Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 21:28



Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Katten verjagen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Katten verjagen!
Tip van een dierenliefhebber :lol:

men neme een 12cm pvc buis van een halve meter lang
de binnenkant heeel dunnetjes insmeren met vaseline
een beetje ouderwetse grafietpoeder in de buis strooien, niet te veel!!
in het midden van de buis een lekker stukje vis leggen.

de kat krijgt al kruipend de poeder op zn vacht,onschuldig voor het lieve diertje.

vervolgens loopt de kat vrolijk weer naar binnen en kruipt op de bank,loopt langs de muur en rolt over de hoogpolige kleden.

eigenaar zal de kat nooooooit meer naar buiten doen :res:

et voila :lol:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 maart 2017 11:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Katten verjagen!
Ervaring ermee André, of verzin je dit ter plekke :thumleft: :D

Vind 'm wel erg creatief!
_________________________________________
Another one bites the dust !


28 maart 2017 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Katten verjagen!
Hiermee straf je het bazinnetje, niet de poes 8)
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 maart 2017 11:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Katten verjagen!
Onder een carport wordt het een stuk makkelijker.
Ik zou recht boven het dak, aan de onderkant van het dak v.d. carport een bewegingsmelder aansluiten en zeer gevoelig afstellen.
Vervolgens kan je daar dan van alles en nog wat op aansluiten als afschrikmiddel.
Zoals bijvoorbeeld een stroboscoop lamp, ergerlijke toon die alleen katten horen, een watervernevelaar, etc.
Zoiets als een stroboscoop lamp is tevens een goed afschrikmiddel, tegen het boevengilde.


28 maart 2017 12:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Katten verjagen!
Frans D schreef:
een watervernevelaar, etc.

Tot je een keer je cabrio open onder je carport parkeert en die nevelaar vergeet.... :twisted: Wél een prima idee verder.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 maart 2017 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Onze Franse Bulldog is gelukkig gek op katten :)
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


28 maart 2017 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Katten verjagen!
Allemaal mooie high tech oplossingen maar als je daadwerkelijk 10 vd 14 dagen weg bent wat is dan probleem met een hoes die klaarblijkelijk probleem op lost??
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


28 maart 2017 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Katten verjagen!
Wij hebben zelf katten en een spuitbus met een goedje wat ze niet zo lekker vinden.
goedje is kleurloos en voor mij niet echt te ruiken.
ze blijven erdoor wel van mn boxen ed.
Het is van Beaphar, is te koop in een dierenwinkel en heet "keep off".

mogelijkheid 2
Waar ze ook niet gek op zijn is "afrikaantjes".
Die lelijke planten met kanarie gele bloemen.
wellicht rondom je auto planten of een paar plantenbakken zetten.

mogelijkheid 3
een Reiger verjager zou ook nog kunnen.
Apparaatje reageert op beweging en spuit dan een waterstraal
Te koop bij elke betere tuinartikelen shop.

mogelijkheid 4
Er zijn blijkbaar ook apparaatjes die een hele hoge toon zenden.
Dit doen ze continue.
Honden en katten hebben er een bloedhekel aan.
Alleen lastig als je zelf dieren houdt.

mogelijkheid 5
porsche verkopen
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


28 maart 2017 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Katten verjagen!
Ga hier geen sociale punten mee scoren. Maar in het verleden ook last gehad van katten van buren. Buren vriendelijk op aangesproken, maar vonden dit ons probleem etc..

Had toen een bb-gun (met plastic ballatjes op luchtdruk) liggen. 2 x op geschoten en kat nooit meer gezien in onze tuin voor de rest van zijn leven. Klinkt heel dieronvriendelijk maar kat krijgt er een blauwe plek van, niet meer dan. Je kan hem eerst ook op jezelf testen als je denkt dat je een dierenbeul bent met zoon dibg.(beesten krabben elkaar ook open als ze elkaar tegenkomen). Nadeel is wel dat je de kat moet betrappen (maar dat is denk ik kwestie van snachts 1 x de wekker zetten oid).
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


28 maart 2017 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Katten verjagen!
@Marcel; vind een hoes top in een garage om de auto stofvrij te houden.Maar in een gedeeltelijk open carport met invloed van weer en wind, is mijn ervaring dat hoezen lang nat blijven en condens eronder komt. Vandaar liever geen hoes meer. Kheb er 2 gehad voor de 965, liever het windje erdoor en droog is de auto weer.
_________________________________________
Another one bites the dust !


28 maart 2017 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Katten verjagen!
horn schreef:
Tot je een keer je cabrio open onder je carport parkeert en die nevelaar vergeet.... :twisted: Wél een prima idee verder.


Gewoon zoveel mogelijk naar de bijrijderskant richten. :lol: :wink:


28 maart 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Katten verjagen!
AK 47......


28 maart 2017 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Katten verjagen!
dat met die balletjes schieten is naast de hoes denk ik het beste.... (ik weet het niet precies hoor maar je hebt ook een patroon met 300 balletjes erin heb ik wel eens gehoord...;-)

even serieus, gewoon de plaatselijke chinees bellen en de coördinaten doorgeven..


;-)
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


29 maart 2017 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Katten verjagen!
Sambal bij?
_________________________________________
Another one bites the dust !


29 maart 2017 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Als er een buurman met een geweer op mijn huisdieren gaat schieten krijgt hij van mij persoonlijk een korte doch intense jiu jitsu demonstratie. Ik denk dat dat dan ook de laatste keer is dat buurman zoiets probeert.
Gelukkig heb ik normale vriendelijke buren.


29 maart 2017 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Katten verjagen!
$TEEF schreef:
even serieus, gewoon de plaatselijke chinees bellen en de coördinaten doorgeven..


:mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


29 maart 2017 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Katten verjagen!
Ewout schreef:
Als er een buurman met een geweer op mijn huisdieren gaat schieten krijgt hij van mij persoonlijk een korte doch intense jiu jitsu demonstratie. Ik denk dat dat dan ook de laatste keer is dat buurman zoiets probeert.
Gelukkig heb ik normale vriendelijke buren.


je zegt het zelf het zijn MIJN HUISDIEREN wat doet ie dan op straat bij de buren :popcorn:


29 maart 2017 13:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Katten verjagen!
+1000. Dat is idd het geval ,wel beesten laten rondzwerven maar geen verantwoording dragen als dezelfde beesten overlast veroorzaken. :flush:
En dan miepen als mensen zelf voor desnoods een definitieve oplossing gaan.
Ik zou de kat vangen ,meenemen naar de chinees en een grote portie katja pangang ervan laten maken :res:
Gelukkig ken ik teakwondo dus ben niet zo bang als het baasje van de kat aan zou bellen :mrgreen:


29 maart 2017 13:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Katten verjagen!
Never underestimate your opponent :popcorn:


29 maart 2017 13:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Wat zal ik eens zeggen. Als bezitter van twee flinke honden hou ik altijd rekening met anderen.
Bij het uitlaten gaan er altijd poepzakjes mee zodat niemand zich hoeft te ergeren aan hondestront. Als ik zie dat mensen bang voor honden zijn of kleine kinderen bij zich hebben roep ik ze bij me zodat ze geen last hebben van mijn beesten.
Blaffen doen ze gelukkig vrijwel nooit dus daar hoef ik me dan geen zorgen over te maken.
Ik hou tenslotte van dieren en een ander hoeft daar geen last van te hebben.
Toen we een (buiten) kat kregen heb ik nog een poging gedaan om onze achtertuin hermetisch af te sluiten middels gaas e.d.
Het beestje was echter atletischer dan ik inschatte en liep binnen de kortste keren buiten de tuin.

Ik verbaas mij wel eens over de steeds groter wordende intolerantie ten opzichte van anderen.
Het aantal mensen wat zich continu aan een ander stoort lijkt wel te groeien.
Men ergert zich aan spelende kinderen, de barbecue van de buren, fluitende vogels (wees blij dat er nog een beetje natuur aanwezig is), en als iemand 1 keer per jaar een tuinfeest geeft wordt al snel de politie gebeld want stel je voor dat je één keer per jaar wat hoort van een ander.
Verder moet de buurman ook geen gras maaien als jij in de tuin zit want dat geeft alleen maar herrie en de auto moet ie al helemaal niet voor jouw deur parkeren want daar wil jij hem liever zelf neerzetten.

Misschien moet men zich eens wat minder druk maken en een klein beetje meer van de buren kunnen accepteren.
Wordt het gelijk een stuk gezelliger in de buurt.
Blijkbaar zijn er hier mensen die het mishandelen van dieren normaal gedrag vinden als ze er last van hebben. :roll:
Sneu.
Moet iedereen zijn kinderen ook maar binnen houden? Die maken wel eens lawaai bij het buitenspelen en er kan ook een bal in je tuin belanden. Het moet toch niet gekker worden.
Een Porsche maakt ook lawaai als hij wegrijdt. Verkopen dat ding en verplicht een Tesla aanschaffen! Pff....


29 maart 2017 14:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Katten verjagen!
@Ewout: +1
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


29 maart 2017 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
Ik heb met mijn buren de afspraak dat ze met water mogen gooien als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben.
Verder heb je luchtjes die ze onaangenaam vinden, je zou zoiets op de kap van je cabrio kunnen spuiten.
Je dak af en toe flink nat maken zou ook kunnen helpen, meestal gaan ze voor een droog/warm plekje.


29 maart 2017 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Katten verjagen!
Haha, maakte ooit (voor de grap) de opmerking dat ik de kat van de buren neer zou schieten als die in mijn tuin komt. Ik kreeg de reactie: Ok, dan zet ik wel een bakje snoepjes neer voor je kinderen in onze tuin en lig ik om het hoekje met mn doorgeladen AK47. :mrgreen:

Heb wel last van poep in de tuin (en in de grasmaaier :bang:), mijn kinderen lopen erin en kwamen doorleuk met een kattedrol aanlopen, kijk pap... Buren hebben toen overigens wel aangeboden van die geluids dingen aan te schaffen voor me. Vond dat wel erg attent maar koop die dingen zelf wel als ik me er teveel aan ga irriteren. En het kan natuurlijk ook altijd een kat van een ander zijn geweest.

Al met al, een beetje tolerantie doet wonderen naar mijn idee, en dat is over en weer natuurlijk. :thumleft:
_________________________________________
footers zuigen! :D


29 maart 2017 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Katten verjagen!
De meeste katten poepen niet midden op het gazon maar liever ergens in een hoekje in de aarde. Ik weet niet of jij je grasmaaier ook voor het snoeien gebruikt maar je zou de gebruiksaanwijzing eens kunnen lezen :mrgreen:


29 maart 2017 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Katten verjagen!
haha, het gras is in mijn geval echt groener bij de buren. Bij mij bestaat het uit een dikke laag mos met wat grassprieten, lekker plekkie voor de katten schijnbaar. Het gekke is dat er soms weken niets ligt en dan ineens 4 hoopjes.
Heb er 1 keer een betrapt terwijl ik met de tuinslang in mn hand stond (hij/zij liep door de tuin), 1-0 voor de kat. ik ben te traag :D
_________________________________________
footers zuigen! :D


29 maart 2017 16:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, Google [Bot], Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.