Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 12:08



Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Katten verjagen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Katten verjagen!
Hilarisch weer dit topic! Hoe dat ook weer alle kanten op vliegt! :mrgreen:


29 maart 2017 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Katten verjagen!
@ewout Ik verbaas mij wel eens over de steeds groter wordende intolerantie ten opzichte van anderen.
Het aantal mensen wat zich continu aan een ander stoort lijkt wel te groeien.
dat doet het ook vroeger (sorry) hield men nog rekening met een ander, tegenwoordig is het inderdaad ach moet kunnen :bang:

en als iemand 1 keer per jaar een tuinfeest geeft wordt al snel de politie gebeld want stel je voor dat je één keer per jaar wat hoort van een ander.
dat is ook niet het probleem maar geef het ff aan als het eens later wordt en ja ik heb ongeveer 100 buren dus moet ik het maar accepteren dat ik tot 2/3 uur wakker lig en ochtends om 5 uur opsta om naar mijn werk te gaan

heb overigens ook 2 katten en ben zeker geen kattenhater ,maar die van mij komen niet buiten (huisdieren)


29 maart 2017 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Ik ben blijkbaar een bofferd. Ik woon al 10 jaar in dezelfde ruim opgezette wijk. Veel parkeerplaatsen, alle huizen een eigen oprit en garage, dus geen parkeerproblemen. Veel speelruimte voor de kinderen.
Bij een feestje worden de buren gewaarschuwd van tevoren (vaak ook gewoon uitgenodigd). Er ligt geen zwerfvuil want mensen gooien geen troep op straat.
Vrijwel iedereen is hoger opgeleid en reageert op een normale manier zodat potentiële problemen in de kiem gesmoord worden.
Dit betekent niet dat alles moet kunnen maar de katten lopen hier in de wijk allemaal gewoon buiten.
Ik maak met de meeste buren met enige regelmaat een praatje en een paar keer per jaar komen ze langs voor een etentje en/of een goed glas wijn. Heb in 10 jaar nog met niemand problemen gehad. Gewoon niet zo snel druk maken en je niet snel ergeren, is ook beter voor de bloeddruk! :mrgreen:

Ik heb een achterbuurman (huis staat wel vrij ver weg) die inderdaad eens onverwachts een feestje gaf omdat zijn dochter geslaagd was voor haar eindexamen. Normaal hoor je de beste man nooit. Nu was het feestje op een doordeweekse dag en ging het inderdaad tot half drie door terwijl bij mij de wekker ook om 6 uur ging. Ik heb gewoon de ramen aan die kant dichtgedaan en ben gaan slapen.
Ik kan me daar echt niet aan storen omdat onze verstandhouding goed is en ik hem die ene keer dat feestje van harte gun.


29 maart 2017 17:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Katten verjagen!
erwin964c4 schreef:
En dan miepen als mensen zelf voor desnoods een definitieve oplossing gaan.

:shock: :roll:
Miepen? Als jij mijn kat afmaakt omdat hij in je tuin loopt? Vreemd zeg...
"Sorry buurman, ik heb vanmiddag het voetje van uw zoontje afgehakt want hij schopte nu voor de 8e keer een bal in mijn tuin...." :scratch: :scratch:
Alsof het doel de middelen heiligt. Eens met verantwoordelijkheid voor je eigen beesten. En terecht dat je gaat klagen als je last hebt van iemands dier. Maar het betreffende beest afmaken? Zou je aan mij een hele slechte hebben. Ook als je taekwondo kent... :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 maart 2017 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Katten verjagen!
Iets in de trant van.."you can't beat cubic inches"? :mrgreen:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


29 maart 2017 18:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Katten verjagen!
Zou je aan mij een hele slechte hebben. Ook als je taekwondo kent... :lol:[/quote]


