Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 16:24



Antwoord op onderwerp  [ 349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Verkiezingen in de US ... Deel 1 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
outletvalve schreef:
Hier een interview uit 1998 dat ik wel kon waarderen: Hardtalk with Donald Trump


Dat was inderdaad een mooi interview. Ik herken er de huidige Trump nog helemaal in. Met gezond verstand, bijv. de vraag "do you have to be a killer in this (real estate) business? Trump: no, you have to be smart". Daarna een opmerking dat er als je succesvol bent altijd wel 'smart en tough people' tegenover je staan. Ik vind het een fijn interview, waarin Trump authentiek en sympathiek oogt. Met gezonde ideeën over business en vrouwen. Wellicht is hij de afgelopen 4 jaar wat afgestompt geraakt doordat Democrats hem voortdurend hebben bestookt met onzin.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


12 nov 2020 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Das war einmal...tijdens zijn presidentschap heeft hij zich geprofileerd als een volslagen gek met nul gevoel voor diplomatie, verstandhoudingen en empathie. En dat heeft niks te maken te maken met democraten of wat dan ook. Het zit in de aard van de man. Diegenen die daar ook maar enige sympathie voor hebben verafschuw ik net zo hard als de man zelf.


12 nov 2020 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
1998 was hij nog Democraat...
Deze man heeft een mega schuld van 400milj en leeft van onrechtmatig verworven vermogen, waarover hij niet of nauwelijks belasting afdraagt.
Beledigt veteranen en dat terwijl hij een drafter is en werkelijk niets heeft betekend voor de US.
Laffe jippie die blaft maar als het er echt omspant gaat zitten janken.


12 nov 2020 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Ik heb echt mn best gedaan om me zo objectief mogelijk te informeren over de man de afgelopen jaren door het lezen en kijken van boeken en docu’s. Maar dat heeft bij mij vooral geleid tot heel veel verbazing en verwondering, niet tot respect.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


12 nov 2020 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
GinnFizz schreef:
Hij is racistisch ...
Wat is nou precies dat racistische van Trump?
Ik herinner me een stukje tv waarin de stelling van Trump "Corona is a Chinese virus" tot racisme werd uitgeroepen.
Dat vind ik linkse bullshit maar misschien heb je een beter voorbeeld.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 nov 2020 2:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
MarkS schreef:
Ik heb echt mn best gedaan om me zo objectief mogelijk te informeren over de man de afgelopen jaren door het lezen en kijken van boeken en docu’s. Maar dat heeft bij mij vooral geleid tot heel veel verbazing en verwondering, niet tot respect.

Net als @MarkS heb ik me de afgelopen jaren verdiept in de persoon Trump. Ik heb in totaal meer dan 10 boeken over hem gelezen, sommige recent, andere ouder. Daarnaast lees ik sowieso veel: boeken, kranten en opiniebladen, Nederlandse maar ook internationale, genrenommerde publicaties zoals Financial Times en de Economist, bijvoorbeeld.
Het beeld dat van Trump naar voren komt is verrassend consistent door de jaren heen. Zijn gedrag van vandaag is misschien iets extremer, maar niet materieel anders dan hoe hij zijn hele leven heeft geopereerd. In het kort: Trump is een oplichter. Niets is wat het lijkt en hij heeft maar een doel: Donald Trump zelf.

De verkiezingen heeft hij met ruime marge verloren. De komende jaren gaan we zien of deze Houdini van de financiele wereld zich staande kan houden - rechtzaken voeren kan hij wel. Zo niet, dan is het einde van het sprookje Trump in zicht. Als hij zich wel staande weet te houden (en dat sluit ik geenszins uit), dan gaan we wellicht nog meemaken dat er een Trum 2024 campagne komt....


13 nov 2020 8:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Ik heb zowel van Biden als van Trump niet een hele hoge pet op.
Ik heb in mijn omgeving een narcistisch mens waarin ik veel van Trump herken. Zeer van zichzelf overtuigd, best een dischussie aan willen gaan maar als conclusie (wat er ook aangevoerd is) altijd concluderen dat hij 'toch gelijk had', niet te overtuigen, slecht kunnen luisteren, niet tegen verlies kunnen en wakker worden en tegen de spiegel zeggen 'iedereen is gek behalve ik'. En dat ook echt vinden.

