Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:12



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vraag Fahrzeugbrief 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Vraag Fahrzeugbrief
Weet iemand welke documenten bij een duitse porsche horen.
Ik heb namelijk Fahrzeugbrief maar lees dat er ook een Farhzeugschein bij hoort
Deze vormen samen de zogenoemde grijze kaart?
Is dit ook van toepassing bij een vroege porsche uit 1971


31 maart 2017 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Is ondertussen opgelost


31 maart 2017 21:47
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Aangezien je (in die korte tijd) geen antwoord op je vraag hebt gekregen, maar het antwoord nu blijkbaar wel weet :arrow:

.... je kennis delen wordt hier op prijs gesteld :idea:


31 maart 2017 21:55
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Wikipedia ( Niet vergeten een donatie te doen :!: )

Deutschland

Für Kfz-Neuanmeldungen und -Ummeldungen ersetzt die Zulassungsbescheinigung Teil I seit 1. Oktober 2005 in Deutschland den Fahrzeugschein, die Zulassungsbescheinigung Teil II ersetzt den Fahrzeugbrief.


Dus: voor 1-10-2005 de Fahrzeugschein en -Brief
na 1-10-2005 de Zulassungsbescheiniging deel 1 en 2


01 apr 2017 0:03
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
piewie schreef:
Weet iemand welke documenten bij een duitse porsche horen.
Ik heb namelijk Fahrzeugbrief maar lees dat er ook een Farhzeugschein bij hoort
Deze vormen samen de zogenoemde grijze kaart?
Is dit ook van toepassing bij een vroege porsche uit 1971

Op verzoek van Olaf is het antwoord op mijn vraag ja :wink:

Voor de geintereseerde wat toelichting te geven
Ik ben nederlander die in belgie woond. Nu heb ik een duitse porsche en ben er mee naar de douane geweest.
Mijn ervaring is dat je als nederlander niet populair bent in belgie en dat je je zaakjes goed op orde moet hebben want enige medewerking zit er helaas meestal niet in bij onze amtelijke zuiderburen.
Dus ook nu niet . Alle papieren overlegt en alles was in orde tot dat ik mij moest legitimeren.
Toen ging het mis . Ineens moest ik een geldig aankoop bewijs hebben maar heb een koop overeenkomst als partuculier
Onder elkaar enz enz . Weet dat het allemaal gehannes is maar ervarig leerd om er geen ophef over te maken en het beste gewoon kunt vertrekken. Heb dus alles nog eens door genomen vandaar mijn vraag.
Is het mss mogelijk om als nederlander met nl paspoort woonachtig in belgie toch een nl kenteken aan te vragen. Heb er namelijk een beetje mijn buik van vol van dit traject en dan moet de tech. Keuring nog. Weet nog dat ik een nl auto meenam naar belgie.., was ook kommer en elende


01 apr 2017 8:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Vergelijkbare situatie meegemaakt, waarbij mijn nl auto op mijn naam in nl wilde hebben staan.
Oplossing is een bv in nl te hebben en daar de auto's op te registreten, een eenmanszaak of vof zak niet werken wanneer je zelf buiten nl woont.

Succes!


05 apr 2017 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
dat de douane een aankoopfactuur vraagt is standaard en ook logisch. maak gewoon alsnog zelf een aankoopfactuur op. klaar.
het is niet legaal om met NL kenteken te blijven rijden als je daar permanent woont. dat kan je een fikse boete opleveren.
er zijn steeds meer (niet)europeanen die met niet belgische kentekens permanent blijven rondrijden, maar er toch permanent wonen of werken. daarop wordt meer en meer controle gedaan via de slimme camera's. let maar op want de overheid heeft in de smiezen dat ze hiermee flink wat centen misloopt en ze hebben veel geld nodig in Brussel!

is het niet mogelijk om één straat/huis verderop te gaan wonen (of een postadres te hebben) zodat je in Nassau woont ipv Hertog?
met de tip van de bv moet je ook opletten. wij hebben ons wagenpark van de in NL wonende en werkende commerciëlen ook moeten omzetten naar NL kentekens. dus schrik niet dat het omgekeerd ook niet legaal kan.


Laatst bijgewerkt door dpRide op 06 apr 2017 8:09, in totaal 2 keer bewerkt.