Jou durf ik wel aan zonder teakwondo :mrgreen:
Ik ben opgegroeid met een vader die postduiven had ,en er wedstrijden mee vloog.
Beste man heeft meerdere malen al dan niet verwilderde katten in het hok gehad die dan jarenlang kweken en selecteren teniet maakten.
Neem van mij aan dat zoiets geen prettig gezicht is
Nog maar te zwijgen over de financiele kosten.
Dus mijn vader heeft regelmatig katten gevangen en ergens ver weg weer uitgezet.
Dat is in mijn ogen een definitieve oplossing ,dieren dood maken had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb iig niks met katten van kinds af aan dus :mrgreen:
Ik heb een vrijstaand huis en sinds eind vorig jaar ook min of meer last van 1 of misschien meerdere katten die mijn tuin als kattebak zien blijkbaar,ik schep het op en gooi het weg.
Maar ik vind niet dat katten overlast bij anderen mogen veroorzaken,denk ook niet dat desbetreffende buren het leuk zouden vinden als er regelmatig kattedrek en dode vogels bij hun in de tuin liggen.
En dat geneuzel het is hun natuur vind ik bullshit ,die beesten krijgen thuis te eten dus in mijn ogen zijn het moordenaars.


29 maart 2017 18:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Katten verjagen!
erwin964c4 schreef:
Ik ben opgegroeid met een vader die postduiven had ...


Ik had zo'n buurman :evil:

Afbeelding

... en om van die ellende af te zijn heb ik toen maar de mercedes verkocht :twisted:


29 maart 2017 19:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Katten verjagen!
bjft schreef:
Hilarisch weer dit topic! Hoe dat ook weer alle kanten op vliegt! :mrgreen:

@bjft: zeker hilarisch.
En dat op een Porsche forum. Waar een kat op het dak van een Maserati ligt.
_________________________________________
Another one bites the dust !


29 maart 2017 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Katten verjagen!
GhostRider schreef:
Mijn ervaring is dat als je katten uit de buurt wilt weren je zelf een kat moet nemen. Had een vijver en werd tegelmatig bevist door buurtkatten. Toen we zelf een kat namen wat het over. Heb wel eerst onze eigen kat geleerd zelf niet te vissen. Kwam 'ie trots de vis (nog levend) binnen showen. Hoppa met vis en al weer de vijver in. Twee keer gedaan en over.


Deze post kan ook wel in het moppentrommel topic. Ik kwam niet meer bij. :lol:


29 maart 2017 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: Katten verjagen!
Goed he! Maar werkte wel. Ook de kat effe leren zwemmen werkte prima. Ligt overigens nu heerlijk op de bank naast me dus nog steeds vriendjes.
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


29 maart 2017 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Mijn vader had ook postduiven, in overleg met de buren heeft hij destijds besloten om ze twee keer per dag te laten vliegen voordat ze eten kregen. Op die manier kon je ze eenvoudig naar binnen lokken door wat te rammelen met een bakje voer.
Die beesten geven anders ook overlast voor de buren.
Dit is precies wat ik bedoel.
De duivenliefhebber heeft een hekel aan katten en vindt alle kattenbezitters die hun dieren naar buiten laten asociaal maar heeft niet in de gaten dat er ook mensen last kunnen hebben van zijn hobby/huisdieren.
Je zou ook kunnen roepen dat ie die schijtvogels dan maar binnen moet houden.

Persoonlijk vind ik dat duiven recht hebben om regelmatig een stukje te vliegen, katten ook lekker naar buiten moeten kunnen en honden hun energie kwijt moeten kunnen door dagelijks en lekker stuk te mogen rennen/spelen.

Mensen moeten niet zo zeuren.


29 maart 2017 20:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Katten verjagen!
erwin964c4 schreef:
Dat is in mijn ogen een definitieve oplossing ,dieren dood maken had ik nog niet aan gedacht.

dan las ik jouw 'definitieve oplossing' inderdaad anders dan jij bedoelde. Ook deze vind ik persoonlijk wat ver gaan. Had ook een buurman met duiven (geen postduiven maar schijtduiven). Die beesten maakten een takkeherrie en scheten mijn hele dak onder. Heb me er kapot aan zitten ergeren maar zijn duiven nooit afgeschoten of elders achtergelaten (dacht dat dat niet zou werken omdat ze altijd weer naar huis terug vliegen).
Ach, als je dat soort geneuzel niet wilt, moet je op de hei gaan wonen :wink:

@ Henk: sh*t, gaat het om een Maserati ??? Waar maken we ons hier dan druk om man... :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 maart 2017 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Katten verjagen!
Moet er niet aan denken ooit een buurman te hebben die zo fanatiek is als mijn vader was met zijn duiven ,vakantie kon niet want de beesten moesten voer op bepaalde tijden ,vliegen op bepaalde tijden ,de doffers weer apart van de duivinnen ,dan weer koppels maken ,vervolgens jongen africhten op korte stukken dan waren er eerst algemene africhtingsvluchten per groep ,dan weer reguliere vluchten .....
Poulelijsten invullen was ook een wekelijks terugkerend ritueel.
Krijg nog nachtmerries als ik eraan terug denk :res:
Ik heb niks met duiven ,maar wel een aversie tegen katten eraan over gehouden
Voordeel van wedstrijdduiven is dat ze never nooit niet in een boom gaan zitten er een nest bouwen zoals houtduiven doen en de auto van olaf onderpoepen :mrgreen:
Ze zitten idd wel regelmatig op het dak van het huis, dus daar poepen ze wel ,en dan mijn vader maar roepen naar die beesten :D


29 maart 2017 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Katten verjagen!
Als je voor de zoveelste keer in je eigen tuin in de kattenstront bent gaan staan en daar binnen pas achterkomt :bang:, word je verhouding tot de katten in de buurt toch iets anders :evil:
Dat heeft m.i. niets meer met 'een beetje tolerantie' te maken.
Als t buurjochie m'n auto als voetbaldoel of krijtbord gebruikt, spreek ik zn ouders daar ook op aan. Dat hoef ik toch ook niet te accepteren? Een incidenteel feestje vind ik dan wel wat anders.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 maart 2017 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Katten verjagen!
een kat op de auto niet zo heel erg een beetje duiven poep niet zo erg,nee dit is pas erg

Afbeelding


30 maart 2017 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Katten verjagen!
wees blij dat olifanten geen vleugels hebben...
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


30 maart 2017 10:44
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Katten verjagen!
Henk,

Google ff op: pussy on porsche :idea:


30 maart 2017 14:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Katten verjagen!
+1 Whahaha.....die laten iig geen haren achter.
_________________________________________
Another one bites the dust !


30 maart 2017 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Nou, het schijnt dat de kokosmat weer in opmars is... :pale:


30 maart 2017 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Katten verjagen!
Daar weet die Chinees van $teef ook wel raad mee


30 maart 2017 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Katten verjagen!
André schreef:
wees blij dat olifanten geen vleugels hebben...


nee dit is lekker :mrgreen:

Afbeelding


30 maart 2017 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Het is voor de bezitter van de Benz te hopen dat die olifant geen slechte chinees gegeten heeft.. :flush: :res:


30 maart 2017 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Katten verjagen!
Katten vd buren en ook zwerfkatten zijn heel vervelend, geen ramp, dat is weer een andere orde.
Nog iemand tips, heb uiteraard al gegoogeld bijv in de tuin enz.
Zo een apparaatje dat met hoge golfen oid lachen ze gewoon om, je tuin asfalteren had ik ook al voor bij zien komen.
Kippengaas over zachte grond zodat ze niet eerst een kuiltje kunnen graven, om dan vervolgens je halve tuin kunnen onder scheiten....-;( :evil:


30 maart 2017 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Onze achtertuin is echt Kattenvrij. Ze zijn allemaal meermaals er uit gejaagd door onze bull en komen echt niet meer over de schutting. Ze turen wel eens vanaf de schutting naar binnen of dat enge hondenvarken er niet is, maar durven de sprong de tuin niet te wagen.
Alleen krijg ik geen auto in de achtertuin haha
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


30 maart 2017 22:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Katten verjagen!
Kattenpult ( :wink: ) werkt ook prima.
Is niet vaak raak, maar de schreeuw die zon beest produceert alsie wel geraakt wordt; priceless.
Maar ook hier sinds wij een hond hebben weinig katten meer gezien in de tuin :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 maart 2017 12:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nels


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.