Ik weet te weinig van Trumps verleden om iets inhoudelijks te kunnen zeggen over hoe hij zijn fortuin heeft vergaard en al dan niet behouden. Vond hem als zakenman 'van buiten' altijd wel een soort van 'American dream'. Heb de afgelopen vier jaar vaak met stijgende verbazing gekeken naar zijn uitingen waarvan ik vaak dacht 'ben ik nou de enige die denkt dat je jezelf hiermee voor gek zet?'

Enfin, we zullen het zien. Denk wel dat de US nog een inhaalslagje te maken heeft voordat ze weer (if ever?) een voorbeeldland zijn, als 30-40 jaar geleden
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 nov 2020 9:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Heel herkenbaar Horn, zo lopen mijn gedachten ook.

Ik vind hem een enigma. Over het algemeen hebben oplichters niet zo'n lange run, maar toch houd hij het al sinds de 70'er jaren vol. Dus ergens zal hij wel iets goed moeten doen :scratch:

Ik raad iedereen aan Trump: An American Dream te kijken, ik vond het mega interessant om te zien hoe hij zijn presidentiële race hebben uitgevoerd. Ik denk dat hij ook donders goed wist dat dit een one time deal zou worden. Een tweede termijn had hij zelf ook niet op gerekend.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2020 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
NordRack2 schreef:
GinnFizz schreef:
Hij is racistisch ...
Wat is nou precies dat racistische van Trump?
Ik herinner me een stukje tv waarin de stelling van Trump "Corona is a Chinese virus" tot racisme werd uitgeroepen.
Dat vind ik linkse bullshit maar misschien heb je een beter voorbeeld.

Zonder in een welles - nietes spelletje te willen vervallen, want ieder heeft zijn mening en interpretatie, heeft hij toch dubieuze uitspraken gedaan.
https://newsweek.be/hoe-racistisch-is-donald-trump/
In dit artikel één en ander opgesomd.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 nov 2020 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Johann schreef:
Heel herkenbaar Horn, zo lopen mijn gedachten ook.

Ik vind hem een enigma. Over het algemeen hebben oplichters niet zo'n lange run, maar toch houd hij het al sinds de 70'er jaren vol. Dus ergens zal hij wel iets goed moeten doen :scratch:

Ik raad iedereen aan Trump: An American Dream te kijken, ik vond het mega interessant om te zien hoe hij zijn presidentiële race hebben uitgevoerd. Ik denk dat hij ook donders goed wist dat dit een one time deal zou worden. Een tweede termijn had hij zelf ook niet op gerekend.



Aansluitend de doc Cambridge Analytics kijken....verklaart ook een hoop!


13 nov 2020 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
NordRack2 schreef:
GinnFizz schreef:
Hij is racistisch ...
Wat is nou precies dat racistische van Trump?
Ik herinner me een stukje tv waarin de stelling van Trump "Corona is a Chinese virus" tot racisme werd uitgeroepen.
Dat vind ik linkse bullshit maar misschien heb je een beter voorbeeld.


Man, man...lees je eens in.

Central Park Five om te beginnen:
https://www.nytimes.com/2019/06/18/nyre ... trump.html

Daar zat hij enorm fout! En natuurlijk gaat hij dat niet toegeven.


Nog wat info:
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_vi ... nald_Trump

En natuurlijk zijn bewering dat alle Mexicanen verkrachters zijn.......

Daarnaast heeft hij de nodige Gold Star moeders beledigt wat voor mij het meest extreme is wat je kunt doen.

Aangezien ik zelf op 3 missies afscheid hebben moeten nemen van maten, was dat het moment dat ik deze laffe hond definitief op de zwarte lijst heb gezet.


13 nov 2020 10:46
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Rik964 schreef:
Central Park Five om te beginnen:
https://www.nytimes.com/2019/06/18/nyre ... trump.html

Daar zat hij enorm fout! En natuurlijk gaat hij dat niet toegeven.


