Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:34



Antwoord op onderwerp  [ 287 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Het Geen-P-maar-VW-GTI topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Het Geen-P-maar-VW-GTI topic
Mijn superbe slagschip wordt me te groot, ben dus driftig op zoek naar een opvolger. Nr. 1 (en 2, 3 en 4) op m'n verlanglijstje is nu (eindelijk) een Golf GTI.
Alternatieven (BMW 1, Mini, Mercedes) kunnen me niet bekoren, dus doe geen moeite (daar hebben we andere topics voor :-) ).
Heb onlangs in een Golf 6 GTI gereden. Heerlijke motor, maar...ik vond de vering nogal stug :oops: (je wordt ouder papa...). Beetje stevig hoort erbij, maar op klinkerwegen voelde ik elk hobbeltje (met 17" velgen, en gewoon onderstel), en vond hem ook op asfalt wat onrustig.
Dus op zoek naar een Golf VII met adaptief onderstel (DCC), in de hoop dat dat beter veert (De adaptieve dempers in de VI schijnen in comfort niet zoveel uit te maken).

Ik heb ook nog wel wat wensen: naast DCC ook Xenon en open dak, GTI ruitjesbekleding (geen leer), 5 deurs en bij voorkeur een donkere kleur. Die combinatie is zowel in NL als in DLD moeilijk te vinden, dus moet wat concessies doen. Oh ja, inruilen is ook handig, en dan wel een beetje gunstig. Op Gaspedaal is wel eea te vinden, maar dan ofwel teveel km, of geen inruil mogelijk.
Nu heb ik er 1 gevonden die aan de helft van de eisen voldoet: DCC, Xenon, Panodak....maar ook wit, 3-deurs en leer. Verdere voordelen: weinig km, staat bij VW dealer, redelijke inruil en als bonus ook nog Dynaudio (en nog wat speelgoed waar ik niet per se op zit te wachten). Prijs is OK, inruil moet nog wel wat omhoog.

Twijfels dus. Daarom hier maar eens advies gevraagd:

1) Heeft iemand ervaring met het rijcomfort van een Golf VII GTI, met of zonder DCC? Comfortabeler dan een Golf VI?
2) Ga ik spijt krijgen van het gebrek aan 2 deuren? (enige passagiers zijn mijn zoons, 15 en 11). Vind 5-deurs wel mooier.
3) Kleur is aan te passen. Wat zouden kosten van wrappen zijn? Rond de 1000 Euro?
3) Eigenlijk heb ik geen zin om m'n eigen auto zelf te verkopen. Inkoopsites bieden aanzienlijk minder dan de inruil, dus daar heb ik geen zin in. Maar zonder inruil is de keuze iets groter (en wordt importeren een optie). Wat is wijsheid?
4) Diefstalgevoeligheid: Bearlock en navilock een must? Betekent weer 1000 euri extra.
5) Andere tips?
6) Iemand interesse in een mooie Superb V6 combi? :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Ik weet niet hoe het jou vergaat als vader, maar mijn ervaring is dat de kinderen in die leeftijd nog zeer regelmatig meerijden en dat er op weg naar trainingen wedstrijden vaak nog andere kinderen meegaan. Ik denk dat je als DD dan spijt krijgt van een drie deurs auto.


09 maart 2017 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Bij een auto met twee deuren zijn de deuren ook breder. Dit is een nadeel wanneer je wat krapper geparkeerd staat. Dan is instappen lastiger omdat de bredere deuren niet ver genoeg open kunnen.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


09 maart 2017 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Een octavia RS geen mooie oplossing voor je probleem? Zal met inruilen van de Superb ook voordeliger zijn.
_________________________________________
Mvg,

René


09 maart 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
ziet er in combi niet verkeerd uit :thumleft:

Afbeelding


09 maart 2017 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Octavia RS is een hele andere auto om in te rijden. Kan niet tippen aan de wegligging van een GTI of Cupra. GTI in 2-deurs versie smoel gewoon mooier, R20 smoel weer beter in 4-deurs uitvoering. Maar waarom geen Seat Cupra 280? Motorisering van de R20 en een betere en strakkere wegligging dan een GTI en R20. Doet het rondje Nurburgring ook rapper dan een 996GT3 en een Audi R8. Echt een beest van een auto. Zeker voor dat geld.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


