Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:19



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Iemand ervaring met IPTV ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Iemand ervaring met IPTV ?
Gisteren op een feestje geweest en gesproken over IPTV.
Betreffende persoon was erg enthousiast.
Ikzelf woon net over de grens in Belgie en we vinden het toch fijn om de NL zenders ( RTL etc) te kijken.
Hebben een TV schotel gehad....maar je geloof het niet: gewoon gestolen hier.
Recentelijk een "kastje" gekocht van König met daarop KODI geïnstalleerd.
Maar dit werkt ook niet perfect (zenders zeer vaak niet beschikbaar).
Iemand ervaring met IP TV ? Welk abonnement beste nemen ? Welke ontvanger ?
Thanks :thumleft:


13 nov 2016 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Indien je kodi hebt kun je ook iptv bekijken. Welke apps gebruik je op de kodi. Het is niet perfect. Weet je niet iemand welke een ziggo abonnement heeft. Dan zou je de app horizon go kunnen gebruiken. Al weet ik je niet zeker of deze (nog) werkt in België.
_________________________________________
Mvg,

René


13 nov 2016 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Dan kan je beter je media speler verruilen met een AFK box, is nog abo vrij ook!

http://www.allefilmskijken.com


13 nov 2016 17:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Kodi tips zijn welkom :thumleft:


13 nov 2016 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
BernHardN schreef:
Dan kan je beter je media speler verruilen met een AFK box, is nog abo vrij ook!

http://www.allefilmskijken.com


Dit is gewoon een syteem met Kodi erop een en eigen app. Indien je dan IPTV wilt kijken dien dien je wel degelijk een abo te hebben.

Verder staat er "Werkt overal ter wereld" ik zou het niet in duitsland gebruiken want dan heb je gelijk een rechtzaak of een schikking in je bus liggen.
_________________________________________
Mvg,

René


13 nov 2016 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Er is wel een verschil in "werkt" over en "Mag" overal!

En zoals hun hem bouwen krijg je met gewone apps niet voor elkaar. veel apps moeten vaak eens in de zoveel tijd een nieuwe lijst met adressen hebben om de tv weer werkend te krijgen.

Zelf heb ik hem niet maar een collega wel en is erg tevreden na een x aantal mediaspelers.


13 nov 2016 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Ik woon ook op de grens be/nl en heb ook geen kabel.
Ik gebruik al jaren digitenne en ben er best tevreden over.
Kwaliteit is gelijk aan schotel met minder atmosferische storingen.
Kosten pm zijn ook laag.
Wellicht is dat ook een optie voor je.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


14 nov 2016 7:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Digitenne heb ik inderdaad ook eens geprobeerd, maar denk dat we net wat te ver van de grens af zitten :(
Op de Kodi Box zitten tig Apps (door de leverancier erop gezet) maar de "normale TV zenders" werken niet.
Wil je de laatste films / series zien ==> werkt redelijk goed.
Ik wil nu graag een werkend systeem hebben en hoop dat IPTV iets stabieler is...zeker als je er voor moet betalen.
Anders hier maar eens gaan navragen:
https://www.asat.nl/


14 nov 2016 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Wij allemaal maar zeiken over die schotels in NL van alle allochtonen die hun 'eigen' zenders willen kijken en maar niet willen integreren. Als wij dan verhuizen naar het buitenland (net over de grens) dan willen we natuurlijk wel Nederlandse TV kunnen kijken :roll:

Ik heb zelf 10 jaar net over de grens in Belgie gewoond en heb gewoon een abonnement bij een Belgische kabelboer genomen. Belgische TV is trouwens nog leuker om te kijken dan al die Nederlandse meuk zoals RTL4, 5 en 8 en SBS.
Meer humor op Tv, minder reclame en als sportliefhebber kom je in Belgie zeker niets tekort. Ik mis de Belgische (commerciele) zenders nog iedere dag want in NL is het programma aanbod echt dramatisch...

