schermen, die flitsen soms ook al rijd je helemaal niet te hard. Dan controleren ze enkel je snelheid. In burger zal dan wel nieuw zijn. Doen ze dit ook op de peage?


21 apr 2016 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
submerged schreef:
Voorlopig maar niet naar Frankrijk, mooi land, maar ja die Fransen. :|


Want je denkt dat het hier of in andere landen beter is geregeld?


21 apr 2016 11:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
ik zit geregeld in Frankrijk en het is met die mobiele burgerautos toch wel meer oppassen geblazen. Vorig jaar op vakantietraject (overdag) 3 boetes ervan gekregen.

Meestal rij ik s nachts in Frankrijk en dan heb je dat probleem niet. Overigens staan de vaste cameras meestal mooi aangekondigd.

Vind het nog steeds een leuk land om aan mooi tempo doort te rijden en je hebt er tenminste niet om de 5 voet wegenwerken zoals bij de Duitsers.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


21 apr 2016 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Behalve de rijdende is er ook de vliegende radar. Helikopters die boven de weg vliegen en de snelheid in de gaten houden cq flitsen als er Ye hard gereden wordt.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


21 apr 2016 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Thijsch schreef:

Rijdende radars waren er, naar mijn weten, altijd al in Frankrijk. Van die witte busjes met grote schermen, die flitsen soms ook al rijd je helemaal niet te hard. Dan controleren ze enkel je snelheid. In burger zal dan wel nieuw zijn. Doen ze dit ook op de peage?


Jazekers. Ze staan vaak bij de inritten voor of na viaducten. Die inritten worden voor de servicediensten gebruikt. Soms staan ze ook gewoon op een pechplaats naast de vluchtstrook.

De laserguns worden vanuit een stilstaande auto gebruikt of men staat met een lasergun met statief op een parkeerplaats waarvandaan ze mooi zicht hebben op het naderende verkeer.

Maar verder is het zo'n mooi land om te toeren :drive: :D


21 apr 2016 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.

Werkt uiteraard niet bij rijdende/vliegende radars maar bij de rest wel :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 apr 2016 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ik heb ook nog wel wat liggen maar traject controle red je daar nooit mee
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


21 apr 2016 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
je ziet tegenwoordig onder elke routeverkeers bord aangegeven met je eigen kenteken erbij dat je te hard rijd in france,


eerste keer dacht ik hey 8) das mijn kenteken ook toevallig , toen las ik wat erbij stond en dacht asjemenou :shock:


struikrovers noemden ze het vroegahhhh :mrgreen:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


21 apr 2016 19:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Om het helemaal compleet te maken hier nog een opname van de gendarmes in een rete snelle Megane. Zo werkt het in Frankrijk. Ze klokken met de laser een snodaard die 160 km/u rijdt en knetteren er zelf met 230 achteraan.... Wel even lekker geaccellereerd door de mannen. En ach, ik herken het wel :lol:

http://www.midilibre.fr/2016/04/21/narb ... 320625.php

Even iets naar beneden scrollen op de pagina en daar staat het filmpje.


21 apr 2016 21:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Slechts 1x een boete gehad in Frankrijk, € 90,00 en meteen aftikken, 2004.
Reed te snel op het Le Mans circuit, rij anders nooit te hard, houd er niet van.


21 apr 2016 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Wordt in Frankrijk altijd veel gecontroleerd; tussen Lille en Parijs minimaal altijd een keer met een laserpistool (los van de bekende vaste flitskast halverwege)


22 apr 2016 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
laseren. paar km voor de peage. 50 euro cash voor 20 te hard ofzo. geen bon natuurlijk.
_________________________________________
oud is beter


23 apr 2016 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
PTT schreef:
Reed te snel op het Le Mans circuit, rij anders nooit te hard, houd er niet van.

Nee jij bent eigenlijk niet vooruit te branden in dat hok van je :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


23 apr 2016 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Oppassen in Frankrijk inderdaad. Paar jaar geleden nog 2 keer naar zuid Spanje gereden met 160-180 km/u (via Le Mans Bordeaux Biaritz, rijdt lekker door) en geen enkel problem gehad. Laatste 2 jaren echter verschillende boetes gehad. Als je 500 km in F te hard rijdt heb je er gegerandeerd een, zoniet 2.

Had laatst 'geluk'. Ik blijf altijd onder de grens van +50 te hard op de autobaan. Stonden op een verre brug op autobaan in glooiend landschap te flitsen op een stuk waar 'tijdelijk' 110 stond. Bij de peage 2 km verderop aangehouden met de vraag of mijn zoon (16) kon rijden omdat het rijbewijs werd ingevorderd. Ze hadden me (na aftrek van marge) op 152 km/u geklokt. Bleek dat je in Frankrijk bij +40 je papier moet inleveren, had ik geen idee van.