09 maart 2017 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
1) Met DCC vind ik de Golf VII GTI een stuk beter rijden dan een VI GTI. Wel zou ik je enorme velgenmaten afraden. Daar worden ze behoorlijk stug van
2) Dat denk ik wel. Voor mij nooit meer een daily i.c.m passagiers die ook (af en toe) vervoerd moeten worden. Ook is de verkoopwaarde/interesse van een 5 deurs hatchback stukken beter.
3) Voor 1000,- kun je wel wat vinden. De betere zijn een stukje duurder. Mocht je de kleur veranderen, dan moet dit ook bij RDW doorgegeven worden.
4) Tsja, blijft natuurlijk een bijzonder gewild object bij de dievengilde. Beste is om hem vooral in de nachtelijke uren binnen te zetten. Andere praktische oplossingen zijn er ook, maar daar moet je zin in hebben. Meeste worden gewoon op afstand geopend en gestart. Bearlock lijkt me dus handig en een Navilock een must.
5) Gewoon rustig wachten totdat er een GTI voorbijkomt die helemaal naar jou smaak is. Zelf zou ik wrappen laten zitten en zeker wachten totdat er een interessante 5deurs voorbij komt. De Golfjes 7 zijn goed vertegenwoordigd, je hoeft echt niet maanden te wachten tot dat de perfecte voorbij komt ;)
6) Die zou ik gewoon particulier proberen te verkopen. Je krijgt er altijd meer voor terug dan bij ikkrijgnietsvoormijnautoterug.nl en andere auto inkoop internet site's. Zelfs binnen een paar dagen op Marktplaats is mijn ervaring gebaseerd op meerdere ervaringen van anderen.

In ieder geval succes. Een auto zoeken blijft soms het leukste :D
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 maart 2017 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Die deuren, daar twijfel ik nog het meest over, samen met de vering. Maar goed, dat laatste kan ik testen. Wellicht a.s. zaterdag dan toch maar naar Rijssen...

RS zou een rationele keuze zijn; huidig aanbod is wel wat duurder dan wat ik zoek. Is per maand wel iets goedkoper, maar ja, t is geen GTI.
(moet wel bij allebei een petje kopen :jocolor: )

Hier op het forum niemand met een GTI?

EDIT: wel dus :thumleft:
Dank voor de tips!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 13:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Tja ik ging van een A6 Avant TDI naar een nieuwe Golf VII, 5 deurs (must), 1.4 TSI 140 pk DSG in de Highline uitvoering. Die is standaard verlaagd, iets stugger dan normaal maar (ik word ook wat ouder...) toch nog comfortabel genoeg. Alle kritieken ten spijt. Ik vind het een geweldige auto. Geen seconde spijt gehad. Behalve bij een bezoek aan de bouwmarkt! De GTI staat nog steeds op mijn wensenlijstje en dan inderdaad niet met idioot brede en lage banden.


09 maart 2017 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Highline heb ik gereden, die is prima qua vering. Gti is nog wel iets stugger. Denk dat ik er zaterdag een uitje van maak (helaas dus niet met de P) om het live te ervaren.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 15:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Heb voor de papaweekenden nog een Golf 7 met een volledige R-line (interieur, exterieur en ook het onderstel!) en ben dus stiekem een echte Golf fan. De auto is super praktisch en rijdt geweldig. Ik adviseer je om altijd voor de 5 deurs te kiezen en als je in Porsches rijdt ook altijd het sportonderstel te nemen (standaard bij GTI dus dat komt goed). Verder? Gewoon doen! Wel in de juiste kleur en uitvoering want het aanbod is ruim voldoende als je niet op kolen zit.
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


09 maart 2017 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Zou er dan toch stiekum een Golf VII adepten topic moeten komen? :D :D :D :D
Ach wie weet komen er nog meerdere forummers wat betreft het dagelijks rijden met een Golf uit de kast....


09 maart 2017 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Omen?
Bij de dealer staat ook deze potentiële green chapter Boxster te koop :mrgreen:
Afbeelding

Ik ga zaterdag iig rijden. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Als ik de gordel al niet kan pakken (ben niet zo lenig) dan valt de 3-d af. En als hij te hard is geveerd, dan moet ik op zoek naar iets anders :cry:

@ASW: de DD hoeft voor mij niet als een P te rijden. Beetje comfort is wel prettig. Superb is nou ook niet echt een bochtenridder...

@BJFT: als het zover is, zal ik dat wel doen :ba:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
hybride golf dit rijdt best lekker en ook nog zunnig :mrgreen:

http://media.autoweek.nl/m/ehpyposb5c1w_800.jpg

Afbeelding


09 maart 2017 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
:ass: :puker:
Sorry hoor, maar ik ga niet voor m'n lol in een hybride rijden. Rijd al jaren met 0% bijtelling, dus daarvoor hoeft t niet. Heb 1x in golf gte gereden. Been there, done that etc. Leuk voor een keertje.
Nu weer ff serieus graag :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Je rijdt niet alleen al jaren met 0 % bijtelling, je hebt ook nog eens een chauffeur! :res:

Ik heb welliswaar 0 % bijtelling maar dan moet ik wel zelf trappen. :mrgreen:


09 maart 2017 18:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Floriaan. Is een 6R uit Duitsland geen optie? Als het voor de bijtelling niet uitmaakt. 7R ook een beest hoor en goed rustig te rijden.

