Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 12:14



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe" 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Vandaag fanmail van het CJIB te Leeuwarden gehad.
12 kilometer te hard (op rijksweg). Kosten: 91 euro voor de boete plus 9 euro administratiekosten :ass: Ik vind het niet in verhouding staan met de overtreding

Even foto opgezocht en wat blijkt ....... ik ben op de rijksweg A29 t.h.v. de Heinenoordtunnel geflitst. AAN DE VOORKANT dus naar mij toe :scratch:

geen flits gezien, wel de camera en auto maar dacht met een beetje remmen dat ik "na" de flitser wel onder 100 km/uur zou rijden


In Duitsland is dit standaard maar in Nederland had ik er nog nooit van gehoord. Is dit "normaal" aan het worden in Nederland of .... Wie o wie weet hier het fijne van?


01 apr 2017 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Bij een mobiele controle al jaren ook van de voorzijde
_________________________________________
remmen is angst


01 apr 2017 15:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Heb ik zeker tijden onder een steen geleefd want ik had er nog niet van gehoord. (was een mobiele flitser)


01 apr 2017 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Ik dacht dat ook dit alleen met laser kon. Dank voor de waarschuwing.


01 apr 2017 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Nee echt zelf pijnlijk ondervonden

Reed te hard om de weg bij snowplanet ijmuiden-amsterdam

En mijn stinger gaf ze aan dus ik rem af en kijk naar ze terwijl ze aan de linkerkant langs de weg staan

En Flits!!!! Hu wat uhH oh je mag hier maar 80 en geen 100

Ik had maar geminderd tot 100 en is misschien al 15 jaar terug
_________________________________________
remmen is angst


01 apr 2017 15:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Die nieuwe palen (2015) flitsen ook niet meer. Snelheid wordt obv radar gemeten. En dat kan van twee kanten.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 apr 2017 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Ze flitsen nog wel maar met infrarood dus niet zichtbaar voor stervelingen als wij. Vandaar dat er nu ook vaker van voor wordt geflitst, je schrikt niet meer van een lichtflits.

Overigens kan tegenwoordig een rijontzegging krijgen als je met 50km/h+ wordt geflitst, dus ook zonder staande houding. Ze sturen een bestuurdersverklaring en als je die niet invult is de kentekenhouder aansprakelijk.


01 apr 2017 17:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
is al jaren zo. maar kennelijk weet niet iedereen dat. dus handig dat je het even vermeldt! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 apr 2017 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Alfred schreef:
Vandaag fanmail van het CJIB te Leeuwarden gehad.
12 kilometer te hard (op rijksweg). Kosten: 91 euro voor de boete plus 9 euro administratiekosten :ass: Ik vind het niet in verhouding staan met de overtreding


Wacht ff. Je rijdt 12km te hard. Geijkt en na correctie. Dus 4 km correctie is alweer 16km te hard. Ook nog even je eigen je tellerafwijking van iets van 8km, dus op je teller zeker 20km te hard. :idea: En dan roepen dat je het niet in verhouding vindt staan...? :scratch:

Iets van wie zijn billen brandt... Niet zeuren over die 100€! :idea:
_________________________________________
rouge et noir


01 apr 2017 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Natuurlijk zijn de boetes hier te hoog.

Ter vergelijking, in Frankrijk op de tolweg, 169 na correctie waar 130 is toegestaan kost ook 90 EUR.

Maar ik zou er idd niet over gaan m.... hier. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 apr 2017 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Jaren geleden in mijn woonplaats ook van voren geflitst. Lange straat met om de 500m een flitspaal. De ene keer op het bibsje gericht, de andere keer op het front. Altijd een verrassing; nix nieuws dus.
_________________________________________
Another one bites the dust !


01 apr 2017 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Ik ben ook een keer, jáááren geleden, van voren 'geflitst'. Ging toen om -na correctie- 6 km/uur te hard.