Nee, hij kan niet rijden, enfin er werd 149 genoteerd, oef. Moest 90€ betalen, voor +8 km in bbk in NL laatst bijna 70€ moeten aftikken, geen vergelijk.

Ik heb t idee dat het boetesysteem vrij grof is met staffels van 45€, 90€ en lopen. Vooral de overgang van 90 naar lopen is nogal groot in mijn optiek.

Overigens, zorg dat je gepast cash op zak hebt. Het heeft mij eens ruim twee uur gekost om ergens aan gepast geld te komen. Ze nemen alleen exact gepast. In de middle of nowhere (80% van F) is een pin automaat niet gemakkelijk te vinden en als je er een vindt geeft ie geen 45€ ........


23 apr 2016 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
En die cash steken ze gewoon in hun eigen zak na de buit verdeeld te hebben :D
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


23 apr 2016 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
mbembe schreef:
Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.

Werkt uiteraard niet bij rijdende/vliegende radars maar bij de rest wel :thumleft:

In België werkt het heel goed. Maar in Frankrijk is het sinds 2tal jaar iets anders nu.
Frankrijk wou coyote verbieden, dus heeft coyote iets kunnen regelen dat ze samenwerken.
Er worden nu niet meer specifiek flitspalen gemeld, maar wel risico zones.
Dus dat kunnen ook zones zijn waar helemaal geen flitspaal staat, maar dat de overheid toch wel vindt dat er best minder snel mag gereden worden.
Maar volgens wat ik toch begrepen heb, betekent dit dat sowieso elke flitspaal/mobiele zou moeten gemeld zijn dmv risico zones.
Anders zou het een beetje hypocriet zijn van de overheid, flitsen waar ze zelf niet vinden dat het een risico zone is ;) .
Het nadeel is wel dat er extreem veel risico zones zijn in F.


24 apr 2016 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Deze meneer dus rijbewijs en auto kwijt :idea: http://www.normandie-actu.fr/normandie-a-234-km-h-sur-l-autoroute-il-perd-son-permis-et-sa-voiture_198582
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


25 apr 2016 16:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
mbembe schreef:
Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.


Ik heb het abonnement van Coyote niet verlengd, je kan er tenzij op de grote snelwegassen totaal niet op rekenen. Geeft ook veel 'fictieve' flitspalen aan aan stoplichten, max. toegestane snelheid is zeer inaccuraat - ik vind het na een jaar in gebruik een afrader dus.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


25 apr 2016 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Kosten voor een boete op de Autoroutes: €90,00 bij een snelheid tussen 130 en 170km/h.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


25 apr 2016 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
2.2VTEC schreef:
mbembe schreef:
Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.


Ik heb het abonnement van Coyote niet verlengd, je kan er tenzij op de grote snelwegassen totaal niet op rekenen. Geeft ook veel 'fictieve' flitspalen aan aan stoplichten, max. toegestane snelheid is zeer inaccuraat - ik vind het na een jaar in gebruik een afrader dus.

Dat is de eerste keer dat ik hiervan hoor. En ik heb heel veel vrienden/familie met coyote.
En zelf ook al jaren gebruikt.
Snelheden kloppen inderdaad soms niet meer, maar dat is omdat onze overheid de laatste tijd op enorm veel wegen de snelheid naar omlaag heeft gehaald.
En wat bedoel je met fictieve flitspalen? Ik heb nu nog nooit eentje tegengekomen die fout was van vaste, enkel als het een nieuw geplaatste flitspaal is, dan duurt het soms even tegen ze die als vast aanduiden ipv mobiel.

Het enige nadeel aan de coyote is dat hij best duur is. 14 euro per maand geloof ik. In het begin van de coyote was dit nog acceptabel, maar nu dat alle prijzen van telecom gedaald is, mag coyote ook wel eens volgen...


01 mei 2016 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Dat men een marge aanhoudt om meetfouten op te vangen, betekent niet automatisch dan je dan zorgeloos die marge t.b.v. een meetfout extra harder kan rijden zonder een bon te krijgen...
De correctie gaat niet af van je werkelijke snelheid, maar van de meting (die dus af kan wijken van de werkelijke snelheid).

Ze trekken er 10 km/h correctie af, omdat een meting weleens 10 km/h fout (te hoog) zou kunnen zijn.
Dus als je 50 mag en werkelijk 57 rijdt, kan een meting best wel eens 65 aangeven; 10 d'r af - krijg je toch een bon voor 55 ...
Want als ze 65 meten en ook weten dat de meting max 10 af kan wijken, dan weten ze dat je in ieder geval; 55 hebt gereden.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


09 mei 2016 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
In NL is de situatie als volgt, zal in het buitenland niet veel verschillen ...

Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:

bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.

Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.

Voorbeelden
Snelheid minder dan 100 km/u
Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.
Snelheid vanaf 100 km/u
Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.
Snelheid bij 130 km/u limiet
Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 mei 2016 16:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.