Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:38



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S
Bericht Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Goedenavond,

Na een paar ritten met dit insectvriendelijke :bang: weer, is de Boxster binnenkort aan een poetsbeurt toe.
Voor mij met de Boxster de eerste keer welteverstaan...

Nu heb ik nog een heel arsenaal "spul" van (10-15) jaren terug staan, destijds voor de Golf GTI's.
Met name van Autoglym voor de reiniging van de diverse autodelen en het lederen interieur.
Autoglym Leather Care Cream voor reiniging en ouderwets "echt" zadelvet voor het "voeden".
Echter destijds had ik een "dicht" lederen interieur en nu zijn de stoelen voorzien van leder met gaatjes.
Wat kan ik hier het best voor gebruiken?

Verder gebruikte ik altijd Turtle Hoogglansshampoo met een normale spons om te wassen.
En Wax Wizard (Carnauba) was om te poetsen. Dit laatste is bizar goed spul, maar niet meer te krijgen.
Kostte destijds in Engeland (tijdens een meeting) al ruim 40 UKP, dus circa 140 (!) guldentjes voor een minuscuul flesje.
Superfijne was, vlekt niet (ook geen wit op de zwarte delen).
Nadeel was dat je de auto nooit meer nat kon krijgen. :mrgreen:
Ik heb nog een half flesje van dit spul staan, dus ik denk dat ik dat nog maar eens ga proberen na al die jaren...
Hebben jullie (voor als het op is) goede tips voor producten?

Tenslotte nog de cabriokap; wat hiervoor te gebruiken?
Hierin ben ik leek. De spuitflessen van Autoglym, of...?

Ik zie voor de gehele cabrio in de Porsche Shop (niet in NL trouwens) deze verzorgingstas, artikelnummer 000 044 002 88
http://shop1.porsche.com/germany/car/ca ... iolet.pdds
Iemand hier ervaring mee? Ziet er erg leuk uit, maar werkt het ook?

Samengevat dus een vraag:
Welke producten gebruik ik het best voor (lederen) interieur, autolak (metallic) en softtop cabriokap?

Oh en dan toch nog een vraag meer:
Moet ik bij de Boxster ergens op letten, c.q. specifiek (niet) doen?

Alvast bedankt.

Gr. Günther


13 jun 2017 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Voor de cabrio kap heeft Porsche spuitbussen die erg goed zijn voor het behandelen van de kap. Kap maar 1x per jaar met shampoo wassen; de rest van het jaar: af en toe stofzuigen (ja echt waar) en wassen met gewoon water. Geen hogedruk op de kap gebruiken.
Ik gebruik zelf veel poetsmateriaal van Gyeon (verkrijgbaar bij Carclean). Aan de prijzige kant maar erg goed te verwerken en hele goede standtijden.

De volgorde die ik voor de lak aanhoud is:
wassen (2-emmersysteem)
kleien
polijsten
ontvetten
glanslaag
waxlaag

Succes en PB me even als je nog vragen hebt.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 jun 2017 20:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Cabriokap -> groene zeep én lauw warm water.

Niks meer én niks minder ... op een zachte borstel na dan. ;)


13 jun 2017 21:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Geen spons, tegenwoordig hebben we een washmit!
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


13 jun 2017 21:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
zo'n plakkende kledingroller voor pluisjes van je pak (tear-off plakvelletjes) kost niks bij action, ikea etc en werkt uitstekend tegen pluisjes en haren op je dak.

verder idd eenmalig goed reinigen (indien nodig) met groene zeep (heel heel goed afspoelen) en daarna waterafstotend houden met wat je wilt: spuitbus voor regenkleding, of voor schoenen, of voor tenten of speciaal mer x voor daken of porsche voor daken. Heb er nog weinig verschil in werkingstijd in kunnen ontdekken (en dat controleer ik dan dus wel bij het wassen).

velgenreinigers wordt je ook mee doodgegooid maar ik ben nu bij meguaiieriers roze spul en dat werkt prima.

auto zelf was ik met gold wash weetikveel ook van meguaireris en dat werkt erg goed als de auto eens goed in de was gezet is.

Dat spul van toen is er vast nog wel onder een andere naam. Er wordt ontzettend veel her-gebruikt onder allerlei naampjes, merkjes, marketing exotische verhalen en vooral: met geurtjes een verschil aangeven en in een andere produkt lijn stoppen.

Auto glym vond ik wat minder fijnzinnig als de nieuwere middelen maar dat is natuurlijk persoonlijk en maar een gevoel.

carclean.nl geeft je een oneindig scala aan middeltjes

en wat je vliegen betreft: flink in de was zetten. Na het rijden meteen eraf met veel water en weinig poetsen. Eventueel inweken (beste tijd is als de regen of dauw er op zit) of heel lang laten zitten. Dan verdwijnen ze ook :)


13 jun 2017 22:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
gbiemans schreef:
Met name van Autoglym voor de reiniging van de diverse autodelen en het lederen interieur.
Autoglym Leather Care Cream voor reiniging en ouderwets "echt" zadelvet voor het "voeden".


De leather Care cream is niet voor het reinigen. Daar hebben ze leather cleaner voor. Ik had eerst die van meguiars maar dat glom verschrikkelijk. Het leek wel skai. Die van Autoglym leather care balm bevalt me beter. Niet een dag laten intrekken maar gewoon na 10 minuten weer uitwrijven.

Karnemelk schijnt nog beter te zijn voor reinigen en voeden van leer maar durf ik nog niet te gebruiken en ik heb al die zooi al gekocht.


13 jun 2017 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Zo lang is het dus geleden, je hebt gelijk.

Leather Care Cream is voor "onderhouden en beschermen", volgens mij heet dit tegenwoordig Leather Care Balm?!

Zadelvet lijkt me voor mijn intereur in ieder geval niet geschikt...

Niemand ervaring met die Porsche verzorgingstas?


14 jun 2017 0:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
En wéér een nieuw poets topic :wink: . Als je snel info wil zou ik eens rondkijken wat voor topics er in de afgelopen jaren door (semi)professionals al hier geschreven zijn... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jun 2017 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S
Bericht Re: Poetsen, verzorgen, leder, lak en cabriokap (987)
Je hebt gelijk!
Mijn topic had eigenlijk moeten zijn "Iemand ervaring met Porsche verzorgingstas, artikel 000 044 002 88".


14 jun 2017 8:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.