Kom op heren, integreren :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 nov 2016 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Soms is onderzoek plegen beter dan maar wat roepen Mbembe.
Er zijn mensen die op de grens wonen die GEEN kabel hebben.
Niet vanuit Nederland maar ook niet vanuit Belgie.
Betekent schotel of digitenne en adsl via kpn.
Ff wennen maar verder niets mis mee
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


14 nov 2016 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Precies.... ik woon hier in oude caravan op verlaten camping.... :mrgreen:
En het is natuurlijk de vrouw die RTL mist.... :popcorn:


14 nov 2016 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
info van nu.nl : http://www.nu.nl/gadgets/4362267/maker- ... recht.html

Maker Nederlandse mediaspeler bewust van schending auteursrecht'


Een mediaspeler die werd verkocht onder de naam 'Filmspeler' kan inbreuk vormen op het auteursrecht. Maker Jack W. hiervan moest zich bewust zijn van deze schending van auteursrecht.
Dat heeft de advocaat-generaal van het Europees Hof geconcludeerd in een zaak van Stichting Brein tegen de verkoper van de mediaspeler.

Op de mediaspeler staat de opensource-software XBMC (inmiddels bekend als Kodi) geïnstalleerd. Met behulp van bijbehorende plugins kunnen bezitters websites bezoeken waarop films en series worden aangeboden. Op deze manier kan de mediaspeler het auteursrechtelijk materiaal streamen.

Volgens de verkoper is de mediaspeler vergelijkbaar met bijvoorbeeld een computer waarop ook websites geopend kunnen worden.

Gebruik
De advocaat-generaal is het daar niet mee eens. Er zou gekeken moeten worden naar hoe het kastje wordt gebruikt. Bezitters van de mediaspeler zouden vooral auteursrechtelijk beschermd materiaal als films en series streamen, wat niet te vergelijken is met over het internet surfen.

"Jack W. heeft add-ons geïnstalleerd met hyperlinks naar websites die vrij toegang geven tot auteursrechtelijke beschermde werken; was zich bewust of moest zich ervan bewust zijn dat er sprake was van schending van auteursrechten; en handelde bovendien met een winstoogmerk", aldus de advocaat-generaal.

De conclusie van de advocaat-generaal is niet bindend, maar wordt meegenomen ter overweging bij de uitspraak van het Hof. Het arrest volgt over ongeveer drie maanden.


08 dec 2016 14:38
Profiel
Bericht Re: Iemand ervaring met IPTV ?
Ik heb Kodi (by Jarvis) op mijn Minix ( Ook nog XMBC trouwens, maar dat gebruik ik niet meer, kan ik er net zo goed afhalen)
Mijn Minix is eigenlijk een kleine Android computer. Die je bekabeld of via WIFI op je netwerk en op je TV kan aansluiten.Je kan er ook mee op het net surfen en er eigenlijk bijna alles mee doen wat je op een normale computer doet. Er stond bij aanschaf geen Kodi op ( wel XMBC) maar dat is eenvoudig te installeren, en staat er nu dus ook op want dat is de opvolger van XBMC. Dus geen probleem wat mij betreft, ongeacht wat het Europese Hof er ook over zegt.
Ik heb nu een Smart TV( Samsung SUHD curved geval) die eigenlijk een groot deel van de Minix functies overneemt op het Internet( YouTube, Netflix, Mail etc) De Minix gebruik ik nu eigenlijk alleen nog maar om content van mijn NAS af te spelen, Beeld en geluid. En dat doet ie prima. Ik kan die content zelfs afspelen op mijn Smartphone. Ook als ik in het buitenland ben. Je moet dan wel een goede internetverbinding hebben. Maar dat ligt niet aan mijn Minix maar aan de eigenschappen van mijn NAS( WD Cloud)

Mijn Minix is nu 3-5 jaar? oud. Dus eigenlijk alweer antiek , maar ik hou 'm nog minimaal 5 jaar :mrgreen: Doet het prima


09 dec 2016 3:02
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.