Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

20 apr 2017 21:13

BMW adept en Porsche fan maar er zijn weinig hatches lelijker dan de huidige 1 serie..

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

20 apr 2017 21:33

Hier idem, en vooruit nog even off-topic, wel benieuwd naar de nieuwe 3 serie ...

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

20 apr 2017 22:19

Opzouten naar je eigen topic :mrgreen: ;-)

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

20 apr 2017 22:27

:thumleft:

Afbeelding

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

21 apr 2017 11:37

Targa Floriaan schreef::shock: Gat in de kap? Moet dan een vrachtwagen zijn geweest als t zo hoog zit. Heeft t misschien niet gemerkt? Maar ook zwaar &€)(@

Totally off-topic, maar de schade aan de 500C is 5K :shock:
Dakje alleen is 3300, en krijg maar de helft vergoed (van het dak) want 5 jaar oud :bang:
Gelukkig staatie nog op de zaak, scheelt weer...

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

21 apr 2017 11:59

MarkS schreef::thumleft:

Afbeelding

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

21 apr 2017 16:04

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

21 apr 2017 16:06

Heb je voor dat geld geen leuke 2-serie?

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

21 apr 2017 16:18

50K? Wel een leuke, maar nog lang geen 240i.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

21 apr 2017 19:11

Cazzo Super Veloce schreef:Heb je voor dat geld geen leuke 2-serie?

Ja hoor, is er zeker. Vandaar ook de keuze voor een GTI.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

22 apr 2017 10:56

MarkS schreef:50K? Wel een leuke, maar nog lang geen 240i.

Olie, vuur.... Hoeft ook niet, een M240i heeft 340pk en een 6-cilinder, die moet je naast de R zetten (qua vermogen, al heeft die nog steeds 4 cilinders). Als je een GTI Performance eerlijk wilt vergelijken, pak dan een 230i. Een GTI Performance heeft 245pk (370Nm), een 230i heeft 252pk (350Nm).... Zullen niet veel voor mekaar onderdoen in 'rechte lijn statistieken'.... Gok dat het qua rijden ook niet voor mekaar onder doet, als die GTI zo goed is als men hier zegt.... Maar wel een coupe versus een hatchback, dus niet echt een vergelijking... Ohja, en achterwielaandrijving.... En voor zo'n 50k rij je dan een best leuke, geen knetterluxe, maar best netjes aangeklede versie van een 230i....

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

22 apr 2017 12:34

Ik vind een 230i qua prijs ook niet helemaal vergelijkbaar.
Die rij je echt niet voor 50K want er moet, om het qua uitvoering een beetje vergelijkbaar te houden met zo'n GTI natuurlijk wel een klein M pakketje op, metallic lak, exe of high exe.
Dan ga je snel richting de 60K.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

22 apr 2017 13:31

Doe toch de 230i maar :drive: :thumleft:

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

22 apr 2017 18:42

Afbeelding

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 0:36

MarkS schreef:Ik vind een 230i qua prijs ook niet helemaal vergelijkbaar.
Die rij je echt niet voor 50K want er moet, om het qua uitvoering een beetje vergelijkbaar te houden met zo'n GTI natuurlijk wel een klein M pakketje op, metallic lak, exe of high exe.
Dan ga je snel richting de 60K.

M-Pakket? Wolf in schaapskleren is leuker dan schaap in wolfskleren... Exec, Sport Line, gaan!... Metalic lak, bwegh... Echte auto's hebben uni-lak ;).... Maar goed, hij zal iets duurder zijn, is nogal een andere auto. Ging mij er even om dat je een GTI niet met een 240i moet vergelijken.... Eerder een 125i of een 230i.... De 40i is 'ietsje anders'...

