Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 6:41



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
Citaat:
Zoiets is nu echt TYPISCH een redenering van onze tijd. NEE die olie wordt niet GRATIS opgehaald, iemand betaalt namelijk altijd. Alleen ben jij of je zoon erin geslaagd de kosten af te schuiven. Laten we de gedachtenwisseling helder en zuiver houden. :salut:


Er zijn hobbyisten en bedrijven genoeg die afgewerkte olie gebruiken om op te stoken. Die mannen halen de olie inderdaad gratis op!

Als jij het voor hen interessant maakt, dus voldoende volume hebt en het echt alleen olie is (geen remvloeistof etc) haalt men het graag kosteloos op!


22 mei 2017 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
http://www.infomil.nl/onderwerpen/klimaat-lucht/stookinstallaties/vragen-antwoorden/vragen-antwoorden-3/afval(mee)/verbranden/
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


22 mei 2017 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
hendrik914 schreef:
Besluit: beslissen op uurprijs is zever in pakskes; "Wieviel kostet es Unten am Strich?"of "What's the bottom line" of "Wat heb je nu echt betaald ALLES meegerekend?" & "Is het nu opgelost?" DAT zijn de enige verstandige vragen.


Inderdaad zever in pakskes ... maar het ging hier over olie, die besteld de garagehouder niet a la minute. Hij heeft gewoon een vat staan van de meest courante types waar hij vaak mee werkt.

Al de rest wat je zegt is zeker waar. Als bepaalde onderdelen dezelfde dag geleverd worden want die auto moet snel weer rijden. Dan bergijp ik best dat dat in het onderdeel verrekend zit door de leverancier, een duurder onderdeel maar toch weinig marge voor de gene die het monteert. Het gaat er mij om dat de olie niet aan die hoge prijs wordt ingekocht maar wel aan 'consumentenprijs' verrkend wordt. Terwijl er ook gewoon uurtarieven worden aangerekend waar men goed mee rond moet komen.

Ik heb het hier over een garage, niet over een industriele productie omgeving waar de productielijn koste wat kost moet blijven draaien.


22 mei 2017 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet


http://www.oliehandel.nl/afgewerkte-olie-is-geld-waard

Bedrijfsmatig, legaal, klopt allemaal, helemaal netjes.


22 mei 2017 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
@DLotus
IDD ziet er netjes uit. Tot mijn verbazing zal je wel gelijk hebben. Er wordt genoeg gefoefeld in dat wereldje.

@Kheldar
Het mes snijdt aan 2 kanten bedoel je, de vaklui zijn niet tevreden met werkuren alleen, ze willen ook nog eens winst op de geleverde goederen.
Ik erger me er zelf aan als een metser of schrijnwerker niet wil komen voor een herstelling, lees: enkel werkuren zonder stukken met winst.

Het is al aan bod gekomen, imo is het te wijten aan de hoge belastingen op lonen. De RSZ (sociale bijdragen) is verlaagd van 35% naar 30%, dus nu betaalt een werkgever mij slechts 130 euro om 100 € op mijn loonbrief te verschijnen, waarop ik voor een groot deel 50% belastingen betaal. Dus van elke € opslag of bonus zie ik 38 cent. En dan moeten nog langskomen: de gemeente, de provincie, de accijnzen, de BTW, de milieumaatschappij, de belasting op mijn zonnepanelen met een heel vies woord benoemd en ik vergeet er ongetwijfeld een paar, die moeten ook nog hun deel krijgen. Punt is, die 38 cent is DUS bruto, die kan je nog niet netto uitgeven, dus zelfs de kleine zelfstandige zonder personeel moet zo slim zijn alles mee te rekenen, anders zal het niet duren. Mensen zijn bang de werkelijke uurkosten door te rekenen, heb ik gemerkt. In het voorbeeld van mijn onderhoudsingenieur, was die de helft van de tijd met andere zaken bezig, o.a. administratie en opleiding.

Begrijp ik het goed dat je liever een hoger uurloon zou zien verschijnen dan "opmarkeren" of toeslag op de inkoopprijs van benodigdheden?
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


23 mei 2017 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
Hmmmm wat ik nu eigenlijk wil weet ik niet meer.

Maar zeker nuttig voor mij dat alle mogelijke onderliggende kosten eens voor mij in beeld gebracht worden. Dank daarvoor ;)


23 mei 2017 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet


er wordt hier op het forum teveel gehannes door mensen die te weinig weten wat er allemaal te koop is in de wereld
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


24 mei 2017 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
En terug naar de harde werkelijkheid, en ik vond het geen slechte deal:
20 liter Castrol 10w/60 voor 175 euro op stoep.....

Kan ik de komende jaren mee voort...... :thumleft:

En nu een oliefilter voor nog geen 2 tientjes bestellen en klaar.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


24 mei 2017 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
rens914 schreef:
er wordt hier op het forum teveel gehannes door mensen die te weinig weten wat er allemaal te koop is in de wereld

Daar is iedereen wel eens schuldig aan.... iets met omlazerende kerncentrales, bijvoorbeeld.


24 mei 2017 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
@ Enguess daar heb je gelijk in maar mbt reactor 2 maken mensen in Japan zich werkelijk grote zorgen volgens een vriend van me die op een steenworp afstand woont/werkt.
Volgens hem lekt er elke dag radioactief materiaal in de zee.
Alweer, wij zitten er ver vanaf maar als je in Tokio vertoeft dan vind je het toch iets belangrijker dan de prijs van een liter olie.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


24 mei 2017 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: leveranciers, garages, prijsstelling vs. internet
Goeie reactie Rens.
Ik kom vaak in Tokyo en weet dat er grote zorgen zijn om Fukushima. Inderdaad zijn de problemen verre van opgelost, sterker nog, het gaat nog tientallen jaren duren. En inderdaad lijken de problemen in reactor 2 veel groter dan tot nu toe werd aangenomen. Maar dat het hele ding in zee gaat pleuren is wat ver gezocht.

En toch maak ik me grotere zorgen om terrosisme (Manchester :cry: ), het opkomende populisme, noord korea, Trump enz enz enz, zoals al vaker vermeld. Maar dat is persoonlijk en ieder kan er anders over denken.

En of topic, ook nog...


24 mei 2017 17:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.