Onderstel weet ik niet maar ik weet wel dat Ruud Kuiper en Knaufie echt VW adepten zijn. Spring bij mannen!
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


09 maart 2017 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Overigens is de nieuwe Golf 2017 net uit. Die is standaard al voorzien van vele extra's.

(Ben te vaak in VW showroom geweest voor mijn dd)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


09 maart 2017 19:25
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Heeft Cazzo SV geen goede tip voor je ;)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 maart 2017 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Alternatief een Polo gti....genoeg met ruitjes interieur en full op. Al ben ik het met je eens dat een Golf toch wel echt lekker is.( en exstreem diefstal gevoelig)

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 32-216-970
_________________________________________
Nie janken.


09 maart 2017 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Nou ik vind dat er nog wel een behoorlijk verschil in rijden zit tussen een Polo en een Golf. De Golf is dan door zijn formaat veel lekkerder te rijden.

@ Targa Floriaan ik hou dat topic wel in de gaten. Misschien dat er nog wel wetenswaardigheden komen over de R32 of de VR6 of de oer GTI's (ik heb er 3 gehad) :D


09 maart 2017 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Ik heb zelf een Polo GTI maar daar moet je nog wel het één en ander aan veranderen wil je die strakker willen laten sturen.

Onthoudt wel dat de blokjes uit de Golfjes GTI niet geheel probleemloos zijn. Daarvoor kun je beter naar een R, Cupra of een 35th Edition gaan kijken. Die blokken zijn nagenoeg probleemloos. Vooral een Golf 6 GTI 35th Edition is heel erg interessant mits je een fraai exemplaar gevonden krijgt Daarin ligt hetzelfde blok als een R20 en Cupra maar dan gedowntuned naar 235pk. Chippie erin en je hebt ineens 340pk. :thumleft:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


09 maart 2017 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
@ Ewout: chauffeur :scratch: mijniebegrijpnie? Zoals je weet heeft m'n chauffeuse ontslag genomen ;-) En Max is nog iets te jong...
@ Leander: R is duurder (koop en onderhoud), dus valt af. Budget is rond de 25k, incl. inruil. Nieuwe auto, laat staan nieuwe GTI is dus niet aan de orde. Koop sowieso nooit nieuw. Laat een ander die afschrijving maar voor z'n rekening nemen :roll:
@ Brulaap: daar zit ik ook al de hele tijd op te wachten. Als er iemand nu een nuttig advies zou kunnen geven, is hij het wel :mrgreen:
@ Chelsea: Polo is me te klein. En die heeft Totmnboa ook :P
@ bjft: ik treur nog steeds om m'n moonlight blue VR6 uit '98 :cry: Had ik m maar gehouden...
@ Franz: Het hoeft niet strakker of sneller, wil m juist comfortabel(er) hebben. Weet van de blokjes. Is punt van aandacht.
GTI Edition 35 vind ik ook erg mooi maar ja, die vering...en Cupra of R... :| Heb geen bijpassende tattoos. GTI met subwoofer is al voldoende petjesgehalte. Kan er altijd nog 2 rode racestrepen op zetten met de verfroller :mrgreen:

En ja, ik weet het, ik ben een trut dat ik een softe GTI wil, maar VW levert de Golf nu eenmaal niet (meer) als Highline met het GTI blok. Beetje idee van de 911R vs GT3. Had in het verleden een Golf 3 2.0 GL: GTI blok (115pk :shock: ), met de looks van de 1.4.
M'n VR6 was ook niet voorzien van de kunststof spatbordverbreders. Heel decent (net als ik :mrgreen: :mrgreen: )
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
Wat bedoel je met de vering van een 35 edition? Onderstel is gewoon exact hetzelfde als van een normale GTI hoor.

Vind de nieuwe Cupra overigens geen petjesauto. Juist zeer ingetogen. Maar smaken verschillen. :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


09 maart 2017 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD: GTI of nie?
@ Franz, zie mijn eerste post. Vond de 6 GTI erg hobbelig.
Huidige model Leon Cupra idd niet zo'n hoog petjesgehalte. En ook als ST leverbaar. Maar nu nog iets te duur.

Zie net dat m'n uitje zaterdag niet voor niets is: Astara zit praktisch naast de VW dealer :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 maart 2017 21:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 287 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.