06 apr 2017 7:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Op een keuringsstation kan je geduld en incasseringsvermogen idd enorm 'getest' worden. De meeste zijn gekend/gevreesd voor hun reputatie en hoe ze keuren. Rij nu 30 km verder naar een station waar ze 'normaal' keuren en zaken aanduiden/laten zien die je in de gaten moet (laten) houden. Zelfs aan het loket waar je mag afrekenen zijn ze vriendelijk :thumleft:


06 apr 2017 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Ik hoor graag deze tips hoe en waar
Een van de problemen was dat een zelfgemaakte aankoop factuur ineens niet meer voldoende was.onzin natuurlijk
Ook moest het gelijkvorming atest ineens aanwezig zijn
Terwijl belgie hiervoor in het ongelijk is gestelt in 2012
Er werd toch met nadruk gezegt dat is aan te bevelen deze erbij te doen om een wacht tijd van 6 maanden te voorkomen


08 apr 2017 8:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
idd onzin, zelfs een handgeschreven verkoopovereenkomst tss particulieren moet voldoende zijn voor de douane.

een gelijkvormigheidsattest heb je enkel nog nodig voor keuring dagelijks gebruik van wagens ouder dan 1997. vanaf dat moment is de EU goedkeuring ingevoerd en hangt er in de deurstijl een klever met E-nummer. ook voor oldtimerkeuring heb je geen COC attest nodig.


08 apr 2017 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Dus toch nodig?
De mijne is van 1971
Vind deze info ook nog op het net bij de belgische douane

Het Europese Certificaat van Overeenstemming bevestigt dat een wagen voldoet aan de Europese technische vereisten.
Vandaag is dat Europese Certificaat van Overeenstemming niet langer verplicht. Het Europese Hof van Justitie veroordeelde België immers voor die maatregel in 2012. Toch bevelen we sterk aan om er een aan te vragen bij de verkoper. Zo gaat u sneller met uw wagen de baan op.

Eist nederland ook een aankoopfactuur en atest?
Heb namekijk geen atest en zou niet weten waar ik er een kan halen


08 apr 2017 9:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
voor de technische keuring heb je geen COC-attest nodig, maar later voor het aanvragen van een kenteken wel.
Je moet eerst een afspraak maken bij de belgische invoerder D'ieteren 02/5562334-35-36 (vragen naar mr Verhaegen) voor een homologatiekeuring.
Je wordt dan uitgenodigd om naar Anderlecht te komen, Bergensesteenweg 95 en dan moet je auto 100% origineel staan voor je zo'n attest krijgt tegen betaling van pakweg 300 euro.

ik zou in jouw geval opteren om de wagen als oldtimer in het verkeer te brengen :idea:


08 apr 2017 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Heb je dit niet nodig dan als oldtimer??
Of wat zijn de voordelen om als oltimer in te voeren


08 apr 2017 12:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
een COC attest is niet nodig voor een oldtimer kenteken.

fiscale voordelen zijn voorlopig niet verbonden aan het oldtimerstatuut en ook hoef je tot nu maar éénmalig naar de technische keuring.
nadeel: je mag de wagen niet gebruiken voor woon/werk verkeer KLIK


08 apr 2017 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Mmmm
Misschien toch nog een poging doen
Keuring zou geen probleem op moeten leveren gezien dat de porsche in zijn geheel is gerestaureed
Dank voor de aanvullende info


08 apr 2017 16:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Ondertussen nog een poging gedaan bij de doaune
Me eigen gemeld bij de receptioniste en verwees mijn naar de rode stoeltjes om dat te wachten tot ik werd geroepen bij de desbetreffende dienst. Was eerste aan de buurt maar de wachtrij liep al gauw op.
na een 70 min. wachten was er nog steeds geen actie. Nadat de receptionist koffie ging halen merkte zij ook de rij op met de vraag of ik nog steeds niet geroepen was. Ze zij ,Komt u maar bij mij dan doe ik het wel effkes. Papieren gegeven 1 min.tikwerk stempeltje erop handtekening volgende.....????? Kan dus heel simpel zijn.
Op naar de keuring


12 apr 2017 21:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
België is soms toch ook echt wel een beetje een bananenrepubliek :bang:
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


12 apr 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
piewie schreef:
... Keuring zou geen probleem op moeten leveren gezien dat de porsche in zijn geheel is gerestaureed ...

die keuring voor het bekomen van een coc attest kan je op een later moment nog altijd laten doen. met een O-plaat kan je intussen al beginnen rijden.
komt er ooit een moment waarop je een gewoon kenteken wil zonder beperkingen, dan vraag je dan gewoon een ander kenteken aan.