Ik begrijp je sentiment, maar Trump heeft toch de zaak niet onderzocht? Hij heeft die vijf jongens niet opgesloten? Hij heeft ze niet veroordeeld? Hij was wel een prominente publieke figuur die daar een uitspraak over hebben gedaan. Het is een extreme actie van hem zoals vele andere keren, maar voor zover ik kan zien reageerde hij gewoon op informatie die op dat moment bekend was.

Ik zou heel graag willen dat iemand aan mij uitleggen wat hier racistisch aan is, wellicht heb ik over iets gelezen?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2020 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
In de Netflix serie "When They See Us" heeft hij heel veel geld uitgegeven om de doodstraf weer ingevoerd te krijgen voor de jongens welke de dame zouden hebben aangevallen. Ze hadden dit niet gedaan. Je kunt hierdoor niet dat hij een racist is. Maar het riekt er toch behoorlijk na.
_________________________________________
Mvg,

René


13 nov 2020 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Zoals ik al vreesde ... het "welles niettes" spelletje is begonnen.
Heb al spijt het woord racistisch gebruikt te hebben.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 nov 2020 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Ach ik geloof niet dat iemand hier op het forum kan vaststellen of Donnie zelf nou wel of niet racistisch is. Daarvoor zou je de man persoonlijk moeten kennen, zijn denkbeelden en ook zijn gedrag en acties moeten observeren.
Wat wel duidelijk is, is dat Trump (extreem) rechtse aanhang heeft. Om hun stemmen niet te verliezen, heeft hij regelmatig de “kans laten liggen” zich duidelijk uit te spreken tegen extreem rechts, racistisch gemotiveerd geluid of zelfs geweld. Daarmee laadt hij de verdenking op zich, dat hij zelf ook zo denkt. Maar in alle eerlijkheid weten we dat niet zeker.


13 nov 2020 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
In alle eerlijkheid kunnen we ook niet vaststellen of Sleepy Joe wel of niet racistisch is. Om stemmen van zijn (extreem-) linkse aanhang niet te verliezen, heeft hij verzaakt zich duidelijk uit te spreken tegen extreem links, racistisch gemotiveerd geluid of geweld (zoals we dat afgelopen jaar zagen).

Maar je moet Biden beter kennen voordat je hier iets over kunt zeggen. Wat we wel weten, is dat alle Europese leiders blij met hem zijn. Hij heeft kennelijk een agenda die de heersende elite in Europa (en China) aanspreekt.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 nov 2020 15:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Dat is dan in ieder geval een vooruitgang tov The Orange Clown.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 nov 2020 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
erwin996 schreef:
In alle eerlijkheid kunnen we ook niet vaststellen of Sleepy Joe wel of niet racistisch is. Om stemmen van zijn (extreem-) linkse aanhang niet te verliezen, heeft hij verzaakt zich duidelijk uit te spreken tegen extreem links, racistisch gemotiveerd geluid of geweld (zoals we dat afgelopen jaar zagen).

Maar je moet Biden beter kennen voordat je hier iets over kunt zeggen. Wat we wel weten, is dat alle Europese leiders blij met hem zijn. Hij heeft kennelijk een agenda die de heersende elite in Europa (en China) aanspreekt.



Biden zijn Vice President is nou niet echte van 'blanke' afkomst (-:


13 nov 2020 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Johann schreef:
Rik964 schreef:
Central Park Five om te beginnen:
https://www.nytimes.com/2019/06/18/nyre ... trump.html

Daar zat hij enorm fout! En natuurlijk gaat hij dat niet toegeven.


Ik begrijp je sentiment, maar Trump heeft toch de zaak niet onderzocht? Hij heeft die vijf jongens niet opgesloten? Hij heeft ze niet veroordeeld? Hij was wel een prominente publieke figuur die daar een uitspraak over hebben gedaan. Het is een extreme actie van hem zoals vele andere keren, maar voor zover ik kan zien reageerde hij gewoon op informatie die op dat moment bekend was.

Ik zou heel graag willen dat iemand aan mij uitleggen wat hier racistisch aan is, wellicht heb ik over iets gelezen?


WiKi gelezen? Lijkt me voldoende.


