Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:07



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Youngtimer regeling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Youngtimer regeling
de Fiscalist schreef:
Ik draai rond de jaarwisseling enkele advertenties van MP uit van vergelijkbare exemplaren, neem het gemiddelde en trek daar 15% vanaf.

Je kunt ook de koerslijst pakken, dat zal de fiscus zelf ook doen neem ik aan.

Waarde in het economische verkeer is de waarde die in een normale marktsituatie tussen onafhankelijke partijen tot stand komt , zo zegt de fiscus zelf.


En het eerste jaar? Dan kan je niets anders doen dan de aanschafprijs te gebruiken denk ik?

Ik heb een beetje een moeilijke accountant wat betreft bijtelling en auto's... Ik heb bijvoorbeeld een VW Caddy voor gebruik in het bedrijf maar wil hem ook wel eens prive gebruiken en geen km registratie bijhouden. Moet je bij bedrijfsauto's de volledige consumentenprijs incl BTW en BPM rekenen voor de bijtelling?


29 jan 2017 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
Het eerste jaar heeft ook een jaarwisseling. De bijtelling geef je aan bij je aangifte ib, daar gaat altijd een jaarwisseling aan vooraf.

Bijtellng is a pain in the ass, niet iets waar je mee sjoemelt, pakkans is best groot en je gaat snel nat.

De wet bevat een wettelijk vermoeden van privegebruik tenzij je met een sluitende km registratie aantoont de auto voor minder dan 500 km prive gereden te hebben. Je hebt dus altijd de schijn tegen, inspecteur kan makkelijk scoren en doet dat ook.

Voor een bestelwagen kun je er afkomen met een eindheffing van €300 mits je het goed inregelt. De auto moet dan bij het bedrijf gestald worden en doorlopend afwisselend gebruikt (door meer dan twee personen). google is your friend.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


29 jan 2017 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Youngtimer regeling
Lees net het nieuws over de (voorlopige) nieuwe bijtelling regels voor na 2020. Helaas niks over de youngtimer regeling. Kan ik hieruit opmaken dat deze nog wel even ongewijzigd blijft :?:


02 jul 2019 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Youngtimer regeling
Klopt, er verandert niets behalve het bijtellingspercentage voor elektrische auto's.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 jul 2019 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Youngtimer regeling
ATanis schreef:
....nog wel even ongewijzigd blijft :?:

Het is sowieso bizar dat je de volle mep bijtelling krijgt over de nieuwwaarde, zeker als een auto al verre van die economische waarde af zit.....het bizarre is dan dat de mogelijkheid bestaat, dat er meer bijgeteld wordt, dan de werkelijke waarde van de auto :!:
Ik snap niet waarom dit niet bespreekbaar is. Ik snap dat we gedwongen worden om elektrisch te rijden, maar van enige coulance is weinig te merken....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jul 2019 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Youngtimer regeling
Wat heeft de stimulans voor elektrisch rijden daarmee te maken dan? De bijtelling voor elektrisch rijden verdubbelt na in 2020, dat noem ik geen stimulans meer.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 jul 2019 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
ATanis schreef:
Lees net het nieuws over de (voorlopige) nieuwe bijtelling regels voor na 2020. Helaas niks over de youngtimer regeling. Kan ik hieruit opmaken dat deze nog wel even ongewijzigd blijft :?:


Youngtimer regeling staat politiek onder druk. De regeling wordt al een tijdje geframed als gunstig voor ondernemers. D’66 heeft al kamervragen gesteld, er komt deze zomer een evaluatie.

Als je iets leuks voor een mooie prijs kunt kopen, kun je het nog doen. Ik zou zeker niet iets halen bij een youngtimer handelaar voor de hoofdprijs.

Dit wordt een aflopende zaak vrees ik. Gezien het feit dat kamerleden geen verstand van belastingwetgeving hebben, kan er nog wel eens iets moois uit de bus komen ;). Het is niet zo simpel van even een percentage aanpassen of de grondslag.

Oh ja, ik heb mijn youngtimer verkocht ;).

Rij nu een 2007 BMW E61 touring
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


02 jul 2019 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Youngtimer regeling
de Fiscalist schreef:
...De regeling wordt al een tijdje geframed als gunstig voor ondernemers...

Lees: "Dit moeten we aanpakken!" En dat is dus wat ik bedoel (Jazzy!), krijg je straks een bijtelling van 10 mille over een auto die een economische waarde heeft van 5 mille?
Alles wordt belast in dit land, en het is fijn als je van je baas een auto van 60 mille 'krijgt', maar de kleine ondernemer heeft daar geen poen voor!
En het is terecht dat elektrisch rijden net zoveel bijtelling krijgt als welk vervoermiddel dan ook, het is immers verkapt inkomen! Daar hoeven overige weggebruikers/belastingbetalers niet aan bij te dragen. Toch? Maar ergens moet genoeg genoeg zijn.....denk ik dan weer.... :roll: (en dat is natuurlijk niet zo; het is nooit genoeg....).
Ik vindt dat we (burgers en ondernemers) teveel belast worden in Nederland!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jul 2019 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
Ik vind is zonder t....