13 apr 2017 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
dpRide schreef:
piewie schreef:
... Keuring zou geen probleem op moeten leveren gezien dat de porsche in zijn geheel is gerestaureed ...

die keuring voor het bekomen van een coc attest kan je op een later moment nog altijd laten doen. met een O-plaat kan je intussen al beginnen rijden.
komt er ooit een moment waarop je een gewoon kenteken wil zonder beperkingen, dan vraag je dan gewoon een ander kenteken aan.

BAM ..... in een keer goed gekeurd :mrgreen:
Het zooitje naar brussel sturen en wachten op papieren
Heb dat eens door gelezen over die O plaat maar vind de beperkingen wel meevallen
Word toch niet gebruikt voor woon werk verkeer


13 apr 2017 18:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Naar welk keuringsstation ben je gereden?


13 apr 2017 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
Toch naar turnhout gereden
Keurmeester was een gast van een jaar of 25 en was helemaal weg van de porsche
Onder het keuren nog een tijdje mee gekletst over het gedaande werk aan de porsche
Is gewoon een kwestie wie je treft daar.


13 apr 2017 22:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
piewie schreef:
... Het zooitje naar brussel sturen en wachten op papieren...

je hebt de aanvraag tot inschrijving (roze formulier) toch laten invullen en afstempelen door je autoverzekeraar voor je dit naar Brussel hebt verstuurd ?


13 apr 2017 22:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
piewie schreef:

Voor de geintereseerde wat toelichting te geven
Ik ben nederlander die in belgie woond. Nu heb ik een Duitse porsche en ben er mee naar de douane geweest.
Mijn ervaring is dat je als nederlander niet populair bent in Belgie en dat je je zaakjes goed op orde moet hebben want enige medewerking zit er helaas meestal niet in bij onze amtelijke zuiderburen.


Heeft niets te maken omdat u Nederlander bent of een Duitse wagen hebt aangeschaft. Dit zijn gewoon Belgische Ambtenaren. Hetzelfde lot ondergaan wij ook als brave Belgische Burgers welke nog steeds de hoogste belastingdruk kennen van alle Oeso landen.
Wees dus blij dat je Nederlander bent en enkel maar het nadeel van onze ambtenaren hebt, allez, dat hoop ik toch voor U :D

Het woord Ambtenaar komt oorspronkelijk van het woord Ambetanterik. door de jaren heen en met de verschillende dialecten is dit geëvolueerd naar Ambetantenaren om finaal terug in de Dikke Van Dale te komen als Ambtenaren. :bang: :bang: :bang:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 apr 2017 6:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
dpRide schreef:
piewie schreef:
... Het zooitje naar brussel sturen en wachten op papieren...

je hebt de aanvraag tot inschrijving (roze formulier) toch laten invullen en afstempelen door je autoverzekeraar voor je dit naar Brussel hebt verstuurd ?

Yep :thumleft:


14 apr 2017 20:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Vraag Fahrzeugbrief
ppp 356 schreef:
piewie schreef:

Voor de geintereseerde wat toelichting te geven
Ik ben nederlander die in belgie woond. Nu heb ik een Duitse porsche en ben er mee naar de douane geweest.
Mijn ervaring is dat je als nederlander niet populair bent in Belgie en dat je je zaakjes goed op orde moet hebben want enige medewerking zit er helaas meestal niet in bij onze amtelijke zuiderburen.


Heeft niets te maken omdat u Nederlander bent of een Duitse wagen hebt aangeschaft. Dit zijn gewoon Belgische Ambtenaren. Hetzelfde lot ondergaan wij ook als brave Belgische Burgers welke nog steeds de hoogste belastingdruk kennen van alle Oeso landen.
Wees dus blij dat je Nederlander bent en enkel maar het nadeel van onze ambtenaren hebt, allez, dat hoop ik toch voor U :D

Het woord Ambtenaar komt oorspronkelijk van het woord Ambetanterik. door de jaren heen en met de verschillende dialecten is dit geëvolueerd naar Ambetantenaren om finaal terug in de Dikke Van Dale te komen als Ambtenaren. :bang: :bang: :bang:


Begrijp me niet verkeert. Ik scheer niet het hele belgische volk over een kam.
Hier in nassau / hertog leven we al jaren in hamonie samen :thumleft:
Die belasting druk vind ik dan weer meevallen
Bij douane moest ik 20 cent betalen en bij keuring een eurotje of 35
Invoer in nederland begint bij 158€
Belgie kan beter dit ook rekenen en een beetje meer medewerkening verlenen aan de burgers


14 apr 2017 22:34
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.