Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 9:45



Antwoord op onderwerp  [ 1198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 48  Volgende
Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Cazzo Super Veloce schreef:
2000 gtv schreef:
giulia schreef:
Ik blijf Alfa een geweldig merk vinden met de mooiste historie aller automerken.

ja maar inmiddels allang geleden overleden.Tot 1986 daarna geen reet meer aan... :|


he, en de 75 dan?
Ja die is oke natuurlijk.Laatste echte Alfa :thumleft:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


06 apr 2014 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Daar ben ik het dus niet mee eens. Natuurlijk is het jammer dat ze geen achterwielaandrijving meer hebben, maar de GTV 916 vind ik zo'n ontzettend mooie auto! Een van de mooiste ontwerpen van de afgelopen 25 jaar. Als je je bedenkt dat dat ding alweer zeker 20 jaar oud is. :shock: Prachtig tijdloos ontwerp. Ik weet wel dat als ik niet meer het geld voor een 911 zou hebben, deze zeer waarschijnlijk voor de deur zou staan. V6 of turbo... 8) Maar ook de GT vind ik beeldschoon. En als het wat 'gewoner' moet: de 156 en 166, die laatste natuurlijk de eerste serie! En dan tot slot dat neusje van de eerste 147: zoooo Italiaans. Overigens heb ik laatst de 4c in levende lijve gezien. Wat een auto. Ze kunnen het echt nog steeds, daar in Milano!
_________________________________________
rouge et noir


06 apr 2014 23:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
159 is ook prachtige auto, maar Alfa zou een volwaardige BMW/Audi concurrent moeten zijn...
Hopelijk slaan ze met de 4C een nieuwe weg in.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2014 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Helaas hebben ze op kwaliteitsgebied een achterstand van 20 jaar.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 apr 2014 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Daar denken veel huidige BMW en Audi rijders tegenwoordig heel anders over...
_________________________________________
rouge et noir


07 apr 2014 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Het grote probleem van een Alfa is de afschrijving.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 apr 2014 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
En daar kan je dus van profiteren als je niet nieuw koopt.

Heb verschillende Alfa's gehad en die waren allemaal gewoon heel goed en probleemloos. Laatste was een 156 2.5 V6. Een heerlijke auto.


07 apr 2014 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
De kwaliteit van de nieuwe modellen (ook 156, 159) is echt wel op Duits niveau. Ik reed 5,5 jaar zonder problemen (echt geen problemen) met de 156. Daarna 4 jaar met de 159, helemaal niets. De afschrijving is schandalig als je nieuw koopt en heel plezierig als je 2e hands koopt.

Ik vind persoonlijk de afwerking van de Duitsers en Lexus (wat ik nu rijd) wel een slag(je) beter. Onderstel en mechanisch rijgedrag van de alfa's is eerlijk gezegd wel erg goed voor de prijs. Kan ik van een normale audi niet zeggen. BMW vind ik daar ook wel weer goed in.


Alle waar naar zijn geld natuurlijk. Nieuw prijs van alfa ligt lager, dus krijg je ook minder (het valt echter niet tegen). Ik heb "redelijk" wat modelletjes gereden. Ben altijd wel gecharmeerd van het ontwerp ongeacht of fiat zich er mee bemoeit heeft. Ik voel meer passie bij zo'n merk dan de duitse evenknieeen waar zo'n beetje iedereen in lijkt te rijden ( :mrgreen: ). Het modellen gamma is echter nu zo schrijnend slecht dat ik dan maar in een Lexus ben gedoken (die dan ook niet tegenvalt behalve op de passie).

Edit : Oh ja: Duits onderzoek van paar jaar geleden wees uit dat de roestbestendigheid van de 159 beter was dan de duitsers (Audi, Opel, BMW), maar dat terzijde.
Edit 2: Las laatst nog ergens een oude autobild of zoiets waar men de 159 hoger inschaalde dan de 3serie, A4 etc qua rijgedrag etc. Ze waren oprecht verrast en teleurgesteld in m.n. BMW ze hadden verwacht dat deze zou winnen.


Laatst bijgewerkt door Niels op 07 apr 2014 11:08, in totaal 1 keer bewerkt.



07 apr 2014 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Maarten schreef:
Helaas hebben ze op kwaliteitsgebied een achterstand van 20 jaar.

We hebben een kenner :thumleft: in het topic
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2014 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Franz schreef:
Het grote probleem van een Alfa is de afschrijving.


Mijn 535 (2,5 jaar oud) gekocht voor 42k, nieuwprijs 95K...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2014 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
20 jaar? Welnee. Valt allemaal reuze mee. Had een 33 1.7ie, een 155 td en een 156. Geen van drieen hebben problemen opgeleverd. Wel heel veel plezier. Qua afwerking geen BMW. Maar mechanisch gewoon heel goed.

Maar goed. Ze slepen nog een reputatie mee van de jaren 70. Velen hebben de afgelopen 40 jaar gewoon hun mening vastgehouden, vandaar dus die afschrijving. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.