Wat nog wel helpt is dat voor IB ondernemers er een koppeling bestaat met de kosten van de auto. Het prive gebruik kan natuurlijk niet hoger zijn dan het totale bedrag van de kosten. Wanneer je immers alle kosten prive betaalt, is het hetzelfde als wanneer de auto prive zou hebben gestaan.

Staat de auto op de Bv dan is die link er niet!

BTW kent een andere regeling!
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


02 jul 2019 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
zie ook:

https://www.taxlive.nl/nl/documenten/vn-vandaag/youngtimerregeling-niet-gecre%C3%ABerd-voor-fiscale-voordelen/?utm_medium=email&utm_source=WKNL_taxlive-Tuesday-Friday%2004-05-2018_EM&utm_campaign=WKNL_Taxlive_Dinsdag_tm_Vrijdag%20%28Prodflow8AM%29%2FNLTAA-18-OUT-9868
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


03 jul 2019 9:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Youngtimer regeling
De vragen van D66 + antwoorden staatssecretaris inzake de youngtimer regeling.

https://www.tweedemonitor.nl/kamervraag/9682
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


03 jul 2019 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Youngtimer regeling
m.a.w.: de staatssecretaris maakt zich nog niet zo druk, goed nieuws voorlopig :thumleft:


03 jul 2019 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Youngtimer regeling
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit, lijkt me een helder voorteken van wat er te komen staat.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 jul 2019 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Youngtimer regeling
Exact. Stel je voor dat we ergens een mogelijkheid laten lopen om, met het milieu als motief, nog meer belasting te innen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 jul 2019 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Youngtimer regeling
Is natuurlijk een rare regeling die bijtellingsregeling. Zou toch met de afschrijving van de auto verlaagd moeten worden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 jul 2019 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Youngtimer regeling
Snap dat hele bijtelling gedoe niet .

Heb ook een eigenzaak, en 4 youngtimers alles prive ? (en nog de k-polo van de baas :wink: thuis)

Boekhouder trekt 1x per jaar 2k aan brandstof kosten af wegens zakelijk gebruik.
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


03 jan 2020 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Youngtimer regeling
Heb op oudejaarsdag een Volvo cx90 van 2005 opgehaald voor mn schoonzoon met 2,5 motor erin.
Hij gaat ook gebruik maken van Youngtimer regeling :wink:
Zei al tegen hem, “koop toch wat knaps” maar nee dit moest hem worden :ba:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 jan 2020 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Youngtimer regeling
:thumleft: Volvo is een betrouwbare en degelijke keuze Hans. Het 2.5 blok is onverwoestbaar, in tegenstelling tot dat nieuwe 1600 blokkie: vele occasions V90 die te koop staan, hebben al een nieuwe motor!

Ze wachten nog even een paar jaar, en dan geeft de overheid de youngtimer-regeling de genadeklap....

Maar wat Cazzo zegt, bijtelling is een rare regeling. Die zou inderdaad met de afschrijving verlaagd moeten worden.
Bijtelling over dagwaarde zou m.i. realistischer/eerlijker zijn.
Door de bijtelling heb ik meer auto's in het gezin dan noodzakelijk :!: , en zo ken ik er meer.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 jan 2020 14:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Youngtimer regeling
Zou ook best wat nieuwers willen maar gaan bijtellen over 50-60-70k voor een auto die 15k waard is is me echt te gortig
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 jan 2020 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Youngtimer regeling
Lekker die 2.5 5-pitter. Had ik vroeger ook (een 2.5t en later een V70 R). Heerlijke motor en mooi geluid. Zuipt als een ketter, dat wel.


03 jan 2020 14:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Youngtimer regeling
w.w.doet. schreef:
Snap dat hele bijtelling gedoe niet

Is niet heel lastig te begrijpen.

Hans, XC90 is lekkere en veilige auto om je gezin in te vervoeren. En best knap wat had jij graag gezien dat hij gekocht had?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jan 2020 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Youngtimer regeling
Gok een BMW :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 jan 2020 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Youngtimer regeling
Dat niet eens maar een wat jongere auto met wat minder km’s.
Gaf ze 9 jaar terug een Kaskai met 20 K erop en ze hebben alleen maar gereden, geen of nauwelijks kosten :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 jan 2020 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
w.w.doet. schreef:
Snap dat hele bijtelling gedoe niet .

Heb ook een eigenzaak, en 4 youngtimers alles prive ? (en nog de k-polo van de baas :wink: thuis)

Boekhouder trekt 1x per jaar 2k aan brandstof kosten af wegens zakelijk gebruik.


Als ze ooit komen kijken dan krijg je hier gedoe mee....

Er klopt niets van en je accountant zou beter moeten weten.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


03 jan 2020 22:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Youngtimer regeling
Is geen accountant ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jan 2020 23:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.