Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:24



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend
Hallo allemaal,

Ik ga volgend jaar weer Alpe d'HuZes rijden.
Maar dit keer voor mijn allerbeste vriend die september jongsleden is overleden aan Kanker.
Ik hoop dat hier mensen zijn die iets kunnen missen en mij/ons willen steunen.
Natuurlijk is dit niet voor ons maar om mensen hoop te geven op genezing in de toekomst.
Hier de link van mijn actiepagina waar er gedoneerd kan worden.
https://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/berriebovenschen

Hier mijn motivatie en het verhaal.

In 2011 overleed Wim Budding een oom van mij na een nare tijd ziekbed aan alvleesklier kanker en besloot ik voor hem Alpe d'HuZes te gaan rijden. Dus heb ik dat in 2012 gedaan. Dat was voor mij de eerste keer. Omdat het evenement mij zo aangreep en ik iets wilde bijdragen heb ik de jaren daarna tot 2016 Alpe d'HuZes gereden. Natuurlijk ook voor alle andere mensen die tegen deze vreselijke ziekte aan het vechten zijn of hun leven hebben verloren hierdoor. Door lichamelijke problemen heb ik het advies gekregen dat het beter is niet meer deel te nemen aan dit mooie nuttige evenement. En in 2016 heb ik dus ook niet meer mee gedaan. De laatste twee keer heb ik Alpe d'HuZes gereden in een team. In dit team reed ook mijn beste maatje Wim Valkenburg mee. 35 jaar lang waren we al bevriend en ons hele leven samen op de fiets gezeten. In de herfst van 2015 kreeg hij last van zijn keel en kreeg te horen dat hij slokdarmkanker had. Op dat moment had hij nog geen uitzaaiingen en werd een chemo kuur gestart en zou hij een zware operatie krijgen. Maar zover kwam het niet omdat er al snel uitzaaiingen kwamen naar zijn longen en lever. De prognose was terminaal en hij kreeg vanaf dat moment levensrekkende chemo's. Door zijn erg goede conditie kon hij zware chemo's aan en tijdens die chemo's fietste hij de dagen dat hij het kon nog 100km op zijn gewone fiets. Hij wilde de conditie goed houden omdat hij geloofde daar baad bij te hebben en zijn leven kon verlengen. Na een paar maanden kreeg hij de prognose dat de kankercellen waren teruggedrongen en zijn levensduur hierdoor langer zou zijn. Wat een geweldig nieuws was dit. Alle inzet werd beloond en het zag er beter uit. Hij durfde weer verder vooruit te kijken. Maar de blijdschap duurde niet lang. Een week later kreeg hij uitval aan de linkerkant van zijn lichaam. Na onderzoek bleek dat er uitzaaiingen in zijn hoofd zaten en alles opgezwollen was. hierdoor kwam de uitval. Er werd besloten te gaan bestralen maar zover is het niet meer gekomen. Hij ging zo snel achteruit dat hij een paar dagen daarna is ingeslapen. Hij heeft 13 september zijn laatste adem uitgeblazen. De ziekte haalde hem in en dat overkomt heel veel mensen die deze vreselijke ziekte hebben. Een week daarvoor overleed ook een tante van mij. Tante Jenny heeft ook een zwaar gevecht geleden en stierf ook aan Alvleesklierkanker. Hetzelfde verhaal als Ome Wim een paar jaar gelden. Ik besloot gelijk dat ik voor mijn beste maatje en ook voor Tante Jenny en ook weer voor Ome Wim toch weer Alpe d'HuZes te gaan rijden. Juist nu moet ik gaan. Zeker ook voor mijn maatje en wat er ook gebeurd ik ga die verrekte berg weer op. En ga ook weer voor 6x. Kreeg gelijk bijval van de Peter de zwager van Wim die ook fietst en ook vaak met Wim heeft gereden. En later kwamen er nog een paar oud gedienden die ook een paar jaar met Wim in het Alpe d'HuZes team hebben gereden. Dit jaar gaan we dus weer met een team onder de naam VISHANDEL ROSENDAAL. We gaan het maximale eruit halen voor Wim Valkenburg, Jenny v/d Bovenkamp en Wim Budding. en natuurlijk voor iedereen die met deze ziekte in aanraking komt of zijn leven hierdoor heeft verloren. Het zijn stuk voor stuk grote kanjers. Wij hopen echt dat er veel mensen zullen zijn die iets kunnen missen en ons of een ander team of persoon willen doneren. Dat zou helemaal geweldig zijn. Want vergeet niet dat alle donaties die nu gedaan worden misschien in de nabije toekomst ook wel voor onszelf kunnen zijn. Want iedereen kan met deze vreselijke ziekte in aanraking komen. Op de profielfoto sta ik samen met mijn maatje Wim Valkenburg, Wim staat links op de foto. Deze is genomen in de week van Alpe d'HuZes 2015. Dat was zijn laatste keer en een paar maanden voordat hij de prognose kreeg. Bedankt voor uw tijd en een eventuele donatie.

Berrie
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


18 dec 2016 10:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend
Beste Berrie,

Aangrijpend en dichtbij, ook zo bekend.
Bedrag ter ondersteuning zojuist overgemaakt.

Ik hoop dat vele mede forummers volgen.

Succes!

Arnoud


18 dec 2016 15:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend
Bedankt Arnoud voor jou donatie.
Dat waardeer ik echt.
Ik heb je nog een maaltje gestuurd.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


18 dec 2016 15:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend
+1 sluit mij aan bij bovenstaande.


19 dec 2016 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend
Geweldig en heel erg bedankt voor jou donatie. Je bent ook een topper.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


21 dec 2016 12:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Alpe d'HuZes 2017 voor mijn overleden beste vriend
:!:
Ik plaats dit topic even naar boven zodat hij weer onder de aandacht komt.
De donaties gaan moeizaam dit jaar. Ik begrijp dat wel omdat er tegenwoordig zoveel goede doelen zijn waar wat voor gevraagd wordt.
Toch hoop ik dat er ook hier mensen zijn die iets kunnen en willen missen voor dit belangrijke doel.
Als je van dichtbij mee hebt gemaakt hoe een dierbare aan deze ziekte in korte tijd sterft dan weet je hoe belangrijk het is dat deze verschrikkelijke ziekte zo snel mogelijk de kop moet worden ingedrukt. En voor deze ontwikkelingen is veel geld nodig.
Dus Het zou super zijn als er nog een paar centjes bijkomen. Alle beetjes helpen. :!:

Bedankt.
Berrie
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


08 feb 2017 20:51
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.