Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:53



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.

Mijn 981 is in 2015 geleverd in België en in 2020 naar Nederland gekomen. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de km-stand niet klopt (km-standen in het boekje en op de facturen lopen netjes gelijkmatig op en ook bij de aankoopkeuring was geen aanleiding om aan te nemen dat er met de stand gesjoemeld was). Maar ik heb ergens gelezen dat het in België verplicht is om bij verkoop de Car Pass (equivalent van Nederlandse NAP) te overhandigen aan de koper. Maar ik kan tussen alle papieren geen Car Pass vinden.

Weet iemand of deze met terugwerkende kracht nog op te vragen is in België? Op de website van Car Pass staat dat deze alleen op te vragen is bij keuringscentra, maar alleen voor in België ingeschreven voertuigen. Er is nergens een online portaal waar je op basis van het chassisnummer de historie kunt opvragen. Toch moet het (technisch) mogelijk zijn om dat laatste te doen. Dus ik ben wel benieuwd of ik daar toch aan kan komen. Er zit hier op 40km een Belgisch keuringscentrum, dus daar zal ik ook nog informeren.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 aug 2023 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Ik heb dit alweer even geleden zelf aan de hand gehad. Dat was in 2010, dus zaken zouden nu anders kunnen zijn.

Toen kon je NIET online / anders een Car-Pass of de gegevens daarvan opvragen, maar WEL op afspraak met een auto op Nederlands kenteken bij een Belgisch keuringscentrum een carpass opvragen. Ik had dat wel tevoren even nagevraagd (via hun centrale email adres). Dan registreren ze ook meteen de actuele kilometerstand (ook al staat de auto niet meer op Nederlands kenteken). Ze kijken dan ook even naar de auto, maar je bent in max. een half uurtje klaar.

Ik heb alleen nog een slechte scan (van het faillissementsrekest waar ik het verkopende bedrijf vervolgens op heb getrakteerd :evil:), maar zo zag het er toen uit.

Afbeelding

Nog als achtergrond heb de auto kort na de een na laatst geregistreerde kilometerstand (17/03/2009) gekocht zonder Car-Pass en er nadien 15d km mee gereden voor ik op 19/03/2010 bij het Belgische keuringsstation uitkwam. Tel uit je winst. :lol: De rest van het verhaal is een mooi borreltafelverhaal.

Maar terug naar je vraag: ik denk dat je het even moet navragen / aankondigen en dan op afspraak WEL even langs moet rijden, maar dan is het ook zo geregeld.


29 aug 2023 9:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Ah, kijk. Bedankt. Even een ritje naar België dus. Meteen maar de tank daar volgooien :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 aug 2023 9:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Yes! Maar wel even van tevoren een afspraak maken bij het keuringsstation. :thumleft:


29 aug 2023 9:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
De dichtstbijzijnde werkt zonder afspraak (ze doen ook enkel keuringen, geen onderhoud). Maar ik heb eerst een e-mail gestuurd, om te voorkomen dat ik voor niks die kant op rijd.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 aug 2023 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Als ze effectief ook even je auto willen bekijken (wat ik opmaak uit de post van Stiruam) kan je echt beter een afspraak maken.
Paar uurtjes aanschuiven is niet de regel, maar ook weer niet bepaald de uitzondering zonder afspraak…
Er komen centra bij, want nu moeten ook alle 2DH moto’s aan een keuring worden onderworpen en zitten ze met een capaciteitstekort.

In de cursus automechanica zei onze leerkracht bij wijze van boutade: goede afgestudeerden gaan bij een merkgarage werken, wat mindere naar een onafhankelijke garage. Wat dan nog,overschiet naar Auto5 en dergelijke en als ze zelfs daar niet aan de bak komen, gaan ze werken bij de keuring.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 aug 2023 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Achteraf Car Pass opvragen van importauto uit België?
Het enige wat ik graag zou willen is een complete historie. Dus vandaar de Car Pass uit de tijd dat mijn auto in België rondreed. De rest geloof ik wel. Mijn auto wordt goed onderhouden door Rennsport Breda, dus ik twijfel niet aan de technische staat.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 aug 2023 11:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.