Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 1:10



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Advies gevraag over motorreparatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Advies gevraag over motorreparatie
T is even een verhaal, maar graag jullie advies!

Vorig jaar november een MP3 gekocht bij een merkdealer, 2e hands, 6 jaar oud, 30.000 km, 6 maanden garantie.
In december storingsmelding aan het kantelsysteem. Is door verkoper opgelost (schakelaar vervangen).
Probleem was even weg, maar na verloop van tijd kwam het weer terug. In het voorjaar ben ik ook nog 1 of 2x langs geweest, storingslampje brandde, maar er was niets te vinden. Gereset dus.
In april weer storingsmelding, nu licht en geluid (waarschuwingssignaal bij starten en soms tijdens het rijden).
Weer terug geweest. Was weer niets te vinden, ook weer gereset. Werd afgedaan met 'kan voorkomen'.
Probleem kwam daarna bijna elke rit weer terug en werd erger. Op het laatst reed ik steeds met een piepende motor rond, als waarschuwing voor het overige verkeer. Ben na april niet meer terug geweest binnen de garantietermijn (geen tijd voor en elke keer dat ik ging rijden hoopte ik dat zou wegblijven). Op het laatst had ik niet alleen de melding, maar werkte ook het systeem zelf niet meer naar behoren (lock-functie werkte niet meer). Heb m begin augustus dus laten ophalen voor reparatie. Geen afspraken over reparatie gemaakt, wel benadrukt dat het probleem zich al tijdens de garantie voordeed. Ging ervan uit dat het onder garantie zou vallen.
2 weken geleden eindelijk bericht. Fout zit dashboard, maar toen dat bij de reparateur was, was de fout niet meer te vinden.
Dus had ik 2 keuzes: oude dashboard weer monteren, of nieuw dashboard voor 600 euro (ex montage). Daar moest ik even over nadenken.
Gisteren naar ze gemaild, aangegeven dat ik van mening ben dat het nog onder de garantie zou moeten vallen, dat ik diverse keren met dezelfde klacht ben langs geweest in de garantieperiode en dat het toen niet is opgelost. Dus wilde ik een goed voorstel voor de reparatie, of ze mogen m terugkopen.
Reactie: na december hebben wij niets meer van u vernomen, dus wat wilt u nu?
Nu heb ik mijn belevenissen met het ding af en toe ook gedeeld op het MP3 forum, en op basis daarvan kon ik dus aantonen dat ik in ieder geval in april was langs geweest. Ik heb dus gevraagd naar een fatsoenlijke oplossing.
Krijg ik een 1-regelig mailtje terug: ik de kosten van het dashboard, zij de kosten montage.

Heb momenteel eigenlijk geen zin in een 'gevecht', maar zit nu ook niet te wachten op een ongeplande uitgave van 600 euro aan een apparaat dat ik op niet al te lange termijn weer wil inruilen voor een 2-wieler (maar niet bij deze dealer...). Maar met een kapot dashboard raak ik m natuurlijk niet kwijt. Vind het aanbod nogal mager. Arbeidsloon is voor hun natuurlijk veel minder dan wat ik ervoor betaal, en iig veel minder dan de kosten van een dashboard. En 2e hands dashboards zijn dun gezaaid (en hebben dan een hogere km-stand).

Wat vinden jullie redelijk? Strikt genomen vind ik dat ik in mijn recht sta en dat zij geheel voor de reparatie moeten opdraaien.
Hun aanbod vind ik te mager (en de manier waarop ze communiceren bevalt me ook niet echt).
Omdat het relatief lang heeft geduurd voor ik de motor voor reparatie kon aanbieden, ben ik bereid tot enige concessie, maar geen 50/50 verdeling van alle kosten.

Wat zou volgens jullie een redelijke oplossing zijn?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 sep 2016 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Stomme vraag natuurlijk, maar wat is een MP3? Mercedes Pens?
Er zijn regels voor dergelijke zaken, volgens mij kan je daar op een normale manier aanspraak op maken? Voet bij stuk houden?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 sep 2016 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
MP3..?
Kantelsysteem?


20 sep 2016 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Begrijp er ook geen hout van.
:?
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


20 sep 2016 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Gok Paggio MP3 .... motor / kantelsysteem etc :)


20 sep 2016 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Vindt eigenlijk die Mercedes Pens wel de leukste, maar het klinkt in elk geval als Italiaanse problemen :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 sep 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Targa Floriaan schreef:
En 2e hands dashboards zijn dun gezaaid (en hebben dan een hogere km-stand).

:mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


20 sep 2016 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Piaggio MP3. 3 wieler, 2 voor, 1 achter. goegel maar eens. Afbeelding
Maar nu graag weer even terug op de vraag.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 sep 2016 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Gaat om zo'n ding:
Afbeelding
Je hebt deze gekocht als particulier? Dan mag je ervan uitgaan dat je een deugdelijk product geleverd krijgt en dan is de garantietermijn in dit geval wellicht niet bindend. Zeker niet omdat je al in deze periode de problemen hebt aangegeven. Aangezien je toch bij deze garage weg wilt...schakel een (bevriende - ivm de kosten) advocaat in.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


20 sep 2016 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Rob69 schreef:
Je hebt deze gekocht als particulier? Dan mag je ervan uitgaan dat je een deugdelijk product geleverd krijgt ...


