Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 18:20



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Ervaring met AliExpress 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Ervaring met AliExpress
Hoe is jullie ervaring met AliExpress?

Ik heb er de afgelopen maanden o.a. het volgende besteld:
Zakledlamp (geeft in de felste stand zoveel licht dat het pijn aan je ogen doet)
Hoofdledlamp (handig voor het opsporen van krasjes bij het autopoetsen)
Polijstschijven (voor de auto)
Poetsdoeken (voor de auto)
Leesbril (voor de Brulaap zelf :mrgreen: )
Antenne (voor een Mini)
Laadkabel voor iphone

Levertijden zijn enkele weken, maar met een beetje plannen en geen haast valt er mee te leven. Kwaliteit van het geleverde is prima.
Zijn er PF-ers die andere ervaringen hebben en/of zijn er nog tips?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


08 mei 2017 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Zelfde ervaring, electronica en ook bv Led lampen zijn veel goedkoper. Wat ik wel doe
is alles in gedeeltes bestellen, tot max 25,00 euro ongeveer ( verzendkosten zijn toch bijna altijd gratis) maar loop je
Niet het risico van invoerrechten te moeten betalen.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


08 mei 2017 18:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Hier ook geen slechte ervaringen met Ali :wink:

Je begrijpt vaak niet hoe het voor die prijs verkocht én verzonden kan worden :!:


08 mei 2017 18:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 - 914 - 986 S
Z.O. Brabant
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Louter positieve ervaringen, zowel met AliExpress als DealExtreme maar ook andere Chinese webshops.

Een keer "last" van DX support gehad: object was niet meer leverbaar en alternatief was 50 cent goedkoper. Mijn antwoord op hun vraag wat nu met die reeds betaalde 50 cent te doen: "Laat maar zitten" kwam niet in hun systeem voor en resulteerde in een uitgebreide mail wisseling :D


08 mei 2017 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Wat ik laatst wel had is het volgende:
Poetsschijven besteld; 1set was €3,35 incl. verzendkosten; ik geef op dat ik 2 setjes wilde hebben; plaats de bestelling (en let niet goed op). Na een paar dagen zie ik dat ik €80,15 heb betaald :shock: (verzendkosten waren opeens €73,45).
Opdracht geannuleerd en keurig in een paar dagen het geld terug ontvangen :cheers: .

Dus: voortaan let ik goed op op het eindbedrag.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


08 mei 2017 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
las ergens dat de verzendtijd nu 7 dagen is.
kan het mis hebben.


08 mei 2017 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Men wilt gaan samen werken met de Chineese partner van PostNL en daarom zouden de pakketjes sneller kunnen aankomen.

Ook ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen en is er iets niet goed. Opnieuw oplaten sturen of geld terug is nooit echt een probleem.

Waar men wel even op moet letten is dat je aangeeft dat het bestelde product binnen is. Want op dat moment krijgt de leverancier pas betaald. Je ziet dit dan ook in de status.
_________________________________________
Mvg,

René


08 mei 2017 20:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Hier ook goede ervaringen. Mits je de wisselende levertijden voor lief neemt. We hebben een week levertijd gehad maar ook 6 weken.


08 mei 2017 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 PDK ex 997-2 PDK, ex 987-2 PDK
Doetinchem
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Hier ook goede ervaringen met wisselende levertijden. Geen haast hebben!
_________________________________________
Met vriendelijke groet,

Frank


08 mei 2017 21:20
Profiel
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Koop al jaren bij AliExpress en soms Banggood.
Nooit problemen. Wel even geduld hebben, hoewel soms dingen verrassend snel geleverd worden.
Bij Ali is het hele proces inzichtelijker en beter controleerbaar. Ik heb daar over het afgelopen jaar inmiddels op een paar punten na een A4 level member status. Hetgeen aangeeft dat ik daar inmiddels een "topbuyer" ben. :oops: :scratch:
Douane tot nu toe ook altijd goed gegaan. Heel zelden wordt er om een invoice van de verkoper gevraagd , maar die krijg je zonder problemen gemaild.
Je moet de laatste tijd echter steeds vaker pakjes op het postkantoor ophalen terwijl het vroeger altijd aan de deur werd gebracht.
Over de kwaliteit van de artikelen ben ik in het algemeen meer dan tevreden.


09 mei 2017 0:07
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Goed om te lezen dat er zulke positieve ervaringen zijn met AliExpress!

Persoonlijk bestel ik alle goederen altijd via Ebay en dan voornamelijk ook via Chinese verkopers. Ook alleen maar positieve ervaringen hiermee. Zowel qua goederen, bestellen, geld retour, etc.

Ik heb ook het idee dat verreweg de meeste goederen ook via AliExpress worden aangeboden. De prijzen zijn al zo laag, dat ik het idee heb dat Ebay en AliExpress hierin niet erg verschillen.

Zijn er verschillen tussen Ebay en AliExpress? Valt bijv. AliExpress te verkiezen boven Ebay?


09 mei 2017 9:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Ervaring met AliExpress
Nadeel van ebay vind ik dat vervelende paypal waarvan ik altijd het ww vergeet:-).
Op ali kan je gewoon met ideal betalen ,voor mij de grootste pre.
Vandaag een 12v stekkertje besteld voor quick aansluiting voor de acculader zodat ik niet steeds het zadel hoef te demonteren van mijn motor .kosten 0,52 cent incl verzending :thumleft:
Al betaalt de chinese overheid de verzendkosten.....
Zal mij trouwens benieuwen hoelang het gaat duren voordat onze regering hier iets op gaat vinden want op jaarbasis zal het de nodige miljoenen kosten qua belasting en omzet voor onze detailhandel .


09 mei 2017 16:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.