Ben toen in beroep gegaan. Onder andere met als argument dat men mij het keuringsrapport van het flitsapparaat niet wilde toesturen (daar trapte een rechter toen nog wel eens in; tegenwoordig -geloof ik- niet meer). Een andere argument dat ik aanvoerde was het (met voeten treden van het) 'gelijkheidsbeginsel' waarbij ik aanvoerde dat je best van voren mag flitsen, maar dat je de overtreder dan wel moet aanhouden, anders was (en is) er naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


En aangezien op snelheid controleren een 'veiligheidscontrole' is, wordt op deze wijze de categorie verkeersdeelnemers die nota bene het zwakst is en waarvoor de overtreding de grootste gevolgen heeft bevoordeeld.

De kantonrechter in Maastricht, waar die zaak toen diende, was week gevoelig voor dat argument en heeft mij in het gelijk gesteld. Ik hoefde de bekeuring niet te betalen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


02 apr 2017 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
En de reiskosten naar Maastricht ook nog kunnen declareren?
_________________________________________
Another one bites the dust !


02 apr 2017 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Nee, wel de vervoerskosten van Abcoude naar Maastricht v.v. met het openbaar vervoer 2de klas...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


02 apr 2017 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Jaaaaaaren geleden reed je met 200kmu in nog geen 10uur naar de cote dazur. De paar flitsen in Lyon hoorde je ook nooit iets van. Tja, die goeie ouwe tijd. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 apr 2017 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Black Betty schreef:
naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


Dit is toch een legitiem argument dacht ik? In België zou het eigenlijk moeten geldig zijn als argument, maar aangezien zoiets nog nooit in de krant is gekomen denk ik dat er ofwel niemand dat geprobeerd heeft, of dat de rechter dat eigenlijk gewoon van de tafel veegt.

MickRS schreef:
Wacht ff. Je rijdt 12km te hard. Geijkt en na correctie. Dus 4 km correctie is alweer 16km te hard. Ook nog even je eigen je tellerafwijking van iets van 8km, dus op je teller zeker 20km te hard. :idea: En dan roepen dat je het niet in verhouding vindt staan...? :scratch:

Wat maakt de tellerafwijking uit? Ik rij met de gedachte van zoveel afwijking is er, dus moet ik zoveel er boven rijden zodat ik de maximumsnelheid haal.
De meesten weten wel hoeveel afwijking ze hebben en ze rijden er ook wel naar denk ik.


02 apr 2017 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

15km/u te hard in een 50km zone ( buiten de bebouwde kom)

Kost 'maar' € 25,-, vanavond met een glimlach op mijn gezicht overgemaakt


70682
_________________________________________
De precisie 911


02 apr 2017 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
haha, mooi lijstje erom en ophangen. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


03 apr 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Black Betty schreef:
Ik ben ook een keer, jáááren geleden, van voren 'geflitst'. Ging toen om -na correctie- 6 km/uur te hard.

Ben toen in beroep gegaan. Onder andere met als argument dat men mij het keuringsrapport van het flitsapparaat niet wilde toesturen (daar trapte een rechter toen nog wel eens in; tegenwoordig -geloof ik- niet meer). Een andere argument dat ik aanvoerde was het (met voeten treden van het) 'gelijkheidsbeginsel' waarbij ik aanvoerde dat je best van voren mag flitsen, maar dat je de overtreder dan wel moet aanhouden, anders was (en is) er naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


En aangezien op snelheid controleren een 'veiligheidscontrole' is, wordt op deze wijze de categorie verkeersdeelnemers die nota bene het zwakst is en waarvoor de overtreding de grootste gevolgen heeft bevoordeeld.

De kantonrechter in Maastricht, waar die zaak toen diende, was week gevoelig voor dat argument en heeft mij in het gelijk gesteld. Ik hoefde de bekeuring niet te betalen...


Jammer, ik had je als rechter nog een extra boete gegeven voor het onnodig belasten van het rechtssysteem :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 apr 2017 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
+1....en reiskosten op de koop toe. Was als een cynische vraag bedoeld.
_________________________________________
Another one bites the dust !