07 apr 2014 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Die 33 was idd een topper: geen roest, behalve dan de raamlijsten. Geen olieverbruik, een ijzersterk motorblok....jammer dat ze die boxer eruit hebben gegooid!
Een Alfa kan nog steeds een niet herleidbaar rammeltje hebben, maar dat hoort er nou eenmaal bij, en hij blijft het doen.
Als andere merken een rammeltje hebben, dan is er vaak iets ergs aan de hand 8)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 apr 2014 12:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Alfa heeft meer een dooretterend imagoprobleem. Heb ooit een 159 overgenomen van een collega waar vaak iets mee was, maar zelden iets 'belangrijks'. Meer krakende stoelen probleempjes etc. Irritant, maar op te lossen. Hou wel erg van het design, zeker van de klassieke GTV's en de oude vierkante koekblikken zoals hierboven. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 apr 2014 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
En rap! Wielspin in de tweede vesnelling in de regen.... Dik 210 op de teller, dat was best heel wat in die dagen (begin jaren 90).


07 apr 2014 12:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Niels schreef:
Oh ja: Duits onderzoek van paar jaar geleden wees uit dat de roestbestendigheid van de 159 beter was dan de duitsers (Audi, Opel, BMW), maar dat terzijde.

Heeft ook veel zin om auto's van pak 'm beet een paar jaar oud aan een roestbestendigheidstest te onderwerpen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 apr 2014 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
+1 had miijn 156 elk jaar beetje bijgespoten onder met wax. Helemaal gaaf nog. Meeste hebben verrotte vloerplaten ondertussen en nog wat anderr grut.


07 apr 2014 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Franz schreef:
Het grote probleem van een Alfa is de afschrijving.

Elke nieuwe auto heeft een grote problemen met afschrijving....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


07 apr 2014 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Cazzo Super Veloce schreef:
159 is ook prachtige auto, maar Alfa zou een volwaardige BMW/Audi concurrent moeten zijn...
Idd dat is het hem nou juist...vroeger presteerden Alfa's bovengemiddeld.De GTV/J was zelfs nog een behoorlijke concurrent van de 911 in de jaren 60.
Met een Giulia of Alfetta had je in de 60' 70er jaren gewoon een sportwagen voor het hele gezin.Schijfremmen rondom, 5 bak,en een 2 liter met 130 pk waren gewoon top specs in die tijd.Daar kwamen de opeltjes fordjes etc echt niet bij in de buurt.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


07 apr 2014 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Klopt helemaal, alleen is het niet zo dat de Alfa's langzamer zijn geworden. Alle auto's zijn gewoon veel sneller geworden. De meest l*llige Corsa rijdt tgenwoordig al tegen de 200. En dus zijn ze ook net zo snel als die Audi's en BMW's. Een auto hard laten gaan is tegenwoordig niet zo ingewikkeld. Daar moet je het dus niet meer van hebben. Ze presteren overigens nog altijd bovengemiddeld qua looks en beleving. :drive:
_________________________________________
rouge et noir


07 apr 2014 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
2000 gtv schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
159 is ook prachtige auto, maar Alfa zou een volwaardige BMW/Audi concurrent moeten zijn...
Idd dat is het hem nou juist...vroeger presteerden Alfa's bovengemiddeld.De GTV/J was zelfs nog een behoorlijke concurrent van de 911 in de jaren 60.
Met een Giulia of Alfetta had je in de 60' 70er jaren gewoon een sportwagen voor het hele gezin.Schijfremmen rondom, 5 bak,en een 2 liter met 130 pk waren gewoon top specs in die tijd.Daar kwamen de opeltjes fordjes etc echt niet bij in de buurt.


Moest ook altijd erg lachen om die Ford Sierra reclame over hun DOHC motor.
Ten eerst heeft de gemiddelde Ford rijder geen benul wat dat is en ten tweede had Alfa dat toen al een jaartje of 30.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2014 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Ik heb niks met looks :mrgreen:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


07 apr 2014 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Maat van me had een Alfa GTV 6 opgeboord naar 3.0 door Savali. Ikzelf reed een Honda CRX V-TEC. Hoe vaak we langs de kant van de weg hebben gestaan met die Alfa vanwege electronicaproblemen was echt niet normaal meer. Op een gegeven moment begon het schuifdakje te lekken en toen heeft ie 'm maar verkocht. Zeer mooie auto maar zo'n probleembak. Met m'n CRX had ik nooit problemen ondervonden en was stiekem toch één van de fijnste auto's die ik ooit gereden heb. Heb ooit nog overwogen om de 75 America van een oom over te nemen maar heb het toch maar niet gedaan vanwege mijn eerdere ervaring. Misschien geheel onterecht geweest maar ik durfde het gewoon niet aan.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 apr 2014 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Hahaha, nu je t zegt. Mijn stiefvader had destijda een Alfetta Quadrifoglio d'Oro. Een van de eerste auto's met Motronic systeem. Die viel op de snelweg gewoon uit. Koppeling in, contact uit en aan en koppeling op laten komen. Kon je gewoon weer door... :lol: Ja, karakter hadden ze, die Alfetta's :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


07 apr 2014 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Keer een 33 als leenauto meegekregen en na een sportief genomen klaverblad bochtje kon ik louter de derde versnelling nog gebruiken (wat overigens lukte met een beetje koppeling misbruik bij optrekken en wat toeren lawaai op snelheid :wink: ).

Diagnose van de dealer bij inleveren: ooh rubbertje verschoven, gebeurd weleens :mrgreen:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


07 apr 2014 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Kreeg vandaag uitnodiging in de bus om de 4C introductie bij te wonen. A.s. donderdag. Schijnen 13 exemplaren voor NL beschikbaar te zijn. Ziet er leuk uit en mooie specs.

Vinden jullie Alfista's het wat en over hoeveel euri hebben we het eigenlijk?


07 apr 2014 23:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 48  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.