Overigens, voor mij allemaal buiten mogelijkheden, gauw weer terug naar de VW's hier ;)

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 4:47

Voor 50 heb je ook een GTI Clubsport S. 310pk en een echt bommetje + uniek omdat er maar 10 stuks rondrijden.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 8:10

Voor 50K koop ik liever een leuke Porsche.... :wink:

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 11:07

Vrijdag bij 2 schadebedrijven geweest voor m'n bumper. Onafhankelijk van elkaar een identieke quote: 225 incl btw. Bumper hoeft er niet af. Valt dus nog mee, meteen maar een afspraak gemaakt. Kost me wel m'n hele jaarbonus :twisted:

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 11:25

Dat was een goed jaar dan. :thumleft: :wink:

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 16:06

"Fooi" klinkt zo negatief :mrgreen: na betalen van de schade kan ik nog net 1x naar de Mac.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 17:16

werd gisteren ingehaald in de Scheidse Rijn tunnel (A2 bij Utrecht) door een blauwe, redelijk nieuwe Golf R. Klonk lekker maar die 4 vuistdikke uitlaten voor 4 cilinders zijn wel een beetje mal. De 2 piepkes links en recht op m'n GTI vind ik mooier.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

23 apr 2017 19:56

Eens. Vier pijpjes is teveel van het goede. 2 in het midden staat 'm veel beter.

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

04 mei 2017 21:45

Ik heb vanmiddag de kogel door de kerk gejaagd. Na proef te hebben gereden in een Clubsport en diverse Clubsport's en R'en te hebben bekeken, was ik sinds deze week min of meer overtuigd geraakt om een nieuwe GTI Performance te bestellen. De levertijd is momenteel 22 weken wat de inruilprijs van mijn huidige Golf weer ongunstig beïnvloedde. Vanmiddag opeens een voor mijn gevoel goed aanbod gehad op een nieuwe R en... overstag gegaan. Helemaal blij! 10 weekjes en dan :drive: :ba:

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

05 mei 2017 7:09

Gefeliciteerd! Weer een GP-combi erbij :-)
Wel opmerkelijk: eerst een weloverwogen keuze voor GTI ipv R gemaakt, dan toch een R? Wat sprak er voor de GTI (en tegen de R), en waarom dan toch een R? Alleen de inruil?
En natuurlijk: kleur, opties?

Re: Het Geen-P-maar-VW-GTI topic

05 mei 2017 8:41

De deal was inderdaad fijner. Heb me ook veel online georiënteerd en zie het enthousiasme van bijvoorbeeld autojournalisten voor de nieuwe R (veel) groter zijn dan voor de nieuwe GTI. Vooral de prestaties zijn erg indrukwekkend. 0-100 in 4,6 opgave en regelmatig in de meting eronder (tot 4,2 seconden met launch). Hierdoor kwam ik voor de keuze of een jonge Clubsport (all the way driving fun en wilde uitstraling!) of zelf een nieuwe samenstellen. Toen ik dat laatste ging doen (configurator regelmatig geraadpleegd) ging mijn gevoel steeds meer kloppen, in de zin van een opvolger die alles doet wat mijn huidige Golf doet maar dan veel sneller. Dus ook nu gewoon weer een saaie grijze kleur (Indium grey, ik vind het geweldig), een zelfde interieur als ik nu heb (standaard R) en alle opties die handig zijn en je net niet vindt op die jonge gebruikte. Wat dat betreft waren we al erg verwend met onze huidige Golf. Eigenlijk past de R beter als gezinsauto dan een GTI Performance en door de betere deal niet heel veel duurder. Als ik naar de prijzen van jong gebruikte R'en kijk, ben ik er ook wel van overtuigd dat dit prijsverschil overeind blijft naar mate de jaren voorbij gaan. 2016 auto's die nog steeds een halve ton kosten terwijl ik nu de nieuwe facelift heb met een volledig digitaal display (klokken), nieuwe groot beeld 'touch' nav, de nieuwe lampen voor en achter, meer paardenkrachten en koppel, vernieuwde DSG (voor het hoge koppel) en de neus is net iets anders. Ik vond het de stap waard..
Plaats een reactie