03 apr 2017 11:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Alfred996MKII schreef:
In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

:mrgreen: :cheesy:

Kreeg ooit een foto van voren geflitst in Duitsland terwijl ik in mijn eentje heel enthousiast aan het zingen was... :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 apr 2017 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
horn schreef:
Alfred996MKII schreef:
In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

:mrgreen: :cheesy:

Kreeg ooit een foto van voren geflitst in Duitsland terwijl ik in mijn eentje heel enthousiast aan het zingen was... :lol:

Geen geld voor zulke leuke fotos's :thumleft: :thumleft:


03 apr 2017 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Alfred996MKII schreef:
In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

15km/u te hard in een 50km zone ( buiten de bebouwde kom)

Kost 'maar' € 25,-, vanavond met een glimlach op mijn gezicht overgemaakt


70682


heb ik 1.5 jaar geleden ook gehad. heb bezwaar aangetekend dat ik niet wist wie die man achter het stuur was. nooit meer iets van gehoord :cheers:


03 apr 2017 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Cazzo Super Veloce schreef:
Black Betty schreef:
Ik ben ook een keer, jáááren geleden, van voren 'geflitst'. Ging toen om -na correctie- 6 km/uur te hard.

Ben toen in beroep gegaan. Onder andere met als argument dat men mij het keuringsrapport van het flitsapparaat niet wilde toesturen (daar trapte een rechter toen nog wel eens in; tegenwoordig -geloof ik- niet meer). Een andere argument dat ik aanvoerde was het (met voeten treden van het) 'gelijkheidsbeginsel' waarbij ik aanvoerde dat je best van voren mag flitsen, maar dat je de overtreder dan wel moet aanhouden, anders was (en is) er naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


En aangezien op snelheid controleren een 'veiligheidscontrole' is, wordt op deze wijze de categorie verkeersdeelnemers die nota bene het zwakst is en waarvoor de overtreding de grootste gevolgen heeft bevoordeeld.

De kantonrechter in Maastricht, waar die zaak toen diende, was week gevoelig voor dat argument en heeft mij in het gelijk gesteld. Ik hoefde de bekeuring niet te betalen...


Jammer, ik had je als rechter nog een extra boete gegeven voor het onnodig belasten van het rechtssysteem :salut:


Ik heb geen bezwaar tegen een bekeuring en als ik te hard heb gereden en geflitst ben, betaal ik die bekeuring altijd... Terecht en correct bekeurd? Niet zeuren en gewoon betalen...
Als ik -en ik bekijk het dan juridisch (dat krijg je als je jurist bent 8) ) - echter van mening ben dat een bekeuring niet terecht is, of incorrect tot stand is gekomen (de politie kan/mag naar mijn mening niet overal zomaar mee wegkomen), wil ik hier wel tegen ageren. Als ik ongelijk krijg, so be it: dan betaal ik de bekeuring (en komen de reiskosten naar en van het gerechtsgebouw gewoon voor eigen rekening).

Zo heb ik onlangs een bekende geholpen bij zijn bezwaar tegen een bekeuring: hij wilde de kerstboom naar de gemeentewerf brengen, had speciaal daarvoor een imperial op z'n auto gemonteerd, de kerstboom erop gelegd en hij had deze met 4 sjorbanden vastgesjord. Zo is hij zo'n 500 meter vanaf zijn huis naar de gemeentewerf gereden en de laatste 250 meter reed er een politieauto achter hem. Die reed achter hem de gemeentewerf op en de agenten gaven die kennis een bekeuring van € 370,00 omdat zijn lading niet was afgedekt met een net...

In bezwaar gegaan en de OvJ bleef bij diens standpunt dat de bekeuring terecht was gegeven. Toen in beroep gegaan (en de € 370,00 maar ter zekerstelling betaald) en de zaak bepleit voor de kantonrechter in Utrecht. Resultaat: bekeuring hoefde niet te worden betaald en zowel ik als de kennis kregen een reiskostenvergoeding toegekend.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


03 apr 2017 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"
Wat was er onterecht en incorrect aan de (snelheids-)bekeuring dan?

Overigens eens dat een bekeuring voor het ontbreken van een net op een verder goed bevestigde kerstboom kul is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 apr 2017 16:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.