Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:29



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zelfrijdende auto gewenst? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
steef schreef:
Ik vroeg me ineens af: waaróm is de autoindustrie bezig met het vervaardigen van een zelfrijdende auto?

De vraag waarom is volgens mij gemakkelijker te beantwoorden dan de vraag of wij het zien zitten.

In mijn optiek is het zo: Innovatie verkoopt omdat de meerderheid van "het volk" dat blijkbaar wil. Mooiste voorbeeld vind ik altijd het gedoe rond mobiele telefoons. Er komt een nieuw model uit dat (MARGINAAL) beter is dan de vorige, maar het is de nieuwe, en (veel te) duur dus die moet "men" nou eenmaal hebben om aan de vrienden/buurman te kunnen laten zien wat ze hebben gekocht met hun duurverdiende centen.

Zo gaat het ook met heel veel andere dingen, dus ook met auto's. Nieuwe "look"? Wat was er mis met de vorige?

Het heeft dus geen z*k te maken met productinnovatie vanuit het perspectief van verbetering van het product, maar puur innoveren om het innoveren zelf, om iets nieuws te hebben om de gemiddelde consument te kunnen "brainwashen" met stomme reclames op de TV. "Nu nóg beter/platter/mooier/groter/dunner/dikker/langer/korter"*

*doorhalen wat niet van toepassing is :mrgreen:


03 okt 2016 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
Laten we eerlijk zijn, wij mogen dan nog wel petrolheads zijn maar als ik een dagje weg ben geweest met mijn gezinnetje dan ligt iedereen te maffen in de auto op de terugweg. Totdat mijn kinderen de M zien verschijnen :mrgreen: Dus dat genieten van het autorijden wordt gewoon minder.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


03 okt 2016 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
Dat snap ik maar al te goed Franz!
@Toeterboy: dat brainwashen ben ik in elk geval niet gevoelig voor, maar kan me de rest van je betoog goed voorstellen...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 okt 2016 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
steef schreef:
@Toeterboy: dat brainwashen ben ik in elk geval niet gevoelig voor, maar kan me de rest van je betoog goed voorstellen...

En das precies het probleem.... Je dénkt dat je daar niet gevoelig voor bent en dat denkt bijna iedereen. Mss doe jij idd niet mee met altijd het laatste mobieltje willen hebben of de dunste TV maar ook jij, net als iedereen, wordt onbewust meegezogen maar dan bij zaken waar jij niet bij stil staat. Als het niet zou werken zou er ook geen reclame oid bestaan, en dat wordt alleen maar meer dus... Wat men doet is behoefte creeeren. Doormat we het zo vaak zien of horen gaan we geloven dat we het ook echt nodig hebben en het willen hebben.

Om een ander voorbeeld te geven over hoe beinvloedbaar onze mind is: ken je het programma Mindf*ck? Eerst een hele aflevering over dingen die je niet begrijpt en aan het einde van de aflevering mag iedereen (thuis op de bank) een stad in de wereld in gedachten nemen. Willekeurige stad, het maakt niet uit welke stad dat is. Het programma zegt dat je aan Parijs dacht en het klopt! Hoe kan dat nou? In de hele aflevering werd er verdekt telkens iets van Parijs getoond. De eiffeltoren op de achtergrond of andere zaken gerelateerd aan Parijs. Je hebt het niet eens gezien maar je hersenen hebben het wel opgeslagen. En wanneer je dan uit 'vrije wil' een keuze voor een stad mag maken, dan kies je dus van alle steden die je maar kunt bedenken, Parijs.


Dus als alle producenten maar blijven roepen dat je een auto moet hebben die zelf stuurt, dan willen we over een paar jaar niets anders dan een zelfrijdende auto en heeft 98% van de bevolking er 1.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 04 okt 2016 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.



04 okt 2016 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
+1
Het laatste voorbeeld is een automaat.
Vroeger werd je er mee uitgelachen, nu ben je in vele ogen een oermens als je nog zelf schakelt.
Binnen afzienbare tijd wordt het: "Wat? Moet jij nog zelf sturen? Ahahaaahaaahaa"
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


04 okt 2016 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
:mrgreen: Dit jaar mijn eerste automaat gekocht.... :oops:
Op basis van gemakzucht....(ook ik wordt ouder....)
Maar ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ik hersendood wordt...en dat alles voor me bepaald wordt.
Eigenlijk ga ik dwars tegen de stroom in, gewoon omdat ik zelf dingen wil bepalen, zolang dat nog mogelijk is.
Alleen daarom al weiger ik een elektrische auto, maar wie weet wordt dat zakelijk zo interessant gemaakt, dat ik niet anders kan....en dat bedoel ik: het wordt voor je bepaald. Ik begin nu maar niet over de 911R..... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 okt 2016 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Zelfrijdende auto gewenst?
Helemaal mee eens, behalve over de elektrische auto.
Elektrisch rijden is fantastisch, alleen maar voordelen :thumleft:
O nee, het enige nadeel is dat je niet hoeft te schakelen...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 okt 2016 11:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.