Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 10:55



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Worden jullie hier ook zo MOE van ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Mijn winkel heeft inmiddels 42 recensies ontvangen met een gemiddelde score van 4,9 van de 5 sterren. En ik vraag helemaal nergens om. :lol:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


10 apr 2017 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Ja dit is een vreemd systeem. Vroeger...... gaf ik ook altijd een 7 of een 8. Goede score toch..... sinds ik weet hoe een "net promotor score" werkt, gebnuik ik toch andere cijfers. Maakt veel verschil voor de ontvanger. Als ik dam een enquete invul, dan is ie dus meestal ( voor Hollandse begrippen) extreem goed-of slecht. Polderen doen we niet aan.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


11 apr 2017 1:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Als een leverancier zich bij mij met mijn marge gaat bemoeien ligt tie er meteen uit.
Heeft toch echt niets meer met ondernemen te maken zon dealerschap. Is een verkoopkantoor van de importeur, niets meer en niets minder.
Is trouwens ook een totaal belachelijk systeem als alleen de 10-en meetellen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 apr 2017 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Hmmm, geen leuke ontwikkeling...kun je als dealer toch geen kant op.... importeur heeft je volledig bij de strot zo.. :?:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 apr 2017 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Henk schreef:
Moet toch ook even de andere kant van het verhaal belichten.

Binnen de autobranche is er tegenwoordig sprake van "variabele dealermarge". Dit wil zeggen dat een deel van de marge pas wordt uitgekeerd, achteraf, wanneer aan de kwalitatieve doelstelling wordt voldaan. Je raadt al hoe die wordt gemeten....

Aangezien de vaste marge voor een belangrijk deel al in de inruilprijs of de korting aan de leasemaatschappij wordt gestoken, begrijp je het belang van het juist wel retourneren van een positieve enquete. (Tenzij ze het natuurlijk verprutst hebben). Helaas is het systeem zo ingericht, dat er alleen punten worden verdiend met het cijfer 10, of de waardering "zeer tevreden".

Klopt het systeem? Daar kun je over twisten... Kan de dealer daar iets aan doen? Nee... Uitsluitend zorgen dat je oprecht tevreden bent. Is het dan erg om een enquete in te vullen en een 10 in plaats van een 8 te geven? Nee toch?

Zoals je hier af en toe ook iemand voorbij ziet komen die het forum wil gebruiken om zijn of haar ongenoegen te uiten, zo zal iemand die ontevreden is, ook eerder een enquete invullen dan iemand die wel tevreden is. De 10 is dus ook in dat opzicht wenselijk.


Klopt, het gaat vandaag zelfs nog verder.
De maatstaven voor het behalen van deze bonus, welke een belangrijk deel van de bedrijfsmarge is word te pas en te onpas aangepast om de marketingboys van de fabrikanten te plezieren.
Je haalt je bonus op je kwantiteit, verkochte voertuigen + Accesoires + Onderdelen.
Echter kan je deze totaal terug verliezen als bepaalde doelstellingen niet gehaald worden.
Tot 2 jaar geleden moest een X percentage van de enquêtes een gemiddelde score halen van 9 of meer.
Nu geld dit nog steeds, maar moet een X percentage van uw aantal verkopen en werkplaatsbezoeken ook effectief een een enquête ingevuld hebben.

Als jullie dus deze enquêtes niet invullen, wat ik kan begrijpen, komt de marge van de dealer onder druk te staan.
Net zoals ik dus begrijp dat de consument dit niet leuk vind, begrijp ik dat de dealer er alles aan doet om deze enquêtes massaal en goed ingevuld te krijgen.

Wat zou helpen is dat wij allen of onze dealer of de fabrikant schriftelijk op de hoogte stellen dat wij niet meer willen deelnemen aan de enquêtes.
Diezelfde marketingboys die dit hebben uitgevonden, geloven immers niet dat dit voor vele klanten irritaties opwekt en dus een negatief in plaats van een positief effect heeft.

'
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 apr 2017 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Had er geen idee van :scratch:
Maar dit laat je toch niet gebeuren als ondernemer?
Ga desnoods met de top 5 van jouw merk bij elkaar zitten en geef die importeur de vinger met zn enquetes.
Overigens voor mij nog meer reden om ze niet in te vullen, weiger mee te werken aan een krankzinnig systeem.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 apr 2017 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
Ben ik het volledig mee eens, alleen is het vaak niet zo simpel om alle of een groot aantal dealers op dezelfde lijn te krijgen.
Instructies komen ook vaak van hogerhand --> De fabrikant.

Het meest hebben ze schrik van de consument. 1 mail van een consument heeft dikwijls veel meer effect dat 100 mails van het dealernetwerk.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 apr 2017 14:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Worden jullie hier ook zo MOE van ?
+1 en zo te lezen schiet het doel zichzelf voorbij.


ppp 356 schreef:
Het meest hebben ze schrik van de consument. 1 mail van een consument heeft dikwijls veel meer effect dat 100 mails van het dealernetwerk.


En toch lezen we hier nog wel eens dat het anders afloopt (voor de klant) :wink:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 apr 2017 15:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.