Als je hem zakelijk gekocht heb, mag je een ondeugdelijk product verwachten :mrgreen:
Bij mij groei ook de interesse voor zo'n ding, maar wacht nog even tot na de winter (hoewel: ABS, ASR en omvallen is lastiger dan op een motor).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


20 sep 2016 21:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Motor-reparatie :?:

Volgens mij heb jij geen problemen met de motor van deze 3 wieler :popcorn:

Serieus: heb je een rechtsbijstand of advocaat-vriendje :?: :idea:


20 sep 2016 21:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Ben zelf jurist, weet waar ik recht op heb. Maar om dat te krijgen wordt het een welles-nietes. Zij zeggen dat het een nieuw probleem is (want na december was het opgelost), ik zeg van niet. Bewijs maar wie er gelijk heeft.
Ben vooral pissed-off door hun reactie. Houd er niet zo van om (impliciet) voor leugenaar te worden uitgemaakt.
Rechtsbijstand zou ook nog een optie kunnen zijn. Kan ik natuurlijk ook 'suggereren'.
@ Olaf: als ik "MP3 reparatie" in het topic had geschreven, had ik alle gadget-nerds op het forum moeten teleurstellen :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 sep 2016 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Als je zelf jurist bent dan schrijf je toch een mooi epistel van 3 kantjes gelardeerd met wat leuke citaten uit arresten etc en een dikke aansprakelijkheidsstelling. Makkelijke keus voor die scooterboer: repareren voor eigen uurtarief of gaan procederen tegen uurtarief advocaat. Kom op: je kunt het :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


20 sep 2016 22:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
mijn idee: klim in de pen en schrijf een boze brief over je brommert. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 sep 2016 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
@ Maarten: Ik kan het wel, maar heb er de tijd niet voor. Ben momenteel met 'personen- en familierecht' bezig - ook voor mezelf :(
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 sep 2016 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Veel sterkte met dat laatste!

Wat betreft de MP3, ik zou er 1 brief aan wagen van een bevriende collega advocaat (moet voor jou geen probleem zijn toch?) en anders wonden likken en schikken
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


20 sep 2016 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Ik zou dit niet over de mail proberen te schikken, dat loopt alleen maar uit de hand.

Investeer even in wat tijd, maak een afspraak, ga er langs en pak een bak koffie erbij.


20 sep 2016 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Targa Floriaan schreef:
@ Maarten: Ik kan het wel, maar heb er de tijd niet voor. Ben momenteel met 'personen- en familierecht' bezig - ook voor mezelf :(

Ai. Sterkte
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 sep 2016 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Tja, en wat als die motormeneer nu ook z'n eigen abonnementje bij DAS heeft lopen?

Ik snap dat je vanuit EU consumentenrecht gezien volledig in je recht staat, maar gelijk hebben is één....gelijk krijgen is andere koek, kan zomaar uren van je tijd opslokken en een heleboel negatieve energie opleveren om maar te zwijgen van een MP3 die in de tussentijd gedwongen stilstaat.

Oftewel diepe zucht, gewoon betalen en daarna nooit meer bij deze persoon klandizie brengen.

Indien je toch denkt om nog even één klein dingetje te proberen voordat je opgeeft zou je kunnen proberen om de Nederlandse importeur van Piaggio (?) te contacten met het verzoek om naar behoren in te grijpen en te bemiddelen in een passende coulance regeling aangezien dergelijk onrechtmatig dealer-gedrag haar merkreputatie om zeep helpt.


21 sep 2016 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
DAS schikt alles het liefst meteen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 sep 2016 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
in plaats van bezoek aan PorscheForum en daar topic openen een half uur in je agenda plannen om ze , als jurist , een pittige brief te sturen. :scratch:
succes, rene
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


21 sep 2016 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Wordt meer een principe kwestie, ieder wil zijn gelijk halen. Gezien het bedrag (gevoel even aan de kant zetten) zou ik de 600 euri voor een nieuw dashboard betalen en de kosten montage door de dealer gratis laten uitvoeren. Er zit dan ook garantie op het nieuwe dashboard, is dat niet goed of levert dat niet het gewenste resultaat op kun je terugvallen op je eerdere klacht. Bij mijn beleven hebben ze dan geen goed onderzoek naar het probleem gedaan en sta je juridisch sterker. En met een slecht onderzoek kun je zeker teruggaan, dat is in de garantietermijn onderzocht. Men heeft niet datgene gedaan gedaan wat je van een dealer had mogen verwachten namelijk het probleem oplossen in de garantietermijn.
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


22 sep 2016 10:19
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Targa Floriaan schreef:
@ Olaf: als ik "MP3 reparatie" in het topic had geschreven, had ik alle gadget-nerds op het forum moeten teleurstellen :mrgreen:


Tja, én wie stel je nu teleur :?: :evil: :twisted:


22 sep 2016 11:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Heb ze een tegenvoorstel gedaan. Ieder de helft van de kosten van het dashboard, zij de montagekosten. Ben benieuwd.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


22 sep 2016 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Advies gevraag over motorreparatie
Vanochtend al een reactie. Hij houdt er 'eerlijk gezegd een nare smaak aan over. Maar hij gaat het regelen.'
Krijg bericht wanneer hij klaar staat. En dan maar hopen dat het probleem ook is opgelost.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


23 sep 2016 8:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.