13 nov 2020 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Johann schreef:
Rik964 schreef:
Central Park Five om te beginnen:
https://www.nytimes.com/2019/06/18/nyre ... trump.html

Daar zat hij enorm fout! En natuurlijk gaat hij dat niet toegeven.


Ik begrijp je sentiment, maar Trump heeft toch de zaak niet onderzocht? Hij heeft die vijf jongens niet opgesloten? Hij heeft ze niet veroordeeld? Hij was wel een prominente publieke figuur die daar een uitspraak over hebben gedaan. Het is een extreme actie van hem zoals vele andere keren, maar voor zover ik kan zien reageerde hij gewoon op informatie die op dat moment bekend was.

Ik zou heel graag willen dat iemand aan mij uitleggen wat hier racistisch aan is, wellicht heb ik over iets gelezen?


Quote Trump:
I've got black accountants at Trump Castle and at Trump Plaza. Black guys counting my money! I hate it. The only kind of people I want counting my money are short guys wearing yarmulkes.... Those are the only kind of people I want counting my money. Nobody else... Besides that, I've got to tell you something else. I think that the guy's lazy. And it's probably not his fault because laziness is a trait in blacks.


13 nov 2020 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Rik964 schreef:
zijn bewering dat alle Mexicanen verkrachters zijn.......
Zo zo, naast het Chinese ras hebben we nu dus het Mexicaanse ras.
Ik leer dagelijks bij.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 nov 2020 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
NordRack2 schreef:
Rik964 schreef:
zijn bewering dat alle Mexicanen verkrachters zijn.......
Zo zo, naast het Chinese ras hebben we nu dus het Mexicaanse ras.
Ik leer dagelijks bij.



ach, correctie...hispanic race......

Dagelijks bijleren is goed, afleren is beter!


13 nov 2020 16:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
[DISCLAIMER]
Ik hou gewoon van een goeie debat. Ik kies bijna nooit een kant, en als ik dat gedaan heb kan ik zo maar weer de andere kant kiezen. Ik zoek graag de feiten achter de sentiment en dan kan ik ook zomaar weer een andere opinie hebben. Ik word vooral vrolijk als ik andere mensen zijn gedachtengang en wereld kunnen begrijpen.
[/DISCLAIMER]

Even over Wikipedia

WIkipedia is geen onbetwiste bron voor feiten. Het is een consensus gedreven platform waar iedereen met een login data kunnen toevoegen of wijzigen. Het is een bron die op feiten gebaseerd kunnen zijn maar dat is geen vereisten.


Rik964 schreef:
Quote Trump:
I've got black accountants at Trump Castle and at Trump Plaza. Black guys counting my money! I hate it. The only kind of people I want counting my money are short guys wearing yarmulkes.... Those are the only kind of people I want counting my money. Nobody else... Besides that, I've got to tell you something else. I think that the guy's lazy. And it's probably not his fault because laziness is a trait in blacks.


Die quote kende ik niet, dus heb ik hem maar even in zijn geheel geplakt in Google. Het enigste gerenomeerde site waar ik een voldoende hit voor krijgen is van The Washington Post

Dit hebben zij te zeggen over dit quote:
The Washington Post schreef:
This is a secondhand quote, something that someone has alleged that Trump said. So it should be viewed with some skepticism.

[So] this is clearly a secondhand quote, made in a private conversation and written some years after the fact. Trump called O’Donnell a disgruntled employee, but he initially did not dispute the remarks. “The stuff O’Donnell wrote about me is probably true,” he told Playboy in an interview published in May 1997.

Two years later, however, he told NBC’s “Meet the Press” that O’Donnell’s account was fiction. “He made up this quote. I’ve heard the quote before, and it’s nonsense,” Trump said. “I’ve never said anything like it, ever.”
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2020 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Johann schreef:
Uit de beschouwing van The Washington Post (niet door Johann geschreven): ” Trump said. “I’ve never said anything like it, ever.”

En van Trump weten we dat hij nooit liegt, nooit zijn kar draait en steeds achter zijn uitspraken staat.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 nov 2020 18:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Verkiezingen in de US ... Deel 1
Hahaha, nee dat zal hij noooit doen :lol:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2020 18:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, Google [Bot], outletvalve, porschenot, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.